  • 1. Data: 2012-08-30 12:53:06
    Temat: Co to za rośliny?
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Spośród zebranych do zielnika 28 roślin zidentyfikowałem 22, ale z
    sześcioma nie umiem sobie poradzić i będę wdzięczny za pomoc.
    Tu są zdjęcia:
    https://picasaweb.google.com/107154024088298206865/2
    8Sierpnia2012

    z góry dziękuję
    Jacek

  • 2. Data: 2012-08-31 15:19:12
    Temat: Re: Co to za rośliny?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek spośród zebranych do zielnika 28 roślin zidentyfikował 22,
    ale z sześcioma nie umie sobie poradzić i będzię wdzięczny za pomoc:

    > Tu są zdjęcia:
    > https://picasaweb.google.com/107154024088298206865/2
    8Sierpnia2012

    Trzeci to pięciornik gęsi (Potentilla anserina). Ostatnie wygląda
    na jakąś narecznicę albo co. Nieduża, więc może krótkoostna. Czwarty
    może być którymś z jaskrów. Pierwszy też mi coś przypomina, ale nie
    wiem co, a kwiatek taki jakiś mało wyraźny. Pozostałe też ze zdjęcia
    trudno (mi) rozpoznać.

    Jarek

    --
    Poszło dziewczę po ziele, po ziele, po ziele
    Nazbierało niewiele, niewiele, hej!

  • 3. Data: 2012-08-31 16:03:39
    Od: Jacek <s...@o...pl>

> [...]
    > może być którymś z jaskrów. Pierwszy też mi coś przypomina, ale nie
    > wiem co, a kwiatek taki jakiś mało wyraźny. Pozostałe też ze zdjęcia

    Piękne dzięki. Narecznica i pięciornik na 100%, co do pozostałych to
    zrobię lepsze zdjęcia.
    Jacek

  • 4. Data: 2012-09-02 17:20:23
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Trzeci to pięciornik gęsi (Potentilla anserina). Ostatnie wygląda
    > na jakąś narecznicę albo co. Nieduża, więc może krótkoostna. Czwarty
    > może być którymś z jaskrów.
    Pierwszy to starzec zwyczajny, druga jest szarota błotna, piąty to sit
    dwudzielny.
    Jacek