  • 81. Data: 2018-04-13 10:18:24
    Temat: Re: Kocioł kondensacyjny x-funkcyjny
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-04-13 o 05:19, s...@g...com pisze:

    > Dobrze licze?
    źle :P
    > 14.214 grosza za kwh plus vat?
    łącznie z abonamentami 16,48 netto, 20,28 brutto
    > czyli pi*oko 1.5pln za m3 plus vat - 1,74pln za m3? Plus pi*oko 30 groszy oplat
    stalych?

    > Tak z innego powodu pytam bo chcialem wiedziec ile sie za m3 gazu placi a wszedzie
    podaja za kwh i nigdy nie wiadomo co jeszcze trzeba doliczyc.

    Prawie jak z prądem. (prawie, bo licznik liczy to za co płacisz - a przy
    gazie mnożysz wskazanie licznika przez wsp. konwersji)

    --
    Pete

  • 82. Data: 2018-04-13 10:33:11
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 kwietnia 2018 23:45:37 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

    > przestrzeń, to naukowcy wiedzieli że pióro lub długopis mogą przestać
    > pisać w z powodu braku grawitacji. kombinowali jak to zrobić żeby pisało
    > i nie zalewało. tłoczki, sprężynki i tym podobne. wydano na badania
    > worek złota. a wiesz co zrobili ruscy? Dali kosmonaucie ołówek. Jak to
    > pierwszy raz słyszałem to mi szczęka opadła. Jeśli coś jest zrobione w
    > prosty sposób i działa, to znaczy że jest dobre.

    Powielasz legendy i mity. Amerykańscy kosmonauci też używali na początku
    ołówków ale te mają w sobie grafit - który jest łatwopalny i przewodzi prąd.
    Końcówki ołówków się często łąmią - dryfujący, łatwo palny kawałek
    dobrego przewodnika prądu nie jest porządany w statku kosmicznym, stąd
    badania nad opracowaniem działającego w kosmosie długopisa.

    Nie wszystko co pisze w internecie jest prawdą :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 83. Data: 2018-04-13 10:43:32
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-04-12 o 13:56, Uzytkownik pisze:

    > Już to liczyłem kilka razy.
    >
    > Taniej to wyjdzie jak byś w taryfie W3 spalał niewiele powyżej 1200m3
    > gazu, czyli niewiele powyżej taryfy W2
    >
    > Spalając 2-3 tys. m3 już szala się przechyla na korzyść wyższej taryfy,
    > a najlepiej wychodzi koło górnej granicy 8 tys. m3

    Dla Zabrza faktycznie tak jest.
    U mnie W3 się kompletnie nie opłaca.

    --
    Pete

  • 84. Data: 2018-04-13 17:54:05
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-13 o 09:01, Myjk pisze:
> [...]
    > bardziej wyngla. I tak jest od paru ładnych lat. Jednak z tego co obserwuję
    > po inwestorach, nadal budują domy z kotłowniami za 20 tys. zł, kominami i
    > pakują tam przewymiarowane kotły spalinowe bo wtedy "jest najtaniej". :/
    >
    > Ostatnio jakaś skończona idiotka szukała kotła na ekosyf do nowego domu
    > 89m2 pytając czy 17kW nie będzie za mały... I nie dała sobie przetłumaczyć
    > rzeszy ludzi, żeby zamiast poświęcać 15% powierzchni domu na kotłownię
    > zrobić ogrzewanie prądem. Ona liczyła z menrzusiem i tak wyszło najtaniej.
    > Jak "liczyła" tak samo jak moc kotła to nic dziwnego.

    Współczynnik konwersji się zmienia w zależności od gazu. Raczej rzadko
    spada poniżej 11

    Dla przykładu wartości z kilku, losowych faktur z kilku lat:

    11,222

    11,254

    11,127

    11,118

    10,973

    11,147

    11,145

    Co prawda są to tylko dane PGNiG, a ja nie mam jak zweryfikować. Ale nie
    sądzę, żeby tu robili jakieś szwindle, bo po drodze jest za dużo
    pośredników i każdy dba o swój interes.

  • 85. Data: 2018-04-13 21:48:28
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-12 o 23:45, ToMasz pisze:

> [...]
    > rozwiązanie. Takie same argumenty miał instalator który za to samo
    > zaproponował jakąś bajońską cenę plus internet albo abonament gsm.

    Tyle, że za swoje rozwiązanie mógłbyś zgnić w pierdlu, gdyby coś się
    zadziało i blok wyleciałby w powietrze.

    Co do instalatora to mu się nie dziwię. W końcu to on firmował montaż
    kotła i to jego jako pierwszego prokurator wziąłby za d...ę.

    Gdybyś zginął wraz ze swoją rodziną to kto by poświadczył, że tym, który
    dokonał tego druciarstwa był ktoś inny, a nie instalator?

    Instalacja gazowa w bloku to nie tylko Twoja, prywatna sprawa, a mądry
    instalator zastosuje tylko i wyłącznie podzespoły, które są
    certyfikowane i przeznaczone do takiego zastosowania.

  • 86. Data: 2018-04-13 22:48:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 kwietnia 2018 13:56:20 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > 250m2 parterówka z poddaszem nieużytkowym w kształcie litery U, więc
    > dużo ścian zewnętrznych i 120m2 okien.
    >
    > ytong 24cm + 15cm styro
    > Na stropie 30cm wełny

    Jak znajdziesz chwilę sprawdż Swoją chałupe tu:
    http://cieplowlasciwie.pl/start
    I daj znać czy w miare realnie tam liczą?
    Bo wpisałem dwie chałupy tam i troche wyniki z czapy wychodzą

  • 87. Data: 2018-04-14 11:56:20
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-04-13 o 22:48, Kris pisze:

    > Jak znajdziesz chwilę sprawdż Swoją chałupe tu:
    > http://cieplowlasciwie.pl/start
    > I daj znać czy w miare realnie tam liczą?
    > Bo wpisałem dwie chałupy tam i troche wyniki z czapy wychodzą

    http://cieplowlasciwie.pl/wynik/419j

    Ale nie wiem, czy ten wynik jest poprawny czy nie ;)

    --
    Pete

  • 88. Data: 2018-04-14 12:00:02
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 13 kwietnia 2018 17:54:03 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Co prawda są to tylko dane PGNiG, a ja nie mam jak zweryfikować. Ale nie
    > sądzę, żeby tu robili jakieś szwindle, bo po drodze jest za dużo
    > pośredników i każdy dba o swój interes.

    Zerknąłem właśnie na turbinę gazową. Moc 252,8 MW, zjada 48694 kg/h gazu,
    w m3 to jest 1640447 m3/h. Masakryczna ilość, ciekawe ile te cwaniaki
    płacą za m3 gazu ;)

    L.

  • 89. Data: 2018-04-14 13:17:16
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Tyle, że za swoje rozwiązanie mógłbyś zgnić w pierdlu, gdyby coś się
    > zadziało i blok wyleciałby w powietrze.
    czytałeś ze zrozumieniem co napisałem? "sprytny zdalny paluszek"
    przekręcał pokrętło ustawniena temperatury z niezamarzaj na 60 stopni.
    to nie jest zakazane. Gdyby układ nie zadziałał, będę miał zimno. gdyby
    zadziałał sam, będę miał niepotrzebne grzanie przez weekend. układ mógł
    zadziałać tylko jeden raz, potem wymagał (swoistego) restetu

    > Instalacja gazowa w bloku to nie tylko Twoja, prywatna sprawa, a mądry
    > instalator zastosuje tylko i wyłącznie podzespoły, które są
    > certyfikowane i przeznaczone do takiego zastosowania.

    PRzynajmniej raz się w 100% zgadzamy. żeby ingerować w instalacje trzeba
    mieć wiedzę, umiejętności i uprawnienia. Ja się tego nie tykam. bo do
    zmiany temeperatury kaloryferów to uprawnieni chyba nie trzeba :)

    ToMasz

  • 90. Data: 2018-04-14 13:44:11
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-14 o 13:17, ToMasz pisze:
> [...]
    > gdyby zadziałał sam, będę miał niepotrzebne grzanie przez weekend.
    > układ mógł zadziałać tylko jeden raz, potem wymagał (swoistego) restetu

    Gdybyś tak kręcił termostatem przy grzejniku to co innego. Co najwyżej
    urwany zawór termostatyczny mógłby spowodować zalanie mieszkania swojego
    i sąsiadów.
    Ale kręcąc pokrętłem przy kotle to już stwarza się niebezpieczeństwo,
    choćby uszkodzenia płyty elektroniki, a ta steruje zaworem gazowym.

    > PRzynajmniej raz się w 100% zgadzamy. żeby ingerować w instalacje
    > trzeba mieć wiedzę, umiejętności i uprawnienia. Ja się tego nie tykam.
    > bo do zmiany temeperatury kaloryferów to uprawnieni chyba nie trzeba :)

    Ale Ty pisałeś o użytkowaniu niezgodnie z przeznaczeniem. Pokrętło
    nastawy temperatury przy kotle nie służy do mocowania na nim telefonów
    komórkowych lecz do ręcznego ustawiania temperatury.