  • Data: 2015-06-15 05:00:57
    Temat: Re: Instalacja fotowoltaiczna w domu.
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrnmnrric.3kk.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Do podlewania ogrodu? Na pewno nie ma sensu.

    :-)

    > Ja jestem dobrym przykładem osoby nader często kierującej się pobudkami
    > nieracjonalnymi w decyzjach i wyborach. Tylko trzeba odróżnić motyw "bo
    > tak chcę" od "zaoszczędzę dwa złotę" (wydając na to pięć dych).

    Dokładnie.

    > Jestem pewny, że FV ma sens głównie w zastosowaniu *domowym*.
    > Wtedy na przykład, gdy się rozważa kupno działki pod budowę. I jak ktoś
    > chce i tak mieszkać w uroczysku na odludziu, to sobie może wybrać
    > jeszcze tańszy grunt bez dostępu do elektryki. Dzisiejszy stan
    > techniki pozwala na urządzenie się bez elektrowni, a zaoszczędzone
    > na transakcji kupna pieniądze zostaną nawet po zainstalowaniu tych
    > wszystkich paneli, falowników itp.

    A... no jasne. Wtedy jak najbardziej. Ale to raczej przymus bo innej opcji
    brak skoro gniazdka w ścianie nie masz :-) To coś jak byś zachęcał kogoś do
    kopania studni w miejscu gdzie nie ma wodociągów :-P

    > Drugie pole, gdzie się opłaca, to klimatyzacja.
    > Ale przy tym wszystkim trzeba myśleć, wspomnałem już o tym.

    No wspomniałeś :-))

    > Czas złotych rączek w tej branży minął, to jest całkiem dojrzały
    > biznes. Za 40 kafli można mieć około 20 kW mocy zainstalowanej
    > (on grid), a to w polskich warunkach insolacji oznacza około 20MWh
    > rocznie. Czy to jest dobra inwestycja -- każdy musi sam rozsądzić.
    > Ale na pewno nie w kategorach, czy to ma sens dla domu (bo to nie
    > jest "zastosowanie domowe", tylko zwykła produkcja prądu do sieci).

    Orientujesz się ile metrów^2 dachu trzeba mieć na takie 20MWh rocznie w
    Krakowie?