eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanie › Klimatyzator na 2 pomije
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 157

  • 141. Data: 2023-09-16 18:13:24
    Temat: Re: Klimatyzator na 2 pomije
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 14 Sep 2023 11:36:30 -0700 (PDT), Kris

    >>> Słowo klucz " zachcianki".
    >> To akurat twoje słowo.
    > Przecież Ty je użyłeś

    Czuję się w dyskusji z tobą jak z moim 5-letnim synem.
    Serwujesz na poziomie przedszkolaka z grupy żabki.

    >> Bo ją marnujesz, a ja ją oszczędzam jak tylko mogę.
    > Nie marnuje tylko dzięki energii spełniam jak to napisałeś zachcianki.

    Marnujesz, bo aby spełnić tę "zachciankę" mógłbyś zużyć wielokrotnie
    mniej wody i energii. Ale jesteś ignorantem.

    >> Taka tam, skromna, między nami różnica.
    > Różnica jest taka że robimy to samo(spełniamy zachcianki) tylko ja o tym
    > mówię wprost a Ty udajesz że jesz bułkę przez bibulke nie zauważając
    > wokół okruch i tłustych rąk

    Różnica jest taka, że ja oszczędzam jak tylko mogę, a ty masz
    oszczędzanie w dupie. Marnujesz wodę i energię, do tego zużywasz
    ruski gaz, w związku z tym nijak nie jesteś "eko" -- a to wynika
    wprost z twojej ignorancji. Taka i tylko (i przy okazji AŻ) taka
    jest miedzy nami różnica.

    >> Chyba zacznę znowu nazywać cię po imieniu
    > To że będziesz agresywny, czy nawet chamski w dyskusji wcale
    > nie będzie oznaczać że Twoją racja jest lepsza od mojej.

    Matematyka świadczy o tym że moja racja jest lepsza.

    >> i za chwilę skończysz w klopie, bo standadardowo już zaczynają ci
    >> zwieracze puszczać i zaczynasz oddpływać w jakieś absurdy.
    > Twoja opinia masz do niej prawo

    Oh, dziękuję za potwierdzenie tej oczywistej oczywistości!

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 142. Data: 2023-09-16 18:17:29
    Temat: Re: Klimatyzator na 2 pomije
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 16 września 2023 o 18:04:34 UTC+2 Myjk napisał(a):
    > Thu, 14 Sep 2023 11:24:04 -0700 (PDT), Kris
    > > Zakaz grzania węglem uzasadniles
    > > Interesuje mnie Twoja opinia na temat czym zawinili grzejący gazem
    > > że lada chwila będą mieli zakaz nim grzania
    > Nie będą mieli zakazu grzania gazem, tak samo jak nie będzie konieczności
    > wymiany pomp ciepła pracujących na innym chłodniku niż propan. Ewidentnie
    > za dużo konfedery słuchasz i potem takie kwiatki wychodzą.

    Wpisz sobie w google " zakaz grzania gazem"
    Daj znać czy to co wyczytales to pomysly konfedery( cokolwiek to znaczy) czy innych
    idiotów z UE


  • 143. Data: 2023-09-16 21:42:15
    Temat: Re: Klimatyzator na 2 pomije
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 16 Sep 2023 09:17:29 -0700 (PDT), Kris

    > Wpisz sobie w google " zakaz grzania gazem" Daj znać czy to co wyczytales

    Powtarzam, nie ma żadnego zakazu grzania gazem, tylko (w 2027) zakaz
    montażu ogrzewania gazowego w nowych budynkach, a później (w 2030) także w
    modernizowanych. Ci co mają gaz zainstalowany przed tymi datami, do usranej
    śmierci będą mogli nim grzać, nawet jak im kocioł padnie i trzeba będzie go
    wymienić, to będą mogli to zrobić i dalej grzać. Docelowo jest to dobra
    decyzja, bo gaz w zdecydowanej większości mamy z zewnątrz, co jest
    niekorzystne dla nas jako że swojego wungla mamy na ponad 130 lat (!), tak
    samo jak niekorzystna jest jazda na paliwach, bo te mamy w znakomitej
    większości importowane!

    > to pomysly konfedery( cokolwiek to znaczy) czy innych idiotów z UE

    To są ich populistyczne manipulacje, na które,
    jak widać, dałeś się też nabrać.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 144. Data: 2023-09-16 23:02:43
    Temat: Re: Klimatyzator na 2 pomije
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Myjk napisał:

    > Ci co mają gaz zainstalowany przed tymi datami, do usranej śmierci
    > będą mogli nim grzać, nawet jak im kocioł padnie i trzeba będzie go
    > wymienić, to będą mogli to zrobić i dalej grzać. Docelowo jest to
    > dobra decyzja, bo gaz w zdecydowanej większości mamy z zewnątrz,

    Jednak krajowe źródła są w stanie pokryć zapotrzebowanie wszystkich
    domowych kotłów, i jeszcze trochę zostanie. Import gazu to zmartwienie
    przemysłu, który teraz łyka chyba z 80% zużycia (jeszcze pamiętam, jak
    było to około połowy).

    > co jest niekorzystne dla nas jako że swojego wungla mamy na ponad
    > 130 lat (!),

    Pan prezydent twierdzi, że nawet na dwieście. Ale on nie jest geologiem,
    ma prawo takie rzeczy wygadywać. Ten sam przywilej dotyczy specjalistów
    od odnawialnych zasobów WODY. Tak czy inaczej, już po ziemi (tej ziemi)
    chodzą ludzie, którzy na własne oczy zobaczą najgłębsze jezioro Europy
    w pobliżu Bełchatowa.

    > tak samo jak niekorzystna jest jazda na paliwach, bo te mamy
    > w znakomitej większości importowane!

    Mnie zawsze słowo "autarkia" kojarzyło się z nazwiskiem Enver Hodża.
    Młodszym pewnie bardziej z Kim Dzong Un, a takim średnim -- Kim Ir Sen.

    --
    Jarek


  • 145. Data: 2023-09-16 23:09:17
    Temat: Re: Klimatyzator na 2 pomije
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 16.09.2023 o 23:02, Jarosław Sokołowski pisze:
    > po ziemi (tej ziemi)
    Ty tak werbalny Marek Siwiec.

    Robert


  • 146. Data: 2023-09-16 23:23:44
    Temat: Re: Klimatyzator na 2 pomije
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    >> po ziemi (tej ziemi)
    > Ty tak werbalny Marek Siwiec.

    Zmiana jej oblicza stanie się realna, nie tylko werbalna.

    --
    Jarek


  • 147. Data: 2023-09-17 10:39:45
    Temat: Re: Klimatyzator na 2 pomije
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 16.09.2023 o 18:01, Myjk pisze:
    > Fri, 15 Sep 2023 17:04:10 +0200, Pete
    >
    >> W dniu 15.09.2023 o 13:29, Myjk pisze:
    >>> Thu, 14 Sep 2023 22:31:23 +0200, Pete
    >>>
    >>>>>
    >>>>> Bo jest akceleracja wspomagana silnikiem elektrycznym.
    >>>>
    >>>> Nope.
    >>>> Mikrowspomaganie rozrusznikiem (sic!)
    >>>
    >>> A rozrusznik to niby jaki jest, spalinowy? Zresztą trudno
    >>> to nazwać rozrusznikiem, skoro moc tego niewiele mniejsza
    >>> niż cały silnik spalinowy z malucha.
    >>
    >>> Znaczy wiadomo że jest
    >>> to _także_ rozrusznik, tak samo jak w moim PHEV, ale jednak
    >>> to jest po prostu silnik elektryczny.
    >>
    >> Którego moc jest równa 10% mocy spalinowego 1.0
    >> do niego przyczepionego.
    >
    > 16 z 125 to jest 10%? Ciekawe, ciekawe.

    bliżej 10 niż 20
    No i dodatkowo musi popychać elementy silnika a nie jak w normalnym BEV
    być na osi.

    >
    > Powtarzam, te 16KM to jest ponad 50% mocy silnika w kaszlaku,
    > poza tym to tylko wspomaganie przy przyśpieszeniu gdy
    > w spaliniaku sprawność najbardziej kuleje.
    >
    >> BTW jaka jest moc rozruszników w BEV?
    >
    > W BEV nie ma rozruszników.

    No tak, nie wiem dlaczego wpadło mi to BEV jako spalinowy.
    Więc wiadomo ile KM ma rozrusznik w ICE?


    >
    >>>>>> Tylko pytanie, czy ten silnik wytrzyma więcej niż 150tys. km.
    >>>>>
    >>>>> Pewnie w automacie i w pełnej hybrydzie by spokojnie wytrzymał 2x tyle.
    >>>>> Przy manualu, co jest w ogóle jakimś absurdem szczególnie przy hybrydzie,
    >>>>> pewnie można go szybko zajechać, ale wcale nie trzeba.
    >>>>
    >>>> Bo ta hybryda to takie głaskanie ekologów. Niby jest (całe +16KM) a
    >>>> jakby jej nie było (patrz wyżej)
    >>>
    >>> To jest mało istotne że to tylko 16KM, w elektryku moment obrotowy się
    >>> najbardziej liczy i sprawność, to tu silnik spalinowy ma największe
    >>> problemy, szczególnie właśnie przy ruszaniu.
    >> Ale finalnie zużycie benzyny jest o te 10% mniejsze.
    >
    > Nie wiesz tego, bo zdaje się nie jechałeś równolegle spaliniakiem?

    Opieram się na deklaracji producenta. W końcu to on ma procedury do
    jednolitego badania zużycia paliwa.

    >
    >> Baterii i mocy nawet nie wystarcza na wyjechanie
    >> z garażu bez spalin. Więc po co to komu? :)
    >
    > Wystarcza aby skasować turbodziurę, poprawić przyśpieszenie,
    > poprawić sprawność i zmniejszyć zużycie paliwa w spaliniaku.
    > Myślisz dlaczego w spaliniakach "wyścigowych" zaczęli takie
    > rozwiązanie stosować, dla zabawy?

    Oooo, a które to "wyścigowe" spaliniaki?

    To czasem jedyny sposób
    > aby poprawić parametry, bo technologia spalinowa żeby to
    > wyrównać wymagałaby poniesienia wielokrotnie większych kosztów.

    Ale po co wyrównywać? Ktoś chce mieć bulgotanie V8, to mu do niczego
    hybryda nie jest potrzebna.
    >
    >>>>>> Aha, spalanie w cyklu mieszanym (zawsze 4os.) wyszło 5.5l
    >>>>>
    >>>>> No bo masz tu po pierwsze rekuperację, a po drugie, jak wspomniałem dwa
    >>>>> akapity wyżej, jest wspomaganie ruszania silnikiem elektrycznym, dzięki
    >>>>> czemu jest poprawiona sprawność samego silnika spalinowego. Nijak byś
    >>>>> takich wartości nie uzyskał na zwykłym ICE a tym bardziej w 17-letnim
    >>>>> gruzie.
    >>>> No no no. Sam Ford deklaruje, że MHEV ma _do_ 10% mniejsze spalanie.
    >>>> Więc wersja bez hybrydy spali ok 6l.
    >>>
    >>> No no no, ale oni tym przecież głaskają ekologów, więc im nie zależy na
    >>> znacznym wykazywaniu przewagi hybrydy, wolą lepsze parametry wykazać dla
    >>> czystego spaliniaka. W rzeczywistości jakbyś chciał jechać spaliną tak samo
    >>> jak tą hybrydą, to już by spalił min. 7.
    >> No nie.
    >> Hybryda wg producenta spala od 5.5l
    >
    > Przeczytaj jeszcze raz co napisałem powyżej.
    > Ile faktycznie spali więcej to by się okazało
    > w teście równoległym.

    Ja nie muszę.
    Producent to robi.
    >
    >> BEV - od 6.0l.
    >
    > Wiesz co znaczy skrót BEV? Battery Electric Vehicle.
    > Pewnie miałeś na myśli ICE.

    Zgadza się.

    >
    >> Ale chciałem tylko wtrącić w Waszą dyskusję, że 3cylindrowy silnik 1.0
    >> wcale nie musi być kosiarką. Hybryda wpadła tylko przypadkeim, bo taką
    >> wersję dostałem z wypożyczalni.
    >
    > No i chwalisz że nie zamulał, a nie zamulał i miał mniejsze spalanie dzięki
    > temu silnikowi elektrycznemu.

    Przejedź się takim, to sprawdzisz, kiedy i w jakich okolicznościach
    włącza się wspomaganie.

    Najmniejsze to miał przy 90km/h na autostradzie, gdy jechał 100% na
    benzynie a przy pełnym zbiorniku, zasięg wskazywał 920 km :P

    > 17-letni gruz (a nawet 8-letnia "żaba" mojej
    > żony) nijak takiej wartości nie osiągnie. Dzisiaj musiałem znowu się
    > przejechać tą pierdziawką, głaskałem jak się dało, 7.5L spalanie na
    > dystansie 10km.

    Zimny silnik, bez doładowania zapewne, to trzeba lać więcej paliwa żeby
    się kręciło.
    >
    >> A widzę że były też BEV-y z tym silnikiem.
    >
    > I znowu, były ICE, ale Ty nim nie jechałeś dla porównania a tym bardziej
    > równolegle aby sprawdzić jakie w identycznych warunkach było spalanie.
    >

    Ponownie powtórzę - producent to sprawdził.

    > Tak się składa że ja jeździłem Outlanderem PHEV 2015 (teraz jeżdżę 2020),
    > który generalnie konstrukcyjnie jest bardzo podobny (znaczy PHEV nie ma
    > swojej płyty, ma po prostu dodaną baterię pod podłogę i "większy rozrusznik
    > pod maską), z pewnością ma identyczny silnik spalinowy.
    >
    > Ale to PHEV na identycznej trasie w trybie HEV (czyli pusta bateria) miał
    > zużycie paliwa ~3L mniejsze niż ICE. Fakt że bateria większa więc więcej
    > mógł sobie ładować w optymalnych warunkach, pewnie więcej odzyskał z
    > hamowania niż taki MHEV, ale to nie zmienia faktu że baterie i silniki
    > elektryczne znacznie poprawiają sprawność spaliniaka.
    >

    Ale ale. 2015 PHEV to 2.0 a 2020 PHEV to 2.4

    --
    Pete


  • 148. Data: 2023-09-17 12:25:00
    Temat: Re: Klimatyzator na 2 pomije
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 16 Sep 2023 23:02:43 +0200, Jarosław Sokołowski

    > Myjk napisał:
    >
    >> Ci co mają gaz zainstalowany przed tymi datami, do usranej śmierci
    >> będą mogli nim grzać, nawet jak im kocioł padnie i trzeba będzie go
    >> wymienić, to będą mogli to zrobić i dalej grzać. Docelowo jest to
    >> dobra decyzja, bo gaz w zdecydowanej większości mamy z zewnątrz,
    >
    > Jednak krajowe źródła są w stanie pokryć zapotrzebowanie wszystkich
    > domowych kotłów, i jeszcze trochę zostanie.

    Wiadomo, a że zginęłoby przy tym setki górników a cena tego kruszcu by
    wynosiła ponad 2500zł/tona, a gdyby chcieć nie mieć ofiar, to pewnie dwa
    razy więcej, to już mało istotne.

    > Import gazu to zmartwienie przemysłu, który teraz łyka chyba z 80%
    > zużycia (jeszcze pamiętam, jak było to około połowy).

    Po pierwsze 70%, z czego 15% to azoty, po drugie
    po agresji ruskich zaczął się odwrót od tego źródła.
    Akurat firmy potrzebujące energii pracują głównie
    w dzień kiedy OZE działa.

    >> co jest niekorzystne dla nas jako że swojego wungla mamy na ponad
    >> 130 lat (!),
    >
    > Pan prezydent twierdzi, że nawet na dwieście. Ale on nie jest geologiem,
    > ma prawo takie rzeczy wygadywać. Ten sam przywilej dotyczy specjalistów
    > od odnawialnych zasobów WODY. Tak czy inaczej, już po ziemi (tej ziemi)
    > chodzą ludzie, którzy na własne oczy zobaczą najgłębsze jezioro Europy
    > w pobliżu Bełchatowa.

    Nezły bełkocik. Napisz jeszcze że szczepionki zniewalają ludzi, ziemia jest
    płaska, a naukowcy którzy się m.in. geologią, hydrologią, medycyną itp.
    zajmują, to szury.

    >> tak samo jak niekorzystna jest jazda na paliwach, bo te mamy
    >> w znakomitej większości importowane!
    >
    > Mnie zawsze słowo "autarkia" kojarzyło się z nazwiskiem Enver Hodża.
    > Młodszym pewnie bardziej z Kim Dzong Un, a takim średnim -- Kim Ir Sen.

    Borze, widzisz i nie szumisz!

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 149. Data: 2023-09-17 13:20:20
    Temat: Re: Klimatyzator na 2 pomije
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 17 Sep 2023 10:39:45 +0200, Pete

    > W dniu 16.09.2023 o 18:01, Myjk pisze:
    >> Fri, 15 Sep 2023 17:04:10 +0200, Pete
    >>
    >>> W dniu 15.09.2023 o 13:29, Myjk pisze:
    >>>> Thu, 14 Sep 2023 22:31:23 +0200, Pete
    >>>>
    >>>>>>
    >>>>>> Bo jest akceleracja wspomagana silnikiem elektrycznym.
    >>>>>
    >>>>> Nope.
    >>>>> Mikrowspomaganie rozrusznikiem (sic!)
    >>>>
    >>>> A rozrusznik to niby jaki jest, spalinowy? Zresztą trudno
    >>>> to nazwać rozrusznikiem, skoro moc tego niewiele mniejsza
    >>>> niż cały silnik spalinowy z malucha.
    >>>
    >>>> Znaczy wiadomo że jest
    >>>> to _także_ rozrusznik, tak samo jak w moim PHEV, ale jednak
    >>>> to jest po prostu silnik elektryczny.
    >>>
    >>> Którego moc jest równa 10% mocy spalinowego 1.0
    >>> do niego przyczepionego.
    >>
    >> 16 z 125 to jest 10%? Ciekawe, ciekawe.
    >
    > bliżej 10 niż 20
    > No i dodatkowo musi popychać elementy silnika a nie jak w normalnym BEV
    > być na osi.

    I co to zmienia? Dodaje to co ma najlepszego,
    czyli znaczny moment i to temat załatwia.

    >> Powtarzam, te 16KM to jest ponad 50% mocy silnika w kaszlaku,
    >> poza tym to tylko wspomaganie przy przyśpieszeniu gdy
    >> w spaliniaku sprawność najbardziej kuleje.
    >>
    >>> BTW jaka jest moc rozruszników w BEV?
    >>
    >> W BEV nie ma rozruszników.
    >
    > No tak, nie wiem dlaczego wpadło mi to BEV jako spalinowy.
    > Więc wiadomo ile KM ma rozrusznik w ICE?

    Wiadomo, bierze chwilowo (standardowo mniej niż sekundę)
    200-600A w zależności od samochodu. W takim 1L gównie
    będzie ta dolna granica czyli 2,5KW -- czyli 3,5KM.
    Jakby wziać górną granicę przypadającą dla ogromnych
    silników, to niecałe 10KM.

    >>>>>>> Tylko pytanie, czy ten silnik wytrzyma więcej niż 150tys. km.
    >>>>>>
    >>>>>> Pewnie w automacie i w pełnej hybrydzie by spokojnie wytrzymał 2x tyle.
    >>>>>> Przy manualu, co jest w ogóle jakimś absurdem szczególnie przy hybrydzie,
    >>>>>> pewnie można go szybko zajechać, ale wcale nie trzeba.
    >>>>>
    >>>>> Bo ta hybryda to takie głaskanie ekologów. Niby jest (całe +16KM) a
    >>>>> jakby jej nie było (patrz wyżej)
    >>>>
    >>>> To jest mało istotne że to tylko 16KM, w elektryku moment obrotowy się
    >>>> najbardziej liczy i sprawność, to tu silnik spalinowy ma największe
    >>>> problemy, szczególnie właśnie przy ruszaniu.
    >>> Ale finalnie zużycie benzyny jest o te 10% mniejsze.
    >>
    >> Nie wiesz tego, bo zdaje się nie jechałeś równolegle spaliniakiem?
    >
    > Opieram się na deklaracji producenta. W końcu to on ma procedury do
    > jednolitego badania zużycia paliwa.

    I "bada" je tak, aby jak najlepiej wypaść.
    A rzeczywistość na to, niemożliwe.

    >>> Baterii i mocy nawet nie wystarcza na wyjechanie
    >>> z garażu bez spalin. Więc po co to komu? :)
    >>
    >> Wystarcza aby skasować turbodziurę, poprawić przyśpieszenie,
    >> poprawić sprawność i zmniejszyć zużycie paliwa w spaliniaku.
    >> Myślisz dlaczego w spaliniakach "wyścigowych" zaczęli takie
    >> rozwiązanie stosować, dla zabawy?
    >
    > Oooo, a które to "wyścigowe" spaliniaki?

    Pierwsze z brzegu to F1, od lat mają wspomaganie elektrykami.
    Dość rzec że hybryda 1.6T wyciąga aktualnie 1000KM, gdy z wyjącego
    śmierdziela spalinowego 2.4 wychodziło raptem 760KM. O zużyciu paliwa
    nie wspomnę, no bo jak się ma obecne 40L/100 do minionej epoki w której
    silniki żarły nawet 190L/100.

    > To czasem jedyny sposób
    >> aby poprawić parametry, bo technologia spalinowa żeby to
    >> wyrównać wymagałaby poniesienia wielokrotnie większych kosztów.
    >
    > Ale po co wyrównywać?

    Przecież napisałem, żeby osiagi, których się klienci domagają w takich
    wypadkach, nie odstawały i jednocześnie nie kosztowały fortuny.

    > Ktoś chce mieć bulgotanie V8, to mu do niczego
    > hybryda nie jest potrzebna.

    No to ponownie, ile by ten V8 nie bulgotał to nie osiągnie
    takich parametrów jak wtedy gdy dostanie wspomagającego
    kopa od elektryka.

    Masz tu ostatnie porównanie tego o czym mówię, samochód czysto
    spalinowy z 8L W16 pod maską za 4 mln funtów zostaje prawie
    objechany przez czystego elektryka w cywilnej budzie, ze zwykłymi
    oponami, cięższego, wartego 135 tys. funtów, policzę Ci na szybko,
    że to blisko 30x mniej. Aż się dziwię że tego Bugatti nie zestawili
    z Rimacem, bo testowali go wcześniej i wychodzi że objechałby tego
    Chirona o ponad 1 sek. na 1/4 mili, kosztując 2x mniej. ;P

    https://www.youtube.com/watch?v=nyYukYVDeVw

    Trzeba się pogodzić z faktami, spaliniaki to gówno technologia jeśli
    chodzi o osiągane moce (w tym momenty) i ilość zużywanej energii.
    Jedyną ich zaletą jest szybkie "ładowanie", ale i to już jest
    generalnie rozwiązane.

    >>>>>>> Aha, spalanie w cyklu mieszanym (zawsze 4os.) wyszło 5.5l
    >>>>>>
    >>>>>> No bo masz tu po pierwsze rekuperację, a po drugie, jak wspomniałem dwa
    >>>>>> akapity wyżej, jest wspomaganie ruszania silnikiem elektrycznym, dzięki
    >>>>>> czemu jest poprawiona sprawność samego silnika spalinowego. Nijak byś
    >>>>>> takich wartości nie uzyskał na zwykłym ICE a tym bardziej w 17-letnim
    >>>>>> gruzie.
    >>>>> No no no. Sam Ford deklaruje, że MHEV ma _do_ 10% mniejsze spalanie.
    >>>>> Więc wersja bez hybrydy spali ok 6l.
    >>>>
    >>>> No no no, ale oni tym przecież głaskają ekologów, więc im nie zależy na
    >>>> znacznym wykazywaniu przewagi hybrydy, wolą lepsze parametry wykazać dla
    >>>> czystego spaliniaka. W rzeczywistości jakbyś chciał jechać spaliną tak samo
    >>>> jak tą hybrydą, to już by spalił min. 7.
    >>> No nie.
    >>> Hybryda wg producenta spala od 5.5l
    >>
    >> Przeczytaj jeszcze raz co napisałem powyżej.
    >> Ile faktycznie spali więcej to by się okazało
    >> w teście równoległym.
    >
    > Ja nie muszę.
    > Producent to robi.

    Tymczasem powszechnie wiadomo, co powtórzę PONOWNIE, że producent
    pisze to co mu wygodne. Producentowi wcale nie zależy na tym aby
    wykazywać nadmierną oszczędność hybrydy, bo jak sam zauważyłeś,
    te hybrydy to dla producentów same kłopoty.

    >>> BEV - od 6.0l.
    >>
    >> Wiesz co znaczy skrót BEV? Battery Electric Vehicle.
    >> Pewnie miałeś na myśli ICE.
    >
    > Zgadza się.
    >
    >>
    >>> Ale chciałem tylko wtrącić w Waszą dyskusję, że 3cylindrowy silnik 1.0
    >>> wcale nie musi być kosiarką. Hybryda wpadła tylko przypadkeim, bo taką
    >>> wersję dostałem z wypożyczalni.
    >>
    >> No i chwalisz że nie zamulał, a nie zamulał i miał mniejsze spalanie dzięki
    >> temu silnikowi elektrycznemu.
    >
    > Przejedź się takim, to sprawdzisz, kiedy i w jakich okolicznościach
    > włącza się wspomaganie.

    Jak już pisałem, do spalin nie wsiadam, a tym bardziej do manuali.

    > Najmniejsze to miał przy 90km/h na autostradzie, gdy jechał 100% na
    > benzynie a przy pełnym zbiorniku, zasięg wskazywał 920 km :P

    Tylko nic szczególnego z tej arytemtyki nie wynika,
    bo nie masz porównania do czystego spaliniaka.

    >> 17-letni gruz (a nawet 8-letnia "żaba" mojej
    >> żony) nijak takiej wartości nie osiągnie. Dzisiaj musiałem znowu się
    >> przejechać tą pierdziawką, głaskałem jak się dało, 7.5L spalanie na
    >> dystansie 10km.
    >
    > Zimny silnik, bez doładowania zapewne, to trzeba
    > lać więcej paliwa żeby się kręciło.

    Jaki zimny jak w powietrzu 29sC a na słońcu z 60.
    Nawet mi się kontrolka zimnego silnika nie zapaliła
    przy uruchamianiu.

    >>> A widzę że były też BEV-y z tym silnikiem.
    >>
    >> I znowu, były ICE, ale Ty nim nie jechałeś dla porównania a tym bardziej
    >> równolegle aby sprawdzić jakie w identycznych warunkach było spalanie.
    > Ponownie powtórzę - producent to sprawdził.

    Ale ty nie sprawdziłeś.

    >> Tak się składa że ja jeździłem Outlanderem PHEV 2015 (teraz jeżdżę 2020),
    >> który generalnie konstrukcyjnie jest bardzo podobny (znaczy PHEV nie ma
    >> swojej płyty, ma po prostu dodaną baterię pod podłogę i "większy rozrusznik
    >> pod maską), z pewnością ma identyczny silnik spalinowy.
    >>
    >> Ale to PHEV na identycznej trasie w trybie HEV (czyli pusta bateria) miał
    >> zużycie paliwa ~3L mniejsze niż ICE. Fakt że bateria większa więc więcej
    >> mógł sobie ładować w optymalnych warunkach, pewnie więcej odzyskał z
    >> hamowania niż taki MHEV, ale to nie zmienia faktu że baterie i silniki
    >> elektryczne znacznie poprawiają sprawność spaliniaka.
    >>
    >
    > Ale ale. 2015 PHEV to 2.0 a 2020 PHEV to 2.4

    Ale ja piszę porównanie dla 2.0. Ten z nowszego modelu jest 2.4 ale ma tyle
    samo mocy co poprzedni 2.0 -- z tym że ma mniejszą emisję i jest jeszcze
    bardziej oszczędny w trybie HEV, bo lata w cyklu Atkinsona który idealnie
    nadaje się do pracy jako prądnica.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 150. Data: 2023-09-17 18:41:40
    Temat: Re: Klimatyzator na 2 pomije
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 17.09.2023 o 13:20, Myjk pisze:
    > Sun, 17 Sep 2023 10:39:45 +0200, Pete
    >
    >> W dniu 16.09.2023 o 18:01, Myjk pisze:
    >>> Fri, 15 Sep 2023 17:04:10 +0200, Pete
    >>>
    >>>> W dniu 15.09.2023 o 13:29, Myjk pisze:
    >>>>> Thu, 14 Sep 2023 22:31:23 +0200, Pete
    >>>>>
    >>>>>>>
    >>>>>>> Bo jest akceleracja wspomagana silnikiem elektrycznym.
    >>>>>>
    >>>>>> Nope.
    >>>>>> Mikrowspomaganie rozrusznikiem (sic!)
    >>>>>
    >>>>> A rozrusznik to niby jaki jest, spalinowy? Zresztą trudno
    >>>>> to nazwać rozrusznikiem, skoro moc tego niewiele mniejsza
    >>>>> niż cały silnik spalinowy z malucha.
    >>>>
    >>>>> Znaczy wiadomo że jest
    >>>>> to _także_ rozrusznik, tak samo jak w moim PHEV, ale jednak
    >>>>> to jest po prostu silnik elektryczny.
    >>>>
    >>>> Którego moc jest równa 10% mocy spalinowego 1.0
    >>>> do niego przyczepionego.
    >>>
    >>> 16 z 125 to jest 10%? Ciekawe, ciekawe.
    >>
    >> bliżej 10 niż 20
    >> No i dodatkowo musi popychać elementy silnika a nie jak w normalnym BEV
    >> być na osi.
    >
    > I co to zmienia?

    część mocy idzie na opory silnika i skrzy ni biegów.

    > Dodaje to co ma najlepszego,
    > czyli znaczny moment i to temat załatwia.

    Dodaje, ale homeopatycznie.


    >
    >>> Powtarzam, te 16KM to jest ponad 50% mocy silnika w kaszlaku,
    >>> poza tym to tylko wspomaganie przy przyśpieszeniu gdy
    >>> w spaliniaku sprawność najbardziej kuleje.
    >>>
    >>>> BTW jaka jest moc rozruszników w BEV?
    >>>
    >>> W BEV nie ma rozruszników.
    >>
    >> No tak, nie wiem dlaczego wpadło mi to BEV jako spalinowy.
    >> Więc wiadomo ile KM ma rozrusznik w ICE?
    >
    > Wiadomo, bierze chwilowo (standardowo mniej niż sekundę)
    > 200-600A w zależności od samochodu. W takim 1L gównie
    > będzie ta dolna granica czyli 2,5KW -- czyli 3,5KM.
    > Jakby wziać górną granicę przypadającą dla ogromnych
    > silników, to niecałe 10KM.
    >
    >>>>>>>> Tylko pytanie, czy ten silnik wytrzyma więcej niż 150tys. km.
    >>>>>>>
    >>>>>>> Pewnie w automacie i w pełnej hybrydzie by spokojnie wytrzymał 2x tyle.
    >>>>>>> Przy manualu, co jest w ogóle jakimś absurdem szczególnie przy hybrydzie,
    >>>>>>> pewnie można go szybko zajechać, ale wcale nie trzeba.
    >>>>>>
    >>>>>> Bo ta hybryda to takie głaskanie ekologów. Niby jest (całe +16KM) a
    >>>>>> jakby jej nie było (patrz wyżej)
    >>>>>
    >>>>> To jest mało istotne że to tylko 16KM, w elektryku moment obrotowy się
    >>>>> najbardziej liczy i sprawność, to tu silnik spalinowy ma największe
    >>>>> problemy, szczególnie właśnie przy ruszaniu.
    >>>> Ale finalnie zużycie benzyny jest o te 10% mniejsze.
    >>>
    >>> Nie wiesz tego, bo zdaje się nie jechałeś równolegle spaliniakiem?
    >>
    >> Opieram się na deklaracji producenta. W końcu to on ma procedury do
    >> jednolitego badania zużycia paliwa.
    >
    > I "bada" je tak, aby jak najlepiej wypaść.

    No ba!
    > A rzeczywistość na to, niemożliwe.

    Eeee tam.
    Napisali w hybrydzie 5.5l i mi tyle wyszło.
    Nie mam podstaw, by nie wierzyć w 6.0l w ICE.

    >
    >>>> Baterii i mocy nawet nie wystarcza na wyjechanie
    >>>> z garażu bez spalin. Więc po co to komu? :)
    >>>
    >>> Wystarcza aby skasować turbodziurę, poprawić przyśpieszenie,
    >>> poprawić sprawność i zmniejszyć zużycie paliwa w spaliniaku.
    >>> Myślisz dlaczego w spaliniakach "wyścigowych" zaczęli takie
    >>> rozwiązanie stosować, dla zabawy?
    >>
    >> Oooo, a które to "wyścigowe" spaliniaki?
    >
    > Pierwsze z brzegu to F1, od lat mają wspomaganie elektrykami.
    > Dość rzec że hybryda 1.6T wyciąga aktualnie 1000KM, gdy z wyjącego
    > śmierdziela spalinowego 2.4 wychodziło raptem 760KM. O zużyciu paliwa
    > nie wspomnę, no bo jak się ma obecne 40L/100 do minionej epoki w której
    > silniki żarły nawet 190L/100.

    Downsizing czyni cuda.
    Natomiast pisząc o wyścigowych myślałem, że masz na myśli coś poważnego
    typu WRC.
    Albo chociaż coś cywilnego...

    A Ty tu z popierdółkami z F1 (gdzie KERS powstał właśnie po to, żeby 1.6
    nie zabiło wyścigów) wyjeżdżasz :)

    >
    >> To czasem jedyny sposób
    >>> aby poprawić parametry, bo technologia spalinowa żeby to
    >>> wyrównać wymagałaby poniesienia wielokrotnie większych kosztów.
    >>
    >> Ale po co wyrównywać?
    >
    > Przecież napisałem, żeby osiagi, których się klienci domagają w takich
    > wypadkach, nie odstawały i jednocześnie nie kosztowały fortuny.

    Klienci chcą V8 a nie miauczenia kotów.

    >
    >> Ktoś chce mieć bulgotanie V8, to mu do niczego
    >> hybryda nie jest potrzebna.
    >
    > No to ponownie, ile by ten V8 nie bulgotał to nie osiągnie
    > takich parametrów jak wtedy gdy dostanie wspomagającego
    > kopa od elektryka.

    Zamiast elektryka dodaje się nitro. Wystarczy :P
    >
    > Masz tu ostatnie porównanie tego o czym mówię, samochód czysto
    > spalinowy z 8L W16 pod maską za 4 mln funtów zostaje prawie
    > objechany przez czystego elektryka w cywilnej budzie, ze zwykłymi
    > oponami, cięższego, wartego 135 tys. funtów, policzę Ci na szybko,
    > że to blisko 30x mniej. Aż się dziwię że tego Bugatti nie zestawili
    > z Rimacem, bo testowali go wcześniej i wychodzi że objechałby tego
    > Chirona o ponad 1 sek. na 1/4 mili, kosztując 2x mniej. ;P
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=nyYukYVDeVw
    >
    > Trzeba się pogodzić z faktami, spaliniaki to gówno technologia jeśli
    > chodzi o osiągane moce (w tym momenty) i ilość zużywanej energii.
    > Jedyną ich zaletą jest szybkie "ładowanie", ale i to już jest
    > generalnie rozwiązane.

    Schodzimy z tematu. Mnie na przepychanki BEV/ICE nie naciągniesz :)

    >
    >>>>>>>> Aha, spalanie w cyklu mieszanym (zawsze 4os.) wyszło 5.5l
    >>>>>>>
    >>>>>>> No bo masz tu po pierwsze rekuperację, a po drugie, jak wspomniałem dwa
    >>>>>>> akapity wyżej, jest wspomaganie ruszania silnikiem elektrycznym, dzięki
    >>>>>>> czemu jest poprawiona sprawność samego silnika spalinowego. Nijak byś
    >>>>>>> takich wartości nie uzyskał na zwykłym ICE a tym bardziej w 17-letnim
    >>>>>>> gruzie.
    >>>>>> No no no. Sam Ford deklaruje, że MHEV ma _do_ 10% mniejsze spalanie.
    >>>>>> Więc wersja bez hybrydy spali ok 6l.
    >>>>>
    >>>>> No no no, ale oni tym przecież głaskają ekologów, więc im nie zależy na
    >>>>> znacznym wykazywaniu przewagi hybrydy, wolą lepsze parametry wykazać dla
    >>>>> czystego spaliniaka. W rzeczywistości jakbyś chciał jechać spaliną tak samo
    >>>>> jak tą hybrydą, to już by spalił min. 7.
    >>>> No nie.
    >>>> Hybryda wg producenta spala od 5.5l
    >>>
    >>> Przeczytaj jeszcze raz co napisałem powyżej.
    >>> Ile faktycznie spali więcej to by się okazało
    >>> w teście równoległym.
    >>
    >> Ja nie muszę.
    >> Producent to robi.
    >
    > Tymczasem powszechnie wiadomo, co powtórzę PONOWNIE, że producent
    > pisze to co mu wygodne. Producentowi wcale nie zależy na tym aby
    > wykazywać nadmierną oszczędność hybrydy, bo jak sam zauważyłeś,
    > te hybrydy to dla producentów same kłopoty.

    Interpretujesz sobie jak Ci wygodnie. Dla MHEV producent zawyża zużycie,
    dla ICE zaniża, bo tak Ci pasuje do tezy. Bleeee.


    >
    >>>> BEV - od 6.0l.
    >>>
    >>> Wiesz co znaczy skrót BEV? Battery Electric Vehicle.
    >>> Pewnie miałeś na myśli ICE.
    >>
    >> Zgadza się.
    >>
    >>>
    >>>> Ale chciałem tylko wtrącić w Waszą dyskusję, że 3cylindrowy silnik 1.0
    >>>> wcale nie musi być kosiarką. Hybryda wpadła tylko przypadkeim, bo taką
    >>>> wersję dostałem z wypożyczalni.
    >>>
    >>> No i chwalisz że nie zamulał, a nie zamulał i miał mniejsze spalanie dzięki
    >>> temu silnikowi elektrycznemu.
    >>
    >> Przejedź się takim, to sprawdzisz, kiedy i w jakich okolicznościach
    >> włącza się wspomaganie.
    >
    > Jak już pisałem, do spalin nie wsiadam, a tym bardziej do manuali.

    Noooo, a PHEV to na wodór jest?
    Co nie przeszkadza Ci kategorycznie się o nich wypowiadać

    >
    >> Najmniejsze to miał przy 90km/h na autostradzie, gdy jechał 100% na
    >> benzynie a przy pełnym zbiorniku, zasięg wskazywał 920 km :P
    >
    > Tylko nic szczególnego z tej arytemtyki nie wynika,
    > bo nie masz porównania do czystego spaliniaka.

    No z tym samym silnikiem i prędkością będzie spalał tę samą ilość. A
    nawet być może mniej, bo będzie lżejszy od MHEV.

    >
    >>> 17-letni gruz (a nawet 8-letnia "żaba" mojej
    >>> żony) nijak takiej wartości nie osiągnie. Dzisiaj musiałem znowu się
    >>> przejechać tą pierdziawką, głaskałem jak się dało, 7.5L spalanie na
    >>> dystansie 10km.
    >>
    >> Zimny silnik, bez doładowania zapewne, to trzeba
    >> lać więcej paliwa żeby się kręciło.
    >
    > Jaki zimny jak w powietrzu 29sC a na słońcu z 60.
    > Nawet mi się kontrolka zimnego silnika nie zapaliła
    > przy uruchamianiu.

    Trzeba było zmierzyć temp płynu chłodzącego. Nie ma możliwości, żeby był
    cieplejszy niż temp otoczenia.

    A silnik ICE ma najlepszą sprawność powyżej 90C.

    >
    >>>> A widzę że były też BEV-y z tym silnikiem.
    >>>
    >>> I znowu, były ICE, ale Ty nim nie jechałeś dla porównania a tym bardziej
    >>> równolegle aby sprawdzić jakie w identycznych warunkach było spalanie.
    >> Ponownie powtórzę - producent to sprawdził.
    >
    > Ale ty nie sprawdziłeś.
    >
    >>> Tak się składa że ja jeździłem Outlanderem PHEV 2015 (teraz jeżdżę 2020),
    >>> który generalnie konstrukcyjnie jest bardzo podobny (znaczy PHEV nie ma
    >>> swojej płyty, ma po prostu dodaną baterię pod podłogę i "większy rozrusznik
    >>> pod maską), z pewnością ma identyczny silnik spalinowy.
    >>>
    >>> Ale to PHEV na identycznej trasie w trybie HEV (czyli pusta bateria) miał
    >>> zużycie paliwa ~3L mniejsze niż ICE. Fakt że bateria większa więc więcej
    >>> mógł sobie ładować w optymalnych warunkach, pewnie więcej odzyskał z
    >>> hamowania niż taki MHEV, ale to nie zmienia faktu że baterie i silniki
    >>> elektryczne znacznie poprawiają sprawność spaliniaka.
    >>>
    >>
    >> Ale ale. 2015 PHEV to 2.0 a 2020 PHEV to 2.4
    >
    > Ale ja piszę porównanie dla 2.0. Ten z nowszego modelu jest 2.4 ale ma tyle
    > samo mocy co poprzedni 2.0 -- z tym że ma mniejszą emisję i jest jeszcze
    > bardziej oszczędny w trybie HEV, bo lata w cyklu Atkinsona który idealnie
    > nadaje się do pracy jako prądnica.
    >

    Wyżej pisałeś, że do spalinowego nie wsiadasz.

    Ale powtórzę, Focus 1.0 jest o 0,5l więcej za MHEV.
    Widać Mitsubishi potrafi lepiej zarządzać elektrykiem niż Ford :)

    --
    Pete

strony : 1 ... 10 ... 14 . [ 15 ] . 16


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1