  • 231. Data: 2015-05-09 19:15:47
    Temat: Re: Czajnik elektryczny 0-PL
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    news:slrnmksfjr.lfb.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Typowa wątroba ma moce przerobowe rzędu 10g na godzinę.
    > Do tego jeszcze parowanie przez płuca, niemetabolizowane.

    No to 10g czystego etanolu to dużo jest... Tu coś piszą o tym:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Standard_drink
    A orientujesz się do ilu tych promili we krwi rośnie stężenie maksymalnie po
    wypiciu tych 10g? Bo jest jakieś tempo wchłaniania, tempo metabolizmu i
    usuwania przez płuca - gdzieś się te krzywe muszą zrównać i jest maks
    stężenia przez chwilę, a potem już maleje.

    > Ale jest efekt taki, że jak ktoś sobie dobrze pociągnie
    > dla zdrowotności, to potem w pewnym momencie stwierdza,
    > że już całkiem trzeźwy. A to nie do końca tak.

    :-))))

    Ale ja nie mówię o piciu, piciu, piciu i wpadaniu pod stół, tylko jednym
    piwie do pizzy czy kiełbaski z rożna u kolegi i powrót samochodem z takiej
    kolacji.

    > Gdyby to stężenie osiągał nie "od góry", lecz
    > "od dołu", to by je wyczuł. Histereza taka.

    Tak, tak... :-)

    > Tu może manifestować się inne zjawisko. Przy 0,8 niektórzy osiągają
    > fazę "ja psrzecieżż jestam caałkiem tzrzeźwy, prawie nic nei piłem,
    > jesszcze tylko jeeden i jush jadem". Dlatego 0,8 określiłem jako
    > przesadę. Ale widać, że Polacy z Illinois aż tak przsadni jak ja
    > nie są.

    Ciekawi mnie jaki jest tenże "maks" %% po jednym piwie...

  • 232. Data: 2015-05-09 19:24:26
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    FEniks wrote:

    > Może się da, pytanie tylko - czy się załapałaś?

    Owszem, kierowca który mnie akurat wiózł się załapał. W tę i nazad, bo
    akurat tego dnia tak mu wyszło, że jak kot z pęcherzem jeździł.

    J.

    www.kontestacja.com

  • 233. Data: 2015-05-09 19:27:06
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Ikselka wrote:

    > To, co powinni przy tzw rutynowej kontroli trzeźwości - PODAĆ PRZYCZYNĘ
    > zatrzymania. Gdybym byłą pijana, raczej nie musieliby mi się tłumaczyć,
    > panie... Niedmuchający :-]

    Ty to masz wymagania, jakbyś w normalnym kraju żyła. Przyczynę jej podaj;-P

    J.

    www.kontestacja.com

  • 234. Data: 2015-05-09 20:12:16
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 9 May 2015 11:37:19 -0500, Pszemol napisał(a):

    > pojechałaś po bandzie...

    Tak samo mi wolno, jak Tobie i pani Niedmuchanej.
    --

    Ikselka
    pewni siebie."

  • 235. Data: 2015-05-09 20:16:11
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 09 May 2015 19:27:06 +0200, krys napisał(a):

    > Ty to masz wymagania, jakbyś w normalnym kraju żyła. Przyczynę jej podaj;-P

    Takie mają procedury swoje wyuczone i w punktach wypisane - wiem, to piszę
    i wymagam. Zresztą podali przyczynę, bez specjalnego wezwania z mojej
    strony. Zasalutowali takżeajakże, żeby nie było (to do pana wrażliwego na
    saluty). W rąsię nie całowali, bo bym nie pozwoliła - jak im setki ludzi w
    tym dniu dmuchnęły na ich rąsie, to raczej nie dałabym się nimi dotknąć :-)

    --

    Ikselka
    pewni siebie."

  • 236. Data: 2015-05-09 20:24:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

> [...]
    > tempo metabolizmu i usuwania przez płuca - gdzieś się te krzywe
    > muszą zrównać i jest maks stężenia przez chwilę, a potem już maleje.

    Jeśli ktoś szybko pije, to szybko się wchłonie, stężenie wzrośnie,
    a procesy przeciwne nie zdążą się nawet rozpocząć. Stężenie wynika
    wprost z masy ciała (po odliczeniu tłuszczu). Jak ktoś jest XL, to co
    innego niż XS -- inna ilość etanolu na kilogram (krwi i wszystkiego,
    co ma w środku). 10 g na 50 kg, to będzie własnie te 0,2 promila.

    > Ciekawi mnie jaki jest tenże "maks" %% po jednym piwie...

    Ogrooomny. Zaraz po wypiciu pomiar w wydychanym powietrzu może być
    bardzo duży -- zmierzone zostanie to, co paruje bezpośrednio, a nie
    to, co transpiruje z pęcherzyków płucnych. Trzeba odczekać conajmniej
    kilkanaście minut, zanim się wchłonie. Przynajmniej z mocnymi napitkami
    tak jest, piwo może szybciej.

    --
    Jarek

  • 237. Data: 2015-05-09 20:27:30
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-05-09 o 19:24, krys pisze:

    > Owszem, kierowca który mnie akurat wiózł się załapał. W tę i nazad, bo
    > akurat tego dnia tak mu wyszło, że jak kot z pęcherzem jeździł.

    A, no to skoro tak jeździł, to się nie dziwię. ;-)

    Ewa

  • 238. Data: 2015-05-09 20:31:09
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > Gdyby to stężenie osiągał nie "od góry", lecz "od dołu", to by je wyczuł.

    Znaczy się jak? Przez kalosze?

    Ewa

  • 239. Data: 2015-05-09 20:31:27
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 9 May 2015 20:24:48 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]
    > a procesy przeciwne nie zdążą się nawet rozpocząć. Stężenie wynika
    > wprost z masy ciała (po odliczeniu tłuszczu). Jak ktoś jest XL, to co

    Jak zwykle bzdety opowiadasz. XL może mieć wyższą zawartość alkoholu we
    krwi niż XS - po wypiciu tej samej ilości napojów wyskokowych. Doczytaj o
    dehydrogenazie, zanim znowu komuś będziesz robił te swoje "wykłady", samemu
    g.. wiedząc.
    --

    Ikselka
    pewni siebie."

  • 240. Data: 2015-05-09 20:36:10
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-05-09 o 20:12, Ikselka pisze:

    > Tak samo mi wolno, jak Tobie i pani Niedmuchanej.

    A Ty na pewno dzisiaj brom brałaś? Bo wiesz, spinasz się, jakby to o
    śmierć i życie szło z tym dmuchaniem.

    Ewa