    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Instalacja fotowoltaiczna w domu.
    Date: Sun, 14 Jun 2015 12:34:44 -0500

    news:140mzl9r9tvxm$.1sdbgjqriecn5$.dlg@40tude.net...
    > No tak myślałam, że do głupot tylko. U nas w gminie przyjmują wnioski o 90
    > %owe dofinansowanie na instalację fv w kwocie ogólnej 40000 zł (czyli de
    > facto wkład własny 4 000). Są spore szanse na uzyskanie, ale składac
    > wniosek tylko dlatego, że "dają"? - większość tak robi, ale ja najpierw
    > muszę coś więcej wiedzieć o praktycznym zastosowaniu, a nie chapać bez
    > sensu jak większość, a potem nie korzystać.
    > Myślę o wykorzystaniu instalacji fv do napędzania pompki pompującej wodę
    > ze
    > studni (bo jest dobra=miękka ta woda dla roślin - wodociągową mamy
> [...]

    Aby odpowiedzieć czy to ma sens zastanów sie nad takimi rzeczami:
    - jaka jest przewidywana funkcjonalna długość życia (w latach) instalacji fv
    - jaki jest przewidywany roczny koszt obsługi, napraw, regulacji, itp.
    - ile miękkiej wody do podlewania potrzebujesz, znaczy ile pompa
    faktycznie potrzebuje kWh (jaką dużą instalację wymaga i za ile zł?).
    - jaki jest koszt ewentualnego ubezpieczenia przed
    chuligaństwem/zniszczeniem
    - ile lat planujesz jeszcze mieszkać w tej samej chacie aby uzasadnić
    wieloletnią/wielodekadową inwestycję w taką droga instalację?

    Zsumuj to wszystko, porównaj, zastanów się czy prąd z gniazdka aby tą
    pompę zasilać tak jak to robisz dzisiaj naprawdę aż taką dziurę w Twoim
    budżecie robi aby dawać motywację do tego typu inwestycji...