  • 21. Data: 2018-12-21 18:12:26
    Temat: Re: Czyszczenie powietrza w mieszkaniu w zimie.
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu piątek, 21 grudnia 2018 14:40:39 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Bo ja filtruje F7 na wejściu centrali wentylacyjnej
    a co to jest to F7

    A i jeszcze jedno wpisałem centrale wentylacujną ale wszystkie
    są z rekuperatorem i 2000 zł + kosztują no i rozumiem że pracują
    w obiegu otwartym.

    A ja chciałbym żeby pracowały w obiegu zamknietym
    bo mieszkam w mieszkaniu i cięzko mi będzie
    wybić dziurę w elewacji.

  • 22. Data: 2018-12-21 19:32:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 21 Dec 2018 09:00:42 -0800 (PST), Bolko

    > A którego masz?

    Dwójkę z tym niby lepszym filtrem.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 23. Data: 2018-12-21 21:32:56
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Jedna kaseta za ~60zł wystarcza na cały sezon.
    Trochę tak jak mój sąsiad, który wymienia filtr wody (ma studnie),
    dopiero kiedy zanieczyszczenia pojawiają się w kranie. On też pewnie by
    stwierdził po co częściej ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 24. Data: 2018-12-21 22:01:49
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 21 Dec 2018 21:32:56 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Trochę tak jak mój sąsiad, który wymienia filtr wody (ma studnie),
    > dopiero kiedy zanieczyszczenia pojawiają się w kranie. On też pewnie by
    > stwierdził po co częściej ;-)

    Wymieniasz, kiedy centrala powie, że trzeba, bo opory przepływu są zbyt
    duże. Ręce też możesz myć co 5 minut.

    Choć pewnie są miejsca, gdzie taki filtr zatka się po miesiącu.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 25. Data: 2018-12-21 22:40:08
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Ja tylko chciałem zaznaczyć, że problem pyłów jest sztucznie
    wyolbrzymiany.Niewątpliwie pyły są.Jednak w domu to one najwyżej na stole
    osiądą.Nos i całe drogi oddechowe są przygotowane na takie przypadki.Nie są
    przygotowane na szkodliwe gazy.Ale filtry też temu nie zaradzą.Drogi oddechowe
    mają problemy z filtracją, jeśli w powietrzu jest zbyt mało wilgoci.Bywam w
    domach i mieszkaniach.Niektórzy mają wilgotnościomierze. Więcej niż 30% na nich
    nie widziałem.Nawet tam, gdzie były małe dzieci!Natomiast temperatury- nie
    powiem.Bywają i 25stopni. Z dwóch powodów: albo właściciel lubi ciepło a
    podzielników nijakich nie ma- albo nie ma możliwości regulacji.(Znaczy nie
    ma).Właściciel woli jak jest ciepło, bo dzieci się w nocy odkrywają...
    Blok oddany w tym roku,wielu lokatorów około 30,sporo ma wyższe wykształcenie
    techniczne, jakby co...
    Wszystkiego miłego.abomito

  • 26. Data: 2018-12-22 10:24:31
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Wymieniasz, kiedy centrala powie, że trzeba, bo opory przepływu są zbyt
    > duże.

    Wiesz co, rzuć przy okazji linkiem do takiej kasety za 60zł i podaj co
    za centrala jeśli łaska. Wezmę pod uwagę przy wymianie swojej centrali :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 27. Data: 2018-12-22 10:27:29
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Bo ja filtruje F7 na wejściu centrali wentylacyjnej u siebie i nie
    > potrzebuję;) Ale jak ktoś przycebulił przy budowie i ma zwykłą wentylację
    > no to musi się teraz posiłkować oczyszczaczami.

    A jak tam wytwarzanie nadciśnienia w domu u Ciebie? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 28. Data: 2018-12-22 13:22:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 21 Dec 2018 13:40:08 -0800 (PST), abomito

    > Więcej niż 30% na nich
    > nie widziałem.

    Zgadza się, ja nawilżam (bo niemowlak) a i tak rzadko kiedy jest powyżej
    25%. Dzisiaj jest trochę lepiej, bo dobija do 40%.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 29. Data: 2018-12-22 13:24:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 22 Dec 2018 10:24:31 +0100, Mateusz Bogusz

    > Wiesz co, rzuć przy okazji linkiem do takiej kasety za 60zł i podaj co
    > za centrala jeśli łaska. Wezmę pod uwagę przy wymianie swojej centrali :-)

    Co masz teraz że już myślisz o wymianie? :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 30. Data: 2018-12-22 13:34:50
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Zgadza się, ja nawilżam (bo niemowlak) a i tak rzadko kiedy jest powyżej
    > 25%. Dzisiaj jest trochę lepiej, bo dobija do 40%.

    Zwróć uwagę że w każdym pomieszczeniu będziesz miał z grubsza różnie.
    Chyba że piszesz konkretnie o sypialni.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz