  • 221. Data: 2015-05-09 17:07:58
    Temat: Re: Czajnik elektryczny 0-PL
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 09 May 2015 15:43:35 +0200, krys napisał(a):

    > A akcje "trzeźwe cośtam", jak stają sobie na wszystkich wlotach do miasta i
    > każdego kierowcę sprawdzają? To się da i dwa razy tego samego dnia załapać.

    O tym mówię właśnie.
    Szczególnie w dni poświąteczne i świąteczne, co rusz "rutynowa kontrola"
    przy wjazdach do miast.
    --

    Ikselka
    pewni siebie."

  • 222. Data: 2015-05-09 17:37:36
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 9 May 2015 09:47:22 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Spotkałem się z rutynową kontrolą wielokrotnie. Panowie o dokumenty poproszą
    > i ładnie zasalutują i każą odjechać.

    Mowa jest tutaj o "rutynowej kontroli stanu trzeźwości":
    http://dlakierowcow.policja.pl/dk/tagi/166,trzezwy-p
    oranek.html

    --

    Ikselka
    pewni siebie."

  • 223. Data: 2015-05-09 17:41:14
    Od: Qrczak <q...@q...pl>

    > Może się da, pytanie tylko - czy się załapałaś?

    Ja też jeszcze nic nie załapałam się. Pecha mam czy cuś?

  • 224. Data: 2015-05-09 18:01:44
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 09 May 2015 17:41:14 +0200, Qrczak napisał(a):

    > Dnia 2015-05-09 16:47, obywatel FEniks uprzejmie donosi:

    > Ja też jeszcze nic nie załapałam się. Pecha mam czy cuś?

    Za długo śpisz - tylko ranne ptaszki się załapują :->

    --

    Ikselka
    pewni siebie."

  • 225. Data: 2015-05-09 18:18:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    krys pisze:

    > A ja na zadupiu. I był taki dzień, targowy zresztą, kiedy wszystkie wloty
    > do miasta obstawiła drogówka i zatrzymywali wszystkich, jak leci. A że
    > to akurat pora odwożenia dzieci do szkoły była, to i ruch był maksymalny.
    > Ale właśnie skończył się jakiś długi weekend, to i okazja była. No i jak
    > człowiek wjechał do miasta, wyjechał, a potem wracał, to przedmuchany był
    > na wylot. Takich akcji było już kilka.

    Chodzi o wszystkie wloty do miasta Zadupie, czy do miasta Warszawa? Ja nie
    wyobrażam sobie, by w tych znanych mi miejscach kontroli dało się zatrzymać
    WSZYSTKICH. Chyba żeby szlaban postawić w poprzek drogi, bo na poboczu nie
    ma już miejsca. Ci co tam stoją, zawsze mi wyglądają na stałych klientów.
    Pewnie każdy też na takie zatrzymanie przygotowany, ma ze sobą grubą rurkę,
    czy co też tam zwykle wożą ci, którzy się dmuchania obawiają.

    > Moze po prostu normy umandatowienia trzeba było wyrobić?

    Jest teoria, która odstąpienie od kontroli wszystkich jak leci tłumaczy
    tym, że przestraszono się wyników. Wyszło bowiem, że kierowcu "w stanie
    wskazującym" jeżdzą bezpieczniej i powodują mniej wypadków od tych całkiem
    trzeźwych. To znaczy wśród zatrzymanych w zmasowanej akcji większy odsetek
    ma wykryty alkohol, niż wśród skontrolowanych z racji tego, że spowodowali
    wypadek. To zjawisko bardzo łatwo wytłumaczyć. Polska jest w *mniejszości*
    krajów europejskich, które penalizują "stan wskazujący*, czyli pomiędzy 0,2
    a 0,5 promila. O takich skontrolowanych kierowcach mówi się zwykle, że byli
    "pijani", chociaż mogli po prostu wypić coś poprzedniego dnia i nie do końca
    to zmetabolizować. Niektórzy w ogóle nie mają świadomości, że to tak działa.
    Ale jak ktoś jest świadom, że coś wypił, a mimo to wsiada za kierownicę, to
    stara się jechać ostrożnie, nie przekraczać prędkości -- w efekcie mniejsze
    jest prawdopodobieństwo spowodowania wypadku. Polska norma 0,2 nie wydaje
    się dobrym rozwiązaniem, przepisy w całej Europie powinno się zrównać do 0,5
    (są też kraje dopuszczjące 0,8 -- ale to już przesada).

    --
    Jarek

  • 226. Data: 2015-05-09 18:23:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > końca
    > to zmetabolizować. Niektórzy w ogóle nie mają świadomości, że to tak

    Poważnie tak długo trwa metabolizm małych ilości alkoholu?
    Bo ja gdzieś czytałem że jedna butelka piwa 0,33l znika typowo
    po godzinie z organizmu i tego przekonania się trzymam :-))

> [...]
    > 0,5
    > (są też kraje dopuszczjące 0,8 -- ale to już przesada).

    O ile się nie mylę te 0,08% jest właśnie w stanie Illinois, USA. Bardzo
    "życiowe" przepisy a mimo to wielu Polaków ma w USA wykroczenia "DUI"
    (Driving Under Influence)... Smutne.

  • 227. Data: 2015-05-09 18:25:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Mowa jest tutaj o "rutynowej kontroli stanu trzeźwości":
    > http://dlakierowcow.policja.pl/dk/tagi/166,trzezwy-p
    oranek.html

    Ja doskonale wiem o czym tu mówimy i potwierdzam że nic nie kazali mi
    dmuchać - być może oszczędzali jednorazowe ustniki bo dostali cynk że Ty się
    do Krakowa wybierasz? ;-)

  • 228. Data: 2015-05-09 18:29:20
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 9 May 2015 11:25:09 -0500, Pszemol napisał(a):

> [...]
    > dmuchać - być może oszczędzali jednorazowe ustniki bo dostali cynk że Ty się

    Moze woleli żebyś jednak nie dmuchał - pewne orientacje seksualne teraz są
    bardzo drażliwe :->
    --

    Ikselka
    pewni siebie."

  • 229. Data: 2015-05-09 18:37:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Moze woleli żebyś jednak nie dmuchał - pewne orientacje seksualne
    > teraz są bardzo drażliwe :->

    pojechałaś po bandzie...

  • 230. Data: 2015-05-09 19:06:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Poważnie tak długo trwa metabolizm małych ilości alkoholu?
    > Bo ja gdzieś czytałem że jedna butelka piwa 0,33l znika typowo
    > po godzinie z organizmu i tego przekonania się trzymam :-))

    Typowa wątroba ma moce przerobowe rzędu 10g na godzinę. Do tego
    jeszcze parowanie przez płuca, niemetabolizowane. Ale jest efekt
    taki, że jak ktoś sobie dobrze pociągnie dla zdrowotności, to
    potem w pewnym momencie stwierdza, że już całkiem trzeźwy. A to
    nie do końca tak. Gdyby to stężenie osiągał nie "od góry", lecz
    "od dołu", to by je wyczuł. Histereza taka. Stan "0,5" zdaje się
    dość łatwo można zawsze ocenić samodzielnie. Z tym niższym bez
    przyrządu może byc trudno.

    > O ile się nie mylę te 0,08% jest właśnie w stanie Illinois, USA.
    > Bardzo "życiowe" przepisy a mimo to wielu Polaków ma w USA
    > wykroczenia "DUI" (Driving Under Influence)... Smutne.

    Tu może manifestować się inne zjawisko. Przy 0,8 niektórzy osiągają
    fazę "ja psrzecieżż jestam caałkiem tzrzeźwy, prawie nic nei piłem,
    jesszcze tylko jeeden i jush jadem". Dlatego 0,8 określiłem jako
    przesadę. Ale widać, że Polacy z Illinois aż tak przsadni jak ja
    nie są.

    --
    Jarek