  • 31. Data: 2019-08-19 23:59:13
    Temat: Re: Budowa wiaty garażowej
    Od: marios <d...@f...gd>

    > Amen, tak właśnie dzisiaj rano sam to wymyśliłem :-)
    > Zrobię to tylko w wersji lekko podrasowanej, tylna ściana wiaty i dwie
    > przegrody wewnętrzne (wiata ma być na trzy auta) będą  pełne (murowane),
    > od frontu będzie całkiem otwarta, skrajne boki będą w wersji zielonej.
    > Murowane przegrody zapewnią mi sztywność konstrukcji.
    > TG

    hmm, tu http://spow.kartuzy.ibip.pl/public/?id=192416# (przy końcu)
    podsumowała
    " OBIEKTY I ROBOTY BUDOWLANE NIEWYMAGAJĄCE ZGŁOSZENIA"
    ..
    2c) wiat o powierzchni zabudowy do 50 m2, sytuowanych na działce, na
    której znajduje się budynek mieszkalny lub przeznaczonej pod budownictwo
    mieszkaniowe, przy czym łączna liczba tych wiat na działce nie może
    przekraczać dwóch na każde 1000 m2 powierzchni działki;

    "
    i pisze w tym "sytuowanych na działce, na której znajduje się _budynek_
    mieszkalny lub przeznaczonej pod _budownictwo_ mieszkaniowe" - spełnia?

  • 32. Data: 2019-08-20 06:52:18
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2019 o 23:59 marios <d...@f...gd> pisze:

> [...]
    > i pisze w tym "sytuowanych na działce, na której znajduje się _budynek_
    > mieszkalny lub przeznaczonej pod _budownictwo_ mieszkaniowe" - spełnia?

    spełnia, to działka budowlana o powierzchni 1000m2.

    TG

  • 33. Data: 2019-08-20 15:58:13
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 17 Aug 2019 18:05:18 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Pełne ściany bezpiecznej chyba będzie odpuścić - muszę coś wymysleć aby
    > ograniczyć nawiewanie śniegu w zimie.
    > A myślałem, że oszukam system :-)

    I ja przed zimą planuję postawić wiatę na dwa samochody. Moja sytuacja
    prawna wygląda tak, że podatki płaci się tylko jeśli garaż jest "okryty i
    zamknięty" - czyli jeśli dobrze rozumiem, podobnie jak u ciebie.

    Co wymyśliłem: postawię blaszany dach 5x6m na czterech palach, a dookoła
    posadzę bambusy. Bambus ma to do siebie, że rośnie szybko (można nawet
    kupić sadzonki o docelowej wysokości), nie wymaga żadnej pielęgnacji, no
    i nie traci liści na zimę. Trzeba tylko uważać jeśli masz w pobliżu pandy
    albo owce.

    Mateusz

  • 34. Data: 2019-08-20 17:19:24
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2019 o 15:58 Mateusz Viste <m...@n...pamietam> pisze:

> [...]
    > i nie traci liści na zimę. Trzeba tylko uważać jeśli masz w pobliżu pandy

    A wytrzyma -20 przez tydzień?

    TG

  • 35. Data: 2019-08-20 21:06:18
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 20 Aug 2019 17:19:24 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > A wytrzyma -20 przez tydzień?

    To zależy od odmiany. Musisz sprawdzić w karcie katalogowej produktu i...
    przetestować.

    Ja na przestrzeni ostatnich dwóch lat sprawdziłem 3 odmiany:
    1. Fargesia nitida 'Gansu'
    2. Fargesia 'Rufa'
    3. Phyllostachys bissetii

    Ostatnia zima była co prawda mizerna (min. -10, śnieg tylko kilka
    tygodni), ale ta poprzednia była ostrzejsza (do -20 w nocy, -15 w dzień).

    Bambus nr 1 nie przeżył pierwszej zimy, poza kilkoma pędami które na
    wiosnę i tak wyglądały bardzo mizernie, a potem dziewczyny mi je zjadły.
    Bambus nr 2 przeżył obie zimy bez problemu, ale ostatnie epizody 40 st+
    bardzo go nadwyrężyły. Poza tym ma problem w walce z pokrzywami, te
    skutecznie go zarastają.
    Bambus nr 3 przeżył zarówno obie zimy jak i tegoroczne upały, i spokojnie
    rośnie dalej. Okresowe podgryzywanie też jakoś szczególnie mu nie
    przeszkadza.

    Odmian bambusa jest wiele - musisz poszukać co najlepiej nadawałoby się u
    ciebie... Ja wybrałem nr 3. Przy czym sprzedawca ostrzegał, że to odmiana
    inwazyjna i bardzo szybko rosnąca, ale w moich warunkach nie zauważyłem
    ani pierwszego, ani drugiego.

    Aha - w przypadku użycia jako "murek garażowy", myślę że trzeba czymś go
    podeprzeć od wewnętrznej strony, coby bambus nie wpadł do środka jeśli
    nagle zasypałoby śniegiem. Ja planuję pociągnąć dwie linki między
    słupkami żeby miał na czym się oprzeć w razie potrzeby.

    Mateusz

  • 36. Data: 2019-08-21 09:16:59
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2019 o 21:06 Mateusz Viste <m...@n...pamietam> pisze:

> [...]
    > nagle zasypałoby śniegiem. Ja planuję pociągnąć dwie linki między
    > słupkami żeby miał na czym się oprzeć w razie potrzeby.

    Dzięki, zbadam temat.

    TG

  • 37. Data: 2019-08-21 11:56:32
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 20.08.2019 15:58, Mateusz Viste wrote:
> [...]

    A ile podatek od tego wynosi?

  • 38. Data: 2019-08-21 13:50:23
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2019 o 11:56 KIKI <h...@u...dl> pisze:

    > A ile podatek od tego wynosi?

    U umnie jakieś 500-600 rocznie za garaz wolnostojący o powierzchni 60-70m2
    (na trzy auta).

    TG

  • 39. Data: 2019-09-18 13:44:55
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A jak walczyć z pokrzywami - przy dziecięcym placu zabaw?

    -----

  • 40. Data: 2019-09-18 14:30:22
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 18 września 2019 13:44:59 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > A jak walczyć z pokrzywami - przy dziecięcym placu zabaw?

    normalnie, jak w dziecinstwie, dajesz dzieciakom patyki jako miecze i mają zwalczyć
    nadciągające pokrzywowe wojsko
    co, dzieckiem nie byłeś? :)

    b.