  • 1. Data: 2014-04-17 08:55:23
    Temat: pompa ciepla powietrze -woda - i znow dogrzewanie cwu w lecie
    Od: "decore-meble.pl" <z...@g...com>

    witam

    poniewaz zintegrowany system solarny został przez was sponiewierany a ciagnie mnie do
    wydawania kasy to zapytam czy jest sens wpiac w obieg cwu pompe ciepla powietrze woda
    bezposrednio bez wymienników i cudowania

    cel to zapenwienie cieplej wody w lecie i wiosna i jesienia

    mam do domu przyklejony garaz i z niego przejscie do kotłowni w bryle domu, gdzie na
    stropie zamontowałbym pompe, cieple powietrze pobierałbym z garazu i z poddasza domu
    (mam duze i wysokie) gdzie grafitowa blachodachowka w lecie daje skwar nieprzecietny
    a zimne powietrze wtłaczałbym do salonu i na pietro. Mam komin z 7 kanałami i z tego
    chciałbym skorzystac, ale nie jest on przystosowany do transportu powietrza

    czy to ma sens i uzasadnienie ekonomiczne ? w tej chwili ciepla wode od kwietnia do
    pazdziernika grzeje grzałką (w 2 taryfie) w bojlerze na cwu 200 l (do tego obiegu bym
    wpial pompe) w ziemie chodzi piec na ekogroszek i pompa moglaby odpoczywać

    jak wam to sie widzi ?

    dzieki

  • 2. Data: 2014-04-17 09:05:10
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "decore-meble.pl" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    >poniewaz zintegrowany system solarny został przez was sponiewierany

    a kiedy? cos przegapiłem? i co znaczy zintegrowany?

> [...]
    >l (do tego obiegu >bym wpial pompe) w ziemie chodzi piec na ekogroszek i

    nie wiem po co ta kombinacja - chcesz brac ciepło z miejsca gdzie jest
    energia gdy jest słońce. No to do tego służą kolektory słoneczne, kosztują
    zapewne taniej niz PC, i robią dokładnie to co potrzebujesz i maja tylko
    jedna ruchomą (i tanią) czesc czyli pompe.

    b.

  • 3. Data: 2014-04-17 11:06:57
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-04-17 09:05, Budyń pisze:
    > Użytkownik "decore-meble.pl" <z...@g...com> napisał w
    > wiadomości news:c0158183-fd28-45d0-85fb-4a3e55021b58@googlegrou
    ps.com...

    > a kiedy? cos przegapiłem? i co znaczy zintegrowany?

    To ten baniak z wpinanymi rurami prozniowymi od spodu.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2014-04-17 12:18:52
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości

    > To ten baniak z wpinanymi rurami prozniowymi od spodu.

    aaaa ten, jasne. Tamten wynalazek to całkowity obłęd, nieznajomosc fizyki i
    ekonomii. Ale to nie znaczy ze nie ma sensownych koletorów. Moze nawet, ale
    to szansa mniejsza, zdarzy sie z sensowna ceną :)

    b.

  • 5. Data: 2014-04-17 12:47:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 kwietnia 2014 12:18:52 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > aaaa ten, jasne. Tamten wynalazek to całkowity obłęd, nieznajomosc fizyki i
    > ekonomii. Ale to nie znaczy ze nie ma sensownych koletorów. Moze nawet, ale
    > to szansa mniejsza, zdarzy się z sensowna ceną :)
    Az tak kategoryczny bym nie był. Po prostu nie dla naszego klimatu. W Grecji, Turcji
    np. praktycznie na każdym dachu taki jest i się sprawdzają doskonale.
    Nawet kiedyś chciałem sprowadzić takie coś z Grecji na próbe bo miałem możliwość
    darmowego transportu a tam to dość tanie było. Ale temat umarł śmiercią naturalną

  • 6. Data: 2014-04-17 17:55:39
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >jak wam to sie widzi ?

    Wogole. Natknalem sie kiedys na jakims forum na dyskurs o grzaniu wody latem
    grochem.
    Po zacieklej dyskusji stanelo na kompromisie: "skoro juz jest ten piec na
    groch to grzac nim i latem.''
    imo przychylam sie....
    wada to pewnie drozej nicz czymkolwiek za wyjatkiem pradu, z drugiej strony
    zero ! inwestycji jakiejkolwiek dodatkowej.
    wszystko juz masz.
    a - i jeszcze z tego co pamietam srednia tam ludziom z 700-800 kg na same
    cwu latem szlo...
    ja mam aktualnie prze.rane bo musze chwilowo gonic wode gorniakiem. wada -
    robic trzeba. zaleta dzieki wielkiemu bojlerzysku co dwa trzy dni , idzie mi
    na to ok 400 kg 'latem'
    no chyba ze ekologia czy tam doplaty jakies to inna sprawa....

  • 7. Data: 2014-04-17 20:59:30
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 17.04.2014 o 08:55 decore-meble.pl <z...@g...com> pisze:

> [...]
    > kwietnia do pazdziernika grzeje grzałką (w 2 taryfie) w bojlerze na cwu
    > 200 l (do tego obiegu bym wpial pompe) w ziemie chodzi piec na
    Ma sens, i tak grzejesz prądem, PC ci obniży rachunki trzykrotnie,
    do tego masz prawie darmo klimę do domu tylko nie bierz powietrza z pod
    dachu bo będzie za gorące, ale już zewnętrzne powietrze będzie ok.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 8. Data: 2014-04-17 21:28:31
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 17 Apr 2014 20:59:30 +0200, janusz_k

    > tylko nie bierz powietrza z pod dachu
    > bo będzie za gorące, ale już zewnętrzne
    > powietrze będzie ok.

    Za gorące tylko dlatego, żeby skutecznie chłodzić dom? To się zgadzam. :) W
    przeciwnym razie aż żal nie wykorzystać tej energii. Hewalex skasował
    szczegółową specyfikację (po zmianie obudowy swojej PCWU) więc bez
    zwrócenia się do producenta niewiele się sprawdzi dzisiaj. Poza tym z tego
    co pamietam ta pompa w trybie chłodzenia pomieszczeń ma bypasy na wlotach i
    wylotach.

    --
    Pozdor Myjk

  • 9. Data: 2014-04-17 21:31:48
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 16 Apr 2014 23:55:23 -0700 (PDT), decore-meble.pl

    > czy to ma sens i uzasadnienie ekonomiczne ?

    Jeśli na strychu masz dużo tego powietrza, i ma ono w lato (tak jak u mnie,
    tylko ja mam stosunkowo mały strych) ponad 45sC, to znajdziesz tam
    kosmiczną ilość energii. Przy takich warunkach PC ogrzeje Ci 200L CWU w
    mniej niż godzinę z zajebistym COPem (ku uciesze Adasia). ;) Jedyny
    mankament tego rozwiązania jest taki, że będzie krótko chłodzić, bo wyjdzie
    raptem 300 może 400m3 powietrza o temp 5-10sC przez max. godzinę. Musisz
    więc zadecydować, czy olać gorące powietrze ze strychu, dołożyć energii i
    mieć dłużej chłód, czy olać chłód na rzecz błyskawicznego grzania CWU za to
    niskim kosztem. Kwestia Twoich priorytetów. Możesz oczywiście jeszcze
    zaproponować grzanie CWU sąsiadom i mieć darmowe chłodzenie. ;)

    Jeśli jednak pociągniesz upał z poddasza, w drugiej taryfie zużyjesz, przy
    założeniu że pompa (z osprzętem) ciagnie 1kWh, miesięcznie max. 8 zł.
    Realnie pewnie wyjdzie mniej, ale tu zakładam grzanie całych 200L od 10 do
    55sC. Porównując do grzałki w bojlerze to powiedzmy 80 zł taniej.

    Pompa (np. Hewalex) kosztuje 3500 zł brutto (bez kosztów podłączenia, w tym
    systemu pociągnięcia ciepła z poddasza, dystrybucji chłodnego, itd.) --
    zwróci się po 40 mies., a biorąc po uwagę 6 mies. pracy w roku, po około 7
    latach. Sama pompa pożyje bezawaryjnie ze 20 lat. W 13 lat zyskasz... 6200
    zł. Myślę że warto, biorąc pod uwagę bezobsługowość po instalacji i trochę
    komfortu w postaci chłodu w stosunku do, zaproponowanego przez kolegę abn,
    kopcenia w lato piecem CO (sic!).

    Można to zrobić jeszcze taniej, eliminując PC na rzecz zwykłej nagrzewnicy
    i wentyla -- tylko system stanie się bezużyteczny w okresach przejściowych
    i gdy nie będzie słońca w lato -- trzeba będzie się posiłkować grzałką.

    --
    Pozdor Myjk

  • 10. Data: 2014-04-17 22:47:47
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 17.04.2014 o 21:28 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

    > Thu, 17 Apr 2014 20:59:30 +0200, janusz_k

    > Za gorące tylko dlatego, żeby skutecznie chłodzić dom? To się zgadzam.
    Tak, o tym myslałem.

    > :) W
    > przeciwnym razie aż żal nie wykorzystać tej energii.
    Ale ona nic już więcej nie daje, pc jej nie wykorzysta, jej 20st już
    spokojnie wystarczy, zysk COP-u będzie niewielki dla np 40st.

> [...]
    > tego
    > co pamietam ta pompa w trybie chłodzenia pomieszczeń ma bypasy na
    Tak w ogóle to ona ma słaby wentylator i przy dłuższym kanale trzeba dodać
    swój wentylator, ale to i tak się opłaca.

    --

    Pozdr
    Janusz