  • 1. Data: 2009-06-23 08:51:34
    Temat: Garaż pod domem - jakie przeciwwskazania?
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    Witam!

    Na razie tylko teoretyzuję na temat przyszłego domu,
    pewnie minie jeszcze kilka lat zanim zacznę budować
    ale póki co wiedzę już zdobywam na zaś ;)

    Oglądałem wiele projektów domów i w większości
    widzę usilne próby upchnięcia w jakiś sposób garażu,
    a to pod wspólnym dachem razem z domem,
    czy też z boku ale odizolowane od części
    mieszkalnej i wszystko to wydaje mi się jakoś tak
    na siłę. Zastanawiam się nad umieszczeniem garażu
    pod budynkiem, z zalet widzę w tym oszczędność
    miejsca, dodatkowy bufor cieplny między gruntem
    a mieszkaniem, więcej miejsca w samym garażu.
    Z wad to pewnie większy koszt (ale o ile większy
    to nie wiem) i ewentualne problemy z wodą.
    Czy takie kombinowanie ma sens?

    Pozdrawiam
    L.

  • 2. Data: 2009-06-23 09:05:08
    Temat: Re: Garaż pod domem - jakie przeciwwskazania?
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    widzę usilne próby upchnięcia w jakiś sposób garażu,
    a to pod wspólnym dachem razem z domem,
    ------------------
    mniejszy podatek

    czy też z boku ale odizolowane od części
    mieszkalnej
    -----------------
    smród spalin i paliwa

    dodatkowy bufor cieplny między gruntem
    a mieszkaniem,
    ----------------------
    raczej dodatkowe wychładzanie w zimie
    przy częstym korzystaniu

    i ewentualne problemy z wodą.
    ----------------------
    i zwyjazdem w zimie (jeśli garaż "w piwnicy")

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2009-06-23 09:11:06
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Na razie tylko teoretyzuję na temat przyszłego domu,
    > pewnie minie jeszcze kilka lat zanim zacznę budować
    > ale póki co wiedzę już zdobywam na zaś ;)

    lepiej teraz niż po fakcie

> [...]
    > a to pod wspólnym dachem razem z domem,
    > czy też z boku ale odizolowane od części
    > mieszkalnej i wszystko to wydaje mi się jakoś tak

    siła przyzwyczajenia do 4 kólek jest duża...

    > Zastanawiam się nad umieszczeniem garażu
    > pod budynkiem,
    > z zalet widzę w tym oszczędność miejsca,

    to chyba jedyna zaleta
    ale też pozorna
    bo podjazd jest praktycznie tylko podjazdem
    a przy orientacji płaskiej

    masz tylko dojazd do garazu, który nie stanowi utrudnienia w ruchu wokół
    domu
    i doraźnie moze sluzyć innym celom (np zatankować, oczyscić kosiarke do
    trawy, postawic auto do odkurzania) których na stromym podjeździe nie
    zrobisz

    > dodatkowy bufor cieplny między gruntem a mieszkaniem,

    nie. wrecz przeciwnie - brama garażowa to paskudny mostek i żródło strat
    dlatego się garaż "na siłe" izoluje od domu ;-)

    >więcej miejsca w samym garażu.

    wrecz przeciwnie
    powierzchnia piwnicy jest mocno ograniczona rozwiazaniami
    technicznymi/ konstrukcją budynku

    poza tym zostawiasz żonie mniej miejsca na słoiki ;-)

    >Z wad to pewnie większy koszt i ewentualne problemy z wodą.

    o tak, zima to pienkny okres na stromych podjazdach...

    >Czy takie kombinowanie ma sens?

    tylko jeśli nie możesz zrobić tego inaczej
    i zastanów się czy w ogóle potrzebujesz piwnicę

    inna wada garazu w piwnicy:
    schody do piwnicy na ogół są wąskie i strome
    i teraz noś tędy wszystkie zakupy...

    ja za idealny uważam układ, kiedy po pokonaniu wewnętrznych drzw z garażu
    masz zaraz przedsionek prowadzący bezpośrednio do spizarni i do kuchni (no,
    bo spiżarnia powinna byc jak najbliżej kuchni)
    wszystko na tym samym poziomie

  • 4. Data: 2009-06-23 09:36:22
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    > nie. wrecz przeciwnie - brama garażowa to paskudny mostek i żródło strat
    > dlatego się garaż "na siłe" izoluje od domu ;-)

    Chyba zartujesz - dostawienie garazu do bryly domu zwieksza straty ciepla z
    powodu bramy?

    > tylko jeśli nie możesz zrobić tego inaczej
    > i zastanów się czy w ogóle potrzebujesz piwnicę

    Piwnica to super sprawa, nie wiem co bym bez niej zrobil - ale niestety
    kosztuje.

    > inna wada garazu w piwnicy:
    > schody do piwnicy na ogół są wąskie i strome
    > i teraz noś tędy wszystkie zakupy...

    Ja nie mam takiego problemu.

  • 5. Data: 2009-06-23 09:45:50
    Od: xart <x...@g...com>

    Lisciasty pisze:
    > z zalet widzę w tym oszczędność
    > miejsca,
    zgadza się, a dodatkowo w piwnicy można na ogół zrobić
    większy garaż, niż na parterze.

    >dodatkowy bufor cieplny między gruntem a mieszkaniem
    przy czym garaż też trzeba ocieplić.

    > Z wad to pewnie większy koszt (ale o ile większy
    > to nie wiem)
    Gdyby porównywać koszt wolnostojącego murowańca to chyba
    lepiej już wyjdzie w piwnicy.

    > i ewentualne problemy z wodą.
    Z wodą tudzież ze śniegiem i optymalną długością zjazdu.
    Mam podwójny garaż 6x9m w piwnicy osadzony jakieś 1.7m w
    ziemi. Zjazd długości 8m plus 5m "płaskiej" powierzchni
    przed bramą w granicy działki. na końcu i początku zjazdu
    odwodnienie liniowe.
    Z wodą problemów nie mam, na wszelki wypadek w garażu
    położyłem kostkę brukową bezpośrednio na grunt ( nie
    wylewałem płyty nie izolowałem foliami i nie ocieplałem).
    Jak dotąd jednak wody w garażu nie uświadczyłem, mimo że
    sąsiedzi mający w okolicy garaże z wybetonowanym zjazdem
    i posadzką, musieli wypompowywać wodę po oberwaniu chmury.
    Problemy a w zasadzie niedogodności pojawiają się zimą -
    konieczność odśnieżania i sypania piachu jeśli jest ślisko.
    Problemów z wyjazdem w zasadzie nie miewałem, ale jeśli
    na zjeździe będzie lód to nie ma lekko.

    Ja jestem zadowolony, bo na działce o szerokości 22m nie
    wcisnąłbym garażu o takiej powierzchni. Nie ulega jednak
    wątpliwości, garaż w piwnicy jest pewnym kompromisem i
    jeśli masz możliwość bezproblemowego postawienia
    odpowiadającego Ci wymiarami garażu "nad ziemią" to
    takie rozwiązanie będzie po prostu wygodniejsze w
    eksploatacji

    pzdr.
    art

  • 6. Data: 2009-06-23 10:06:18
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    >Oglądałem wiele projektów domów i w większości
    >widzę usilne próby upchnięcia w jakiś sposób garażu,
    >a to pod wspólnym dachem razem z domem,

    Robilem dom z piwnicami, takze pod garaż własnie.
    Jeszcze nie mieszkam i o ile piwnice były super pomysłem (nawet jesli nieco
    spieprzono izolacje pozioma lub drenaz ;) ) to zrobienie tam garazu jest
    bledem. Z roznych przyczyn.

    Teraz zrobilbym wiate przyklejona lub wolnostojaca, obita deskami, z
    mozliwoscia chocby prowizorycznego zasloniecia (system przesuwny + gruba
    folia składana jak w chłodniach, ostatecznie brama garażowa ale
    nieuzasadniony wydatek dla wiaty). Wiata bez wylewki, na fundamencie
    słupowym, w środku wybrane i utwardzone kamieniem, plus drenaż, podciagnieta
    woda z mozliwoscia spuszczenia na zime i prąd. Tu gdzie mieszkam parkuje
    samochod w zimie w takiej wiacie (nawet bez mozliwosci jej zasloniecia
    folią) i nie ma zadnych problemow.

    A o minusach garazu w domu juz napisali w innych postach nie bede sie
    powtarzał. Sa i plusy - tez pewnie napisali, nie przejrzalem dokladnie ;)

    A wiate i tak postawie ;)

    Kane

  • 7. Data: 2009-06-23 10:14:31
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > a mieszkaniem, więcej miejsca w samym garażu.
    > Z wad to pewnie większy koszt (ale o ile większy
    > to nie wiem) i ewentualne problemy z wodą.

    Nie jestem zagłębiony w temacie, zasłyszałem jedynie od znajomego, ale
    'lada dzień' ma wejść lub już obowiązuje nowe rozporządzenie Ministra
    Infrastruktury o warunkach technicznych jakim powinny odpowiadać budynki.
    A w nim zakazano budowania parkingów i garaży poniżej poziomu gruntu,
    podobno ze względu na LPG, nie wiem czy dotyczy to tylko domów
    wielorodzinnych czy wszystkich, ale wybadaj temat, bo może się okazać,
    że 'prawo' zabroni Ci postawiania garażu w piwnicy.

  • 8. Data: 2009-06-23 12:37:25
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "nadir" <n...@h...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > 'lada dzień' ma wejść lub już obowiązuje nowe rozporządzenie Ministra
    > Infrastruktury o warunkach technicznych jakim powinny odpowiadać budynki.

    Nie chce mi sie wierzyc.

  • 9. Data: 2009-06-23 13:36:11
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Chyba zartujesz - dostawienie garazu do bryly domu zwieksza straty ciepla
    > z powodu bramy?

    odwrotnie! piszemy o piwnicy, czytaj ze zrozumieniem...

    > Piwnica to super sprawa, nie wiem co bym bez niej zrobil - ale niestety
    > kosztuje.

    o tym własnie m.in. piszemy
    masz konkretne dane?

    > Ja nie mam takiego problemu.

    ja też... i co z tego wynika?

  • 10. Data: 2009-06-23 14:27:49
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > odwrotnie! piszemy o piwnicy, czytaj ze zrozumieniem...

    Odwrotnie - kontekst byl : sie garaż "na siłe" izoluje od domu.

    > o tym własnie m.in. piszemy
    > masz konkretne dane?

    Kupilem dom gotowy z piwnica - wiec liczb nie mam. Ale dzisiaj malo kto robi
    piwnice wlasnie ze wzgledu nakoszty. Przy czym mowiac o piwnicy nie mma na
    mysli piwnicy zawierajacej sam garaz.

    > ja też... i co z tego wynika?

    No skoro dwie probki na dwie przecza tezie, to jakby slabnie ten "ogol".