  • 11. Data: 2009-04-24 19:40:01
    Temat: Re: Dźwięk wysokiej częstotliwości - jak zlokalizować?
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    GK <g...@g...pl> wrote:

    > W pokoju wyłączyłem
    > wszystkie urządzenia i pisk nadal jest.

    Urządzenia typu telewizory, monitory, komputery - wyłączyłeś jak?
    Pilotem, czy wyłącznikiem, a jeszcze lepiej przez wyjącie wtyczki z
    gniazdka?
    Generalnie podejrzane jest wszystko, co zawiera przetwornice:
    komputery, ładowarki do komórek, zasilacze do laptopów, oczywiście
    telewizor...

    J.

  • 12. Data: 2009-04-24 21:53:49
    Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl>

    Sierp pisze:

    > wiesz, sa tez wysokie czestotliwosci, ktore nie wszyscy slysza, nie
    > kazdy ma taki sam sluch. Ja na przyklad slysze do 17-18kHz, i zdarza
    > sie, ze slysze cos co ktos obok nie slyszy - i nie zamierzam isc z tym
    > do lekarza :)

    ale jest też tak, że coś tam z uchem środkowym czy jakimś krwiakiem może
    być i wtedy słychać czasami taki dźwięk, a jest on z nikąd, dlatego też
    jak już wykręcił wszystkie korki u siebie, to może być to coś
    biologicznego (no, albo od sąsiada)

  • 13. Data: 2009-04-25 13:48:54
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Sierp" <s...@n...netgrr> napisał w wiadomości

    > dokladnie - wysoka czestotliwosc to nie bas, przy ktorym ciezko wykryc
    > kierunek. Ucha nadstawic i krecic glowa :-)

    Wysokich tez uchem samym nie wyczaisz. Rura moglaby pomoc. Czlowiek dobrze
    chwyta kierunkowo srednie.

  • 14. Data: 2009-04-25 20:26:51
    Od: "dziobak" <dziobak-usun@hot..pl>

    Użytkownik "GK" napisał
    > Ostatnio w mieszkaniu rozchodzi się dźwięk bardzo wysokiej częstotliwości,
    > taki cichy pisk prawdopodobnie od jakiegoś urządzenia elektrycznego.

    A może tresowany nietoperz ? ;)

    A tak serio: napisz , proszę, jak juz znajdziesz co to było.

    pozdrawiam

    Dziobak

  • 15. Data: 2009-04-25 21:38:55
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    włączony aparat słuchowy pozostawiony w jakimś naczyniu ???

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2009-04-26 03:54:15
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "GK" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    Wyłączyć zasilanie elektryczne - gdy dźwięk zniknie - wiadomo, że
    generuje go urządzenie w domu. Gdy będzie nadal - sprawdzić okolice dachu -
    odciągi, rury, nawet w antenie telewizujnej niezaślepione mogą na wietrze
    grać. Dobrze wziąć ze sobą silikon albo jeszcze lepiej Ośmiorniczkę - ptaki
    lubią wydziobywać zatyczki.
    Elektronik łatwo sobie poradzi - mały przestrajany generator zestroić z
    dźwiękiem i zbudować wzmacniacz selektywny na tę częstotlikwość - podłączyć
    mikrofon - w rurze - jak to ktoś tu pisał - będzie kierunkowy, na wyjściu
    wzmacniacza dowolny wskaźnik lub miernik uniwersalny jako wskaźnik siły
    sygnału, gdy sygnał słaby - wyprostować podwajaczem (powielaczem) napięcia.
    Mikrofon na wysokie częstotliwości - np. piezoelektryczny.
    Po sile sygnału jak po nitce - do kłębka.
    Można zbudować rezonator akustyczny z diostrajaniem - wzmocnić sygnał na
    drodze akustycznej.
    Możliwe źródła sygnału - żarówki i świetlówki i ich układy zapłonowe,
    inne przetwornice - ładowarki komórek, telewizory, inna elektronika w
    urządzeniach bytowych, itp.

  • 17. Data: 2009-04-26 04:08:26
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Jak zwykła żarówka może grać? Zakłócenia generowane przez różne
    odbiorniki przenoszą się przez sieć energetyczną. Gdy źródło zakłoceń jest
    blisko i generuje zakłócenia o dużej amplitudzie włókno żarówki będzie drgać
    z wypadkową częstotliwścią dudnień w polu magnetycznym. Tu pole magnetyczne
    może być naturalne lub sztuczne.
    Włókno może też drgać w wyniku ruchów termicznych spowodowanych
    zmieniającym się napięciem z sieci i napięciem zakłóceń.

  • 18. Data: 2009-04-26 07:24:15
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "GK" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Ostatnio w mieszkaniu rozchodzi się dźwięk bardzo wysokiej częstotliwości,
    > taki cichy pisk prawdopodobnie od jakiegoś urządzenia elektrycznego. Nie
    > mogę go jednak zlokalizować. W pokoju wyłączyłem wszystkie urządzenia i
    > pisk nadal jest.
    > Co można z tym zrobić, jak zlokalizować co wydaje takie dźwięk?

    Ja taki dzwiek mialem jak spuscilem wode z instalacji CWU i wlaczyla sie
    pompa cyrulacyjna.

  • 19. Data: 2009-04-27 09:11:20
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    GK pisze:
> [...]
    > wszystkie urządzenia i pisk nadal jest.
    > Co można z tym zrobić, jak zlokalizować co wydaje takie dźwięk?

    U mnie takie cuda powodował źle odłożony domofon.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 20. Data: 2009-04-27 10:10:21
    Od: "Neko" <m...@w...pl>

    Użytkownik "GK" <g...@g...pl> napisał

> [...]
    > pisk nadal jest.
    > Co można z tym zrobić, jak zlokalizować co wydaje takie dźwięk?

    Kiedys mi sie wlaczyl solarny odstraszacz komarow
    ktory mam przypiety do kluczy od mieszkania.

    Pol godziny szukalem zrodla pisku :)