  • 1. Data: 2010-02-05 07:02:55
    Temat: co ile lat wymiana sprzętu typu lodówka kuchenka zmywarka?
    Od: Aabacus <a...@t...pl>

    Kolega chce mi sprzedać lodówkę (2006) kuchenkę (2004) i zmywarkę
    (2004) Czy to wogole ma sens? Obiło mi się o uszy że co 5 lat należy
    tego typu sprzęyt wymienić. Dziękuję ze sugestie.
    Adam

  • 2. Data: 2010-02-05 07:30:02
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Aabacus napisał(a):
> [...]
    > (2004) Czy to wogole ma sens? Obiło mi się o uszy że co 5 lat należy
    > tego typu sprzęyt wymienić. Dziękuję ze sugestie.
    Dziwne pytanie.
    Spotkałeś się z tym że ludzie wymieniają agd co pięć lat?
    A kolega wymienia z tytułu pięcioletniej pracy, czy dla tego
    że np. zmienia meble i z ogólnego remontu?

    Jak sprzęt jest sprawny i zadbany, używa sie go tak długo
    jak sie chce, skąd u Ciebie ten pięcioletni okres?
    Meble tez wymieniasz co pięć lat?
    Moja teściowa lodówkę używała 20 lat :) Choć widziałem u
    kogoś lodówkę kilku letnią w takim stanie że nadawała sie
    tylko na śmietnik, a nie do odsprzedaży.
    --
    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-02-05 08:32:25
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 4 Feb 2010 23:02:55 -0800 (PST), Aabacus napisał(a):
    > Kolega chce mi sprzedać lodówkę (2006) kuchenkę (2004) i zmywarkę
    > (2004) Czy to wogole ma sens? Obiło mi się o uszy że co 5 lat należy
    > tego typu sprzęyt wymienić. Dziękuję ze sugestie.

    Wygodnie jest wymienić gdy się gwarancja kończy, ale nie widzę żadnego
    powodu by wymieniać ot tak co 5 lat :) No, chyba że ktoś lubi mieć nowy
    sprzęt... A kolega pewnie zmienia kuchnię i przy okazji wymienia AGD,
    zgadłem?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 4. Data: 2010-02-05 08:54:58
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Aabacus" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...
    Kolega chce mi sprzedać lodówkę (2006) kuchenkę (2004) i zmywarkę
    (2004) Czy to wogole ma sens? Obiło mi się o uszy że co 5 lat należy
    tego typu sprzęyt wymienić. Dziękuję ze sugestie.

    Aż się zużyje technicznie, nie pasuje do nowego wystroju lub zużyje się
    funkcjonalnie.

  • 5. Data: 2010-02-05 10:45:40
    Od: "Tomek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Aabacus" napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...
    (...) Obiło mi się o uszy że co 5 lat należy
    tego typu sprzęyt wymienić.

    To z powodu jakieś nowej mody? Mam pralkę która ma juz ponad 10 lat i
    narazie nie mam zamiaru wymieniać. Sprzęt wymienia sie jak jest taka
    potrzeba czyli gdy sie zepsuje albo staje sie niewystarczjący (za mały) lub
    też gdy przestanie się Ci podobać i masz kaprys kupić sobie nowy żeby być
    trendy ;)

    T.

  • 6. Data: 2010-02-05 11:38:00
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Aabacus wrote:
> [...]
    > (2004) Czy to wogole ma sens? Obiło mi się o uszy że co 5 lat należy
    > tego typu sprzęyt wymienić. Dziękuję ze sugestie.

    zależy od tego jakiej jakości był to sprzęt
    zmywarki dziś mozna kupić za 1k PLN i za 4k PLN

    ja używam zmywarki kupionej w 1993 roku
    wciąż działa - uzywana raz na 1/2 dni od 94 roku....

    pytanie czy teraz tez robią tak wytrzymały sprzęt...

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 7. Data: 2010-02-05 13:37:03
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > ja używam zmywarki kupionej w 1993 roku
    > wciąż działa - uzywana raz na 1/2 dni od 94 roku....
    >

    > pytanie czy teraz tez robią tak wytrzymały sprzęt...

    Niestety, nie. Moi rodzice mieli "stary" automat - pralke ktora sluzyla im z
    gorka 20 lat. Niestety zaczynala szwankowac (programator), a cena naprawy
    przewyzszala juz jej wartosc. Wywalili na smietnik (a raczej dla zlomiarzy),
    kupili nowa - Amike. Po blisko 8 latach uzytkowania wysiadly amortyzatory i
    pekl krzyzak, naprawiono je "w drodze wyjatku".
    Po 2 latach amortyzatory znowu siadly a dodatkowo pralka zaczela przeciekac
    przy wirowaniu. Macher stwierdzil ze juz jej sie nie oplaca naprawiac -
    koszt naprawy to okolo 80% wartosci nowej pralki. Przy zakupie nowej
    (Indesit tym razem) zalecilem rodzicom "wykupienie" gwarancji na 5 lat
    (standardowa gwarancja - 2 lata). sprzedawczyni stwierdzila iz to dobry krok
    poniewaz... czesto sie zdarza ze po 4 latach wysiadaja takie podezspoly ze
    naprawa jest nieoplacalna.
    Niestety, teraz tak robia... max 10 lat i "do wora". Ale i to trzeba miec
    szczescie. W wiekszosci przypadkow niestety.. 5 lat.

  • 8. Data: 2010-02-05 14:16:19
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Fri, 05 Feb 2010 14:37:03 +0100, Misiek <p...@o...pl> wrote:

> [...]
    > stwierdzila iz to dobry krok poniewaz... czesto sie zdarza ze po 4
    > latach wysiadaja takie podezspoly ze naprawa jest nieoplacalna.

    A przeczytałeś co obejmuje ta wykupiona dodatkowa gwarancja? Z reguły jest
    tam mnóstwo wyłączeń, tak że IMO kompletnie nie ma to sensu, chyba że z
    punktu widzenia producenta jako dodatkowa dobrowolna dopłata do towaru
    dokonana przez kupującego ;) (być może w Twoim przypadku było inaczej).

    RobertP.

  • 9. Data: 2010-02-05 22:30:58
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Zasada jest banalnie prosta. Producent nie sprzeda Ci gwarancji, jeśli
    statystycznie wie, że na tym straci :)

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 11. Data: 2010-02-06 01:15:04
    Od: "G." <g...@g...com>

    Jak się psuje to się naprawia a jak się nie opłaca to się wymienia.
    Jedynie tylko zawsze się trzeba zastanowić nad kuchnią gazową, bo zawory się
    wyrabiają i mogą nie przepuszczać gaz.
    Są też wzgledy ekonomi użytkowania np zużycie prądu, wody.

    Nie, że się wymienia co 5 lat tylko przeciętna sprawność teraźniejszego
    sprzetu tyle wynosi. Chociaż to tez różnie bywa.