  • 10. Data: 2010-02-06 01:15:04
    Temat: Re: co ile lat wymiana sprzętu typu lodówka kuchenka zmywarka?
    Od: "G." <g...@g...com>

    Jak się psuje to się naprawia a jak się nie opłaca to się wymienia.
    Jedynie tylko zawsze się trzeba zastanowić nad kuchnią gazową, bo zawory się
    wyrabiają i mogą nie przepuszczać gaz.
    Są też wzgledy ekonomi użytkowania np zużycie prądu, wody.

    Nie, że się wymienia co 5 lat tylko przeciętna sprawność teraźniejszego
    sprzetu tyle wynosi. Chociaż to tez różnie bywa.

  • 12. Data: 2010-02-06 11:06:08
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Misiek wrote:

> [...]
    > przeciekac przy wirowaniu. Macher stwierdzil ze juz jej sie nie
    > oplaca naprawiac - koszt naprawy to okolo 80% wartosci nowej pralki.
    > Przy zakupie nowej (Indesit tym razem) zalecilem rodzicom
    > "wykupienie" gwarancji na 5 lat (standardowa gwarancja - 2 lata).
    > sprzedawczyni stwierdzila iz to dobry krok poniewaz... czesto sie
    > zdarza ze po 4 latach wysiadaja takie podezspoly ze naprawa jest
    > nieoplacalna. Niestety, teraz tak robia... max 10 lat i "do wora". Ale i
    > to trzeba
    > miec szczescie. W wiekszosci przypadkow niestety.. 5 lat.

    pytanie jakiej klasy jakościowej jest to pralka
    na przykładzie zmywarki - zobacz:
    rozpiętość cenowa od 1000 zł do 4000
    http://www.skapiec.pl/site/cat/300/filtr/_1261_0_0_0
    _0_0_0_0_0_0/4

    te wszystkie mega ficzery, sensory nie kosztują 3k
    one kosztują max 500 zł
    reszta to lepsza jakość...

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 13. Data: 2010-02-06 16:27:58
    Od: "Aster" <a...@g...pl>

    ja mam lodówkę pamir chyba z 20 lat działa

    pralkę polar ponad 20 letnią wymieniłem całkiem niedawno (2lata) na nowszą
    candy która już się sypie

    generalnie ten współczesny sprzęt (lodówki pralki) używasz do pierwszego
    padu, urządzenia typu telewizor LCD używasz do końca gwarancji i potem
    sprzedajesz póki działa

  • 14. Data: 2010-02-06 16:28:14
    Temat: Re: co ile lat wymiana sprzetu typu lodowka kuchenka z mywarka?
    Od: zil0g <z...@m...prl>

    *Aabacus* wdusil[a] knefle:

    >Kolega chce mi sprzedać lodówkę (2006) kuchenkę (2004) i zmywarkę
    >(2004) Czy to wogole ma sens? Obiło mi się o uszy że co 5 lat należy
    >tego typu sprzęyt wymienić. Dziękuję ze sugestie.

    Powinno sie wymieniac co 5lat 3mies i 16dni.

  • 15. Data: 2010-02-06 20:20:47
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 6 Feb 2010 12:06:08 +0100, zkruk [Lodz] napisał(a):

    > te wszystkie mega ficzery, sensory nie kosztują 3k
    > one kosztują max 500 zł
    > reszta to lepsza jakość...

    ... albo inne literki na obudowie.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 16. Data: 2010-02-06 21:14:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Aabacus wrote:
> [...]
    > (2004) Czy to wogole ma sens? Obiło mi się o uszy że co 5 lat należy
    > tego typu sprzęyt wymienić. Dziękuję ze sugestie.

    najlepiej jest co pięć lat wymienić wszystko, dom, sprzęt i meble...

    a żony wymienia sie co 10 lat...

  • 17. Data: 2010-02-06 22:29:57
    Od: Rentier <f...@g...com>

> [...]
    > się wyrabiają i mogą nie przepuszczać gaz.
    > Są też wzgledy ekonomi użytkowania np zużycie prądu, wody.
    To jest właśnie to.
    Co z tego,że mam 20letnią, rosyjską, BEZAWARYJNĄ lodówkę, skoro żre prądu tyle co
    spawarka,
    zamrażalnik co chwilę jest w stanie epoki lodowcowej, a uszczelka na drzwiach się
    powoli rozkłada...

  • 18. Data: 2010-02-06 23:14:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "zkruk [Lodz]" hkh0bv$39v$...@i...gazeta.pl

    > pytanie czy teraz tez robią tak wytrzymały sprzęt...

    Oczywiście nie. Teraz robią wytrzymalszy. Teraz można kupić
    tanią (za kilkaset złotych) pralkę głęboką na 40 cm w klasie
    A na 6 kg -- kiedyś była to klasa A+ (lub nawet B) i pojemność
    od 3.5 kg do 5kg a cena przekraczała 2 tysiące złotych...

    Warto zauważyć, że mieszkania są teraz tak drogie, iż wstawianie
    pralki o ,,normalnej'' głębokości mija się z celem? :)

    -=-

    Ponoć ładowanie 120% (czyli 6 kg zamiast dopuszczalnych 5 kg)
    skraca żywotność pralki dwukrotnie. :) Nie pralki są teraz
    słabsze, ale pierzemy więcej niż 20 lat temu. :) Podobnie
    rzecz się ma z innymi AGD.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2010-02-07 15:22:17
    Od: "marek" <m...@N...pl>

    > najlepiej jest co pięć lat wymienić wszystko, dom, sprzęt i meble...
    >
    > a żony wymienia sie co 10 lat...
    lepiej odwrotnie, wyjdzie taniej i wiecej przyjemnosci ;)

  • 20. Data: 2010-02-08 08:41:01
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > http://www.skapiec.pl/site/cat/300/filtr/_1261_0_0_0
    _0_0_0_0_0_0/4

    > te wszystkie mega ficzery, sensory nie kosztują 3k

    Widzialem i pralki po 20 tys :-) I czymze one sie roznily od tej kupionej za
    1000 ?
    1. nazwa
    2. firma
    3. cena
    4.
    .
    .
    .
    .
    10. jakoscia
    Tak dopiero na 10 miejscu, poniewaz tak wysoka cena nie jest wcale adekwatna
    do jakosci niestety