  • 61. Data: 2018-04-12 12:56:20
    Temat: Re: Kocioł kondensacyjny x-funkcyjny
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 kwietnia 2018 12:37:18 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Ponieważ mam W2.1 - czyli jeden odczyt rocznie a grzeję 250m2 + CWU - to
    > mogę podać swoje dane
    > Zużycie 25.01.2017 - 12.01.2018
    > 2300m3, 25700kWh, faktura ok 4000zł, więc wychodzi 1,78 za m3

    Możesz w skrócie podać metraż jaki grzejesz i jak ocieplona chałupa?

  • 62. Data: 2018-04-12 13:14:50
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-12 o 12:44, Myjk pisze:
    > Thu, 12 Apr 2018 12:22:47 +0200, Uzytkownik

    > Chętnie zobaczę faktury z całego roku. Mnie nigdy nie chce ksozt kWh gazu
    > ziemnego wyjść poniżej 0,21zł. Od sąsiadki, gdzie się buduję, brałem
    > faktury i wyszło 0,28.

    Ceny gazu mogą się nieznacznie różnić w różnych regionach kraju, bo są
    różne opłaty dystrybucyjne. Cena gazu także jest inna u różnych
    dystrybutorów. Ja korzystam z PGNiG.

    Co do Twojej sąsiadki to podejrzewam, że sąsiadka oszczędzała na gazie
    grzejąc tylko CWU i/lub gotując na gazie, a dom ogrzewała węglem lub
    kominkiem.

    Wtedy gaz wychodzi właśnie tak drogo ok. 3-3,50zł/m3

    Ja też podobnie płaciłem jak używałem gazu tylko i wyłącznie do grzania
    CWU latem (w zimie CWU grzana węglem) i gotowania cały rok. Dlatego dość
    długo u mnie zapadała decyzja o przejściu z ogrzewania węglowego na gaz,
    bo jak policzyłem gaz po 3,50zł i ilość gazu, który musiałbym kupić
    licząc taką samą ilość energii co z węgla to mi wychodziło ogrzewanie
    gazem na poziomie 10-12 tys. zł. rocznie. Ale to co mi mówili klienci,
    którzy grzali gazem świadczyło jednoznacznie, że moje obliczenia były
    błędne. Natrafiła się okazja to pozbyłem się śmierdziela i kupiłem
    lepszy (kondensacyjny) kocioł gazowy, bo wcześniej miałem z otwarta
    komorą spalania. Wcześniej jak przyszło mi w mrozy miesiąc grzać dom
    gazem kotłem z otwartą komorą spalania to mi zeżarł gazu za 1700zł.

  • 63. Data: 2018-04-12 13:25:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 12 Apr 2018 13:14:50 +0200, Uzytkownik

    > Co do Twojej sąsiadki to podejrzewam, że sąsiadka oszczędzała na gazie
    > grzejąc tylko CWU i/lub gotując na gazie, a dom ogrzewała węglem lub
    > kominkiem.

    Ma tylko gaz w domu, grzeje CO i CWU (żeby było ciekawiej, to w gazowni
    pracuje). Za leniwi są żeby grzać kominkiem.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 64. Data: 2018-04-12 13:51:08
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-04-12 o 12:52, Uzytkownik pisze:

    > No to Ci teraz i tak zmienią taryfę na W3.1, bo pobrałeś gazu więcej jak
    > 1200m3 w przeciągu roku.

    Już 3 lata lecę na W2 z zużyciem >1200m3 :D

    Ja siedzę cicho.

    > Dla mnie W3 jest bardziej opłacalna, ale nie zmieniałem sam, bo mi się
    > nie chciało latać z papierami. Wiedziałem, że zmienią mi tą taryfę z
    > automatu.

    Policz sobie dokładnie. Okaże się że jednak w W2 jest taniej.

    --
    Pete

  • 65. Data: 2018-04-12 13:56:21
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-04-12 o 12:56, Kris pisze:

    > Możesz w skrócie podać metraż jaki grzejesz i jak ocieplona chałupa?

    250m2 parterówka z poddaszem nieużytkowym w kształcie litery U, więc
    dużo ścian zewnętrznych i 120m2 okien.

    ytong 24cm + 15cm styro
    Na stropie 30cm wełny

    --
    Pete

  • 66. Data: 2018-04-12 13:56:29
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-12 o 13:51, Pete pisze:

    > Już 3 lata lecę na W2 z zużyciem >1200m3 :D
    >
    > Ja siedzę cicho.

    > Policz sobie dokładnie. Okaże się że jednak w W2 jest taniej.

    Już to liczyłem kilka razy.

    Taniej to wyjdzie jak byś w taryfie W3 spalał niewiele powyżej 1200m3
    gazu, czyli niewiele powyżej taryfy W2

    Spalając 2-3 tys. m3 już szala się przechyla na korzyść wyższej taryfy,
    a najlepiej wychodzi koło górnej granicy 8 tys. m3

  • 67. Data: 2018-04-12 14:00:29
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-04-12 o 13:56, Uzytkownik pisze:

> [...]
    >
    > Spalając 2-3 tys. m3 już szala się przechyla na korzyść wyższej taryfy,
    > a najlepiej wychodzi koło górnej granicy 8 tys. m3

    Napisz, który rejon, to Ci policzę :P

    --
    Pete

  • 68. Data: 2018-04-12 14:03:46
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-12 o 13:25, Myjk pisze:
    > Thu, 12 Apr 2018 13:14:50 +0200, Uzytkownik

    > Ma tylko gaz w domu, grzeje CO i CWU (żeby było ciekawiej, to w gazowni
    > pracuje). Za leniwi są żeby grzać kominkiem.

    Jakoś nie bardzo jestem w stanie w to uwierzyć, bo 0,28zł za kWh daje
    3,08zł za m3 gazu.

    Jak na ogrzewanie to strasznie drogo. Ja nawet nie płaciłem tyle jak
    grzałem w taryfie W2 (do 1200m3).

    Średnia roczna wychodziła mi coś ok. 2,20zł/m3

    Średnią roczną liczoną jako roczny koszt zakupu gazu podzielony przez
    ilość zakupionych m3 gdzie w zimie gaz był zużywany do CO, CWU i kuchni,
    a latem CWU i kuchni.

  • 69. Data: 2018-04-12 14:58:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 12 Apr 2018 14:03:46 +0200, Uzytkownik

    > Jakoś nie bardzo jestem w stanie w to uwierzyć,

    Podobnie jak ja w 0,21 zł/kWh. Dlatego prosiłem o udostępnienie faktur z
    całego roku w tym wuzględnienie trochę bardziej realnego przelicznika na
    poziomie _chociaż_ 10kWh/m3.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 70. Data: 2018-04-12 15:07:47
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-04-12 o 14:58, Myjk pisze:
> [...]
    >
    > Podobnie jak ja w 0,21 zł/kWh. Dlatego prosiłem o udostępnienie faktur z
    > całego roku w tym wuzględnienie trochę bardziej realnego przelicznika na

    Wcześniej podałem swoje dane. Wyszło 1,78 / m3. Przy przeliczniku jaki
    chcesz, czyli 10 - cena za kWh wynosi 0,18zł/kWh.
    Przy oficjalnym 11,07 - 0,16zł/kWh

    --
    Pete