  • 51. Data: 2016-05-29 15:24:48
    Temat: Re: Dachówka - nie rozumiem
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    dyskusyjnych:8411bd13-b6e8-4d97-9897-6ea57cad185d@go
    oglegroups.com...

    W dniu środa, 25 maja 2016 23:58:08 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    >Zeby cos rozumiec trzeba miec mozg. Jako leming takowego nie posiadam i tu
    >jest problem :D

    co racja, to racja

  • 52. Data: 2016-05-31 16:51:44
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Zakaz bio-oczyszczalni, bo kanalizacja w pobliżu też można obejść.
    rozwiniesz?
    bo wczoraj sie dowiedzialem ze znajomy ma taki wlasnie problem...
    thx z gory

  • 53. Data: 2016-05-31 20:49:50
    Temat: Re: Dach?wka - nie rozumiem
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > rozwiniesz?
    > bo wczoraj sie dowiedzialem ze znajomy ma taki wlasnie problem...

    W MPZP jeszcze nie widziałem zakazu stricte bio czy innej oczyszczalni.
    Zazwyczaj jest napisane że ze względu na planowaną lub istniejącą
    instalację sanitarną zezwala się jedynie na podłączenie do niej LUB w
    przypadku gdy takiej możliwości jeszcze nie ma (brak w drodze przy
    działce), to zezwala się na "szczelny zbiornik systematycznie opróżniany"...

    Przedstawienie dokumentacji oczyszczalni, w której widniało że jest to
    "szczelny zbiornik" oraz dorzucenie do tego odręcznie spisanej notatki i
    podpisanej przez inwestora że "Zobowiązuje się systematycznie* opróżniać
    ten zbiornik." przeszło.

    * Nikt nigdzie nie napisał, co to znaczy systematycznie.

    Ale czasami są dodatkowe warunki w MPZP, które mogą to uniemożliwić.
    Trzeba zerknąć do uchwały, to często 2-3 strony dość zrozumiałe.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 54. Data: 2016-06-03 22:47:23
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 maja 2016 10:18:28 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > ROTFL
    >
    > Wytłumacz jeszcze w jaki cudowny sposób to się odbywa?
    >
    > Jak widzę rozsiewasz jakieś bzdurne mity, do których także należy mit,
    > że jak instalacja CO jest zrobiona grubymi rurami i zawiera dużo wody to
    > trzeba spalić dużo więcej opału :)

    Rozmawialem kiedys z jednym Dunczykiem na ten temat.
    Opowiadal mi, ze w Danii, po wojnie budowano duzo, szybko i zeby bylo taniej, to
    robili płaskie dachy.
    Po kilkudziesieciu latach stwierdzono, ze te domy z plaskimi dachami sa w bardzo
    kiepskim stanie. Konstrukcja stropodachu byla czesto nadgnila.
    Wlaczyl sie w to rząd i wprowadzil ulgi podatkowe i chyba nawet jakas forme przymusu
    dla ludzi, ktorzy mieli wymienic dachy z plaskich na spadziste.
    Rzad uznal bowiem, ze domy mieszkalne nie sa tylko problemem wlasciciela, ktory tam
    mieszka, lecz jest to sprawa ogolnonarodowa - nalezy zabezpieczyc substancje
    budowlana, aby przyszle pokolenia mialy gdzie mieszkac i nie musialy borykac sie z
    remontami.
    W ten sposób wymieniono wszystkie dachy z plaskich na spadziste.

    Strych, pod dachem spadzistym, gromadzi cieple powietrze, ktore, jako lzejsze,
    ciągnie w górę wszystko, co sie ponizej znajduje.
    Zimą, podczas mrozów, kiedy powietrze jest suche, nie ma to wiekszego znaczenia.
    Za to latem, gorące powietrze zawiera mnóstwo wilgoci i jest korzystnie, jesli jest
    przemieszczane do przewiewnego strychu.

    Plaski dach tez sie nagrzewa, i powietrze, nie mogąc przemiescic sie wyzej, kisi sie
    pod stropodachem.

    Poczytaj troche o tym, ile wilgoci moze zawierac gorące powietrze, w porównaniu do
    zimnego.
    Potem, zastanow sie, co dzieje sie z parą wodną, kiedy, w gorący dzień zaczyna padac
    deszcz i ochładza dach, pod którym znajduje się gorące powietrze.
    Pod dachem spadzistym, przewiewnym, duza kubatura jakos te wilgoc przetrzyma, a
    nastepnie wydmucha.
    Pod dachem plaskim szybciej sie wykropli i wsiaknie w strukture stropu.

    Moze jakis fachowiec mógłby jeszcze lepiej to wytłumaczyć niz ja...

    MW

  • 55. Data: 2016-06-03 23:27:44
    Od: Marek <m...@g...com>

> [...]
    >
    > Jak widzę rozsiewasz jakieś bzdurne mity, do których także należy mit,
    > że jak instalacja CO jest zrobiona grubymi rurami i zawiera dużo wody to

    Masz tu artykul naukowy na ten temat, jesli cokolwiek z tego zrozumiesz.
    Na drugi raz nie posądzaj innych ludzi o debilizm, jesli sam czegos nie kapujesz.

    http://www.dachyplaskie.info.pl/realizacje/rodzaj-hy
    droizolacji-a-wysychanie-dachow-przyklady/

  • 56. Data: 2016-06-04 00:00:39
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-05-31 20:49, Mateusz Bogusz wrote:
    > W MPZP jeszcze nie widziałem zakazu stricte bio czy innej oczyszczalni.

    Owszem zdarzają się zakazy "na działkach mniejszych niż x m2".

> [...]
    > "szczelny zbiornik" oraz dorzucenie do tego odręcznie spisanej notatki i
    > podpisanej przez inwestora że "Zobowiązuje się systematycznie* opróżniać

    Oczywiście eksploatację oczyszczalni zgłosiłeś z 30 dniowym
    wyprzedzeniem ;-)

    > [...]

    Piotrek

  • 57. Data: 2016-06-04 00:16:28
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    >kapujesz.

    >http://www.dachyplaskie.info.pl/realizacje/rodzaj-h
    ydroizolacji-a-wysychanie-dachow-przyklady/

    Możesz wskazać punkt w którym mowa o tym, że płaski nie wypuszcza wilgoci a
    skośny wypuszcza?

  • 58. Data: 2016-06-04 00:18:35
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    oglegroups.com...

    >Konstrukcja stropodachu byla czesto nadgnila.

    Betonowa?

    >Plaski dach tez sie nagrzewa, i powietrze, nie mogąc przemiescic sie wyzej,
    >kisi sie pod stropodachem.

    A jak jest skośny nie kisi się?

    >Moze jakis fachowiec mógłby jeszcze lepiej to wytłumaczyć niz ja...

    Kłopot w tym, że nie wiadomo o co ci chodzi

  • 59. Data: 2016-06-04 00:25:47
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu sobota, 4 czerwca 2016 00:16:43 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
> [...]
    ydroizolacji-a-wysychanie-dachow-przyklady/

    > Możesz wskazać punkt w którym mowa o tym, że płaski nie wypuszcza wilgoci a

    Ochrona przed wodą na dachach płaskich to zasadniczy problem, ponieważ tu - inaczej
    niż na dachu spadzistym - woda nie jest w stanie spłynąć z dachu pod wpływem siły
    grawitacji. Należy więc uniemożliwić jej wnikanie do wnętrza budynku właśnie przez
    stosowanie szczelnych hydroizolacji. Ale hydroizolacje na konwencjonalnych budowlach
    przyczyniają się do tego, że wnikająca wilgoć nie jest w stanie wydostać się na
    zewnątrz. Wilgoć, która przedostanie się do dachu na etapie budowy czy podczas
    użytkowania (np. na drodze konwekcji) oznacza zagrożenie szkodami, jeśli materiały
    mają niewielkie możliwości wysychania. Coraz surowsze wymagania powodowane tendencją
    do oszczędzania energii sprawiają, że ryzyko szkód rośnie - przede wszystkim wskutek
    coraz grubszego ocieplenia i coraz większej szczelności budowli. Z jednej strony jest
    to spowodowane wyższym poziomem wilgoci w szczelnych budynkach, z drugiej strony
    wpływ na to mają większe różnice temperatur między powierzchniami wewnętrznymi a
    zewnętrznymi i związane z tym tworzenie się kondensatu. Ponieważ mniej ciepła
    przedostaje się z pomieszczeń do otuliny budynku, odparowywana jest mniejsza ilość
    wody.

  • 60. Data: 2016-06-04 00:26:48
    Od: Marek <m...@g...com>

> [...]
    ydroizolacji-a-wysychanie-dachow-przyklady/

    > Możesz wskazać punkt w którym mowa o tym, że płaski nie wypuszcza wilgoci a

    Jeśli powierzchnia dachu jest mokra, dochodzi do procesów wysychania, które dodatkowo
    zużywają ciepło. W samej konstrukcji tworzy się gradient temperatury z zewnątrz do
    wewnątrz, który skutkuje spadkiem ciśnienia w tym samym kierunku. To z kolei sprawia,
    że para wodna przemieszcza się do wnętrza.