  • 11. Data: 2009-04-04 10:23:04
    Temat: Re: Jaka kupic pralke
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    J23 <i...@p...onet.pl> wrote:

    > Wygoda uzytkowania tez przemawia za tymi
    > ład. od góry.

    jak do kogo :-)
    Było na ten temat milion dyskusji, nie chcę zaczynać kolejnej, ale
    dla mnie górnoładowana jest mniej wygodna. Gorzej się z niej wyciąga
    pranie (bo trzeba to robić na ślepo, w dodatku w niezdrowej dla
    kręgosłupa pozycji) no i nic na takiej pralce się nie postawi.

    J.

  • 12. Data: 2009-04-04 11:15:25
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > Niestety, nie jest to prawda. Bęben owszem jest podparty z dwóch
    > stron, ale za to o wiele gorzej amortyzowany a i same łożyska są o
    > wiele skromniejsze. Serwisanci twierdzą, że wbrew pozorom właśnie w
    > tych górnoładowanych najszybciej łożyska się rozlatują.
    >
    > J.

    E tam. Serwisanci sobie, sprzedawcy sobie, a starzy nie piorą zbyt często...
    I niekoniecznie pełnwe ładunki...

  • 13. Data: 2009-04-04 11:16:38
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    > pranie (bo trzeba to robić na ślepo, w dodatku w niezdrowej dla
    > kręgosłupa pozycji) no i nic na takiej pralce się nie postawi.

    Czyżbyś wyciągał u siebie pranie razem z bębnem jak NRD-owskiej WA-68?

  • 14. Data: 2009-04-04 11:17:28
    Od: Theli <p...@w...pl>

    Panslavista pisze:
    > Użytkownik "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > E tam. Serwisanci sobie, sprzedawcy sobie, a starzy nie piorą zbyt często...
    > I niekoniecznie pełnwe ładunki...

    Jezeli starzy, to tym bardziej pralka ladowana z boku - zawsze mozna
    przy wkladaniu/wykladaniu siasc na stoleczku, a nie nurkowac do srodka w
    poszukiwaniu zaginionej skarpetki.

    th

    --
    http://nitkowo.bloog.pl/

  • 15. Data: 2009-04-04 11:41:24
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Theli" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jezeli starzy, to tym bardziej pralka ladowana z boku - zawsze mozna
    > przy wkladaniu/wykladaniu siasc na stoleczku, a nie nurkowac do srodka w
    > poszukiwaniu zaginionej skarpetki.

    Jak mali wzrostem to wystarczy taborecik aby siegnąć do dna.

  • 16. Data: 2009-04-04 13:06:29
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Chris wrote:

    > To ja też polecę Boscha, mam i sobie chwalę. Przy małym dziecku pralka
    > pracuje dość często i odpukać działa bezbłędnie i cicho.

    Od jak dawna?

    Bo mój 12 letni Polar chyba następnych 12 lat nie przeżyje, muszę sie powoli
    rozglądać...

    --
    Justyna

  • 17. Data: 2009-04-04 15:13:34
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Zdecydowanie polecam Hoover, model do wyboru, w zależności od Waszych
    > oczekiwań.

    ja rowniez polece Hoovera, co prawda dlugo go nie mam bo dopiero 3 lata ale
    poki co wszystko dziala super

    --
    pzdr
    piotrek

  • 18. Data: 2009-04-04 19:38:58
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Jacek" <j...@w...com> napisał w wiadomości
    > Witam wszystkich,
    >
    > Mam pytanie. Moja mama ma niedlugo urodziny, a ja nie mieszkam w PL i
    > wiem, ze cos jej zabytkowa pralka siada wiec chcialem jej kupic jakas
    > dobra pralke co proponujecie. Wiadomo zeby byla energooszczedna i nie musi
    > byc z suszarka byle porzadna niewadliwa pralka...
    > Z gory dziekuje za pomoc

    Kupuj bez suszarki!
    Bosch (za wyjątkiem WAA najtańszych), Siemens, AEG i jak lubisz szastać
    forsą to Miele.
    Ładowana od przodu ze względu na trwałość.
    Nie kupuj nic poniżej 1000. Za 1000-1500 kupisz bardzo dobrą pralkę, która
    posłuży lata.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 19. Data: 2009-04-05 04:18:13
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "doslaw" <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> napisał

    > ja moge polecic bosha, jak mama pierze nie czesciej niz 1-2x dziennie, to
    > na 5-7-10 lat ( w zaleznosci od wielu czynnikow) powinno wystarczyc

    Ja używam od 10 lat Polara Dafne. Od 3 lat ze względu na dziecko pierze
    właściwie na okrągło, co najmniej raz dziennie. Przez te 10 lat wymieniłem
    tylko grzałkę, ale to z mojej głupoty, bo przy wyciąganiu śmieci spod bębna
    ją uszkodziłem. Teraz przydałoby się chyba wymienić łożyska... i może
    amortyzatory... Bo powoli zaczyna głośno chodzić przy wirowaniu

    Widać, nie tylko Bosch jest bezawaryjny.

  • 20. Data: 2009-04-05 16:16:20
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości

> [...]
    > bębna ją uszkodziłem. Teraz przydałoby się chyba wymienić łożyska... i
    > może amortyzatory... Bo powoli zaczyna głośno chodzić przy wirowaniu

    Miałem jakiegoś Polara, jeszcze jak był "dobry". Zwykle prała na 40 stopni,
    ale po pewnym czasie użyłem programu do gotowania i poszły wszystkie
    uszczelki, zalało silnik i łazienkę. Nie polecam.

    Lodówka Polar zepsuła się po 2 latach. Tuż po upływie gwarancji.

    Ta firma jest u mnie spalona.