  • Data: 2017-06-27 04:34:02
    Temat: Re: Brak drogi dojazdowej do działki
    Od: "Maciej" <K...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A w księdze wieczystej jest coś na temat drogi lub zjazdu?

    Działka nie posiada księgi wieczystej.

    > W jakim urzędzie? Jeżeli nie ma drogi na mapach w Powiatowym
    > Wydziale Geodezji, to drogi "faktycznie" nie ma.
    > Z tym, że dojazd do posesji może być z całkiem innej strony niż obecnie
    > używa właściciel. Jeżeli działka nie sąsiaduje bezpośrednio z jakąś drogą
    > publiczną, to możliwe, że któraś z sąsiednich działek ma wpisaną
    > służebność.

    Faktycznie droga dojazdowa do działki biegnie przez kilka sąsiednich działek
    rolnych, aż do asfaltowej drogi publicznej i jest nawet asfaltowy zjazd.

    > Ktoś w Powiatowym Wydziale Geodezji, ale nie na gębę, to musi przejść
    > przez geodetę, który wytyczy taką drogę na odpowiednich mapach.

    Skoro działka została kiedyś przez geodetę wytyczona, to droga też musiała
    zostać wytyczona, ponieważ nie ma i wydaje mi się że nigdy nie było
    możliwości wytyczania działek, bez dostępu do drogi publicznej.
    Więc jaki geodeta zajmuje się wytyczaniem dróg dojazdowych do działek?
    Skoro geodeta nanosił na mapy budynki mieszkalne, to musiał nanieść i dojazd
    do tych budynków.
    Skoro tego dojazdu nie ma, to albo ktoś to usunął, albo nie dopełnił
    obowiązków i tym kimś jest geodeta, abo urzędnik zajmujący się mapami a nie
    właściciel, bo on dostepu do mam nie posiada.

    > Niby po co? Raczej właściciel czegoś nie dopilnował, to w jego interesie
    > jest mieć oficjalny dostęp do drogi publicznej.

    A urzędnicy z gminy i geodeci to od czego niby są?
    Przecież to tylko oni mają dostęp do map, kto ma za nich działki i drogi
    wytyczać?
    Tom urzędnik nie wie że każda działka musi posiadać dojazd?

    > Tak.

    Jak duże?

    > Ktoś Ci kiedyś zagrodzi działkę i mógł tylko lądować śmigłowcem.

    Nikt nie ma prawa pozbawiać mnie dojazdu do działki.