  • 1. Data: 2014-04-15 23:23:29
    Temat: Wpływ pojemności cieplnej budynku na bilans energetyczny
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    Witam
    Wielokrotnie tu był poruszany temat jakoby pojemność budynku
    miała wpływ na zużycie ciepła do ogrzewania, polecam przeczytać
    pracę a szczególnie wnioski.
    http://suw.biblos.pk.edu.pl/downloadResource&mId=504
    551

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 2. Data: 2014-04-15 23:59:14
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    Niewiele warta ta praca, albowiem nie uwzględnia ludzika manipulującego
    regulatorem.

    Dowód:

    "...ale należałoby jednak zauważyć, że zróżnicowana pojemność cieplna ma duże
    znaczenie w okresie letnim jako
    ochrona przez przegrzewaniem pomieszczeń, a w przypadku budynku z instalacją
    chłodzenia zauważalnie wpływa na zapotrzebowanie energii pierwotnej do
    chłodzenia pomieszczeń"

    Bardzo interesujący wniosek, z którego można wywieść tezę, iż ujemny przepływ (w
    odniesieniu do rozważanego) jest silnie nieliniowy względem przpływu dodatniego.
    Oczywiście rozumiem, że o fizyce w tego rodzaju konstrukcjach stanowią
    marketoidalne półgłówki. Nie rozumiem natomiast autora wątku. Konkretnie co chce
    przytoczoną bzdurką udowodnić.
    Nudne to jest.

  • 3. Data: 2014-04-16 08:21:40
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "PcmOl" <...@...com> napisał w wiadomości
    > Niewiele warta ta praca, albowiem nie uwzględnia ludzika manipulującego
    > regulatorem.

    ja mam budynek o małej pojemnosci cieplnej, okresowe obnizanie temperatury
    nie daje zauważalnych oszczędnosci.
    Natomiast są problemy z okresowym przegrzewaniem. Dokładnie jak w
    przytoczonej pozycji.

    > Bardzo interesujący wniosek, z którego można wywieść tezę, iż ujemny
    > przepływ (w odniesieniu do rozważanego) jest silnie nieliniowy względem
    > przpływu dodatniego.

    Nie, nie mozna. Niewiele zrozumiales, przeczytaj jeszcze pare razy, pomysl i
    pewnie wpadniesz o co chodzi.

    b.

  • 4. Data: 2014-04-16 12:09:32
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 15.04.2014 o 23:59 PcmOl <...@...com> pisze:

    > Niewiele warta ta praca, albowiem nie uwzględnia ludzika manipulującego
    > regulatorem.
    Ale nie o to w tej pracy chodzi.

    > Bardzo interesujący wniosek, z którego można wywieść tezę, iż ujemny
    Blablabla, główny wniosek jest taki że ilość energii potrzebnej do
    ogrzania domu nie zależy od akumulacyjności materiału z którego jest
    zbudowany, i że producenci różnych bloczków nadużywają tej tezy.

    > co chce przytoczoną bzdurką udowodnić.
    > Nudne to jest.
    Sam jesteś nudny, a jeżeli wg ciebie Pani dr inż Irena Ickiewicz pisze
    bzdury, to nie mam ochoty z tobą nadal dyskutować, bo nie ma o czym.

  • 5. Data: 2014-04-17 13:32:13
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

    Dla mnie Januszu ważne w tej pracy jest to co "czuje" każdy że tylko rodzaj
    i grubośc izolacji ma wpływ na zużycie energii. Nawiązuję tu choćby do
    obliczeń strat przez mostki cieplne itp ... Jak zobaczyłem metodologię
    obliczania tego to wymiękłem i dałem sobie spokój .... (to tak jak np z
    normą żelbetową po co ruszali jak wystarczyło w starej z 84 roku zwiększyć
    tylko grubości otuleń i by to była dalej świetna norma)

    Budyń ma też rację zwracając uwagę że pojemność ma wpływ przy przegrzewaniu
    się budynku czyli ile energii budynek może "wchłonąć" by nie było w nim np
    za gorąco.

  • 6. Data: 2014-04-17 15:58:23
    Temat: Re: Wp?yw pojemno?ci cieplnej budynku na bilans energetyczny
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 17.04.2014 o 13:32 Przemek <olowek5-to tez .wp.pl>
    <niepotrzebne@to> pisze:

    > Dla mnie Januszu wa?ne w tej pracy jest to co "czuje" ka?dy ?e tylko
    > rodzaj
    > i grubo?c izolacji ma wp?yw na zu?ycie energii.
    Ależ oczywiście, tego nikt nie kwestionuje, ale jak widzisz pojawiły się
    głosy (marketing) że bloczki mające większą/mniejszą akumulację są lepsze
    bo .... itd, a tu autorka udowodniła że to bzdura, bełkot marketingowy.

    > Nawi?zuje tu choaeby do
    > obliczen strat przez mostki cieplne itp ... Jak zobaczy?em metodologie
    > obliczania tego to wymiek?em i da?em sobie spokój .... (to tak jak np z
    > norm? ?elbetow? po co ruszali jak wystarczy?o w starej z 84 roku
    > zwiekszyae
    > tylko grubo?ci otulen i by to by?a dalej ?wietna norma)
    Wiesz niektóre normy są tak pisane na kolanie że aż zęby bolą, nie ta
    pierwsza nie ostatnia, niestety.

    > Budyn ma te? racje zwracaj?c uwage ?e pojemno?ae ma wp?yw przy
    > przegrzewaniu
    > sie budynku czyli ile energii budynek mo?e "wch?on?ae" by nie by?o w nim
    > np
    > za gor?co.
    Prawda, na pewno duża akumulacja poprawia komfort, ale to też nie było
    celem pracy zacytowanej przezemnie.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 7. Data: 2014-04-22 00:57:25
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    Widzialbym to tak:

    Dwa identyczne domy, ale z roznych materialow beda mialy bardzo podobne zuzycie
    ciepla. Ten bardziej "lekki" z tendencja do przegrzewania.

    ALE, jesli w domu "ciezszym" zamontowac wieksze okna od poludnia, to przy
    akceptowalnych wahaniach temperatury powinien radzic sobie w okresach przejsciowych.
    Przy okresowych oziebieniach tracac tyle samo ciepla co "lekki" temperatura bedzie w
    nim wolniej spadala i nie zajdzie potrzeba wlaczenia ogrzewania - inaczej niz w
    "lekkim".

    bajcik

  • 8. Data: 2014-04-22 09:17:58
    Temat: Re: Wplyw pojemnosci cieplnej budynku na bilans energetyczny
    Od: "Budyn" <b...@r...pl>

    Uzytkownik "Krzysztof Garus" <g...@g...com> napisal w
    wiadomosci news:9e1de348-7f80-4399-8d51-c7860b302e26@googlegrou
    ps.com...
> [...]
    >"lekki" temperatura bedzie w nim wolniej spadala i nie zajdzie potrzeba
    >wlaczenia ogrzewania - >inaczej niz w "lekkim".

    pitu pitu, zalezy co sprzedajesz , cegly czy drewno :) Bo jesli drewno to
    mówisz:
    ALE, jesli w domu "lzejszym" zamontowac wieksze okna od poludnia, to przy
    akceptowalnych wahaniach temperatury powinien radzic sobie w okresach
    przejsciowych. Przy okresowych oziebieniach tracac tyle samo ciepla co
    "ciezki" bedzie sie szybciej nagrzewal od zysków slonecznych i nie zajdzie
    potrzeba wlaczenia ogrzewania - inaczej niz w "ciezkim".

    co jest blizej fizyki zreszta, bo nas nie interesuje energia jako taka, a
    objaw tej energii czyli temperatura. Moge miec mnóstwo energii o niskiej
    temperaturze i nic mi po tym -i tak zajdzie potrzeba dogrzania.

    b.

  • 9. Data: 2014-04-23 11:21:28
    Od: r...@g...com

    W dniu wtorek, 22 kwietnia 2014 09:17:58 UTC+2 użytkownik Budyn napisał:
    > co jest blizej fizyki zreszta, bo nas nie interesuje energia jako taka, a
    >
    > objaw tej energii czyli temperatura. Moge miec mnóstwo energii o niskiej
    >
    > temperaturze i nic mi po tym -i tak zajdzie potrzeba dogrzania.

    W domu lekkim będziesz miał w nocy 15'C a w dzień 25'C. W domu ciężkim w nocy 19'C a
    w dzień 21'C. Bilans energetyczny ten sam, komfort zupełnie inny..

  • 10. Data: 2014-04-23 13:36:00
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik <r...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    >W domu lekkim będziesz miał w nocy 15'C a w dzień 25'C. W domu ciężkim w
    >nocy 19'C a w dzień 21'C. Bilans energetyczny ten sam, komfort zupełnie
    >inny..

    mylisz budynek lekki z nieocieplonym. Bo niby dlaczegóż temperatura noca
    miałaby spaść do 15?

    b.