  • 11. Data: 2021-09-30 10:35:32
    Temat: Re: Czy Polska jest przygotowana na arktyczną zimę 2021/22 i mrozy -30 C ?
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-09-30 o 10:00, Jacek pisze:

    > Wtedy Panna Greta się rozpłacze, a dodatkowo możesz dostać karę. U nas
    > straż miejska zimą często przychodzi kontrolować, czym się pali i mają
    > nawet drona latającego nad kominami i pobierającego próbki.
    > Jacek

    U nas straż gminną rozwiązali, za łapówki. Sąsiad mnie nie
    podpierdzieli, bo sam ma za uszami, znaczy w kominie. Ja oczywiście pod
    pojęciem "inne palne materiały" mam na myśli węgiel, koks i papier
    gazetowy ;)

    --
    viktorius

  • 12. Data: 2021-09-30 11:32:03
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 30 September 2021 at 10:35:35 UTC+2, viktorius wrote:

> [...]
    > podpierdzieli, bo sam ma za uszami, znaczy w kominie. Ja oczywiście pod
    > pojęciem "inne palne materiały" mam na myśli węgiel, koks i papier

    użytkowanie dronów noca jest zakazane z uwagi na ryzyko awarii, kolizji z liniami
    energetycznymi
    jest generalny zakaz użytkowania dronów nad terenami zamieszkanymi
    i żadna jednorazowa zgoda tego zakazu nie może ominąć.

    Bo dron o wadze 20-50 kg, spadający na dziecko, człowieka, wywołuje bardzo groźne dla
    życia i zdrowia obrażenia, zagrażające życiu

    A co do palenia gazetami, to istnieje mimiecki wynalazek i patent na brykietowanie
    gazet i jest ręczna maszynka, wklada się do niej gazety, ściska i otrzymujemy
    gazetowy brykiet, który spala i zwęgla się w całości i nie emituje fruwających
    płatków sadzy, zatykających komin

    Zatem kto ma komin, nawet zatkany, ukryty, ten arktyczne mrozy przeżyje
    a gdy nadejda długotrwałe mrozy -30 C to wszelkie karami za ogrzewanie zostaną
    zawieszone z uwagi na sytuację emergency, czyli wyjątkową.

    Po wsiach górale wycinają drzewa na potęgę na opał, bo sicher ist sicher

    Miasta nie są przygotowane, bo są bloki tylko z c.o. i kuchenka elektryczna, zatem
    bez alternatywnego gazu do ogrzania.

    Oby nie pojawił się masowy wykup butli 11 kg na propan i magazynowania napełnionych w
    piwnicach

    Gaz drożeje i będzie drożał bo go w Europie brakuje

    "Rekordowe ceny gazu w Europie doprowadziły do sformułowania postulatu stworzenia
    europejskiej rezerwy strategicznej tego surowca.

    https://www.onet.pl/biznes/biznesalert/rekordowe-cen
    y-gazu-zmusily-europe-zachodnia-do-wziecia-przykladu
    -z-polski/21qsm7h,30bc1058

  • 13. Data: 2021-09-30 13:40:01
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-09-30 o 11:32, a a pisze:

> [...]
    >
    > Bo dron o wadze 20-50 kg, spadający na dziecko, człowieka, wywołuje bardzo groźne
    dla życia i zdrowia obrażenia, zagrażające życiu

    Jak będzie po -20, to w dzień też trzeba będzie palić. Poza tym, mogą
    chyba pobierać próbki z kosza na popiół.

> [...]
    gazetowy brykiet, który spala i zwęgla się w całości i nie emituje fruwających

    Pisząc o gazetach miałem na myśli tylko etap rozpalania. Dłuższe palenie
    gazetami to walka z syfem w popielniku. Sposobu na brykietowanie gazet
    nie znam, w obecnych czasach, to byłby problem zebrać odpowiednią ilość
    gazet na taki brykiet ;)

> [...]
    >
    > Miasta nie są przygotowane, bo są bloki tylko z c.o. i kuchenka elektryczna, zatem

    Pozostanie dogrzewanie prądem, albo jak w Alternatywach, parowozem.
    Tylko skąd teraz parowóz wziąć?

    > Oby nie pojawił się masowy wykup butli 11 kg na propan i magazynowania napełnionych
    w piwnicach

    Paaanie, to jebnie ;)

    > Gaz drożeje i będzie drożał bo go w Europie brakuje

    Mam właśnie na gaz i z trwogą wypatruję komunikatów...

    --
    viktorius

  • 14. Data: 2021-09-30 20:18:33
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:cdec5e6b-2d2e-4da8-984a-559ca1fd2b2an@googlegr
    oups.com>
    user a a pisze tak:

    > Przykładem nadchodzącego chaosu jest obecnie UK
    >
    > Jest ciepło, a już brakuje paliw na stacjach.
    > Wyobraźmy sobie teraz arktyczne mrozy i kryzys rosnie o 300%
    > tankowanie po kropelce 10litrów i czarny rynek paliw po stodołach

    Już dziś koledzy z pracy potankowali samochody.
    Dostałem rano sprawozdanie.

    Borys poruszył sprężyny żeby skołować więcej cystern i kierowców.
    Chyba wojsko pomaga rozwozić.

    --
    Piter

  • 15. Data: 2021-09-30 20:52:59
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 30.09.2021 o 11:32, a a pisze:

> [...]
    >
    > Bo dron o wadze 20-50 kg, spadający na dziecko, człowieka, wywołuje bardzo groźne
    dla życia i zdrowia obrażenia, zagrażające życiu
    Ale dowód zdobyty z naruszeniem przepisów jest dowodem (swobodna ocena
    dowodów), a dron musi się przecież spłacić.

> [...]
    gazetowy brykiet, który spala i zwęgla się w całości i nie emituje fruwających
    Pierwsze słyszę, że papier spala się dając sadzę i żeby zatykał komin.
    Pali się tym lepiej, im jest luźniejszy. Wydaje mi się, że niemiecka
    prasa do papieru miała służyć do zaoszczędzenia miejsca na składowanie
    makulatury.
    Jacek

  • 16. Data: 2021-10-01 04:44:11
    Od: ptoki <s...@g...com>

    środa, 29 września 2021 o 13:56:31 UTC-5 m...@g...com napisał(a):
    > Według NASA, z uwagi na minimum aktywności słońca
    > w latach 2020/21/22
    > wielce prawdopodobne jest nadejście arktycznych mrozów
    > nadchodzącej zimy.
    >
    > Co to oznaczało w Kanadzie ?
    >
    > -60 C 4 lutego 2021 i zamarznięte wodospady Niagara

    No nie bardzo.
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_extreme_temper
    atures_in_Canada
    -53 w 1935 i to dobre 700km na polnoc od torunta.

    > Czy nowe domy budowane od 30-50 latr wytrzymają mrozy, czy sieć wodociągowa nie
    zamarzn ie i nie ulegnie awarii ?

    Ja bym sie raczej obawial cieplych lat a nie zimnych.

    > A gdy tam nadejdą arktyczne mrozy -60 C to zaczną się ograniczenia, wyłączenia itd.

    Troche zejdzie zeby sie tak pogoda przelaczyla. A jak sie przelaczy to sie okna
    sklejka zatka zamiast szyby i sie bedzie dogrzewac zwykla koza.

    Ogolnie sie z przeslaniem zgadzam ze warto miec alternatywe ale nie jest az tak zle.
    Palic bedzie co a przerobic domy na jakas bieda alternatywe tez trudno nie jest.

  • 17. Data: 2021-10-01 11:04:11
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 1 October 2021 at 04:44:12 UTC+2, ptoki wrote:

> [...]
    zle. Palic bedzie co a przerobic domy na jakas bieda alternatywe tez trudno nie jest.
    W Kanadzie było -60 C ( z serwisu pogodowego), zostalo to zweryfikowane i dostępne na
    Weather Canada
    Wikipedia to żadne źródło, bo ktoś prywatnie aktualizuje, a jak mu się nie chce, to
    nie aktualizuje

    Węgiel zdrożał o ponad 300%

    czyli arktyczna zima nadejdzie na 99%

    "Według serwisu globalCOAL, w sierpniu średnia cena czarnego paliwa w europejskich
    portach ARA (Amsterdam-Rotterdam-Antwerpia) wyniosła 152,34 dol./t. To ponad
    dwukrotnie więcej niż na początku roku. Jeszcze w lutym średnia cena tony węgla
    wynosiła tam 66,35 dol. Kolejne tygodnie przyniosły kontynuację silnych wzrostów, a
    pod koniec września stawki przekroczyły już barierę 200 dol./t. To poziom niewidziany
    od 13 lat.

    https://businessinsider.com.pl/firmy/wegiel-z-najlep
    szej-polskiej-kopalni-pozadany-nie-tylko-na-ukrainie
    /76synyy