  • 111. Data: 2015-05-08 00:53:43
    Temat: Re: Czajnik elektryczny 0-PL
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 7 May 2015 16:05:26 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Widzę, że Ci się spodobało określenie... ale to było o Tobie :-)

    > Myślę że nie ma powodów do obaw sadzić inaczej.
    > A Ty sobie te grzałki wymieniaj w kamionkowym, *porowatym* czajniku będącym
    > hodowlą trujących bakterii i glonów :)

    Szkliwiona kamionka nie porowacieje.
    --
    XL
    Kim jest ten fajny gość?

  • 112. Data: 2015-05-08 00:54:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > IMO to nie trzeba nawet podgrzewać. Co mniej więcej miesiąc stosuję ocet
    > do odkamieniania płyty grzewczej w parowarze, w ogóle nie podgrzewam,
    > tylko zalewam i czekam parę godzin. W parowarze używam tylko kranówki, a
    > we Wrocławiu mamy wodę bardzo twardą.

    Moja woda całkiem niewapienna, bo żaden kamień się nie odkłada, nawet po
    wielu latach. Ale też nie jakaś specjalnie miękka -- ta jak się trafi, to
    trudno włosy po myciu wypłukać, wciąż ma się wrażenie, że coś się pieni.

    Zdarzyło mi się też mieszakć w domu z wybitnie zawapnioną wodą, to w
    jakieś wakacje było. Gotowało się tę wodę w emaliowanych czajnikach
    stawianych na piecu drewnem opalanym. Wrzątku do herbaty dało się z
    takiego czajnika wylać może z połowę tego, czego człek się spodziwał.
    A pusty imbryk wzięty do ręki -- no, swoje ważył. Tam nie dwa, ale
    może i więcej centymetrów osadów w kolorze bawarki było. Na dnie,
    na ściankach, a nawet spod pokrywki wyłaziły. Mieli tam też czajnik
    elektryczny, na bezogniowe poranki. Właśnie taki ceramiczny z kablem
    przypiętym z boku. On był równie zarośnięty w środku. Ale co ciekawe
    -- na grzałce było stosunkowo mało kamienia. Łatwo to wytłumaczyć tym,
    że grzałka przez częste i silne nagrzewanie i stygnięcie ma zdolność
    samooczyszczania. Jak się zbierze warstewka, to szybko z powodu naprężeń
    odpadnie.

    Jak widać, woda wodzie nierówna. Na różną można trafić. Niektórzy mają
    taką, z której kamień wytrąca się tylko na grzałkach. Ceramikę pozostawia
    nietkniętą, gładką i błyszczącą -- bez zakamarków dla Złych Bakterii.

    > Czajnika nie odkamieniam, bo na herbatę gotuję wodę z butli i nic mi się
    > nie osadza. BTW Mam ten sam czajnik co Ty, jak podejrzewam - też ładnych
    > parę lat i nic się z nim nie dzieje (Braun, już kiedyś o nim tu pisałam,
    > nic się nie zmieniło).

    O tym ostatnim lepiej więcej nie pisać -- wkrótce zaczyna się cisza
    wyborcza.

    Jarek

    --
    Na imię mi "Legion", bo nas jest wielu.

  • 113. Data: 2015-05-08 04:58:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > No własnie :->

    > To w szklanym naczyniu. Albo stalowym.

    W każdym, nie bój się - te pory mają mikroskopijną objętość, jak sama
    wcześniej zauważyłaś. To co tam zostanie z roztworu stanowi ułamki promila
    objętości czajnika.

    > A mnie Teść-chemik nauczył, a potwierdziła córka-biotechnolog, że
    > plastikowy/emaliowany czajnik, zwłaszcza używany, więc porowaty, trzeba
    > szczególnie traktować. Po ww. przez Ciebie czynnościach trzeba go jeszcze
    > napełnić czystą wodą i pozostawić na kilka godzin, żeby woda miała czas
    > wejśc we wszystkie pory w tymże używanym=rozpulchnionym=(mikro)porowatym
    > plastiku i rozCIEŃCZYĆ oraz w efekcie wymyć stantąd resztki tam
    > zalegające.

    To rozcieńczajcie sobie z teściem dowoli... ja będę robił po swojemu, bo
    octu się nie boję ani octanów wapnia czy magnezu też nie. I powiem Ci tyle
    tylko, że jedząc galaretkę z octem i zupę ugotowaną na Twojej wapiennej
    wodzie konsumujesz właśnie do żołądka taką mieszaninę z czyszczenia czajnika
    :-)

    >>> pom. rozcieńczonego _mocnego_ kwasu będzie podobne do działania

    Tu coś napisałaś niewidocznym atramentem :-)))

    > OK, a teraz sobie wyobraź, że powłoka niklowa ma uszkodzenie mechaniczne
    > (upadek grzałki w transporcie lub zwykły odprysk w trakcie użytkowania) -
    > a Ty mi proponujesz ten kwas octowy i odkamienianie nim.

    Jak najbardziej. Znowu histeryzujesz. Niech sobie ma uszkodzenie.

    > Wiesz, co to takiego grynszpan? Myślę, że to zakończy Twoje indagowanie
    > mnie, dlaczego nie odkamieniam octem.
    > :->

    Nie wiem, ale już lecę sprawdzić...
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Herschel_Grynszpan ????

    A tak poważniej - używany jest jako fungicyd, więc powinnaś sie cieszyć -
    zabije wszystkie Twoje pleśnie w czajniku, te których się boisz.

    > Nie - bo łączę z MOIM :->

    No więc masz już odpowiedź na swoje pytanie skąd wytrzasnąłem kwas siarkowy?
    Czy dalej Cię to trapi?

    > U mnie miedź. Plus TWÓJ kwas octowy = grynszpan.

    I dalej nic. Nie bój się, nie jesteś pleśniawką - miliony ludzi pije wodę z
    miedzanych rurek wodociągowych - jonów miedzi mają sporo w wodzie i nic im
    nie jest. Znowu niepotrzebnie histeryzujesz i wyolbrzymiasz rzekome
    zagrożenia.

    > Twoimi.
    > A najbardziej tymi grzybami termoopornymi, a jeszcze bardziej ich
    > odpornymi
    > na temperaturę toksynami, które możesz konsumować. Oczywiście nie szkodzą
    > Ci - bo to stwierdziłeś autorytatywnie, więc tak niechybnie jest :->

    Nie ma tam żadnych grzybów. Ani ich toksyn. Znowu wymyślasz sztuczne
    zagrożenia. Daj spokój...

    >>> r.
    >>> (Dz.U. z 29 kwietnia 2010 Nr 72 poz.466) nie powinna przekraczać 500
    >>> mg/l

    > To jest szacunkowa grubość, i tylko teoretyczna - bo u mnie grzałka by
    > tyle
    > nie wytrzymała, gdybym używała w czajniku wody NIEfiltrowanej.
    > I co powiesz na pół wiadra gęstego szlamu kredowego wypływajacego z
    > wężownicy zbiornika po rozpuszczeniu kwasem twardego czopu w zaworze - po
    > niecałych 2 latach GRZANIA (czyli nawet nie gotowania) wody użytkowej?
    > :->

    Nic nie powiem... masz co masz.

    > No i co zrobią, zainstalują filtry/zmiękczacze na ujęcie? - już to widzę,
    > jak wodę do mycia, kibelka czy do podlewania ogródka lecą wszystkim
    > odwapniać. Wiesz, jakie to są ilości w skali gminy? Czy może potraktują
    > mnie indywidualnie?
    > :-|

    Twoja gmina, Twoja woda, podobno pitna - Twój problem.

    >>> wtedy. Wolę już jeść tę kredę. Dużo jej nie zjem, bo ileż w końcu.

    > Niestety musiałabym fizycznie oddzielić instalację wody pitnej lub
    > zbudować
    > nową - dodatkowy koszt oprócz samego zmiękczacza. Że już nie wspomnę o ew.
    > koniecznych pracach remontowych w domu po takiej robocie. Nie bardzo mię
    > się chcę.

    Podobno zależy Ci na zdrowiu...

    > Bo powoduje zatwardzenie :->

    E tam...

  • 114. Data: 2015-05-08 05:00:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Się nie daję. Mydełka czy pasty do zebów likwidujące 99 procent bakterii
    > gadka dla idiotów - którzy nie mają pojęcia, jak błyskawicznie z tego
    > ocalałego 1 procenta robi się choćby i 400 procent ilości wyjściowej :-]

    Skąd się biorą te gadki o bakteriach w czajnikach elektrycznych?
    Nie z tych samych gazetek co mydełka antybakteryjne?

  • 115. Data: 2015-05-08 05:01:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Szkliwiona kamionka nie porowacieje.

    Nie porowacieje bo już jest od początku porowata? :-)
    Oglądałaś ją pod mikroskopem w takim powiększeniu jak ta Twoja brzytwa?

  • 116. Data: 2015-05-08 05:02:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Tak, bo instalacje ciepłej wody w domach to zamkniete zbiorniki :->

    ??? Pijesz wodę z instalacji CO??

    > ...a tylko ich mniej gorące, a równie wilgotne jak wnętrze czajnika,
    > części.

    Całe wnętrze czajnika będzie dokładnie wypełnione parą wodną o temperaturze
    bliskiej 100'C w czasie każdego gotowania wody.

  • 117. Data: 2015-05-08 05:08:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

    > Kiedy działa to tak, a co się dzieje, kiedy jest wyłączona?

    Jak jest wyłączona to nie gromadzi się wilgoć i klima wysycha.
    Wilgoć/woda jest EFEKTEM działania klimy: na zimnych elementach metalowych
    skrapla się para wodna zawarta w ochładzanym tam powietrzu.

    > Ja tam teorii nie znam, ale z praktyki wiem, że jak w samochodzie mam
    > przez dłuższy czas klimatyzację wyłączoną, to po jej włączeniu na początku
    > czuć niezbyt świeży zapach (a filtry klimatyzacji mam co roku czyszczone).
    > I z tego powodu właściwie klimatyzacji nie wyłączam, chodzi ciągle choćby
    > na minimum, żeby zachować obieg powietrza/wilgoci.

    Wszsytko się tam kurzy, bo wlatuje powietrze z zewnatrz, z ulicy...
    Jak klima zmoknie w czasie pracy, a zawsze zmoknie, to zapach tego
    zmoczonego kurzu czujesz. Podobnie jak zapach spalonego kurzu na piecu
    elektrycznym włączonym pierwszy raz w sezonie grzewczym.
    Te "filtry klimatyzacji" są już w obiegu powietrza *po* dmuchawie i nie mają
    wpływu na osadzanie się kurzu na samych elementach ochładzających powietrze
    w kabinie.
    W aucie sprawdź czy masz dobrze działający odpływ sklaplanej pary wodnej -
    czy masz kałużę wody w czasie jej używania i nie powinno być problemów z
    zapachem.

    Swoją drogą klima w aucie przydaje się właśnie do osuszania powietrza w
    kabinie nawet gdy nie jest gorąco na zewnątrz - powoduje to oczyszenie
    wnętrza szyb z mgły ograniczającej widoczność, więc klimę warto używać nawet
    poza letnim sezonem.

  • 118. Data: 2015-05-08 08:11:28
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-05-07 o 23:33, Ikselka pisze:

    > Tak, bo instalacje ciepłej wody w domach to zamkniete zbiorniki :->

    A niby jak inaczej?
    Wylewałaś kiedyś wodę z kaloryferów? Ta dopiero potrafi zajeżdżać, jakby
    cały legion po bitwie przemaszerował.

    > ...a tylko ich mniej gorące, a równie wilgotne jak wnętrze czajnika,
    > części.

    Mniej gorące od pary?

    Ewa

  • 119. Data: 2015-05-08 08:15:06
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-05-08 o 05:08, Pszemol pisze:
> [...]
    > Wilgoć/woda jest EFEKTEM działania klimy: na zimnych elementach
    > metalowych skrapla się para wodna zawarta w ochładzanym tam powietrzu.

    OK. Tak czy inaczej - nie jest to jednak to samo, co płukanie wrzątkiem
    kilka razy dziennie.

    > W aucie sprawdź czy masz dobrze działający odpływ sklaplanej pary
    > wodnej - czy masz kałużę wody w czasie jej używania i nie powinno być
    > problemów z zapachem.

    W upały kałuża jest, rzuca się w oczy. W chłodniejsze dni - nie wiem,
    może jakaś mikroskopijna, nie przypatruję się dokładnie.

> [...]
    > w kabinie nawet gdy nie jest gorąco na zewnątrz - powoduje to
    > oczyszenie wnętrza szyb z mgły ograniczającej widoczność, więc klimę

    No i tak właśnie robię. :)

    Ewa

  • 120. Data: 2015-05-08 08:20:21
    Od: FEniks <x...@p...fm>

> [...]
    > trafić. Niektórzy mają taką, z której kamień wytrąca się tylko na
    > grzałkach. Ceramikę pozostawia nietkniętą, gładką i błyszczącą -- bez

    Taka woda była też u moich rodziców na działce, z jakiegoś wiejskiego
    ujęcia. Nie dość, że masa kamienia się zbierała (płatami odchodził), to
    jeszcze była bardzo żelasista, więc woda nawet bez herbaty miała
    herbaciany kolorek. No i mętna była okrutnie! Dlatego głównie piliśmy
    tam kawę, bo w niej wszystkie mankamenty dawały się przynajmniej
    wizualnie ukryć. ;)

    > O tym ostatnim lepiej więcej nie pisać -- wkrótce zaczyna się cisza
    > wyborcza.

    Oj, racja. Żeby ktoś nie wziął tego przypadkiem za zachętę! Tfu tfu, na
    psa urok.

    Ewa