  • 31. Data: 2016-06-01 16:23:34
    Temat: Re: Kamera zewnetrzna z rejestratorem
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 1 czerwca 2016 16:10:59 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > W telefonach z Symbianem telefon oddzwanial na zajety wczesniej numer,
    > informujac piszczeniem o probie.
    Za zadeklarowana przez uzytkownika liczbe minut np?
    Bo tzw "auto redial" to chyba się dało od dawna w telefonach ustawić
    Akurat tego brakuje mi w mojej Lumi- żeby próbowała się tak długo połączyć aż nr nie
    będzie zajęty.

    > Oj cos trzeba pisac w ulotkach o wycinaniu tla i chu wie czym. Ale
    > prawde mowiac nie przypominam sobie zebym nie mogl sie z kims dogadac z
    > powodu halasow. Moze dlatego, ze nie dzwonia do mnie w trakcie koncertu
    > na Stadionie Narodowym w Warszawie, gdzie akustyka jest gorsza jak w studni.
    Jak gadasz do telefonu lezącego 10 metrów dalej to i może coś więcej ponad stosowane
    od lat rozwiązania jest potrzebne.

  • 32. Data: 2016-06-01 16:24:47
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 1 czerwca 2016 14:08:47 UTC+2 użytkownik masti napisał:
> [...]
    3/5576-raspberry-pi-3-model-b-wifi-bluetooth-1gb-ram
    -12ghz.html

    1-camera-hd-i-kamera-szerokokatna-rybie-oko-dla-rasp
    berry-pi.html

    http://allegro.pl/mini-przetwornica-dc-dc-step-down-
    1-17v-1-8a-i6167186701.html )

    parenascie linijek ktore realizuje wykrywanie ruchu z ustaleniem stref bez alarmów.

    > właśnie soft mnie interesował najbardziej. ale dzięki :)

    w pythonie napisane
    importuje bilotioteki

    from PIL import Image as i
    from PIL import ImageChops

    i obsluge kamery
    from picamera import PiCamera

    camera = PiCamera()
    camera.resolution = (1280, 900)
    camera.rotation = 180

    maska='czarnobialy fotka gdzie biale to strefa bez alarmow'
    m=i.open(maska)
    wm=m.histogram()[255]

    camera.capture(nf) -> nowa fota
    pfi=i.open(pf); --> poprzednia fota
    nfi=i.open(nf)
    out=ImageChops.difference(pfi,nfi)
    out=out.convert('L')
    out=out.point(lambda x: 0 if x<100 else 255,'1')
    out=out.convert('1')

    out=ImageChops.lighter(out,m)
    wo=out.histogram()[255]
    out.save('/home/pi/ramdyskduzy/out.jpg')

    if wo-wm>200: # 200 czyli prog - ilosc pikseli z roznicą
    print "wykryto ruch -fota",
    out.save('fota do zapisania')

    mniej wiecej jedną fote na sekunde da sie tak obrobic

    b.

  • 33. Data: 2016-06-01 16:30:45
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

> [...]
    > print "wykryto ruch -fota",
    > out.save('fota do zapisania')
    >
    > mniej wiecej jedną fote na sekunde da sie tak obrobic

    faktycznie prościutkie. dzięki.

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 34. Data: 2016-06-01 16:40:54
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-01 o 16:23, Kris pisze:

    > Za zadeklarowana przez uzytkownika liczbe minut np?

    A tego nie pamietam.

    > Bo tzw "auto redial" to chyba się dało od dawna w telefonach ustawić
    > Akurat tego brakuje mi w mojej Lumi- żeby próbowała się tak długo połączyć aż nr
    nie będzie zajęty.

    Moze da sie super duper apke ze sklepu zainstalowac?
    Szczegolow nie znam, bo w rzeczonym sklepie czuje sie jak slepy w lesie.
    Jak czegos szukam to mam np. trzy tysiace szescset latarek, sto
    szescdziesiat osiem i piec dziesiatych kompasow, tysiac piecset dwa
    szybkosciomierze i pare milionow rownie porywajacych aplikacji, bez
    ktorych kazdy smartfonowiec nie wyobraza sobie dojscia do lodowki ciemna
    noca.

    > Jak gadasz do telefonu lezącego 10 metrów dalej to i może coś więcej ponad
    stosowane od lat rozwiązania jest potrzebne.

    Gdybym jezdzil pociagami to moze siedzac w kiblu dalo by sie gadac do
    telefonu w bagazu nad oknem w srodku wagonu. :-)

    Pozdro.. TK

  • 35. Data: 2016-06-01 17:19:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 1 czerwca 2016 16:40:52 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    .

    > Moze da sie super duper apke ze sklepu zainstalowac?
    Ktora będzie chciała uprawnienia do wszystkiego a może i do konta mojego w banku
    stosowane od lat rozwiązania jest potrzebne.

    > Gdybym jezdzil pociagami to moze siedzac w kiblu dalo by sie gadac do
    > telefonu w bagazu nad oknem w srodku wagonu. :-)
    Tak pomyślałem- smartfona na kominie, kosisz trawnik i gadasz z kim tam chcesz-
    odgłosy kosiarki wytnie przecież. Tylko teraz kominy nie w modzie.

  • 36. Data: 2016-06-01 19:04:15
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    Witam!

    > A się nie da?

    No moim zdaniem sie nie da. Pokazesz potem policji nagranie a oni powiedza
    paaanie przeciez tu nic nie widac :-) Tablicy rejestracyjnej samochodu
    zlodzieja tez nie odczytasz.

    > zbyteczna funkcja wg mnie- nigdy nie korzystałem i nie znam nikogo kto korzysta

    W samochodzie? W motocyklu? Bajeczna sprawa, telefon wisi w uchwycie i
    zeby odebrac / wybrac numer mozesz uzyc glosu zamiast sie rozpraszac.
    Jadac motocyklem zreszta inaczej niz obslugiwac glosem telefonu sie nie
    da :-)

    > Myślę że gdybym gdzieś w szufladzie miał niokie 3310 z przed 10(?)lat to by w niej
    kontakty były czego nie moge powiedziec o dwumiesięcznym smaretfonie córki który
    trafił do serwisu i kontakty znikneły;)

    Bo nie potrafisz obslugiwac smartfona - bys mial wszystkie kontakty na koncie
    googlowym to mialbys do nich dostep z kazdego smartfona, tableta i komputera
    na ktorym sobie to konto skonfigurujesz :-)

    > Jaka to konkretnie funkcja bo nie kojarze aby jakiś smartfon po nieodebranym
    połaczeniu przypominał za zdefiniowana liczbę minut że mam zadzwonić.

    No moj ma - jak ktos dzwoni jest przycisk "przypomnij o oddzwonieniu za XX
    minut". Jestes na spotkaniu, nie mozesz odebrac - to sam przypomni.

    > A toś mnie zaskoczył bo telefony komórkowe od 1999roku chyba używam i na jakość
    rozmów nigdy nie narzekałem

    To masz ucho chyba takie samo jak oko (vide podoba Ci sie fiat multipla ;)
    Zmiany jakosci po wprowadzeniu voice hd w GSM tez pewnie nie zauwazyles? :-)
    Roznica jest *kolosalna* :-)

    > Obraz jest wg mnie wystarczającej jakości

    Fatalnej. Nagraj z 10m samochod i powiedz, czy mozesz odczytac tablice
    rejestracyjna. No nie ma szans - nie odczytasz.

    > Nawet przed chwilką popatrzyłem z żony roweru stojącego na podjeździe nazwę
    odczytać się da

    To chyba masz zupelnie inny sprzet niz pisales :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 37. Data: 2016-06-01 19:08:22
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 1 czerwca 2016 15:53:24 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > I naprawde gadasz do telefonu?

    Tak - np. jadac w samochodzie. Mega wygodna funkcja :)

    > Moja stara E50 tez to miala, no moze trzeba bylo wcisnac przycisk
    > sluchawki w uchu. Nie przekonalem sie do tego, poniewaz do innych
    > dzwonie wiecej jak do cioci z Gdanska. Najwazniejsze osoby mam na
    > ekranie. Wystarczy dwa kliki. Moge tez do niego gadac, ale nie o takie
    > dzwonienie chodzi.

    Tzn. o jakie? Bo z kolei jak powiem "ok google" to moge powiedziec potem
    "zadzwon do 501871287" i taki numer wybierze. Rozpoznawalnosc slow / numerow
    praktycznie 100% bez bledow. "ok google" dziala na kazdym androidzie chyba
    powyzej 4.x (albo nawet na wczesniejszych) wiec mozesz sobie sam sprawdzic,
    tylko musisz ta funkcje aktywowac :)

    > W 3310 nie wiem bo nie mialem, ale np. taka E71 robila to lata temu i
    > nie dalo sie pomlic liter/cyfr. W dotykowych nie zawsze dotknie sie
    > dokladnie. No chyba, ze dzieciol, to OK.

    Mozna pomylic literki - ale pomylic cyfry jak wyswietla sie wylacznie
    klawiatura numeryczna? Przeciez te przyciski maja wielkosc z 1x1cm :)

    > No dobrze, ale ja pytalem o ilosc klatek. Rozdzielczosc jest oczywistoscia.

    Nie, wystarczyloby mi nawet 1kl/sek ale w normalnej jakosci, a nie w jakosci
    z jaka nagrywala ta nokia 3310 - 10 lat temu :-)) Czyli takiej, ze caly
    monitoring staje sie tylko zabawka bez zadnego sensu.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 38. Data: 2016-06-01 19:09:53
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 1 czerwca 2016 15:57:03 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Ja pie...e -Ty tak na poważnie?
    > Faktycznie do telefonu krzyczysz i gadasz z kimś z kanapy gdy telefon leży 10m
    dalej?

    Nie - wystarczy ze chce zadzwonic w samochodzie. Albo na motocyklu jak telefon
    jest w kieszeni :)

    > A skąd ten "hua coś tam" wie że lezy na stole a nie w Twojej łapie?

    Wie, ze nie jest przy uchu. Czujnik ma. Wiekszosc smartfonow taki ma. Nokia
    3310 nie miala ;))

    > Żona ma hua... P8 i nie chwaliła się że telefon wie kiedy na stole leży.
    > Ale też niepokojących objawów żeby z telefonem gadała nie zaobserwowałem.

    P8 a P9 dzieli miedzygalaktyczna przepasc :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 39. Data: 2016-06-01 20:41:37
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-01 o 19:08, Adam Sz. pisze:

    > Tak - np. jadac w samochodzie. Mega wygodna funkcja :)

    O ja Cie..

    > Tzn. o jakie? Bo z kolei jak powiem "ok google" to moge powiedziec potem
    > "zadzwon do 501871287" i taki numer wybierze.

    Ludzie sobie upraszczaja zycie np. ksiazka telefoniczna w telefonie,
    zeby nie pamietac numerow. I tak np. nie wpisuje do telefonu numeru
    tylko wybieram go albo z ksiazki, albo z historii polaczen. Poza tym jak
    siedze w domu czy firmie to prosciej dla mnie jest wybrac numer na
    ekranie niz gadac do telefonu jak do czlowieka i pozniej brac go do reki
    zeby nie umilac otoczeniu zycia moja fascynujaca rozmowa. No i sprawa
    trzecia to jednak jakosc rozmowy dla drugiej strony jest gorsza.

> [...]
    > powyzej 4.x (albo nawet na wczesniejszych) wiec mozesz sobie sam sprawdzic,

    Tak, fascynujaca funkcja, szoda, ze bezuzyteczna. Jak narazie braila
    uzywac nie musze, to i wpisanie czegos nie stanowi problemu. W ogole
    zastanawiam sie w jakiej sytuacji mogloby mi sie przydac gadanie do
    telefonu poza przypadloscia utraty wzroku.

    > Mozna pomylic literki - ale pomylic cyfry jak wyswietla sie wylacznie
    > klawiatura numeryczna? Przeciez te przyciski maja wielkosc z 1x1cm :)

    Normalnie - trzymajac telefon i wybierajac ta sama reka. Np. jadac
    samochodem. Uprzedzajac wybieranie glosowe, nie zawsze pamietamy
    dokladna skladnie wprowadzonego kontaktu a Zdzichow mamy np. dziesieciu.

    > Nie, wystarczyloby mi nawet 1kl/sek ale w normalnej jakosci, a nie w jakosci
    > z jaka nagrywala ta nokia 3310 - 10 lat temu :-)) Czyli takiej, ze caly
    > monitoring staje sie tylko zabawka bez zadnego sensu.

    No OK. Myslalem moze, ze chcesz rejestrowac potencjalnie spadajace
    glowice balistyczne w celu identyfikacji numerow seryjnych.

    Pozdro.. TK

  • 40. Data: 2016-06-01 20:49:19
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-06-01 o 19:09, Adam Sz. pisze:

    > P8 a P9 dzieli miedzygalaktyczna przepasc :-)

    Przyznaj sie. Lewandowski Cie namowil? A i akcelerometr rewolucyjnie ma? :-)

    Pozdro.. TK