  • Data: 2015-06-15 05:06:50
    Temat: Re: Instalacja fotowoltaiczna w domu.
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:18u5j54r7qul1.14cqb7hrjmbvl.dlg@40tude.net...

    > Pók co kolektory słoneczne mam lat chyba ze 20. To chyba mniej nie
    > pociagnie też fotowoltaika.

    Jedno z drugim ma wspólne tylko źródło energii: Słońce.
    Reszta jest całkiem inna.

    > J.w. - w ciągu tych 20 lat poszło może jakieś 2000 zł na wymianę spalonej
    > pompki, płynu i jakieś duperele.

    Jak wyżej, czyli jedno z drugim nie ma żadnego związku.
    Zwłaszcza jeśli chodzi o utrzymanie i koszt obsługi.

    > Hmmm, podlać 1,23 ha gruntu - to chyba sporo 3-]

    "Sporo" to wartosć w tonach czy metrach^3? ;-)

    > Niewielki. Ubezpieczamy dom, kolektory i nie płaczemy.ze względu na
    > położenie - wokoło posesji pola, w ogrodzeniu ponad hektar gruntu, a
    > wewnątrz pies jak bydlę, więc nie wiem, komu by się chciało wejść tylko po
    > to, aby coś popsuć. Mieszkamy tu ponad 30 lat, nigdy nic się nie stało,
    > nawet pół grabi nie zginęło, samochody zostawiamy otwarte, praktycznie
    > mieszka się na dworze.

    Komuś się może przydać inwerter... :-)

    > Do końca życia - jak to ile. A potem dzieci lub wnuki.

    No nie wiem czemu się dziwisz pytaniu: przecież nie wszyscy
    mają dożywocie w aktualnym miejscu zamieszkania...

    > Jaką "drogą"? - 4000 płacę tylko.

    Koszt inwestycji to 40000. To, że inni ludzie swoimi podatkami za te 90%
    zapłacą nie powinno być dla Ciebie powodem do robienia inwestycji takiej tam
    gdzie sensu dla niej nie ma. Chyba nie jesteś samolubem i egoistą? ;-)

    > Skoro ma mnie to kosztować TYLKO 4000, a mogę sobie dzięki temu zrobić z
    > ponadhektarowej działki tu, gdzie mieszkam, istną oazę zieleni (czy aby na
    > pewno wiesz, ile kosztuje dobre=stałe podlewanie 1,23 ha piaszczystej
    > ziemi? - nie jakieś tam 10 m kw trawnika) - to już z samego tego powodu
    > wchodzę w ten interes. Wodę pociągnę z własnego jeziorka lub z rzeczki
    > nieopodal domu 3-)

    Pytasz mnie czy ja wiem? To Ty masz wiedzieć ile...