  • 101. Data: 2015-05-07 23:31:47
    Temat: Re: Czajnik elektryczny 0-PL
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 07 May 2015 22:27:47 +0200, FEniks napisał(a):

    > Grzałka nurkowa to grubszy sprzęt? Błagam! Gdybym miała przez 2 lata
    > (czy nawet rok) magazynować faktury za każdą duperelę po kilkanaście
    > złotych, to utonęłabym w papierach.

    Jak dotąd - jakieś 20 grzałek po średnio 34 zł (obecnie widuję i po 50).
    Daje Ci ktoś za darmo taką kwotę? - bo my musimy ciężko na nią zapracować,
    zanosząc oprócz tego ponad 1000 zł miesiecznie do US z samej racji tego, że
    SAMI sobie zapewniamy pracę :->

    --
    XL
    Kim jest ten fajny gość?

  • 102. Data: 2015-05-07 23:33:07
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 07 May 2015 22:31:14 +0200, FEniks napisał(a):

    > Te Twoje legionellki lubią szczególnie zamknięte zbiorniki.

    Tak, bo instalacje ciepłej wody w domach to zamkniete zbiorniki :->

    > W dodatku
    > giną przy ponad 60st., więc gorące czajniki im nie służą.

    ...a tylko ich mniej gorące, a równie wilgotne jak wnętrze czajnika,
    części.

  • 103. Data: 2015-05-07 23:34:39
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 7 May 2015 22:33:29 +0200, JBP napisał(a):

    > Zainteresowania nie wymagają uprawnień. Działania (nie wszystkie) wymagają
    > :)

    Za zainteresowanie bez uprawnień niektórzy ludzie słusznie obrywają po
    nosie.

    > 1. "Uprzejmie zwracam się o uprawnienie do zadania pytania w kwestii ...
    > - jest formą wymaganą w potocznej rozmowie prowadzonej w grupie
    > internetowej ?
    >
    > 2. Mój zwrot nie był ani podejrzeniem ani też insynuacją. Raczej wyrażał
    > wiarę w Ciebie i Twoją praworządność. Dlatego początek zawierał słowa "Chyba
    > nie...".

    Więc po co w ogóle był? - ret.

  • 104. Data: 2015-05-07 23:48:13
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-05-07 o 23:13, Pszemol pisze:
    > "FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

    > Ej, coś Ci się tu pozajączkowało... :-) gdzie Ty masz tam zamknięty
    > obieg *wody* w klimatyzacji? Nie powinien właśnie być - powinien być
    > drożny odpływ tej skraplającej się tam wody!

    Kiedy działa to tak, a co się dzieje, kiedy jest wyłączona?
    Ja tam teorii nie znam, ale z praktyki wiem, że jak w samochodzie mam
    przez dłuższy czas klimatyzację wyłączoną, to po jej włączeniu na
    początku czuć niezbyt świeży zapach (a filtry klimatyzacji mam co roku
    czyszczone).
    I z tego powodu właściwie klimatyzacji nie wyłączam, chodzi ciągle
    choćby na minimum, żeby zachować obieg powietrza/wilgoci.

    Ewa

  • 105. Data: 2015-05-07 23:51:10
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-05-07 o 23:31, Ikselka pisze:
    > Jak dotąd - jakieś 20 grzałek po średnio 34 zł (obecnie widuję i po 50).

    Te sprzed 20 lat możesz spokojnie już wyrzucić.

    Ewa

  • 106. Data: 2015-05-08 00:18:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Coś tak jak 2C w homeopatii... ;-)
    >
    > A poważniej, ja w praktyce robię tak aby skutecznie opłukać coś zużywając
    > przy tym jak najmniej wody a nauczyłem się tego na lekcjach chemi właśnie,
    > gdzie stosuje się do płukania względnie drogą wodę destylowaną: wylewasz
    > wszystko - potem wlewasz małą ilość czystej wody, mieszasz z wigorem
    > czajnikiem (chlustasz tą wodą w środku) potem wylewasz i powtarzasz
    > operację 2-3 razy. Uzyskujesz lepszy efekt opłukania w ten sposób niż
    > zalewając tą samą potrójną ilością naczynie raz tylko.

    Za czasów świetności takich czajników próbowano mnie wychowywać przez
    pracę. We fabryce. Rzucili mnie wtedy na odcinek galwanizowania wyrobów
    metalowych. Miedziowalim tam z panem majstrem, cynkowalim i niklowalim.
    A nawet srebrzylim. To niklowanie dokonuje się we wannie wypełnionej
    siarczanem niklu. W stężeniu całkiem niehomeopatycznym. Na koniec było
    płukanie. Wodą ze szlauchu, a nie w sposób wyżej opisany, destylowaną.
    Nie ma powodów by przypuszczać, że producent grzałek robi to inaczej
    (zastanawiam się, czy w ogóle sprzedaż niklowanych przedmiotów jest
    wciąż dopuszczalna -- na osoby uczulone nikiel działa dość paskudnie).
    Moje obawy o zjadanie niklu w siarczanie nie są wielkie, ale wkładanie
    wciąż nowych grzałek, by dostarczać cały czas świeżych soli niklowych
    -- to mi wygląda na ekstrawagancję i potrzebę Bycia Wyjątkowym.

    --
    Jarek

  • 107. Data: 2015-05-08 00:43:42
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 7 May 2015 15:50:39 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Coś tak jak 2C w homeopatii... ;-)

    No własnie :->

> [...]
    > 2-3 razy. Uzyskujesz lepszy efekt opłukania w ten sposób niż zalewając tą
    > samą potrójną ilością naczynie raz tylko.

    To w szklanym naczyniu. Albo stalowym.
    A mnie Teść-chemik nauczył, a potwierdziła córka-biotechnolog, że
    plastikowy/emaliowany czajnik, zwłaszcza używany, więc porowaty, trzeba
    szczególnie traktować. Po ww. przez Ciebie czynnościach trzeba go jeszcze
    napełnić czystą wodą i pozostawić na kilka godzin, żeby woda miała czas
    wejśc we wszystkie pory w tymże używanym=rozpulchnionym=(mikro)porowatym
    plastiku i rozCIEŃCZYĆ oraz w efekcie wymyć stantąd resztki tam zalegające.

    > No właśnie o to chodzi, że nie będzie podobne, bo słaby kwas, np. octwowy,
    > nie będzie rozpuszczał metalu, więc skończy swoje działanie na kamieniu.
    > Nawet gdy będzie go stechiometrycznie więcej niż potrzeba na rozpuszczenie
    > kamienia. Silny kwas rozpuści kamień i potem się nie zatrzyma - poleci dalej
    > z powłoka metalową.

    > Niepotrzebnie, bo w czasie wrzenia kwasu octowego tracisz dużo bezwodnika
    > octowego, który się ulatnia z roztworu w postaci gazowej. Wystarczy nieco
    > podgrzać ocet aby przyspieszyć reakcję chemiczną.

    OK, a teraz sobie wyobraź, że powłoka niklowa ma uszkodzenie mechaniczne
    (upadek grzałki w transporcie lub zwykły odprysk w trakcie użytkowania) -
    a Ty mi proponujesz ten kwas octowy i odkamienianie nim.
    Wiesz, co to takiego grynszpan? Myślę, że to zakończy Twoje indagowanie
    mnie, dlaczego nie odkamieniam octem.
    :->

    > Kto pisał o siarczanie i piciu siarczanu? Ty.
    > Więc teraz nie rób oczu że ja o kwasie siarkowym piszę...
    > A może po prostu nie łączysz Twoich siarczanów z moim kwasem siarkowym? :-)

    Nie - bo łączę z MOIM :->

    > Co to znaczy że jakość powłoki jest należyta? Co by się Twoim zdaniem stało
    > gdyby nie była? Odsłoniłaby się miedź lub żelazo/stal grzałki - wielkie mi
    > mecyje...

    U mnie miedź. Plus TWÓJ kwas octowy = grynszpan.

    > To pewnie raz na 20 lat tam zaglądasz a nie raz na 6 miesięcy :-)

    Mówiłam, że wodę FILTRUJĘ - dlatego odkłada się kamienia MNIEJ. I wtedy
    wymieniam grzałkę. Coś kiepsko kojarzysz. To zaczyna być krępujące - tak
    dorosłemu tłumaczyć jak krowie na granicy.

    > No widzisz... a Ty się przejmujesz jakimiś mikroporami i bakteriami :-)))

    Twoimi.
    A najbardziej tymi grzybami termoopornymi, a jeszcze bardziej ich odpornymi
    na temperaturę toksynami, które możesz konsumować. Oczywiście nie szkodzą
    Ci - bo to stwierdziłeś autorytatywnie, więc tak niechybnie jest :->

    > No ba... dużo więcej. Podejrzewam że aby mieć 2cm osadu po 6 miesiącach
    > gotowania wody to trzeba mieć tam w kranie rozcieńczoną kredę :-)))

    To jest szacunkowa grubość, i tylko teoretyczna - bo u mnie grzałka by tyle
    nie wytrzymała, gdybym używała w czajniku wody NIEfiltrowanej.
    I co powiesz na pół wiadra gęstego szlamu kredowego wypływajacego z
    wężownicy zbiornika po rozpuszczeniu kwasem twardego czopu w zaworze - po
    niecałych 2 latach GRZANIA (czyli nawet nie gotowania) wody użytkowej?
    :->

    > Jak to co zrobią? Muszą Ci dać wodę zdatną do picia albo wynocha. W końcu za
    > wodę pitną płacisz a nie za ujęcie Kryniczanki ;-)

    No i co zrobią, zainstalują filtry/zmiękczacze na ujęcie? - już to widzę,
    jak wodę do mycia, kibelka czy do podlewania ogródka lecą wszystkim
    odwapniać. Wiesz, jakie to są ilości w skali gminy? Czy może potraktują
    mnie indywidualnie?
    :-|

    > Jeszcze są takie zmiękczacze zbiornikowe, z wymieniaczami jonowymi,
    > regenerowanymi solą NaCl, ale woda z nich ma za dużo jonów sodu aby się
    > nadawała do zdrowej konsumpcji - zabezpieczy jednak urządzenia AGD.

    Niestety musiałabym fizycznie oddzielić instalację wody pitnej lub zbudować
    nową - dodatkowy koszt oprócz samego zmiękczacza. Że już nie wspomnę o ew.
    koniecznych pracach remontowych w domu po takiej robocie. Nie bardzo mię
    się chcę.

    > To te 2cm w czajniku po 6 miesiacach masz od filtrowanej wody z Brity??

    MIAŁABYM.
    Gdybym nie FILTROWAŁA.

    Czytajże ze zrozumieniem, bo zaczynam podejrzewac Cie o sklerozę - nomen
    omen zwapnienie :->

    > Wziąłbym z wodociągów dokładne zestawienie jonów jakie masz w wodzie, takie
    > z konkretnego badania, z datą i nazwą ujęcia aby się zgadzało z Twoim. Bo
    > niewykluczone jest że razem z węglanami są tam też siarczany wapnia, a więc
    > Twój ulubiony gips :-) A swoja drogą, czemu "dobrze że nie gips"? Czemu się
    > go boisz bardziej niż węglanów :-)

    Bo powoduje zatwardzenie :->

  • 108. Data: 2015-05-08 00:45:17
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 07 May 2015 22:57:36 +0200, cef napisał(a):

    > Tak się zastanawiam czy to ja mam jakąś niedobrą - pozbawioną
    > kamienia wodę (bo warstewka kamienia w czajniku to jest tak delikatna i
    > licha,
    > że średnio raz na rok myślę o odkamienianiu) czy to Ikselka ma
    > jakąś niesamowicie zakamienioną.
    > Co bardziej szkodzi?

    Kiedyś miałam całe lata ten sam czajnik, a w nim ZERO osadu/kamienia, więc
    ZERO odkamieniania - jak miałam swoją wodę studzienną. Teraz mam
    wodociągową - NIESAMOWICIE ZAKAMIENIONĄ :->

  • 109. Data: 2015-05-08 00:49:03
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 7 May 2015 15:59:20 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Naprawdę nie ma się czego bać - bakterie są wszędzie i organizm nasz sobie z
    > nimi radzi. Nie daj się zastraszać... Mydełek anybakteryjnych, mam nadzieję,
    > nie kupujesz? Nie dajmy się zwariować...

    Się nie daję. Mydełka czy pasty do zebów likwidujące 99 procent bakterii to
    gadka dla idiotów - którzy nie mają pojęcia, jak błyskawicznie z tego
    ocalałego 1 procenta robi się choćby i 400 procent ilości wyjściowej :-]

  • 110. Data: 2015-05-08 00:53:11
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 7 May 2015 16:01:14 -0500, Pszemol napisał(a):

    > "Qrczak" <q...@q...pl> wrote in message

    > Mało tego - zaszczepiam się celowo różnymi pleśniami i bakteriami bardzo
    > chętnie jedząc smaczne serki Gorgonzola :-)

    No to hurra, zjedz sobie zapleśniały chlebek albo owoce, co tam. Albo
    poszukaj świeżego zapleśniałego białego serka :-]