  • 141. Data: 2013-10-01 11:33:46
    Temat: Re: Jak u Was z grzaniem we wrzesniu?
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    news:l2e28m$8hn$1@node1.news.atman.pl...

> [...]

    Gmina porusza się w ramach prawa, które jej daje takie czy inne
    możliwości.
    To co robi gmina robi zgodsnie z prawem, zgodnie z ustawą śmieciową, bo
    na to pozwala ta ustawa.
    Dam ci przykład:
    Zostaje zmienione prawo, z którego usuwane są wszelkie zapisy o ochronie
    ludzkiego życia, a także zapisy o karze za zabójstwo i morderstwo.
    W nocy przychodzi sąsiad i z bestialkim okrucieństem morduje twoje
    dzieci oraz żonę.
    Zgodnie z prawem jest bezkarny i nie podlega żadnemu osądzeniu i karze.
    Czy w takim przypadku będziesz winił tylko swojego sąsiada czy także i
    ustawę, która dała prawo bezkarnego mordowania?
    Tu masz dokładną analogię relacji pomiędzy ustawą śmieciową, a tym co
    czynią gminy.

    > Jak pług w zimie nie odśnieży drogi na czas to też mu możesz
    > "nadmuchać". Taki dorosły a nie wie, że wójta można zmienić.

    Tak, tak. Pójdę do urzędu gminy i powiem wójtowi: "spieprzaj dziadu"?
    Zejdź na ziemię.

    > Opanuj się bo w swoim zacietrzewieniu już się zapętliłeś. Tzw. Ustawa
    > śmieciowa nie zajmuje się problemem złych wójtów. Od tego jest inna
    > ustawa ale nawet ona nie sprawia że źli wójtowie znikają - trzeba ich
    > odwołać!
    >
    > Tak, wyobraź sobie że trzeba coś zrobić a nie tracić czas na żalenie
    > się w internecie bo od tego źli wójtowie nie znikają.

    Ale jak się zrobi wrzawa w necie to może ktoś pójdzie po rozum do głowy
    i zmieni złą ustawę.

  • 142. Data: 2013-10-01 12:09:48
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Gmina porusza się w ramach prawa, które jej daje takie czy inne
    > możliwości.
    > To co robi gmina robi zgodsnie z prawem, zgodnie z ustawą śmieciową, bo na
    > to pozwala ta ustawa.

    Zapytam wprost bo nie nadążasz. Chcesz aby ustawa zabraniała używania
    worków? To bzdura lepiej aby ustawa dawała wybór.

    > Zgodnie z prawem jest bezkarny i nie podlega żadnemu osądzeniu i karze.
    > Czy w takim przypadku będziesz winił tylko swojego sąsiada czy także i
    > ustawę, która dała prawo bezkarnego mordowania?

    Oczywiście że będę winił tylko zabójcę. Ty masz jakieś wątpliwości? To że za
    jakieś zachowanie nie ma przewidzianej _kary_ nie znaczy że nie ma _winy_.
    Zabójca nie zabija dlatego że boi się lub nie kary ale dlatego że jest
    nieprzystosowany do życia w społeczeństwie.

    > Tak, tak. Pójdę do urzędu gminy i powiem wójtowi: "spieprzaj dziadu"?
    > Zejdź na ziemię.

    Dorośnij. Wójt nie jest z carskiego nadania tylko wybrany przez mieszkańców
    gminy. Skoro rządzi i ludzie go wybierają to znaczy że to Ty masz inne
    wymagania niż reszta mieszkańców. Tak właśnie działa demokracja - większość
    decyduje.

    > Ale jak się zrobi wrzawa w necie to może ktoś pójdzie po rozum do głowy i
    > zmieni złą ustawę.

    Ty tak na poważnie? Otwórz oczy rozejrzyj się z miesiąca na miesiąc przybywa
    głosów pozytywnych a ubywa osób które miały jakieś obawy i wyimaginowane
    problemy.

    Jesteś jak alkoholik nie potrafisz przyznać że to Ty masz problem, a nie
    cały świat się myli.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 143. Data: 2013-10-01 12:10:59
    Od: p...@t...pl

    Ja piszę o tym że firma wybrana w przetargu nie odbiera śmieci lub robi to z
    opóźnieniem, gmina ma to w dupie i każe za to płacić podpierając się właśnie prawem,
    a Ergie proponuje wójta zmienić. Gdyby ustawa jasno określała kary dla gminy lub
    przynajmniej rekompensaty dla mieszkańców to nie musiałbym sie przejmować następnymi
    wyborami. Po prostu i śmieci i wygoda mieszkańców spadły na dalszy plan w tym całym
    zamieszaniu. Z kim nie rozmawiam narzeka na worki. Albo są za małe,albo nie mają
    tasiemek, albo się rwą. Pojemnik takich minusów nie posiada. Jest za to bardziej
    szczelny i na pewno bardziej praktyczny, choćby dla tego, że można w nim ugnieść
    zawartość jak się już zapełni.

  • 144. Data: 2013-10-01 12:12:10
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ustawa jest do dupy, bo daje zbyt dużą swobodę gminom w narzucaniu
    > własnych uchwał i regulaminów.

    To że ustawa daje wybór to dobrze. Znaczna większość gmin z tej wolności
    dobrze skorzystała.

    > Gminy zaś tą dupowatą ustawę wykorzystują do pomnażania zysków i mają
    > gdzieś co miał na myśli ustawodawca.
    > Poruszają się w zakresie prawa, na które zezwala ta ustawa.
    > Czy naprawdę tego nie jesteś w stanie pojąć?

    Nie, nie jestem. W głowie mi się nie mieści że można być takim wielkim
    egocentrykiem aby szukać rozwiązania swoich lokalnych problemów na drodze
    ustawy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 145. Data: 2013-10-01 12:19:23
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 01 Oct 2013 03:10:59 -0700 osobnik zwany piotr napisał:

> [...]
    > określała kary dla gminy lub przynajmniej rekompensaty dla mieszkańców
    > to nie musiałbym sie przejmować następnymi wyborami.

    skoro gmina olewa jedno prawo to czemu nie miałaby olać drugiego?
    Magiczna wiara w to, że jak coś zapisze się w prawie to rozwiąże problemy
    prowadzi w prostej linii do pomysłu, że ustawowy zapis powszechnej
    szczęśliwości zbawi ludzkość.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 146. Data: 2013-10-01 12:25:10
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Sep 2013 01:15:04 +0200, Adam <a...@g...com> wrote:

    > Dajmy im troche czasu na ogarniecie - u mnie sie spozniaja tydzien
    > z odbiorem segregacji ale jakos mnie to nie rusza - wystawiam worki kiedy
    > trzeba i sobie leza przed brama - nie interesuje mnie kiedy je wezma ;)
    > pozdr.

    Nie jest to odosobniony przypadkek, "pięknie" takie stosy śmieci przed
    bramami wyglądają.

    RobertP.

  • 147. Data: 2013-10-01 13:04:28
    Od: p...@t...pl

    W dniu wtorek, 1 października 2013 12:19:23 UTC+2 użytkownik masti napisał:

> [...]
    >
    > mst <at> gazeta <.> pl
    >
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    >
    > -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

    Spytam powtórnie? To na uj nam ta ustawa jak to w wielu miejscach nie działa? Nie
    tylko wg mnie jest gorzej i drożej. Za chwilę pęknie pół roku działania nowego prawa,
    będzie nowelizacja i już się boję co tam czarodzieje z Wiejskiej ustanowią.
    Podsumowując. Wystarczyło wprowadzić bardzo duże kary za brak wywozu swoich śmieci i
    udokumentowania tego w prosty sposób. Średnią na osobę nie jest trudno wyliczyć,
    zrobiono by to przy pomocy już działających firm. One najlepiej się na tym znają.
    Potem jedynie okresowa weryfikacja i mielibyśmy efekt. Kto miałby wywozić moje śmieci
    ustaliłbym sam. Wygrałaby na pewno najlepsza oferta dla mnie, a nie dla burmistrza.
    Czemu podobne prawo obowiązuje u Niemców, a pomimo tego w każdej większej wsi można
    znaleźć bez kłopotu komplet potężnych kontenerów na szkło plastik i kartony? I o
    dziwo są zapełniane regularnie, chociaż spod bramy również regularnie są zabierane
    segregowane śmieci?

  • 148. Data: 2013-10-01 13:08:18
    Od: p...@t...pl

    W dniu wtorek, 1 października 2013 12:25:10 UTC+2 użytkownik RobertP. napisał:

    > Nie jest to odosobniony przypadkek, "pięknie" takie stosy śmieci przed
    >
    > bramami wyglądają.
    >

    > --
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > RobertP.

    Do wyglądu już przywykłem. Z perspektywą pożegnania się z nieswoim pojemnikiem jakoś
    oswoić się nie potrafię :). Czuję że kiedyś to nastąpi i znowu usłyszę, że pomimo
    grafiku to oni mogą się kilka dni spóźnić, a ja mam tego pojemnika wtedy pilnować.
    Chyba mu ukryty chip z GPS-em zamontuję.

  • 149. Data: 2013-10-01 13:09:40
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 01 Oct 2013 04:04:28 -0700 osobnik zwany piotr napisał:

    > Spytam powtórnie? To na uj nam ta ustawa jak to w wielu miejscach nie
    > działa?

    widzę, że logika Ci szwankuje. Wniskowanie z tego, że jakaś gmina nie
    umie poprawnie zorganizować zbiórki śmieci, że ustawa jest do niczego
    jest bezsensowne. Według Ciebie ustawa powinna szczegółowo opisać metody
    zbierania śmieci w każdej gminie. A potem byłby krzyk, że to bez sensu bo
    lokalnie wiedzą lepiej. I tak jest. Większość gmin sobie poradziła, a że
    system nowy to na starcie należy system wyregulować. I to nie jest nic
    specjalnego.

    PS: uzyj jakieś normalnego czytnika albo tnij cytaty ręcznie

  • 150. Data: 2013-10-01 13:22:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 01 Oct 2013 10:52:52 +0200, quent

    > Ja dziś też miałem w aucie zamarzniętą szybę.
    > [...] i ciągle się waham czy w ogóle ją stawiać

    Lepiej zamontuj webasto w aucie. ;D

    --
    Pozdor Myjk