  • 1. Data: 2010-02-13 16:07:49
    Temat: Re: Kotły STALKOT jakieś opinie?
    Od: y...@u...to_poczta.onet.pl

    On Fri, 12 Feb 2010 16:48:02 +0100, M&C <c...@T...pl>
    wrote:

    >Witam!
    >
    >Poproszę o opinie użytkowników kotłów Stalkot, zwłaszcza tych
    >uniwersalnych, bez podajnika, z nadmuchem i sterownikiem.
    >Bardzo mało jest wypowiedzi ich posiadaczy.

    Witam,

    Bardzo mało jest wypowiedzi, dlatego, że kocioł jak to kocioł. Robi to
    do czego został stworzony ... Prosta i niezawodna konstrukcja :-) choć
    widziałem już lepsze i gorsze wykonania :P CZyli taka klasa średnia.
    Używam już 4 sezon kotła na miał węglowy i jak do tej pory wszystko
    jest w porządku.
    Napisz konkretnie co chcesz wiedzieć, to sprecyzuję swoje odpowiedzi.

    Pozdr.
    yazzie

  • 2. Data: 2010-02-14 16:00:45
    Temat: Re: Kotły STALKOT jakie? opinie?
    Od: M&C <c...@T...pl>

    W dniu 2010-02-13 17:07, y...@u...to_poczta.onet.pl pisze:

> [...]
    > jest w porządku.
    > Napisz konkretnie co chcesz wiedzieć, to sprecyzuję swoje odpowiedzi.

    Generalnie interesuje mnie jakość wykonania i czy nie mam jakiś
    idiotycznych utrudnień w korzystaniu, np. przy czyszczeniu (mam tak
    problem przy piecu Camino - przy czyszczeniu wyczystek na górze spada
    trochę śmieci do czopucha gdzie jest bardzo kiepskie dojście - mały
    wziernik z dołu).

    Nie używałem jeszcze kotłów z nadmuchem - można regulować obroty
    wentylatora?

    Jak sprawuje się przy mieszanym opale - trochę odpadowego drewna,
    +węgiel, miał + węgiel, węgiel + koks.

    Te kotły mają zdaje się stały ruszt - nie powoduje to stopniowego
    zapychania popiołem?

    Pozdrawiam

    Cyprian

  • 3. Data: 2010-02-15 18:25:50
    Od: y...@u...to_poczta.onet.pl

    On Sun, 14 Feb 2010 17:00:45 +0100, M&C <c...@T...pl>
    wrote:

> [...]
    >problem przy piecu Camino - przy czyszczeniu wyczystek na górze spada
    >trochę śmieci do czopucha gdzie jest bardzo kiepskie dojście - mały

    Zasadniczo z czyszczeniem nie ma problemów, zresztą jak się pali
    dobrym paliwem to i czyścić za bardzo nie ma potrzeby /wystarczy raz
    na miesiąc zajrzeć i szczotką drucianą pomerdać :-) /
    Są oczywiście miejsca gdzie trzeba trochę gimnastyki żeby dobrze
    wyczyścić, ale to nie jest jakiś konkretny problem.

    >Nie używałem jeszcze kotłów z nadmuchem - można regulować obroty
    >wentylatora?

    Za obroty wentylatora odpowiada sterownik ... w moim akurat jest
    możliwość regulowania mocy nadmuchu w zakresie 50%-100% siły.

    >Jak sprawuje się przy mieszanym opale - trochę odpadowego drewna,
    >+węgiel, miał + węgiel, węgiel + koks.

    To są akurat kotły, które lubią każdy opał ... byleby nie był zbyt
    mokry ... Z mieszaniem różnego opału nie powinno być problemu, choć
    nie stosowałem mieszanki koks+miał, ani węgiel+koks, bo nie widziałem
    takiej potrzeby, skoro na samym miale się doskonale pali :P
    Przy węglu pamiętać należy tylko, żeby dmuchawa chodziła na niskich
    obrotach, bo inaczej za bardzo może rozdmuchać palenisko, i temp. na
    piecu wzrasta znacznie powyżej ustawionej temp. Mówię, tu oczywiście o
    kotle przystosowanym do spalania miału, bo inna jest konstrukcja
    kotłów przystosowanych do spalania węgla, czy ekogroszku a tam ten
    efekt nie występuje.

    >Te kotły mają zdaje się stały ruszt - nie powoduje to stopniowego
    >zapychania popiołem?

    No nietety powoduje zapychanie, i tutaj nic nie poradzisz na ten
    efekt. Po prostu zasypujesz, paliwo się wypala ... czyścisz ruszt,
    zasypujesz ponownie. Nie da się dosypywać świeżego opału, bez
    zmniejszenia efektywności palenia /choć awaryjnie, jak piec ma
    wygasnąć o 3 nad ranem, to zasypuję go miałem, ale to tylko środek
    doraźny i na krótką metę skuteczny/

    Pozdr.
    yazzie

  • 4. Data: 2010-02-15 19:39:34
    Od: M&C <c...@T...pl>

    W dniu 2010-02-15 19:25, y...@u...to_poczta.onet.pl pisze:

> [...]
    > zmniejszenia efektywności palenia /choć awaryjnie, jak piec ma
    > wygasnąć o 3 nad ranem, to zasypuję go miałem, ale to tylko środek

    Czyli zasypuję na full, zapalam (jakaś rozpałka?) i palę aż się wypali?

    Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi :)

    Cyprian

  • 5. Data: 2010-02-15 20:22:21
    Od: y...@u...to_poczta.onet.pl

    On Mon, 15 Feb 2010 20:39:34 +0100, M&C <c...@T...pl>
    wrote:

    >Czyli zasypuję na full, zapalam (jakaś rozpałka?) i palę aż się wypali?

    Dokładnie tak, zasyp po drzwiczki, podpałka czyli trochę drewienka,
    SuperExpress lub Fakt i zapałki ... :P
    i palenie do momentu wygaszenia ...
    Potem powtarzamy proces zasypu i rozpalania i tak przez cały sezon
    grzewczy :P

    Pozdr.
    yazzie

  • 6. Data: 2010-02-23 14:02:14
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Użytkownik "M&C" <c...@T...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli zasypuję na full, zapalam (jakaś rozpałka?) i palę aż się wypali?
    >
    > Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi :)
    >
    > Cyprian
    a ty jak palisz w Camino?
    pozdrawiam