  • 1. Data: 2011-02-22 17:32:16
    Temat: Jaka wyrzynarka
    Od: "Maxi" <m...@o...pl>

    Witam, doradźcie czy warto dołożyć 100 zł i kupić wyrzynarkę Bosch czy wystarczy
    FARTOOLS ? Potrzeby: rzadkie majsterkowanie w domu,
    przycięcie blachy, płyty wiórowej, itp. Pozdrowionka!

    Porównanie:
    http://www.ceneo.pl/ProductsComparison.aspx?category
    Id=762&productId=7803480&productId=276500

  • 2. Data: 2011-02-22 20:34:15
    Temat: Re: Jaka wyrzynarka
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Maxi" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Porównanie:
    > http://www.ceneo.pl/ProductsComparison.aspx?category
    Id=762&productId=7803480&productId=276500

    Ciężko mi powiedzieć
    O ile młoto-wiertarka Boschammer świetnie sobie daje rady, to kupno
    zielonego Boscha wyżynarki za prawie 5 stów swego czasu to był totalny bład.
    To moje wielkie gwno prowadzi nóż jak chce i gdzie chce i pod jakim kątem
    chce. Prosto nie idzie ustawić noża za żadne skarby. Totalnego szrota mam.
    Trzymam do przecinania drewienek po pijaku lub rur jak flexem nie chcę
    iskier siać. Trzymam bo ma te 650W mocy w końcu, miękki start, regulację
    obrotów płynną, szybki zamek do wymiany noży SDS no i trochę ich w zapasie
    mam (nawet takie drogie wolframowe). Za komplet różnych noży dałem tyle samo
    wtedy co za tego szrota.
    Chciałem mieć dobry sprzęt do majsterowania na lata, zaufałem marce a mam
    wielkie drogie gówno nie nadające się do bardziej precyzyjnych cięć jak
    deszczułki na podpałkę. Równie dobrze można by było siekierą ciąć.
    Teraz bym kupił coś taniego z marketu. Wiertarko-wkrętarka TOYA 20V z udarem
    mi 6 czy 7 lat już działa (120zł kosztowała). Fleksa Pegasus też ma jakoś
    podobnie a była po 45zł jak pamiętam.

    Bosch niebieski dopiero fajnie w pracy działa.

    Szkoda kasy, szukaj tanie z długą gwarancją i najlepiej z marketu, bo tam
    nie robią problemów przynajmniej.

    Irokez

  • 3. Data: 2011-02-22 21:00:26
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

> [...]
    > wystarczy FARTOOLS ? Potrzeby: rzadkie majsterkowanie w domu,
    > przycięcie blachy, płyty wiórowej, itp. Pozdrowionka!

    Warto. Boscha albo cokolwiek innego, od tego (i podobnych noname) gówna
    trzymaj się z daleka. Bądziesz klął przy każdej zmianie noża, przy próbie
    cięcia twardszego i grubszego materiału, a po pewnym czasie przy każdym
    włączeniu, wobec odgłosów pracy godnych stuletniej sieczkarni.

    Ze średnopółkowych polecam Skilla albo castoramowego Macallistera.

    J.

  • 4. Data: 2011-02-22 21:20:55
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-22 21:34, Irokez pisze:
    > Bosch niebieski dopiero fajnie w pracy działa.
    Ja sie tak wkopalem z niebieskim Boschem we wkretarke ta mala Lion z
    latarka (GSR 10,8 V-Li).
    Okazuje sie ze gwarancja niby 3 lata ale nie obejmuje zakupu na firme i
    elektronarzedzi w tym wkretarek ;) Niewazne czy jej uzywasz do
    przykrecania zawiasow w meblach, wazne ze na firme...
    W zwiazku z czym po cos ponad roku padl pstryczek ktory jak kazde inne
    gown... z hipera jest robiony na napylonej warstwie oporowej na plytce i
    musi sie zepsuc.
    Pstryczka sie oczywiscie nie wymienia tylko caly modul z elektronika -
    "jedyne" 160 zl... Ostatnio zauwazylem ze sprzeglo tez juz nie jest tak
    powtarzalne - kolejne 150 zl...
    Reasumujac jak chcesz uzywac na firme to lepiej kupic na osobe prywatna
    a pozniej kosztowo wprowadzic na firme...
    Nie wspominajac ze w celu gwarancji nalezy podac mase prywatnych
    informacji o sobie na stronie...
    Zenada.
    Szkoda ze Proxxon nie robi ciut bardziej ergonomiczniejszych narzedzi ;)
    Z nich jestem bardzo zadowolony.

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom

  • 5. Data: 2011-02-23 06:07:35
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    >
    > Porównanie:
    > http://www.ceneo.pl/ProductsComparison.aspx?category
    Id=762&productId=7803480&productId=276500

    Nie ma sensu do okazyjnych prac w domu przepłacac za "markę". Kup coś
    taniego z długa gwarancja, najlepiej w markecie(szybko wymienia jakby co).
    Ja np jestem zadowolony z elektronarzedzi Einhell. Wiertarka chyba 500W
    zakupiona kilka lat temu w Biedronce za 50zł jest nie do zdarcia. I
    otwornica w suporeksie robilem i mieszadlo zakladalem, +kupa tradycyjnego
    wiercenia i ciągle dziala. To samo z ich wkretarka i wyrzynarka

  • 6. Data: 2011-02-23 08:26:05
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Do okazjonalnego majsterkowania spokojnie wystarczy wyrzynarka za 40 zł.
    Ja kupiłem wynalazek marki Pegasus i złego słowa nie powiem. Ma
    wprawdzie tylko 350 W ale za to jest lekka. Mocowanie noża jest na 2
    śrubki imbusowe a nie na "patent" szybkowymienny ale przy wymianie raz
    na jakiś czas jest to bez znaczenia. Do cięcia po linii prostej mocuję
    do ciętego elementu listwę i jadę wyrzynarką po listwie. Najtańsze
    brzeszczoty marki Topex po 2 zł wyginają się przy rozgrzaniu i cięcie
    nie wychodzi pod kątem prostym. Kupuję więc brzeszczoty po 5 zł i nie ma
    problemu.
    Pociąłem już całą stertę palet na opał i do tego przy okazji remontu
    różne płyty wiórowe, blaty MDF i temu podobne. Próbowałem ciąć blachę
    ocynkowaną 0,7 mm ale nie wychodzi - wolę nożyce.
    Jacek

  • 7. Data: 2011-02-23 09:14:11
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Maxi" <m...@o...pl> wrote:
    > Witam, doradźcie czy warto dołożyć 100 zł i kupić wyrzynarkę Bosch czy
    > wystarczy FARTOOLS ? Potrzeby: rzadkie majsterkowanie w domu,
    > przycięcie blachy, płyty wiórowej, itp. Pozdrowionka!

    Ja mam wyrzynarkę z Shella, za punkty. Nie pamietam jakiej firmy. Wkurza tylko
    brak regulacji obrotów.
    Teraz kupiłbym parkside (po dobrych doświadczeniach z ich narzędziami).
    http://www.lidl.de/de/Heimwerker-und-Kochprofis/PARK
    SIDE-Pendelhubstichsaege

    --
    Bartek

  • 8. Data: 2011-02-23 21:23:32
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-02-22 22:00, Jarek P. pisze:

    > Ze średnopółkowych polecam Skilla albo castoramowego Macallistera.

    Mam wkrętarkę Macallister i jest świetna. Mam też wyżynarkę Macallister
    i choć nie była najtańsza jest gówno warta. Prowadzenei noża to istna
    tragedia. Nie da się uciąć nic prosto...

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 9. Data: 2011-02-23 21:39:22
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "RudeBoy" <news@SPAM_BLOKmwds.pl> napisał w wiadomości

    > Mam też wyżynarkę Macallister i choć nie była najtańsza jest gówno warta.
    > Prowadzenei noża to istna tragedia.

    A ja nie narzekam. Ale tych wyrzynarek było kilka wersji, bardzo się od
    siebie różniących, może mamy po prostu różne?
    A porównanie mam, bo wcześniej miałem taniego, prostego Skila, Macalister
    bije go na głowę. Jedyne, co w nim się nie sprawdziło, to laserowy
    superduper liniał do prowadzenia, nawet go nie włączam, a całkiem poważnie
    zastanawiam się nad jego wywaleniem i wstawieniem w jego miejsce diody LED
    jako oświetlacza miejsca cięcia, bardziej by się przydał.

    J.

  • 10. Data: 2011-02-24 20:26:55
    Od: Bassteq <b...@o...pl>

    Maxi wrote:
> [...]
    >
    > Porównanie:
    > http://www.ceneo.pl/ProductsComparison.aspx?category
    Id=762&productId=7803480&productId=276500

    Z doświadczenia napiszę
    Taki dylemat miałem jakieś 12 lat temu kupując szlifierkę kątową. W
    planach drobne prace w garażu i.t.d. ostatecznie kupiłem Bosha 700W na
    te większe tarcze 125mm za pół ówczesnej wypłaty(bolało) i do dziś
    jestem zadowolony maxymalnie a katuje ją czasem, że przekładnię w
    palcach nie da rady chwycic bo gorąca. Pracuje do dziś i końca nie
    widać, raz do roku lub od święta smarowanko przekładni kątowej zwykłym
    tawotem (ŁT 43 wiem że on do łożysk tocznych ale smar to smar)

    Kup solidne markowe narzędzie. Co to jest 100zł w tej materii... 4
    flaszki a ile zyskasz na paczkach do serwisu, o ile ów serwis będzie
    istniał za kwartał.

    Pozdrawiam
    Bassteq