  • 71. Data: 2018-04-12 15:36:15
    Temat: Re: Kocioł kondensacyjny x-funkcyjny
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 10 Apr 2018 22:27:39 +0200, ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    wrote:
    > przewracał telefon włączajac piec. jak to instaltor zobaczył to mu
    > para
    > z uszu buchała

    Z podziwu czy złości? Bo szczerze mówiąc nie rozumiem powodu.

    --
    Marek

  • 72. Data: 2018-04-12 15:48:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 12 Apr 2018 15:07:47 +0200, Pete

    > Wcześniej podałem swoje dane. Wyszło 1,78 / m3. Przy przeliczniku
    > jaki chcesz, czyli 10 - cena za kWh wynosi 0,18zł/kWh.
    > Przy oficjalnym 11,07 - 0,16zł/kWh

    I to jest wynik sumy kwot brutto z faktur z całego roku? Zawsze słyszę o
    wartościach poniżej 20 groszy/kWh ziemniaka a jak właściciel twierdzenia
    pokazuje faktury (co ciekawe, po wielu, wielu namowach -- w większości
    przypadków coś staje zawsze na przeszkodzie) :P to wychodzi coś zupełnie
    innego -- bo się okazuje że albo cena netto albo jeszcze do tego z 1-2
    miesięcy zimowych...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 73. Data: 2018-04-12 16:27:48
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-04-12 o 15:48, Myjk pisze:
    > Thu, 12 Apr 2018 15:07:47 +0200, Pete

    > I to jest wynik sumy kwot brutto z faktur z całego roku?

    Tak. Jedna faktura za cały rok.

    https://images83.fotosik.pl/1040/47b86ef1ae66f4e6.pn

    Pete

  • 74. Data: 2018-04-12 23:00:26
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > przypadków coś staje zawsze na przeszkodzie) :P to wychodzi coś zupełnie
    > innego -- bo się okazuje że albo cena netto albo jeszcze do tego z 1-2

    Może po prostu ktoś nie ma życzenia udostępniać swoich danych i
    dokumentów w sieci, albo nie chce mu się szukać wszystkich faktur,
    skanować, wymazywać newralgiczne dane i zamieszczać w necie?

    Nie wierzysz nie wierz. Zwisa mi to i powiewa czy wierzysz czy nie. Z
    resztą moja wypowiedź o cenie z ostatniej mojej faktury nie była
    skierowana do Ciebie. lecz do Zenka.

    Przy okazji odnalazłem 2 faktury, gdzie miałem taryfę W2

    1. Za grudzień 2017r. - CO + CWU + gotowanie - do zapłaty: 496,74zł
    zużycie: 252m3 co daje 1,9711904zł/m3 czyli 0,1991zł za 1kWh przy
    uwzględnieniu 90% sprawności kotła gazowego.

    2. Za czerwiec 2015r. - kiedy jeszcze nie ogrzewałem gazem, a tylko i
    wyłącznie gaz mi służył do podgrzewania CWU i gotowania - do zapłaty:
    120,41zł zużycie: 45m3 co daje 2,675(7)zł/m3 czyli 0,2703zł/kWh przy
    uwzględnieniu 90% sprawności kotła.

    Po przejściu z taryfy W2 do W3 wzrosły opłaty:

    Opłata abonamentowa: z 10,66zł na 12,13zł

    Dystrybucyjna stała: z 10,96zł na 26,62

    Czyli łącznie podnieśli mi opłaty stałe o 17,13zł przy czym zmniejszyła
    się opłata dystrybucyjna zmienna, która naliczana jest od zużycia.

  • 75. Data: 2018-04-12 23:45:35
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 12.04.2018 o 15:36, Marek pisze:

    > Z podziwu czy złości? Bo szczerze mówiąc nie rozumiem powodu.
    > jest taka legenda. podobno jak pierwszy amerykański kosmonauta leciał w
    przestrzeń, to naukowcy wiedzieli że pióro lub długopis mogą przestać
    pisać w z powodu braku grawitacji. kombinowali jak to zrobić żeby pisało
    i nie zalewało. tłoczki, sprężynki i tym podobne. wydano na badania
    worek złota. a wiesz co zrobili ruscy? Dali kosmonaucie ołówek. Jak to
    pierwszy raz słyszałem to mi szczęka opadła. Jeśli coś jest zrobione w
    prosty sposób i działa, to znaczy że jest dobre. Poczytaj _ARGUMENTY_
    dwóch kolegów wyżej które krytykują moje rozwiązanie. Takie same
    argumenty miał instalator który za to samo zaproponował jakąś bajońską
    cenę plus internet albo abonament gsm. Zero argumentów. czysty szach mat

    ToMasz

  • 76. Data: 2018-04-13 00:08:48
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 11.04.2018 o 21:27, Uzytkownik pisze:
    > Opowiastki ToMasza o wydawaniu 1200zł na gaz rocznie to "bajki spod mchu
    > i paproci". Tyle to trzeba wydać na grzanie ciepłej wody dla 4 osobowej
    > rodziny.
    mówisz i masz:

    https://zapodaj.net/2a818c8eb8292.png.html
    (1350zł 4 osobowa rodzina)

    > Poza tym ogrzać mieszkanie, gdzie obok mieszkania także są
    > grzane przez innych lokatorów to nie jest to samo co ogrzać dom
    > wolnostojący i do tego nieocieplony.

    tak. ale płacąc podobne kwoty, (mogę sprawdzić ale w weekend) mieszkałem
    w budynku w którym miałem pustostan na dole, z zamarzającymi rurami
    wody zimą, dwie więsze ściany zewnętrzne, jedna na klatkę, jedna do
    sąsiadów i sąsiedzi nad głową. Biorąc to pod uwagę, a także że większość
    z WAs ma 30 cm styro, myślę sobie że coś jest z Waszymi ociepleniami
    nieteges. nic głośno nie mówię, ale płacić 1350zł za gaz a 4 tyś, przy
    tej samej ilości osób?
    jeśli to kogoś mocno wierci, to mogę poszukać starych faktur, na gaz, na
    piec, i nawet zrobię fotki legitymacji albo kart nfz dzieci:)
    ToMasz

    pytałeś jeszcze o wady grubych rur. ja pisałem o _rozgrzewaniu_, raz na
    tydzień, nie o utrzymywaniu ciepła i jeszcze grzaniu rurami. ale to inna
    bajka, mocno zależna od domu i odizolowania rur od ścian. w domu moich
    dziadków rury były odizolowane..... kartonem

  • 77. Data: 2018-04-13 05:19:44
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 12 kwietnia 2018 17:08:59 UTC-5 użytkownik ToMasz napisał:
    > mówisz i masz:
    >
    > https://zapodaj.net/2a818c8eb8292.png.html

    Dobrze licze?
    14.214 grosza za kwh plus vat?
    czyli pi*oko 1.5pln za m3 plus vat - 1,74pln za m3? Plus pi*oko 30 groszy oplat
    stalych?

    Tak z innego powodu pytam bo chcialem wiedziec ile sie za m3 gazu placi a wszedzie
    podaja za kwh i nigdy nie wiadomo co jeszcze trzeba doliczyc.

  • 78. Data: 2018-04-13 08:40:14
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 12 Apr 2018 16:27:48 +0200, Pete

    > Tak. Jedna faktura za cały rok.
    > https://images83.fotosik.pl/1040/47b86ef1ae66f4e6.pn

    Faktycznie ładne te wyniki. Zastanawia mnie w takim razie z czego mogą
    wynikać aż tak duże różnice -- 10-12gr/kWh to przepaść. Między innymi z
    powodu takiej ceny gazu u mnie zdecydowałem się na PC. Potem zapadła
    decyzja o budowie basenu i już gaz zupełnie stracił sens, jako że chcę go
    grzać pompą do CO (żeby jej się w lato nie nudziło). ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 79. Data: 2018-04-13 09:01:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 12 Apr 2018 23:00:26 +0200, Uzytkownik

> [...]
    > wyłącznie gaz mi służył do podgrzewania CWU i gotowania - do zapłaty:
    > 120,41zł zużycie: 45m3 co daje 2,675(7)zł/m3 czyli 0,2703zł/kWh przy

    Ale nadal ze współczynnnikiem określonym przez gazownię. Jak się weźmie ten
    bardziej realny współczynnik na poziomie 10kWh/m3 (o 9 nie wpomnę a i takie
    wartości wychodzą na opomiarowanych instalacjach), to wychodzi odpowiednio
    0,22zł/kWh i 0,29zł/kWh.

    Niemniej jednak nawet przy takich cenach (tj. średnia roczna do 0,24zł/kWh)
    w ogóle nie ma się co zastanawiać nad alternatywą w postaci peletu czy tym
    bardziej wyngla. I tak jest od paru ładnych lat. Jednak z tego co obserwuję
    po inwestorach, nadal budują domy z kotłowniami za 20 tys. zł, kominami i
    pakują tam przewymiarowane kotły spalinowe bo wtedy "jest najtaniej". :/

    Ostatnio jakaś skończona idiotka szukała kotła na ekosyf do nowego domu
    89m2 pytając czy 17kW nie będzie za mały... I nie dała sobie przetłumaczyć
    rzeszy ludzi, żeby zamiast poświęcać 15% powierzchni domu na kotłownię
    zrobić ogrzewanie prądem. Ona liczyła z menrzusiem i tak wyszło najtaniej.
    Jak "liczyła" tak samo jak moc kotła to nic dziwnego.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 80. Data: 2018-04-13 09:08:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 12 Apr 2018 20:19:44 -0700 (PDT), s...@g...com

> [...]
    > innego powodu pytam bo chcialem wiedziec ile sie za m3 gazu placi a
    > wszedzie podaja za kwh i nigdy nie wiadomo co jeszcze trzeba doliczyc.

    Przy sprawności kotła na poziomie 90% wychodzi 0,22 zł/kWh przy
    współczynniku z gazowni. Jak go zdołować do 10kWh/m3 i dla równowagi podbić
    sprawność kotła do 95% wyhodzi 0,24zł/kWh.

    --
    Pozdor
    Myjk