  • 11. Data: 2014-04-17 12:42:40
    Temat: Re: Przedłużacze ogrodowe
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 kwietnia 2014 12:28:16 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:
    > Ten ze zdjęcia ma niewymienną wtyczkę i gniazdo. Wtyczki ani gniazda nie da się
    >rozkręcić.
    Są tez takie co się da i takie miałem ale mniesza o to
    >Jedyna metoda to obcięcie i założenie innych. Jak produkują z dwoma żyłami to >i
    produkują z trzema.
    Pewnie masz racje
    Ale dlaczego do kabla z dwiema żyłami zakładają wtyczki jak do trzyżyłowego?

    > Niedawno kupowałem taki przedłużacz i na półce obok siebie leżały takie co >miały
    na opakowaniu wydrukowane że mają dwie żyły i takie co mają trzy żyły. >Te z trzema
    żyłami miały takie wtyczki i gniazda jak na zdjęciu i były >droższe. Kupiłem dwu
    żyłowy i trochę się zdziwiłem bo na opakowaniu >nadrukowane że wyprodukowane w
    Polsce.
    Nie pamiętam co miały na opakowaniu nadrukowane te moje przedłużacze. Nie pamiętam
    tez producenta. Ale skoro miały wtyczkę i gniazdo jak do 3żył to byłem pewien że maja
    3 żyły. a tu dupa blada.
    Kurcze Kiki okna plastykowe rozcinał żeby sprawdzić czy wzmocnienia producent dał
    prawidłowe. I okazało się że nie było wzmocnień a być powinny.
    To teraz jak przedłużacz będę 3 zyłowy kupował to muszę rozciąć/rozkręcić i sprawdzić
    czy są 3 żyły;)

  • 12. Data: 2014-04-17 12:44:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 kwietnia 2014 12:37:39 UTC+2 użytkownik ZbyszekZ napisał:
    > W dniu czwartek, 17 kwietnia 2014 11:54:06 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Zmieniałem wtyczkę parę tygodni temu, jak można dokładniej?.

    Sprawdź czy z drugiej strony przy gnieździe tez są 3 żyły;))
    Bo może jedna "po drodze zginęła;))

  • 13. Data: 2014-04-17 13:07:06
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-04-17 10:39, Kris pisze:

    > Ot to.
    > I druga taka refleksja mnie naszła:
    > Często są tu dyskusje żeby kupować u lokalnych sprzedawców a nie w marketach bo tam
    szajs, chinsczyzna itp.
    > W tym przypadku jestem pewien że ojciec swój przedłużacz kupił w lokalnej hurtowni
    elektrycznej i nie kupował najtańszego a wręcz przeciwnie, moje były kupowane w
    lokalnym składzie budowlanym gdzie zaopatruję się od lat.
    > Ogólnie przewody ok bo odpowiednio gruba izolacja, dość wytrzymałe a jak wczoraj
    zarabiałem wtyczki to i widziałem że przewody odpowiedniej grubości a nie takie jak w
    lampkach choinkowych.
    > Ale na jednym przewodzie zaoszczędzili;)
    > Jak więc widać nie ma reguły że "droższe = lepsze", "u lokalnego sprzedawcy lepsze
    jak w markecie" itp.

    Sek w tym, ze nie wiemy co bylo na opakowaniu napisane.
    Moze byc tak, ze producentowi przedluzacza nie oplaca sie stosowac
    roznych wtyczek i do roznych kabli stosuje te same wtyczki o czym
    informuje na opakowaniu. Analogicznie producenci samochodow robia
    instalacje samochodowe te same niezaleznie od wyposazenia, czy fotele
    niemal wszystkie podgrzewane, nie montujac tylko pstryczka w konsoli.
    Przeluzacze ogrodowe nie musza miec trzech zyl, bo narzedzia ogrodowe po
    prostu sie izoluje a nie uziemia.

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2014-04-17 13:07:50
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 kwietnia 2014 12:44:27 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Sprawdź czy z drugiej strony przy gnieździe tez są 3 żyły;))
    >
    > Bo może jedna "po drodze zginęła;))

    Gdybym był Kiki... może bym nawet użył miernika do sprawdzenia, ale nie chce mi się.

    --
    ZZ@private

  • 15. Data: 2014-04-17 13:19:03
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "ZbyszekZ" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > To mój przedłużacz jest wyjątkiem potwierdzającym powyższą regułę.
    > Kupiony w LM, a ma 3 przewody.

    Ach te spiskowe teorie o lokalnych sklepach i tandecie w marketach :-)
    Market ma kasę i gdyby sprzedał coś z niepodłączonym bolcem to by zaraz
    znalazł się chętny prawnik by cześć tej kasy przytulić :-)

    Nie wiem, skąd w Polakach tyle paranoi. Wystarczy pójść na dział z zabawkami
    dla małych dzieci - wszystkie maja atesty, a w lokalnym sklepie oczywiście
    drożej bez atestów i nie wiadomo czy malowane farbami bez ołowiu czy tym co
    chińczyk miał pod ręką.

    Ps. Produktów mięsopodobnych w marketach nie kupuję... ale w lokalnym
    sklepie też nie :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 16. Data: 2014-04-17 13:33:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 kwietnia 2014 13:07:06 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Sek w tym, ze nie wiemy co bylo na opakowaniu napisane.
    Ano nie wiemy.

    > Moze byc tak, ze producentowi przedluzacza nie oplaca sie stosowac
    > roznych wtyczek i do roznych kabli stosuje te same wtyczki
    Cos w tym może jest bo jak szukałem na Allegro to takie zestawy:
    http://allegro.pl/mega-okazja-zestaw-hermetyczny-wty
    czka-i-gniazdo-i4072162838.html
    są ale zestawów bez bolca nie znalazłem. Ale może słabo szukałem.

    > Przeluzacze ogrodowe nie musza miec trzech zyl, bo narzedzia ogrodowe po
    > prostu sie izoluje a nie uziemia.
    Pewnie tak. ale np. do betoniarki już by się przydało;)

  • 17. Data: 2014-04-17 13:35:37
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > Moze byc tak, ze producentowi przedluzacza nie oplaca sie stosowac
    > roznych wtyczek i do roznych kabli stosuje te same wtyczki o czym

    Dzisiaj wieczorem będę w Jula i z ciekawości zerknę czy w ogóle są jakieś opakowania
    i co tam jest napisane.

  • 18. Data: 2014-04-17 13:38:11
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-04-17 13:33, Kris pisze:

    > Pewnie tak. ale np. do betoniarki już by się przydało;)

    No zdecydowanie.
    Troche dziwi fakt, ze takie cos wogole jest mozliwe. Niby na
    zapalniczkach przykleja sie kretynskie naklejki informujace o oczywistym
    niebezpieczenstwie, a mozliwe jest stosowanie sugerujace uziemienie
    koncowek na kablach dwuzylowych.

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2014-04-17 13:41:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 kwietnia 2014 12:42:40 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > To teraz jak przedłużacz będę 3 zyłowy kupował to muszę rozciąć/rozkręcić i
    >sprawdzić czy są 3 żyły;)

    Tak w ogóle to chciałem kupić takie coś:
    http://obrazki.elektroda.pl/3239775200_1383486995.jp
    ale ceny z kosmosu.

  • 20. Data: 2014-04-18 20:51:15
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]

    > instalacje samochodowe te same niezaleznie od wyposazenia, czy fotele
    > niemal wszystkie podgrzewane, nie montujac tylko pstryczka w konsoli.
    Trochę nie pasujący przykąłd. Bardziej mi pasował że producent samochodu daje wajchę
    od hamulca ręcznego ale nie daje linki(albo daje za dopłata) Oczywiście w
    "opakowaniu" samochodu napisał że linki nie ma;)