  • 12. Data: 2009-12-30 15:08:38
    Temat: Re: Grzanie prądem
    Od: robertr <e...@o...pl>

    :
    > niekoniecznie modelowych ja budowa em w 2001 r. ciana 3 warstwowa i
    > hydraulik do oblicze wielko ci grzejnik w bra 60 W/m2 przy kotle mia owym
    > (a i tak m wi , e b dzie to przewymiarowane, ale ja chcia em mie zapas),
    > gdzie jak wiadomo sprawno jest mniejsza ni pr du tak wi c 50 W/m2 jest
    > jak najbardziej w a ciwe (przy mrozach rz du 25 st. nie mam problemu z
    > wydajno ci c.o. wi c 60 W/m2 nie jest jak warto ci tylko obliczeniow )
    >
    > --=olo=--

    Prościej jest liczyć zapotrzebowanie roczne:

    dom pasywny - 10 -30 kWh/m2 czyli 1000 - 3000 kWh rocznie

    dom energo oszczędny: - 50 - 80 kWh rocznie czyli 5000 - 8000 kWh
    rocznie

    Od tego trzeba odjąć ciepło wytwarzane przez sprzęt domowy (telewizor
    pralka) ok. 7kWh * 150 = 1050 kWh,
    ciepło wytwarzane przez mieszkańców ok. 1,5 kWh/os dziennie czyli ok.
    4kWh * 150 = 600 kWh,

    Dom akumulacyjny spokojnie może jechać na 2 taryfie czyli roczny koszt
    ogrzewania takiego domu to ok.
    5500 * 0,28 = 1500 PLN rocznie

    Pisałem o tym kiedyś porównując te koszty z ogrzewaniem gazowym - tam
    sama cena amortyzacji komina, kosztu przyłącza, kosztu serwisu
    corocznego, kosztu wymiany pieca i innych elementów po 15 - 20 latach
    wychodziła mi 1600 PLN/rocznie (bez gazu), (nie wliczałem kosztu
    instalacji czujnków CO)
    Że nie wspomne o zatruciach tlenkiem, zagrożeniach wybuchem -
    wystarczy śledzić informacje podawane codziennie w wiadomościach

  • 11. Data: 2009-12-30 15:08:38
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Tak czytając posty o ekogroszkowcach mam pytanie o grzanie prądem.
    > Dlaczego się tego nie robi?
    > Załóżmy domek 100 m2 w nowej technologii, bardzo dobrze ocieplony więc
    > zużycie energii przyjmijmy 50 W/m2 (0,05 kW/m2), II taryfa:
    >
    > Q = 100 m2 x 0,05 kW/m2 = 5 Kw x 24 h = 120 kWh/dobę x 0,09 zł/kWh = 10,8
    > zł/dobę x 30 dni = 324 zł/m-c + 76 zł = 400 zł/m-c
    >
    > Opłaty stałe, zmienne itp. policzmy dla równego rachunku 76 zł co daje nam
    > 400 zł/m-c gdzie nie ma chodzenia do kotłowni, czyszczenia, dosypywania,
    > wynoszenia popiołu itp. Czy coś pominąłem w tych moich obliczeniach?

    Pomysł wspaniały. Nie trzeba inwestować w instalację CO i CW, w piec itd. Do
    każdego pokoju olejak za 500,- zł i z głowy.
    Powiedz tylko, gdzie kupujesz prąd po 9 gr za 1 kWh ? Bo ze mnie zdzierają
    średnio miesięcznie po 58 gr za 1 kWh. "Nocna" wychodzi po ponad 30 groszy
    za 1 kWh.

  • 13. Data: 2009-12-30 15:12:46
    Temat: Re: Grzanie pr?dem
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "jagr" <j...@W...pl> napisal w wiadomosci

    > Ciekawe, gdyby zastosowaae promienniki podczerwieni, np. halogenowe.
    > Montowane przy suficie, "patrz?ce" w pod?oge.
    > Jak to by wtedy wysz?o. W??czamy, jak ?wiat?o. Tam, gdzie potrzeba i kiedy
    > potrzeba.
    > Ma kto? ju? takie? Praktycznie mo?na to zastosowaae?

    Znam ludzi, którzy grzeja gazem na 15 stopni i dogrzewaja sie elektrycznymi
    poduszkami oraz kapciami.

  • 14. Data: 2009-12-30 15:54:18
    Od: "Piotrek" <z...@g...pl>

    Będzin/Śląskie taryfa G11 cena za 1KWh = 52 gr.

    w to wchodzi cena energii = 23 gr + dystrybucja = 16 gr + itp.

    PZ.

  • 15. Data: 2009-12-30 16:20:11
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    Prościej jest liczyć zapotrzebowanie roczne:

    ===========

    a jak to jest z pompami ciepla gdzie 1kwh wystarczy aby zasilic urzadzenie,
    ktore przepompuje tyle energii co konwencjonalny grzejnik elektryczny
    wytowrzy konsumujac 4kwh ?

    Czy wtedy to ogrzewanie nie zaczyna jakos lepiej wygladac ?

    Icek

  • 16. Data: 2009-12-30 16:57:35
    Od: "Yozwig" <j...@c...ropczyce.pl>

> [...]
    > wytowrzy konsumujac 4kwh ?
    >
    > Czy wtedy to ogrzewanie nie zaczyna jakos lepiej wygladac ?

    Zaczyna, ale skąd kolega chce pompować to ciepło?
    Bo jeśli np. z gruntu to odwierty kosztują rząd
    stu tysięcy zł.. A za to można węgla kupić na
    kilkadziesiąt lat...

    --
    Yozwig

  • 17. Data: 2009-12-30 17:16:10
    Od: cyber_no_@_spam_sarocom.net

    > G12NW - mam II taryfę z weekendówką tj. pn-pt 13-16 i 22-6 + cała sobota i
    > niedziela.
    da sie miec dwie taryfy na jedym liczniku ? czy masz dwa liczniki z roznymi
    taryfami ? u mnie wekendowa liczona jest od 21-6 + soboty i niedziele
    --
    Robert CyberM

  • 18. Data: 2009-12-30 17:17:27
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Zaczyna, ale skąd kolega chce pompować to ciepło?
    > Bo jeśli np. z gruntu to odwierty kosztują rząd
    > stu tysięcy zł.. A za to można węgla kupić na
    > kilkadziesiąt lat...

    z powietrza? Np. nowoczesne systemy klimatyzacji maja wg producenta
    wspolczynnik COP na poziomie 4.50-5.30 wiec z 1 kwh pompuje ciepla jak
    konwencjonalny grzejnik za 4.5-5.30kwh.

    Czy wtedy te obliczenia nie wygladaja lepiej ?

    To to jakis bajer ze taka jest zdolnosc pompowania ?

    Icek

  • 19. Data: 2009-12-30 17:22:26
    Od: "Piotrek" <z...@g...pl>

> [...]
    > konwencjonalny grzejnik za 4.5-5.30kwh.
    >
    > Czy wtedy te obliczenia nie wygladaja lepiej ?
    >
    > To to jakis bajer ze taka jest zdolnosc pompowania ?

    Nie w zimie kolego. Przy -20 na dworze nie bedziesz miał ogrzewania.

  • 20. Data: 2009-12-30 17:37:11
    Od: robertr <e...@o...pl>

    :...

> [...]
    > konwencjonalny grzejnik za 4.5-5.30kwh.
    >
    > Czy wtedy te obliczenia nie wygladaja lepiej ?
    >
    > To to jakis bajer ze taka jest zdolnosc pompowania ?

    Gdzieś na forum muratora jeden człowiek któremu zainstalowano taką
    pompe odzyskującą ciepło z powietrza prosi o argumenty jak ma się
    procesować z firmą która mu to zainstalowała - przy temperaturach
    poniżej zera, żre mu to jak normalny grzejnik.

    Co do kosztów pompy ciepła to należy to liczyć następująco - wszystkie
    dane podaję bardzo przykładowo:
    - koszt całej inwestycji (odwierty, pompa, grzejniki etc) np 50 kPLN
    to rocznie odsetki utracone od tej kwoty 2,5 kPLN - gdy jest kredyt to
    pewnie więcej,
    -trwałość pompy np 20 lat koszt jej z wymianą np 15 kPLN to 15kPLN/20
    = 0,75 kPLN nie wiem co z rurami ?
    - do tego np koszt wymiany grzejników ?
    -jakieś serwisy (zupełnie strzelam) np co 5 lat wymiana glikolu 1,5
    kPLN/5 = 0,3 kPLN
    -potencjalne awarie np co 5 lat jedna = 1kPLN = 0,2 kPLN

    Pomijam względy ekologiczne pompy ciepła z odwiertami pionowymi
    dziurawią nieprzepuszczalne pokłady w ziemi i mogą powodować obniżenie
    poziomu wód gruntowych a z tym w Polsce zaczyna być problem

    Czyli roczny koszt takiego cuda to np minimum 3,75 kPLN, oczywiście do
    tego należy dodać cenę zużytego prądu ???
    Wszystkie ceny wziąłem z sufitu, lecz tak czy owak im instalacja jest
    droższa i bardziej skomplikowana tym roczne koszty jej użytkowania
    większe.
    W normalnym domu zupełnie nie można uzasadnić takiej inwestycji,
    taniej będzie wydać pieniądze na lepszą izolację.
    Pozdr