  • 71. Data: 2010-12-15 07:12:55
    Temat: Re: Dom prefabrykowany - ufać temu?
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Budyń napisał(a):
    > w wiadomości news:4d077622@news.home.net.pl...

    > U mnie zabraniam w upałach otwierać okna :-) Wtedy da sie żyć. Wietrzymy
    > wtedy tylko nocą.
    > Inaczej masakra- wpuścisz powietrze 35stopni, to prawie tyle w domu jest.

    No bo to jest podstawczak - wlasciwa gospodarka wentylacja ;) I
    dodatkowy argument przeciwko przeciwnikom ;) mechanicznej wentylacji,
    ktorzy koniecznie chca latem okna otwierac. Jak nalapia much i komarow
    oraz ciepelka, to po dwoch latach sie naucza, ze do wentylacji sluzy
    system wentylacji a nie otwierane okna :)
    Podczas najgorszych upalow nie mialem w chalupie wiecej niz 24stC - a i
    to tylko dlatego, ze byly 2 czy 3 noce, kiedy temperatura powietrza nie
    chciala spasc ponizej 22, wiec i nocne chlodzenie bylo praktycznie zerowe.
    --
    zbigi i stopka zastepcza

  • 72. Data: 2010-12-15 07:15:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.12.2010 23:56, Adam Szendzielorz pisze:

    > Nastepny dom to murowany z lanymi betonowymi skosami i ociepleniem
    > styro na nim :) Wcale nie przez to, ze wieje, bo u mnie akurat
    > wszystko gra, ale babranie sie w welnie to najgorsza z mozliwych do
    > wyobrazenia sobie robot ;-) Jakbym mial sam budowac murowany, a
    > szkieletor to na pewno wolalbym wziasc w reke kielnie, niz ta cholerna
    > klujaca welne ;-) Jakies uczulenie na nia mam:/

    Koszula z długim rękawem, lateksowe rękawiczki na dłonie, "słoń" na
    twarz - z lekkim filtrem przeciwpyłowym zamiast standardowego - i nie ma
    problemu.

    Ja za to mam obrzydzenie do wszelkich prac betonowych, cementowych
    itepe. Nie lubię tej brei ;)

  • 73. Data: 2010-12-15 07:15:29
    Od: "Zbyszek Wiśniewski" <k...@W...gazeta.pl>

    > Kaszpir - nie wnikam w cene (dla mnie wysoka choc zalezy ile dzialka
    > jest warta) ale standard "pod klucz" to zupelnie co innego. Z tego co
    > rozumiem to Ty dostaniesz dom z golymi scianami i wylewkami. Skoro

    ten sam dom był oferowany także w stanie pod klucz w cenie 350tys , więc
    wykonawca życzył sobie 30tys za stan pod klucz.
    W cenie była zabudowa kominka i kominek także ...

    Tak jak pisałem z mojej strony jest zrobienie ogrodzenia , pomalowanie ścian
    wewnątrz , wstawienie drzwi wewnętrznych , położenie paneli i kafli (choć też
    nie wszędzie bo w kotłowni i garażu będą) , kupno armatury (kabina , wanna,
    umywalki, sedes) i to wszystko i mogę się wprowadzać ...

    NIC więcej nie muszę robić ...

    Jak dla mnie cena jest bardzo dobra. Nic tańszego o podobnym standardzie i z
    działką tak blisko miasta nie znalazłem. Znalazłem za to oferty dużo dużo
    droższe ...

  • 74. Data: 2010-12-15 07:16:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.12.2010 22:13, s_13 pisze:

    > 10-15 cm drewna, do dupa nie izolacja...

    To ile byś chciał, pół metra? Szkielet o grubości pół metra? Litości...

  • 75. Data: 2010-12-15 07:28:46
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    wiadomości news:4d086b5c$1@news.home.net.pl...

    > To ile byś chciał, pół metra? Szkielet o grubości pół metra? Litości...

    drewno jest lepszym izolatorem niż zwykły mur, ale o rząd wielkosci gorszy
    od styropianu czy wełny. Zatem zwykle sie robi tak, ze drewna daje sie tyle
    ile wymaga konstrukcja (a mniej niz wymagania cieplne) a całość pokrywa
    styropianem lub wełną. Wtedy jest mocne i ciepłe.

    >No chyba że za mostek uznasz drewno, ale wtedy cały szkielet to mnóstwo
    >mostków ;)

    Jak nie pokryjesz dodatkowo to dokładnie tak.

    b.

  • 76. Data: 2010-12-15 07:32:55
    Od: "Zbyszek Wiśniewski" <k...@W...gazeta.pl>

    > Do stanu o ktĂłrym pisze - fundamenty, mury, strop, schody, dach, okna i
    > drzwi zewnÄ&#65533;trzne, instalacja elektryczna, grzewcza, wod-kan, tynki,
    > wylewki... to ja siÄ&#65533; mieĹ&#65533;ciĹ&#65533;em w lekko powyĹźej 250
    kzĹ&#65533;. MoĹźna odliczyÄ&#65533;

    Ale nie liczysz działki.
    Działki nie miałem. Działka jest wliczona w cenę domu.
    Działka powinna być warta minimum 50tys zł , wiec jak odliczymy działkę to
    wychodzi do 274tys zł ...

    > Ja w 300 tys mam dom z wykoĹ&#65533;czeniem budĹźetowym, ale gdybym chciaĹ&#65533;
    > zwiÄ&#65533;kszyÄ&#65533; kredyt - czego nie chcÄ&#65533; :-) - to za
    jakieĹ&#65533; 350 miaĹ&#65533;bym juĹź z
    > full wypasem i ogrodzeniem oraz podjazdami.

    Tutaj licytacja kto zapłacił lub zrobił taniej nie ma sensu ...
    Tak jak pisałem , ja nie miałem leżących odłogiem 300tys zł i sam nie byłem
    wstanie budować za własne pieniądze , a kredytu na 30lat nie chciełm brać , bo
    ten dom za 300tys kosztowałby by mnie po spłacie zapewne z 800tys zł ..
    A wzięcie kredytu na 30lat i po kilku latach jego spłacenie (pieniądze ze
    sprzedaży mieszkania) mogło by być kłopotliwe a napewno drogie ...
    Sądzę że jaky policzyć koszty kredytu , odsetek to nagle by się okazało że
    mimo że oddałbym banku kasę po roku/dwóch latach to zamiast pożyczonych 300tys
    musiałbym oddac dużo dużo więcej ...
    Ja szukałem długo i miałem oferty z 3 firm które budują domy za własne
    pieniądze i z tych ofert wybrałem dla mnie najlepszą ...

    Na wykończeniówkę można wydać fortunę , można i wydać mało.
    Cześć roboty będę wykonywał sam (położe panele , zamontuje drzwi). Teściu
    zapewne położy mi płytki. Pomalować ściany sam pomaluje. Kostkę brukową sam
    sobie położe.

    > DziaĹ&#65533;kÄ&#65533; mam za grosze, ale ze 20 kosztowaĹ&#65533;o mnie uzbrojenie
    - prÄ&#65533;d i
    > wod-kan.

    Nie każdy ma za grosze działkę , a dużo zapomina doliczyć koszt działki.
    Czasami koszt działki jest wyższy od ceny domu ...

    > No jednak dalej stojÄ&#65533; na stanowisku, Ĺźe system gospodarczy nie jest dla
    > geniuszy - 'nie Ĺ&#65533;wiÄ&#65533;ci garnki lepiÄ&#65533;' :-)))

    Ok. Ale jest dla ludzi którzy mają także kasę i mogą ją od ręki dysponować.

    > Kaszpir bÄ&#65533;dzie musiaĹ&#65533; wydaÄ&#65533; jeszcze jakieĹ&#65533; 50 - 60
    tys na budĹźetowe
    > wykoĹ&#65533;czenie, czyli do tej kwoty, o ktĂłrej mĂłwi trzeba jeszcze

    Wszystko zależy co to jest wykończenie i co bierzemy pod wykończenie.
    Ja mówię o takim stanie w jakim będę mógł się wprowadzić.

    Nie liczę mebli i itd , bo to jest wyposażenie a nie wykończenie ..

  • 77. Data: 2010-12-15 07:33:01
    Od: "/// Kaszpir ///" <k...@W...gazeta.pl>

  • 78. Data: 2010-12-15 07:43:55
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > czasem. Zreszta chyba kazdy bank to umozliwia (wiekszosc bez
    > dodatkowych oplat) - tak tylko wtracam.. :)

    Spoko.

    Ale i tak zapewne kredytu bym nie dostał , bo ja i moja żona za mało
    zarabiamy jak na rodzinę 4 osobową i dochód na 1 osobę jest kiepski.
    Dodatkowo wystrzegam się jak nie muszę kredytów jak diabeł wody
    święconej :)

    Bank też za darmo nie daje kredytów i koszt kredytu i jego ewentualna
    spłata po 1-2 latach tez zapewne nie była by tania i zapewne musiałbym
    oddać kilkadziesiąt (set) tysięcy więcej niż pożyczyłem ...
    A koszty kredytu też należy liczyć ...

    Bo niektórzy biorą kredyt na 500tys na 30lat i szcześliwi że pożyczyli
    500tys , tyle że część nie ma świadomości że będzie musiała minimum 2x
    tyle co pożyczyła , więc ich dom za 500tys kosztować ich będzie
    mimimum 1mln zł (max optymizm) a zapewne będzie to 1,5 mln ...

  • 79. Data: 2010-12-15 07:58:12
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Zbyszek Wiśniewski" <k...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:ie9qv6$48f$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > mimo że oddałbym banku kasę po roku/dwóch latach to zamiast pożyczonych

    Z 300tys po dwóch latach oddałbyś ok 30tys wiecej odsetek. Może z 1%prowizji
    za wczesniejszą spłatę ale to można uniknac negocjując z bankiem warunki
    kredytu

> [...]
    > Cześć roboty będę wykonywał sam (położe panele , zamontuje drzwi). Teściu
    > zapewne położy mi płytki. Pomalować ściany sam pomaluje. Kostkę brukową

    A kilka postów wcześniej pisałeś że budowa systemem gospodarczym to nie dla
    Ciebie. A tu jednak okazuje sie ze część prac i tak wykonasz samemu

    > Wszystko zależy co to jest wykończenie i co bierzemy pod wykończenie.
    > Ja mówię o takim stanie w jakim będę mógł się wprowadzić.

    Czyli te 50tys musisz liczyć

    > Nie liczę mebli i itd , bo to jest wyposażenie a nie wykończenie ..

    Ale darmo ich nie rozdaja. Musisz je kupić

  • 80. Data: 2010-12-15 08:00:31
    Temat: Re: Dom prefabrykowany - ufac temu?
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    e.googlegroups.com...
    > On 14 Gru, 12:17, "/// Kaszpir ///" <k...@W...gazeta.pl> wrote:
    >
    > To nie bank ustala tylko ustawa. Dla kredytow powyzej 80 tys (tak bylo
    > 5-6 lat temu, nie wiem jak teraz) maja zastosowanie przepisy prawa, a
    > wedlug nich masz prawo bez dodatkowych odsetek splacic kredyt przed
    > czasem.

    Odwrotnie. DUstawa o kredycie konsumenckim o której piszsz dotyczy kredytów
    do 80tys zl

    >Zreszta chyba kazdy bank to umozliwia (wiekszosc bez
    > dodatkowych oplat) - tak tylko wtracam.. :)

    A to fakt.

    Krzysiek