  • 1. Data: 2023-12-19 11:10:57
    Temat: Czym uszczelnić połączenie ściany z dachem
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    Zacieka mi połączenie ściany domu z dachem garażu.
    Leci w garażu po ścianie.

    Dach jest płaski, kryty papą, a ściana ocieplona styropianem, z tynkiem.
    Uszczelnienie ma być na dachu oczywiście.

    Chodzi o środek, które może działać na zimno i nie wymaga dużej ilości
    miejsca przy aplikacji (w pobliżu stoją konstrukcje do pv), do tego
    można go aplikować w niskich temperaturach, a najlepiej również na
    mokro, bo obecnie rzadko jest sucho..

    Jakaś żywica albo coś?

  • 2. Data: 2023-12-19 11:23:01
    Temat: Re: Czym uszczelnić połączenie ściany z dachem
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2023 o 11:10 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

> [...]
    > miejsca przy aplikacji (w pobliżu stoją konstrukcje do pv), do tego
    > można go aplikować w niskich temperaturach, a najlepiej również na

    Jedyne poprawne rozwiązanie to papa wywinięta na ścianę a do ściany
    przymocowana obróbka blacharska.
    Obróbka najlepiej aby była z "wcinką" - czyli poziomy rąbek na górze
    obróbki wchodzi na 2-3 cm w styro. Na rowek wcinki dodatkowo silikon
    dekarski. Takie połączenie będzie na wieki i będzie szczelne.

    W casto są gotowe obróbki do tego celu w 3 lub 4 kolorach.

    TG

  • 3. Data: 2023-12-19 11:35:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Jedyne poprawne rozwiązanie to papa wywinięta na ścianę a do ściany
    > przymocowana obróbka blacharska.

    Było zrobione wiele lat temu.

    > Obróbka najlepiej aby była z "wcinką" - czyli poziomy rąbek na górze
    > obróbki wchodzi na 2-3 cm w styro. Na rowek wcinki dodatkowo silikon
    > dekarski. Takie połączenie będzie na wieki i będzie szczelne.

    No właśnie nie jest, a sytuacja powtarza się co kilka lat.

    Od góry toto jest zapaćkane jakimś dekarskim uszczelniaczem - może on ma
    ograniczoną wytrzymałość w czasie i trzeba go wywalić i czymś zastąpić?

    Najbardziej podejrzane są okolice drzwi balkonowych.

  • 4. Data: 2023-12-19 12:28:51
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2023 o 11:35 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Było zrobione wiele lat temu.

    > No właśnie nie jest, a sytuacja powtarza się co kilka lat.

    Tam jest parę miejsc gdzie to można spartolić, np blacha przymocowana do
    styro na sztywno z papą, Trzeba tak to zrobić aby papa mogła pracować pod
    blachą.

    > Od góry toto jest zapaćkane jakimś dekarskim uszczelniaczem - może on ma
    > ograniczoną wytrzymałość w czasie i trzeba go wywalić i czymś zastąpić?
    >
    > Najbardziej podejrzane są okolice drzwi balkonowych.

    Ten uczelniacz ma pełnić rolę dekoracyjną. Jak cieknie to znaczy, że nie
    ma wcinki obróbki w ścianę.
    Pewnie blacha jest przymocowana tylko kołkami do ściany, przez papę i od
    góry napaćkane uszczelniacza dla "szczelności" - tak zrobione zawszę
    będzie ciekło po pewnym czasie.

    Tu masz rysunek jak to powinno wyglądać (u Ciebie nie będzie tych
    zawijasów, bo masz papę). Mocowanie tej blachy nie może dziurawić papy.

    https://receptynadom.pl/powinny-byc-zrobione-obrobki
    -blacharskie-dachu-scianie-ogniowej/

    TG

  • 5. Data: 2023-12-19 12:41:05
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Tam jest parę miejsc gdzie to można spartolić, np blacha przymocowana do
    > styro na sztywno z papą, Trzeba tak to zrobić aby papa mogła pracować
    > pod blachą.

    Ale po co?
    Dach jest sztywny (płaski, betonowy), ściana też.

    > Ten uczelniacz ma pełnić rolę dekoracyjną. Jak cieknie to znaczy, że nie
    > ma wcinki obróbki w ścianę.

    W sensie w styropian?

> [...]
    >
    > Tu masz rysunek jak to powinno wyglądać (u Ciebie nie będzie tych
    > zawijasów, bo masz papę). Mocowanie tej blachy nie może dziurawić papy.

    Nie rozumiem.
    To jak ma być przymocowana do ściany bez wkrętów, skoro papa ma być pod nią?

    > https://receptynadom.pl/powinny-byc-zrobione-obrobki
    -blacharskie-dachu-scianie-ogniowej/

    To nie ten przypadek, ten dach u mnie jest ze dwa razy niższy niż dom
    (ma ze 2,5 metra), stanowi coś w rodzaju tarasu.....

  • 6. Data: 2023-12-19 13:04:58
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Ten uczelniacz ma pełnić rolę dekoracyjną. Jak cieknie to znaczy, że nie
    > ma wcinki obróbki w ścianę.
    > Pewnie blacha jest przymocowana tylko kołkami do  ściany, przez papę i
    > od góry napaćkane uszczelniacza

    U mnie jest coś podobnego do tego (ten kawałek przy ścianie domu na
    zdjęciu):
    https://fachowydekarz.pl/wp-content/uploads/2022/04/
    obrobka-blacharska-attyki.jpg

  • 7. Data: 2023-12-19 13:05:39
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2023 o 12:41 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > W sensie w styropian?

    Tak, w styropian, wcięcie powinno być na 2-3 cm i pod kątem, tak aby
    włożona tam blacha miała spadek na zewnątrz.

    > Nie rozumiem.
    > To jak ma być przymocowana do ściany bez wkrętów, skoro papa ma być pod
    > nią?

    U Ciebie, kołki mocujące blachę powinny być po prostu na górze blachy,
    powyżej papy.
    Papa powinna mieć łagodny łuk przy wywinięciu na ścianę - w praktyce daje
    się pod nią trójkątne listwy, aby nie była łamana na zgięciu.

    -blacharskie-dachu-scianie-ogniowej/

    > To nie ten przypadek, ten dach u mnie jest ze dwa razy niższy niż dom
    > (ma ze 2,5 metra), stanowi coś w rodzaju tarasu.....

    To nie ma znaczenia, pokazałem co to jest wcinka.

    TG

  • 8. Data: 2023-12-19 13:09:24
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2023 o 13:04 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > U mnie jest coś podobnego do tego (ten kawałek przy ścianie domu na
    > zdjęciu):
    > https://fachowydekarz.pl/wp-content/uploads/2022/04/
    obrobka-blacharska-attyki.jpg

    No i to jest wzorowo zrobiona obróbka, papa wywinięta po łuku, blacha z
    ukośną wcinką, kołki powyżej papy. Nie ma silikonu - ale jak pisałem on tu
    pełni rolę dekoracyjną, aby nie było widać nierówności wcinki.
    Obstawiam, że dolna warstwa papy jest pod styro wywinięta na mur, górna,
    doklejona, jest na styro. U ciebie o tym nie pisałem bo jak to mówią masz
    już po zawodach w tym przypadku.

    TG

  • 9. Data: 2023-12-19 13:11:01
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 19.12.2023 o 13:04, Cavallino pisze:
    > U mnie jest coś podobnego do tego (ten kawałek przy ścianie domu na
    > zdjęciu):
    > https://fachowydekarz.pl/wp-content/uploads/2022/04/
    obrobka-blacharska-attyki.jpg

    No i na frontowej ścianie jest ta blacha, a na bocznej nie ma.

    Robert

  • 10. Data: 2023-12-19 13:20:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Tak, w styropian, wcięcie powinno być na 2-3 cm i pod kątem, tak aby
    > włożona tam blacha miała spadek na zewnątrz.

    Tak, obstawiam że tak może nie być.

    > U Ciebie, kołki mocujące blachę powinny być po prostu na górze blachy,
    > powyżej papy.

    W sumie to nie wiem jak wysoko jest papa pod tą blachą - może tak jest.

    > Papa powinna mieć łagodny łuk przy wywinięciu na ścianę - w praktyce
    > daje się pod nią trójkątne listwy, aby nie była łamana na zgięciu.
    Teraz to już za późno, pytanie co można zrobić na teraz i na szybko?