  • 21. Data: 2017-03-03 15:37:01
    Temat: Re: Kotły z podajnikiem z marketów budowlanych.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I importuja zeby pewno na ukraine wyeksportowac. Sadze ze tez Cie to nie przekona bo
    w marketach sa jablka z importu. Jak sie doktoryzowalem z pelletu to na jednej ze
    stron bylo napisane ze niemcy zuzywaja 3 milony dwiescie tysiecy ton pelletu rocznie.
    I ze wlasnego maja za malo to 700 tysiecy ton importuja, wiekszosc importu z usa.
    Prawie 4 miliony ton to z dwa i pol miliona gospodarstw domowych to 7 milionow ludzi
    w niemczech ma cieplo bo spalany jest pellet, to niecale 10% ludnosci niemiec. A
    gdzies indziej bylo napisane ze w Polsce co roku na polach zostaje kilka milionow ton
    slomy i szkoda ze gnije a nie jest przerabiane na pellet. Raptem 30% wiecej trzeba
    takiego slomianego pelletu spalic.

  • 22. Data: 2017-03-03 16:05:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 3 Mar 2017 06:37:01 -0800 (PST), Zenek Kapelinder

    > I importuja zeby pewno na ukraine wyeksportowac.

    Nie wykluczone. Także aby sprzedać np. do Włoch czy PL, żeby wcisnąć
    ignorantom. W jakim świecie ty żyjesz? Mało to firm importuje towary TYLKO
    na zewnętrzny rynek? Przekłądanie produkcji i importu na zużycie to
    najgłupsze co można wymyślić.

    > Sadze ze tez Cie to nie przekona bo w marketach sa jablka z importu.

    No właśnie, nie daje ci to do myślenia? Niemcy już dawno są poza epoką
    kamienia łupanego -- głónie dlatego, że są świadomi -- wolą sprzedać syf,
    założyć ręce i nie babrać się w dziadostwie. Niech się tym zajmują
    (dźwigają) i trują inni, głupsi. Proste. Po cholerę niemiec ma palić tym
    trującym gównem, jak prądu ma pod dostatkiem.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 23. Data: 2017-03-03 17:12:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ale pierdolisz. Tona pelletu w niemczech kosztuje troche drozej niz w Polsce. Sadzisz
    ze ich eksport polega na tym ze doplacaja do kazdej wyeksportowanej tony? Pala
    pelletem w kotlach i piecach i w ten sposob czesc z nich ma cieplo w zimie. Wejdz na
    strony niemieckich sprzedawcow kotlow, piecow i kominkow. Takich na pellet maja chyba
    wiecej niz na wegiel. W wielu maja analize spalin. Maja praktycznie bezobslugowe male
    kotly na pellet. Bo co to za obsluga jak raz na rok przyjedzie ciezarowka i wdmucha
    do magazynu pellet tak jak by olej opalowy przywiezli albo gaz plynny. A sprasowany
    popiol wyskakuje z popielnika zapakowany w torebke. Dymu z wspolczesnego pieca czy
    kotla nie a sie zobaczyc. Spaliny zadnego zapachu nie maja. Ludzie na forach pisza ze
    kominiarz nie ma co robic. Jedyne co wszyscy zarzucaja pelletowi to zbyt wysoka cena.

  • 24. Data: 2017-03-03 17:56:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 3 marca 2017 16:03:56 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Fri, 3 Mar 2017 06:37:01 -0800 (PST), Zenek Kapelinder

    > Nie wykluczone. Także aby sprzedać np. do Włoch >czy PL, żeby wcisnąć ignorantom.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Pellet

    Użycie pelletu w EU (tony)
    Kraj 2013
    UK 4 540 000
    Dania 2 500 000
    Holandia 2 000 000
    Szwecja 1 650 000
    Niemcy 1 600 000
    Polska 900 000

    Użycie pelletu w Europie zależy od regulacji rządowych. W Holandii, Belgii czy
    Wielkiej Brytanii pellety są używane na dużą skalę w największych elektrowniach. W
    Skandynawii, oprócz elektrownii używany jest również w średniej wielkości
    ciepłowniach i na użytek prywatny. W Niemczech, Austrii, Włoszech i we Francji pellet
    jest używany głównie do ogrzewania niewielkich gospodarstw i przede wszystkim w
    przemyśle. W Polsce aktualne zużycie pelletu wynosi niecały milion ton - w większości
    to zapotrzebowanie zaspokajane jest przez lokalnych producentów - z których najwięksi
    dostawcy to m.in. Barlinek, Stelmet, Tartak Olczyk czy Bio Invest Group[potrzebny
    przypis].

  • 25. Data: 2017-03-03 19:21:32
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2017 o 16:05 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

    > Niemcy już dawno są poza epoką
    > kamienia łupanego -- głónie dlatego, że są świadomi -- wolą sprzedać syf,
    > założyć ręce i nie babrać się w dziadostwie.

    Niemcy to najwięksi truciciel w EU - spalają blisko połowę węgla
    brunatnego jaki spala się w całej EU.
    Budują nowe elektrownie węglowe w starej technologii, mają największą
    emisję CO2 w Europie - Polska im do pięt nie dorasta.

    TG

  • 26. Data: 2017-03-03 19:25:07
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2017 o 19:21 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

> [...]
    > Budują nowe elektrownie węglowe w starej technologii, mają największą
    > emisję CO2 w Europie - Polska im do pięt nie dorasta.

    Zapomniałem o linkach:

    http://forsal.pl/artykuly/952805,jak-truje-europa-na
    jnowsze-dane-eurostatu-o-emisji-co2.html

    http://wpolityce.pl/polityka/182912-prof-jedrysek-ni
    emcy-spalaja-blisko-polowe-wegla-jaki-spala-sie-w-ca
    lej-ue-ale-dzieki-propagandzie-to-nas-uwaza-sie-za-e
    kologicznego-brudasa-nasz-wywiad

    TG

  • 27. Data: 2017-03-03 20:25:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 3 Mar 2017 08:12:23 -0800 (PST), Zenek Kapelinder

    > Ale pierdolisz. [...]

    Może dlatego kosztuje drożej, że znajduje się na droższym rynku. U nas ta
    sama tona może kosztować mniej. Tak jest z wieloma produktami i nie ma w
    tym nic dziwnego. W Niemczech pilnują jakości, przez co tam się
    dziadwoskeigo paździocha nie zainstaluje tak jak u nas. A i tak instaluje
    je mniejszość ludzi, a jeszcze mniej do nowych domów. U nas sięzdarzają
    cyrkowcy instalujący węgiel i pellet do nowego domu. Większość biomasy
    płonie w Niemczech zakładach, które wylatujący syf filtrują, dlatego u
    niemca nie czuć że coś się pali, a nie dlatego że pod strzechami tak super
    i bezwonnie się to pali. A nawet jeśli bezwonnie, to i tak truje spod
    strzechy, bo nie ma filtrów.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 28. Data: 2017-03-03 20:28:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 03 Mar 2017 19:21:32 +0100, Tomasz Gorbaczuk

    > Niemcy to najwięksi truciciel w EU - spalają blisko połowę węgla
    > brunatnego jaki spala się w całej EU.

    Ale spaliny są redukowane, filtrowane i wypluwane wysoko. Taka tam skromna
    różnica. Nie mam nic przeciwko spalaniu śmieci, biomasy, węgla -- byle by
    to się odbywało w wyspecjalizowanych zakładachm, a nie ludziom pod nosem.

    > Budują nowe elektrownie węglowe w starej technologii, mają największą
    > emisję CO2 w Europie - Polska im do pięt nie dorasta.

    Nie mowa o CO2, tylko toksynach i PMach.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 29. Data: 2017-03-03 20:50:23
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2017 o 20:28 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

> [...]
    > to się odbywało w wyspecjalizowanych zakładachm, a nie ludziom pod nosem.

    Sęk w tym, że nie są. Niemcy są eko tylko w teorii. Twarde dane pokazują
    co innego.

    TG

  • 30. Data: 2017-03-03 21:48:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A jak sa wypluwane wysoko to sadzisz ze gdzies nie spadna?