    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Klimatyzowanie czas zacząć
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Mon, 1 Jun 2020 12:00:02 +0200

    Sun, 31 May 2020 21:12:15 +0200, Irek.N.

    > Pomyślałem, że coraz gorzej znoszę upały (osoby z otoczenia też zresztą)
    > i fajnie będzie w końcu założyć klimatyzator. Pomyślałem też, że
    > Mitsubishi będzie dobrym wyborem, a tu niespodzianka, bardzo mało ofert
    > tej marki. Coś się stało z nią, coś innego warto kupić?

    Mitsu jest cały czas na rynku, niecałe dwa tygodnie temu kumplowi w bloku
    instalowali właśnie Mitsu. Dostał co prawda nie to co w ofercie, ale
    ponieważ jednostka okazała się mocniejsza to nie protestował. ;)

    Problem z Mitsu jest taki, że to relatywnie drogie jednostki są,
    instalatorzy też najczęściej są szkoleni przez Mitsu jeśli sprzedają ich
    jednostki, to i droźsi są zapewne. A tu bida w kraju więc mały popyt co za
    tym idzie mała podaż. ;P

    > Możecie mi doradzić jak podejść do problemu rozsądnie?

    Generalnie takie małe pomieszczenia to zamrozisz nawet najmniejszymi
    jednostkami, które mniej jak 2kW nie mają. Może, jeśli się da, daj dwie
    jednostki po jednej na pomieszczenie i jakiś przepust z wentylem (albo
    przepust albo jednostka położone tak żeby sama jednostka wew. go zasysała)
    żeby wymieniać powietrze między pomieszczeniami w których jednostki nie
    będzie. Bo to szkoda kasy aby każde pomieszczenie opędzlować oddzielną
    jednostką.

    https://allegro.pl/oferta/klimatyzator-gree-multi-2-
    6-3-5-samodzielny-montaz-8101877400

    Tutaj przypadkiem znalazłem i nie wiem co się kryje pod pojęciem "do
    samodzielnego montażu" -- może przedzwoń i zapytaj czy aby napewno można to
    kupić i sobie zainstalić, bo wg. ustawy trzeba mieć uprawnienia na fgazy.
    Ale może to jakoś obeszli (na zasadzie że klepią pieczątkę swoimi
    uprawnieniami i klientowi sprzęt wysyłają). Instalacja tego to banał, ja
    nawet mam jeszcze gdzieś pompę próżniową po instalacji mojego, w razie
    czego mogę pomóc, podpowiedzieć.

    W kwestii powyższego Gree -- moi staruszkowie od 3 lat dom grzeją (i
    chłodzą) właśnie multisplitem Gree (chińczyk, ale już całkiem "renomowany")
    o mocy 8kW + 5 jednostek wewnętrznych i daje radę (w sensie chodzi, nic się
    nie psuje), także mogę polecić -- tani i dobry sprzęt.

    --
    Pozdor
    Myjk