  • 21. Data: 2011-07-20 14:39:01
    Temat: Re: Jaki kabel ziemny?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 20-07-2011 o 16:31:31 Jacek B. <j...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > YKY 4x10 lub YAKY 4x25. Stosowanie przewodow 5-cio żyłowych na WLZ jest
    > niczym nieuzasadnioną fanaberią, która często kosztuje inwestorów krocie.
    No ale widzisz, ja podobnie radzę bo najczęściej jest ukłąd TT i tam 4 żyły
    w zupełności wystarczają, ale pojawił się troll wszystkowiedzący który
    twierdzi
    inaczej i wozi się po mnie jak po łysej kobyle.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 22. Data: 2011-07-20 14:42:58
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 20-07-2011 o 12:03:37 tataglia <t...@g...pl> napisał(a):

    > A nie lepiej poradzić, żeby gość znalazł sobie elektryka, który
    > prawidłowo odczyta warunki i obejrzy skrzynkę ? Taką odpowiedzią
    > narażasz człowieka na straty a z tego co widzę to 100zł to dla niego
    > bardzo poważna kwota.

    Nie pierdol. Na 90% ma pewnie TT i 4 mu wystarczą.

    > Jeżeli kupi kabel 5 żyłowy to najwyżej nie wykorzysta jednej żyły.
    > Jeżeli 4 żyłowy to czeka go ponowna inwestycja.
    Nic go nie czeka, zrobi lokalne TT i PE.
    A jak ma TN i 5 żył to i tak PE lokalne MUSI ZROBIĆ.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 23. Data: 2011-07-20 14:56:11
    Od: "Jacek B." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 20-07-2011 o 16:31:31 Jacek B. <j...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    [.....]
> [...]
    twierdzi
    inaczej i wozi się po mnie jak po łysej kobyle.

    Nawet w TN-C rozdział PEN na PE i N w ZK nie ma najmniejszego sensu bo to
    podwójny zupełnie zbędny transport N do budynku. Inwestor co prawda ma w
    projekcie rodzaj WLZ ale tam projektanci najczęściej dają 5-cio przewodowy
    YKY. Dlaczego ? Bo albo nie mają pojęcia o elektryce albo ubezpieczają swoje
    dupy przed amatorami co próbują sami robić instalację elektryczną tak by na
    wszelki wypadek mieli w domu PE.

  • 24. Data: 2011-07-20 16:44:16
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    >Nie pierdol. Na 90% ma pewnie TT i 4 mu wystarczą.

    a skad przypuszczenie ze TT? bo ty tak masz? bo ja nie :)

    b.

  • 25. Data: 2011-07-20 17:31:59
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 20-07-2011 o 18:44:16 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    >

    > a skad przypuszczenie ze TT? bo ty tak masz? bo ja nie :)
    Napisałem, 90% sieci w Polsce to układ TT.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 26. Data: 2011-07-20 19:04:47
    Od: tataglia <t...@g...pl>

    On 2011-07-20 14:14, Kris wrote:

    > Napisałeś zeby poszukał sobie elektryka.
    Bo prawie wszystko wynika z warunków - tylko trzeba umieć je przeczytać
    a pytający ich tu nie zaprezentował.
    > Czyli nie odpowiedziałes na jego pytania.
    Bo nie jestem jasnowidzem i pewnie Ty też nie - więc dziwię się, że
    jesteś w stanie jednoznacznie odpowiedzieć na zadane pytanie.

    Jakbys powoli, bardzo powoli
    > przeczytał pytanie to bys wiedział że elektryka autor wątku już ma.
    > A czytając Twoje wypowiedzi odnoszę wrażenie ze nawet do wymiany wtyczki
    > od żelazka proponował byś wynająć elektryka.

    Jeżeli gość nie umie przeczytać warunków lub zadzwonić do ZE to chyba
    najlepszy rozwiązaniem będzie znający się na rzeczy elektryk, który to
    zrobi za niego.

    --
    t.

  • 27. Data: 2011-07-20 19:14:40
    Od: tataglia <t...@g...pl>

    On 2011-07-20 14:26, Maciek wrote:

    > Na jakiej podstawie zagladasz mi do portfela i wysnuwasz jakies dziwne
    > wnioski? Elektryka mam, napisalem w pierwszym poscie ze jest NA URLOPIE,
    > nie bede do goscia dzwonil, a potrzebuje OSZACOWAC (= z grubsza podliczyc)
    > koszt kabla ziemnego.

    No może to trochę zbyt dosadnie się wypowiedziałem. Nie mniej jednak
    różnica pomiędzy kablem 5 i 4 żyłowym przy tej długości nie powinna Cię
    wynieść więcej niż 100zł.

    > Nawiasem mowiac 100 zl to nie jest powazna kwota, 200 i 1000 tez nie, ale
    > kazdy budujacy dom wie, ze tysieczna stowka juz boli.

    Jak dobrze poszukasz na Allegro to może znajdziesz hurtownie gdzieś
    niedaleko z tanimi kablami (tzn. z takimi 50% tańszymi niż w pierwszej
    lepszej hurtowni)

    Gdybym widział warunki to pewnie wyczytałbym z tego jaki kabel
    potrzebujesz.

    --
    t.

  • 28. Data: 2011-07-20 19:17:40
    Od: tataglia <t...@g...pl>

    On 2011-07-20 19:31, janusz_kk1 wrote:

    > Napisałem, 90% sieci w Polsce to układ TT.

    Mam małą prośbę - nie udzielaj porad elektrycznych bo komuś krzywdę
    zrobisz.

    PS. Układ TT potrzebuje tylko 3 przewodów i jego występowanie w Polsce
    jest znikome ze względu na duży problem uzyskaniem z ochrony
    przeciwporażeniowej. Kiedyś (dawno temu) był to dość popularny układ na
    wsiach.

  • 29. Data: 2011-07-20 19:40:18
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 20-07-2011 o 21:17:40 tataglia <t...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > jest znikome ze względu na duży problem uzyskaniem z ochrony
    > przeciwporażeniowej. Kiedyś (dawno temu) był to dość popularny układ na
    Wiesz co wróć lepiej na wieś i poczytaj trochę,
    na począte polecam
    www.edwardmusial.info/pliki/alt_tn_tt.pdf

    bo na razie nie mam więcej ochoty z tobą dyskutować.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 30. Data: 2011-07-21 05:12:45
    Od: tataglia <t...@g...pl>

    On 2011-07-20 21:40, janusz_kk1 wrote:

    > Wiesz co wróć lepiej na wieś i poczytaj trochę,
    > na począte polecam
    > www.edwardmusial.info/pliki/alt_tn_tt.pdf
    >
    > bo na razie nie mam więcej ochoty z tobą dyskutować.

    W mojej kilkuletniej praktyce, nigdy nie spotkałem się z siecią TT na
    wsiach choć wiem, że takie istnieją. W żadnych warunkach, które
    dotychczas czytałem ZE nie stosował sieci TT za to TNC czy TNCS jak
    najbardziej.
    Jaki jest problem sieci TT ? Że musisz wykonać bardzo dobre uziemienie
    tak aby spełniało warunek Ia x R < 50V co przy bezpieczniku 16A daje Ci
    3ohmy. Przy bezpieczniku 20A jeszcze mniej.
    Wiem - można zastosować różnicówkę - tylko jak wspomina Musiał w
    powyższym artykule jest to jedno z najbardziej zawodnych urządzeń.
    Gdybyś chciał stworzyć wyspę TT w sieci TNC musisz mieć na uwadze że nie
    wolno łączyć ci twojego własnego uziomu z uziomem wydzielonym z żyły
    PEN. Który elektryk zna takie niuanse ? ZE stara się dmuchać na zimne
    stosując sieć TNC która umożliwia wielokrotne uzimienie przewodu PEN -
    łącznie z uziemieniem otokowym u klienta. Nawet po rozdziale przewód PE.

    --
    t.