  • 31. Data: 2014-04-21 22:15:47
    Temat: Re: Przedłużacze ogrodowe
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 kwietnia 2014 11:01:48 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > No kiedys bylo lepiej faktycznie. 2 dni po mojej komunii stalem w sklepie
    > motoryzacyjnym na zmiane z bratem i rodzicami. Po dwoch dniach przywiezli
    > rowery - niestety przywiezli tylko Jubilata do ktorego od siedzenia nie
    > dosiegalem nogami do pedalow ale co bylo robic? Kupilismy bo innego wyboru
    > nie bylo. Potem dwa lata czekalem az urosne zeby sobie na nim moc pojezdzic.
    > Faktycznie teraz to jest lipa bo nawet w TESCO za dwie stowy mozna kupic
    > lepszej jakosci (sic) rower niz tamten tak mocno wyczekany... :D
    Tylko ze teraz takie czasy że jak chcę kupic przedłużacz z uziemienien to muszę w
    sklepieć ciąc wtyczkę i sprawdzić czy faktycznie uziemienie jest.
    Jak Ty na stronie Swojej firmy obiecujesz klientom że ich dane na chomiku się nie
    znajdą to tak powinno byc a nie ze jak wypłyną to Ty napiszesz że "trudno takie
    czasy, za komuny tez korespondencję czytali"

    > Maniek - ja mysle ze zaczynasz wchodzic w sredni wiek i te marudzenie na
    > wszystko to pierwsze objawy ;-) Bez obrazy - mowie serio :-)
    Maniek niedawno napisał- młody jesteś i pewne rzeczy jeszcze przed Tobą;)

  • 32. Data: 2014-04-22 00:04:03
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Tylko ze teraz takie czasy że jak chcę kupic przedłużacz z uziemienien to
    > muszę w sklepieć ciąc wtyczkę i sprawdzić czy faktycznie uziemienie jest.

    Nie, nie musisz :-) Wystarczy że będziesz kupował w dobrym sklepie (lub byle
    jakim supermarkecie).

    Nie rozumiem Twojego postepowania: szynki u byle kogo nie kupisz, a po
    przedłużacz to być chciał iść do byle speluny prowadzonej przez
    dorobkiewicza co to sprowadza wszystko co wypuści żółta myśl techniczna :-)
    Tymczasem od wody z solą z dodatkiem mięsa sprzedawanej jako szynka się nie
    umrze a od przedłużacza w którym ktoś zamienił przewód fazowy z ochronnym*
    można :-)

    *-tak mam w domu taki wytwór chińskiej myśli technicznej - po włożeniu do
    gniazdka które ma fazę z lewej faza ta pojawia się na bolcach :-)

    > Maniek niedawno napisał- młody jesteś i pewne rzeczy jeszcze przed Tobą;)

    Niekoniecznie. Jeśli starość to stan umysłu to nie wszyscy się starzeją.
    Polecam zobaczyć i posłuchać co pani ma na koniec do powiedzenia: (dla
    nieklikatych - występ 80-latki w Brytyjskim Mam Talent)

    http://www.youtube.com/watch?v=hjHnWz3EyHs

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 33. Data: 2014-04-22 01:11:31
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2014-04-20 16:50, Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl> wrote:
    > Dla bardziej kumatych - łatwiej niż do PL-EN łatwiej za darmo dotrzeć do
    > wersji EN - tyle że trzeba umieć przeczytać. Odkąd w wieku szesnastu lat
    > musiałem doczytać się informacji technicznej w katalogu półprzewodników
    > wydanym w języku włoskim - żadne teksty techniczne mi nie straszne.
    > Poezji tam nie ma, metafor wielopoziomowych takoż - a na pojedyncze
    > słówka radą jest słownik. Tyle że to trzeba mieć od małego wpojone
    > wyszukiwanie informacji w papierach,

    Tylko, że zazwycza obowiązują polskie wersje, a te mają istotne dla
    wymowy błędy/przekręcenia w tłumaczeniach.

    Patrz np.
    Musiał E. - Sprawdzanie instalacji elektrycznych niskiego napięcia.
    Przegląd treści oraz błędów tłumaczenia normy PN-HD 60364-6:2008.
    Miesięcznik SEP INPE "Informacje o normach i przepisach elektrycznych",
    2009, nr 118-119, s. 24-54.
    http://www.edwardmusial.info/pliki/pn_hd_60364_6_200
    8.pdf

  • 34. Data: 2014-04-22 01:40:42
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-04-21 11:01, Adam pisze:

    > Maniek - ja mysle ze zaczynasz wchodzic w sredni wiek i te marudzenie na
    > wszystko to pierwsze objawy ;-) Bez obrazy - mowie serio :-)

    Nie Adam, to nie tak. Z dziedzictwem dobrobytu, ktoremu nie przecze
    proporcjonalnie wzroslo zwykle oszustwo nazywane brakiem ostroznosci w
    czytaniu drobnego druczku. W czasach ktore wspominasz kolejki po
    Jubilata, jak przedluzacz mial styk ochronny to wiadomo bylo, ze trzecia
    zyla w kablu jest. A teraz masz milion sklepow z milionem przedluzaczy i
    zastanawiasz sie, czy ktos nie pozbawi Cie zycia, bo ma na tym dwa zyle
    wiecej jak na nieoszukanym przedluzaczu. Dla mnie pewne rzeczy sa
    oczywiste, a dla niektorych pewnie dziwne, bo nie przystaja do czasow
    rodem z dziewietnastego wieku. Uwazam, ze z jednej strony poszlismy
    daleko do przodu, a z drugiej cofamy sie do epoki kamienia lupanego. Z
    tym, ze fajnym nie jest najsilniejszy tylko najbardziej cwany. Czym jest
    opinia Ergiego, ze trzeba kupowac w marketach, bo lokalni to oszusci?
    Potwierdzeniem mojej starosci, czy dziwnosci czasow? Od kiedy trzeba sie
    zastanawiac nad tak oczywistymi rzeczami, czy kabel mam trzy, czy dwie
    zyly? Czy takie cos na rynek wprowadza odpowiedzialny importer, czy
    mlody przedstawiciel nowych, lepszych czasow? A pewne rzeczy jak dla
    mnie sa po prostu niezmienne. Czy to amber gold, czy prezentacja
    odkurzaczy, czy przedluzacze. Po prostu nie mozna krzywdzic ludzi
    opowiadajac im przy tym, ze sa naiwni bo nie przeczytali tysiac
    trzeciego podpunktu regulaminu majacego czterysta stron. Nie robi sie
    biznesu z zalozeniem, ze okrada, czy naraza sie ludzi. To jest zwykle
    skur..nstwo, a nie jakas naiwnosc nabitych w butelke ludzi. Od kiedy to
    normalne jest, ze jak bierze sie kredyt hipoteczny to umowe z bankiem
    analizuje sie przy pomocy prawnika? Przeciez to jest paranoja. Ten
    sposob dzialania stal sie juz na tyle normalny, ze nikogo juz nie dziwi,
    a za naiwnego uwaza sie tego co podpisal umowe bez konsultacji niemal z
    etatowym adwokatem.
    Ja mysle, ze to nie ja sie starzeje, tylko swiat sie psuje.

    Pozdro.. TK

  • 35. Data: 2014-04-22 10:00:37
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu poniedziałek, 21 kwietnia 2014 22:15:47 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Tylko ze teraz takie czasy że jak chcę kupic przedłużacz z uziemienien to muszę w
    sklepieć ciąc wtyczkę i sprawdzić czy faktycznie uziemienie jest.

    Moze w tym samym sklepie maja jakis miernik uniwersalny, to da sie sprawdzic ;) ;)
    ;)

    WS

  • 36. Data: 2014-04-22 10:03:16
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
    napisał:
    >Moze w tym samym sklepie maja jakis miernik uniwersalny, to da sie
    >sprawdzic ;) ;) ;)

    nie - nie da sie. Widziałem przedłużacz chiński gdzie żyły robocze były
    cienkie jak włos. Z punktu widzenia miernika bedzie wszystko ok.

    b.

  • 37. Data: 2014-04-22 13:06:27
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]

    sklepieć ciąc wtyczkę i sprawdzić czy faktycznie uziemienie jest.

    No czekaj - rower mial w koncu aluminiowa rame czy nie mial?
    Mial chyba - wiec to po prostu Twoje przesadzone podejrzenia :-)

    > Jak Ty na stronie Swojej firmy obiecujesz klientom że ich dane na chomiku się nie
    znajdą to tak powinno byc a nie ze jak wypłyną to Ty napiszesz że "trudno takie
    czasy, za komuny tez korespondencję czytali"

    Na opakowaniu przedluzacza pewnie bylo "bez uziemienia". A na tabliczce
    roweru bylo "rama aluminiowa". Wszystko sie zgadza - siejecie niepotrzebny
    zamet :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 38. Data: 2014-04-23 12:23:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 kwietnia 2014 13:06:27 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > Na opakowaniu przedluzacza pewnie bylo "bez uziemienia". A na tabliczce
    >
    > roweru bylo "rama aluminiowa". Wszystko sie zgadza - siejecie niepotrzebny
    > zamet :-)
    Myślę że urodziłem się kilka lat szybciej jak Ty.
    To niby tylko kilka lat a jednak mam trochę inne podejście do życia.
    Jak widzę że przedłużacz ma wtyczke i gniazdo z bolcem ochronnym top zakąłdam że i
    odpowiedni przewód tam jest podłączony. Jak mi sprzedawca mówi ze rower ma ramę
    aluminiowa to chciałbym aby miał aluminiowa. Jak Ty powiesz mi że moich danych na
    Twoim serwerze nie udostępnisz na FB czy innej NK to chciałbym aby tak było.
    Oczywiście na opakowaniu przedłużacza można napisać "bez uziemienia", w instrukcji
    roweru na 3 stronie można napisać ze aluminiowa tylko w zielonych a w białych
    stalowa, a wykupując hosting u ciebie mogę nieopacznie zaptaszkować zgodę na
    udostepnienie moich danych na FB ale wg mnie nie o to chodzi.