  • 451. Data: 2022-01-30 19:29:50
    Temat: Re: Ksawery u Was też dmucha?
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 29 stycznia 2022 o 19:36:02 UTC+1 Kris napisał(a):
> [...]
    odfrune�a, wszelkie drobne przedmioty z okolic domu pochowane. Oby do rana;)

    > U nas znowu dmucha. Solidnie
    > Bardzo solidnie

    Tu gdzie mieszkam straty symboliczne ale info dostałem że w innej lokalizacji
    kilkaIdziesiąt dachówek zerwało.
    A dom poniemiecki, dachówki też jeszcze czasy Niemca pamiętają więc jutro muszę
    szukac takich dachówek i dach naprawić.

  • 452. Data: 2022-01-30 20:43:45
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2022 o 17:47 Mateusz Viste <m...@x...invalid> pisze:

    > To serio w PL jeszcze dopuszczalne? We Francji już dobre 30 lat
    > bezpieczniki obowiązkowo muszą rozłączać L i N... Sądziłem, że w
    > reszcie EU podobnie.

    A nie masz na myśli RCD właśnie? - w sensie, że L i N rozpina RCD?
    U nas masz zazwyczaj na obwodzie RCD (rozpina L i N) i nadprądowy, który
    rozpina L.

    TG

  • 453. Data: 2022-01-30 23:40:30
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-01-30 o 19:29, Kris pisze:
> [...]
    kilkaIdziesiąt dachówek zerwało.
    > A dom poniemiecki, dachówki też jeszcze czasy Niemca pamiętają więc jutro muszę
    No to Ci współczuję, u mnie też ostro wiało w nocy ale jak na razie
    strat brak. Dobrze że już się kończy ten niż.

    --
    Janusz

  • 454. Data: 2022-01-31 00:18:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 30 stycznia 2022 o 23:40:33 UTC+1 Janusz napisał(a):
> [...]
    > No to Ci współczuję, u mnie też ostro wiało w nocy ale jak na razie
    > strat brak. Dobrze że już się kończy ten niż.

    Podzwonilem po znajomych, przeszukałem FB i wbrew pozorom tragedii nie ma.
    .Kumpel mi dał namiary do gościa który mi palete takich starych dachówek za 4stówy
    sprzeda. Z rozbiórki podobnej poniemieckiej nieruchomości. Jeszcze przy okazji się
    zgadalem że stare belki mu" zutylizulie"
    A takie drewno dzisiaj w cenie.
    Taki urok poniemieckich terenow.

  • 455. Data: 2022-01-31 10:35:02
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 30.01.2022 17:45, Kris wrote:
    > Zenka pozdrow
    > Ponoć dzisiaj w Łodzi na Swojej hulajnodze na WOŚP zbiera.

    Jeżeli Zenek mieszka w kamienicy przy wschodniej, to faktycznie na te
    wszystkie imprezy w manufakturze to w klapach (w lato) może wychodzić.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 456. Data: 2022-01-31 10:42:38
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W poniedziałek, 31.01.2022 o 10:35, Mateusz Bogusz napisał:

    > Jeżeli Zenek mieszka w kamienicy przy wschodniej, to faktycznie na te
    > wszystkie imprezy w manufakturze to w klapach (w lato) może wychodzić.

    Raz wyszedł w klapkach na Limankę i tak to się skończyło:

    https://expressilustrowany.pl/lodz-godz-1510-ul-lima
    nowskiego-zdjecia/ar/c1-10532820

  • 457. Data: 2022-01-31 10:59:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 31 stycznia 2022 o 10:42:42 UTC+1 Collie napisał(a):

> [...]
    nowskiego-zdjecia/ar/c1-10532820

    > --
    > Tu jest Usenet - tu się nie dyskutuje, tu się walczy.
    Znowu się chwalisz żoną.

  • 458. Data: 2022-01-31 11:12:58
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-01-30 o 20:43 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > A nie masz na myśli RCD właśnie? - w sensie, że L i N rozpina RCD?

    Nie, zarówno RCD jak i nadprądowe rozpinają L i N. Tutaj typowy
    bezpiecznik, jakich pełno w każdym domu:
    http://viste.fr/wt5vw

    Zazwyczaj wygląda to tak, że w rozdzielni najpierw (od lewej) jest RCD,
    a za nią w rządku wszelkie nadprądowe. RCD ma często wyjścia od góry,
    dzięki czemu całość złącza się dwoma grzebieniami, bez żadnych
    przewodów. Następnie pod każdym nadprądowym wpina się L i N danego
    obwodu. O, tutaj ładny obrazek w temacie: http://viste.fr/ogiox

    > U nas masz zazwyczaj na obwodzie RCD (rozpina L i N) i nadprądowy,
    > który rozpina L.

    I te wszystkie N razem pospinane na kupie jakąś kostką? Jak w
    jakimś, za przeproszeniem, Kazachstanie? Strach się bać.

    Mateusz

  • 459. Data: 2022-01-31 11:46:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Nie, zarówno RCD jak i nadprądowe rozpinają L i N. Tutaj typowy
    > bezpiecznik, jakich pełno w każdym domu:
    > http://viste.fr/wt5vw

    Znajomi jakiś czas temu przejęli masę upadłościową jakiejś hurtowni
    elektrycznej. W Polsce. Było tam mnóstwo wyłączników nadprądowych
    skonstruowanych w podobny sposób. Dziwiły mnie one nieco. Wszystkie
    były produkcji Legranda.

    > I te wszystkie N razem pospinane na kupie jakąś kostką? Jak w jakimś,
    > za przeproszeniem, Kazachstanie? Strach się bać.

    Tego nie wiem, ale Kazachstan w swojej wielowiekowej tradycji ma to,
    że co jakiś (niezbyt długi) czas ustanawia sobie nową stolicę, bywa,
    że w szczerym stepie. To chyba tradycja jeszcze z czasów, kiedy taka
    budowa polegała na postawieniu grupy namiotów. W każdym razie ta nowa
    stolica dosyć zarąbiasta jest, wszystko tu nowe. Jak tam połączyli
    sobie do kupy przewody N, trudno mi powiedzieć, ale raczej wynika to
    z przyjętych założeń i przepisów, a nie z czego innego. Bo może akurat
    francuskie rozwiązania są wyjątkowe (jeśli chodzi o francuską technikę,
    częsty to przypadek -- co żadną ujmą nie jest).

    --
    Jarek

  • 460. Data: 2022-01-31 11:46:16
    Od: WS <L...@c...pl>

    poniedziałek, 31 stycznia 2022 o 11:13:00 UTC+1 Mateusz Viste napisał(a):
> [...]

    > I te wszystkie N razem pospinane na kupie jakąś kostką? Jak w
    > jakimś, za przeproszeniem, Kazachstanie? Strach się bać.

    no to u nas takich nie ma, z ciekawości wpisałem w allegro
    https://allegro.pl/listing?string=nadpradowy%20L%20N

    5szt, z czego 1 nowy, reszt pewnie z demobilu...

    u mnie N pospinane takim czymś https://allegro.pl/oferta/mostek-w-obudowie-listwa-z
    aciskowa-12p-niebieska-9137397960?fromVariant=913740
    4263
    podobnie jak ochronne PE, są takie listwy często w rozdzielni już wmontowane...

    W sumie to francuskie rozwiązanie daje większy porządek w skrzynce, gdyby jeszcze PE
    dołączyli (nierozłączalne oczywiście), ale doprowadzone grzebieniem i jeden przewód 3
    żyłowy wpinany w jeden bezpiecznik...
    ;)