  • 21. Data: 2019-01-02 09:47:02
    Temat: Re: Grzanie wody sloncem.
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    > Bojler z wezownica mozna miec wczesniej. Ja mam. Koszt na dzisiaj zero. 100 metrow
    pexa 150 zlotych. Dwa litry glikolu propylenowego 45 zlotych. Kilka roznych pompek do
    wody mam w przydasiach. Wychodzi ze rurke, glikol, dwa termostaty po kilkanascie
    zlotych za sztuke i jeszcze kilka niezbyt drogich komponentow potrzebuje. W dwoch
    stowach moglbym sie zmiescic. Wentylator w piwnicy stoi i czeka na smietnik albo cud.
    Jak ktos cierpi na brak pomyslunku i dwie lewe rece to i 5000 moze go taka instalacja
    kosztowac, co nie znaczy ze wszystkich bedzie tyle kosztowala.

    W zimie kiedy jest mróz, na strychu na pewno nie masz ciepło. więc jest
    jeszcze opcja wody bez glikolu i spuszczać ją z kolektora od jesieni do
    wiosny.

  • 22. Data: 2019-01-02 10:01:38
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    > Jak juz jestesmy przy kolektorach slonecznych. Sa sytuacje w ktorych nie da sie
    czegos zrobic w sposob typowy. Nie da sie ocieplic zabytkowego budynku od zewnatrz bo
    sie konserwator zabytkow nie zgodzi i trzeba stosowac proteze od srodka. Nie da sie
    na zabytkowym budynku postawic kolektora slonecznego albo panela slonecznego do
    robienia pradu. Jestem w takiej sytuacji. Klimatyzator tez moge sobie wybic z glowy.
    Mam nad soba strych nieuzytkowy. Latem jest tam tak goraco jak w przedpokoju do
    piekla. Warto by czesc ciepla uzyc do grzania wody. Jak sadzicie, czy np. 100 metrow
    rury pex umieszczone na strychu dalo by rade w sposob znaczacy podgrzac wode. Nie
    chodzi mi o zapewnienie wrzatku a raczej o wstepne podgrzanie wody. Rura pex droga
    nie jest. Ceny najtanszych zaczynaja sie w okolicach 1,50 za metr. Jak by dalo rade
    podgrzac przez dzien sto litrow wody o 25 stopni to inwestycja ma szanse zwrocic sie
    przez rok.

    Tak z ciekawości
    czemu fabryczne kolektory cieplne maja kolor błyszczący fioletowy, a nie
    zwyczajnie matowy czarny ?

  • 23. Data: 2019-01-02 10:51:55
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 2 stycznia 2019 10:01:54 UTC+1 użytkownik Roman Rogóż napisał:
> [...]
    przez rok.

    > Tak z ciekawości
    > czemu fabryczne kolektory cieplne maja kolor błyszczący fioletowy, a nie

    powłoka ma być selektywna i tyle - a juz z konkretnego rozwiazania wychodzi jaki to
    jest kolor. Czarny nie oznacza lepszy.

    b.

  • 24. Data: 2019-01-02 13:16:45
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2019-01-02 o 10:51, Budyń pisze:
> [...]
    przez rok.

    > powłoka ma być selektywna i tyle - a juz z konkretnego rozwiazania wychodzi jaki to

    No ale żeby błyszczące, toć cenną podczerwień też trochę odbije zamiast
    zaabsorbować w całości (niechby nawet UV pochłonęło)

  • 25. Data: 2019-01-02 14:41:14
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 2 stycznia 2019 13:17:00 UTC+1 użytkownik Roman Rogóż napisał:
> [...]
    > >

    > No ale żeby błyszczące, toć cenną podczerwień też trochę odbije zamiast
    > zaabsorbować w całości (niechby nawet UV pochłonęło)

    ciekawą powłokę ma hevalux - jest w pełni selektywna czyli sprawna, ale jak sie
    nagrzeje to sie jej kryształy w strukturze przestawiają i przestaje być selektywna.
    Wtedy w stagnacji sie mocno nie nagrzewa. A to pozwala teoretycznie cały dach takimi
    obłozyć bez kłopotu z nadmiarem ciepła latem.
    Ino niech ceny spadną.

    b.

  • 26. Data: 2019-01-02 20:21:31
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    > Nie mieszkam w bloku tylko w kamienicy w centrum miasta. Na kazde mieszkanie
    przypada niecale 6m? dachu.

    a jak się wprowadzę nad tobą to się bedziesz wkurwiał że dzieciaki od
    rana do wieczora biegają i grają na flecie ;) I gwarantuję ci że jak
    kupię dom, to się piętro wyżej nie wprowadzisz :)

    Lukasz

  • 27. Data: 2019-01-02 21:13:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W kamienicach stropy maja ok pol metra grubosci. Przestrzen jest wypelniona polepa.
    Dzwiek nie ma najmniejszej szansy przez to sie przedostac. A w temacie to jak bys
    doczytal to bys wiedzial ze wyzej niz mieszkam raczej sie nie wprowadzisz. Dom w
    ktorym mieszkam jak byl budowany to mial status luksusowego. Budowany byl przy jednej
    z glownych wtedy ulic. Byla w nim wtedy apteka i sklep z futrami. Byla w nim biezaca
    woda z wlasnej studni glebinowej. Byla kanalizacja. Byl gaz. A na pierwszym pietrze
    bylo centralne ogrzewanie. Na klatce schodowej sa kafelki a za oswietlenie na
    pierwszym pietrze robi teraz zyrandol. Pojawil sie z 10 lat temu jak budynek wszedl
    do rejestru zabytkow i konserwator nakazal przywrocenie stanu z czasow kiedy byl
    budowany. Jedynym problemem jest brak mozliwosci ocieplenia od zewnatrz. Jest zbyt
    duzo ozdobnych elementow. Ale wlasciciel daje rade i sukcesywnie ociepla specjalnymi
    plytami ze spienionego betonu od srodka. Sukcesywnie bo poprosil ze jak ktos bedzie
    robil malowanie to zeby mu powiedzial, przyjdzie jego ekipa zalozyc ocieplenie i
    zrobic tynk. I to wszystko w ramach czynszu. Co prawda czynsz od nowego roku zdrozal.
    Dla mnie o 30 zlotych na miesiac i za 78 metrow zamiast placic 396 zlotych bedzie 426
    zlotych. W ramach czynszu mam jeszcze prawie dwudziesto metrowa komorke w piwnicy i
    dwa miejsca parkingowe. Samochod zatankowalem w listopadzie za stowe i jeszcze
    rezerwa sie nie swieci. Z kosztami i komfortem mieszkania ktos kto mieszka w domku na
    zadupiu zblizyc do mnie sie nie moze.

  • 28. Data: 2019-01-02 23:58:44
    Od: adam <a...@a...pl>

    > Roznimy sie tym ze ty dzisiaj ogladales kazda zlotowke a ja ogladalem projektory

    Ze wszystkich Twoich postów wynika, że tez oglądasz złotówki. I to
    wielokrotnie.

  • 29. Data: 2019-01-03 02:36:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z wyjatkiem Adama wszyscy ogladaja zlotowki zanim wydadza. Moje ogladanie ma
    charakter taki czy kupic projektor na dwa czy za cztery i pol tysiaca. I jesli
    parametry obydwa maja bardzo zblizone to chyba normalne ze kupilem za dwa. Na paliwo
    wydaje pomiedzy 50 a 100 zlotych miesiecznie. Nie dlatego ze oszczedzam tylko ze tyle
    zuzywam.

  • 30. Data: 2019-01-03 09:47:39
    Od: adam <a...@a...pl>

> [...]
    wydaje pomiedzy 50 a 100 zlotych miesiecznie. Nie dlatego ze oszczedzam tylko ze tyle

    Odwracanie kota ogonem