  • 21. Data: 2014-02-04 14:26:42
    Temat: Re: Kto ma duży garaż w domu albo dwa?
    Od: Heraklit <r...@f...pl>

    Był sobie taki dzień: 4 luty (wtorek), gdy o godzinie 12:11 *Budyń*
    naskrobał(a):

    > nie, to nadal jest skutek a nie przyczyna. Szukaj pierwotnej przyczyny....

    Przyczyną jest kierowanie się partykularnym interesem, a nie interesem
    kraju/narodu/państwa.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2014-02-04 14:22:57

  • 22. Data: 2014-02-04 14:27:53
    Od: "Twardziel" <t...@p...onet.pl>

    uzytkownik <a...@s...pl> pisze:

    > W mojej gminie już sobie z tym poradzili. Za garaże płaci się tyle samo
    > co za pomieszczenia gospodarcze, a żeby było jeszcze ciekawiej to liczą
    > prawie najwyższy na jaki pozwala okradać państwo tj. prawie 5zł/m2

    U nas sa juz od dawna, a oto lista:

    1) od gruntów:
    a) związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na
    sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków - 0,84 zł od 1 m2
    powierzchni,

    b) pod jeziorami, zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni
    wodnych - 4,33 złod 1 ha powierzchni,

    c) pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej
    działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego -
    0,22 złod 1 m2 powierzchni;

    2) od budynków lub ich części:

    a) mieszkalnych - 0,55 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej,

    b) związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków
    mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności
    gospodarczej - 21,94 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej,

    c) zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu
    kwalifikowanym materiałem siewnym - 10,24 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej,

    d) związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych w rozumieniu przepisów o
    działalności leczniczej, zajętych przez podmioty udzielające tych
    świadczeń - 4,45 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej,

    e) pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej
    działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego -
    5,52 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej;

    3) od budowli - 2% ich wartości określonej na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 3
    i ust. 3-7 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach
    lokalnych.

  • 23. Data: 2014-02-04 14:30:15
    Od: "Twardziel" <t...@p...onet.pl>

    uzytkownik <a...@s...pl> pisze:

> [...]

    3) od budowli - 2% ich wartości określonej na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 3
    i ust. 3-7 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach

    Pzdr.

  • 24. Data: 2014-02-04 14:40:40
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-02-04 14:26, Heraklit wrote:
    > Przyczyną jest kierowanie się partykularnym interesem, a nie interesem
    > kraju/narodu/państwa.

    Kwestia systemu.
    W kapitalizmie taka cecha przyczynia się do rozwoju.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 25. Data: 2014-02-04 14:42:11
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    Użytkownik "Heraklit" <r...@f...pl> napisał w wiadomości
    > Był sobie taki dzień: 4 luty (wtorek), gdy o godzinie 13:15 *abn140*
    > naskrobał(a):

    > A pewnie chciałbyś wprowadzenia teorii Miltona Friedmana i jego
    > "chłopców"?
    >
    > --
    sam odpwiadasz sobie na pytanie. etatystyczny socjalizm dziala na polnocy i
    np w Niemczech. W bantustanie naszym kochanym juz b. wyraznie nie. O
    szalenstwie typu ukraina czy dalej - nie wspominam.
    gdzie ludzie maja tendencje do uczciwosci, pro publico itp. to i monetaryzm
    miltona sie uda i socjalizm szwecki.
    ale w dzikich krajach juz nie jest tak prosto. jak ma sie udac tzw splywanie
    dobrobytu w dol jak ruskie i ukrainskie bogacze biora pod siebie, scigaja
    sie ze soba na i tak absurdalne kwoty, a znaczna czesc majatku wyprowadzaja
    na zachod....
    co do pytania. nie.
    co do meritum - o tym wlasnie tu mowimy. wiedza.
    tzw austryjackiej szkoly nie znasz?
    ok. koncze bo czasu brak na pisanine. kazdy moze sobie sam wybrac teorie
    ekonomiczna i kierowac sie nia przy urnie, ale najpierw trzeba to zrobic.
    ps
    dziwne ze mnie wogole z tego atmana widac.....

  • 26. Data: 2014-02-04 15:15:39
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > Był sobie taki dzień: 4 luty (wtorek), gdy o godzinie 12:11 *Budyń*
    > naskrobał(a):

    > Przyczyną jest kierowanie się partykularnym interesem, a nie interesem
    > kraju/narodu/państwa.

    Otóz to.
    A teraz drogie dzieci polecam obejrzec "nocną zmianę" - rok 1992 - w mojej
    ocenie to najważniejszy moment w którym moglismy zacząć prawdziwą,
    niezależną panstwowość.
    Mogliśmy - ale prezydent bolek, tylko dlatego ze był bolkiem, proces ten
    zabił. Przy kranach wciąż ten sam układ którego kaczor szukał a nie znalazł.
    Prawo skomplikowane i uznaniowe takie ma właśnie być - bo pozwala na więcej
    "swoim", a niepokornych, jak pan kluska pozwala bezkarnie zbankrutować.
    Media? Z tych dużych tylko i wyłącznie obsługiwane przez "swoją" strone.
    Dzieci komunistów przez 20lat opowiadają ze szklanego ekranu jak to byłoby
    źle ukarać komunistów (tu należy zajrzeć do "resortowych dzieci"). I tak
    dalej, fachowe urabienie społeczenstwa. Tu nalezy podkreslic ta fachowosc -
    jestesmy strzyzeni jak barany, źle jest z każdej strony ale to maciarewicz z
    kaczorem i księza pedofile są złem dla przecietnego polaka...

    Własciwie należałoby to bardziej systematycznie opisac...

    b.

  • 27. Data: 2014-02-04 15:20:05
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 04 Feb 2014 15:15:39 +0100 osobnik zwany Budyń napisał:

    > Otóz to.
    > A teraz drogie dzieci polecam obejrzec "nocną zmianę" - rok 1992 - w
    > mojej ocenie to najważniejszy moment w którym moglismy zacząć prawdziwą,
    > niezależną panstwowość.

    ROTFL. Łykasz propagandę jak pelikan

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 28. Data: 2014-02-04 15:25:50
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-02-04 15:20, masti wrote:

    > ROTFL. Łykasz propagandę jak pelikan

    Budyń ma rację to był dosyć kluczowy moment.
    Problem jednak w tym, że gdyby nawet wtedy.... to i tak wprowadzano by u
    nas jakiś tam rodzaj socjalizmu a niestety ten system, dla naszego
    społeczeństwa szczególnie, jest zabójczy na dłuższą metę.

  • 29. Data: 2014-02-06 12:28:17
    Temat: [OT] Re: Kto ma duży garaż w domu albo dwa?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-02-04 15:15, Budyń wrote:

    > Otóz to.

    Kierowanie się wszystkich (!) swoim partykularnym interesem to byłoby
    najlepsze czego można byłoby nam wszystkim życzyć.

    Niestety 3.14 x drzwi 4/5 Polaków liczy na to, że "Państwo" (celowo
    pisane wielką literą) da im pracę, mieszkanie, jedzenie i będzie za nich
    myśleć. No i przy okazji wydyma te pozostałe 20% współobywateli co im
    się lepiej powodzi bo wzięli sprawy we własne ręce.

    I to jest IMHO prawdziwy powód aktualnego stanu rzeczy, a nie nocne
    zmiany, Bolki czy inne rozpylone hele.

    Piotrek

  • 30. Data: 2014-02-06 12:45:51
    Temat: Re: [OT] Re: Kto ma duży garaż w domu albo dwa?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

    > Kierowanie się wszystkich (!) swoim partykularnym interesem to byłoby
    > najlepsze czego można byłoby nam wszystkim życzyć.

    namawia ostatnio wyborcza zeby zona ,w swoim najlepszym interesie,
    zabezpieczała sie finansowo przed mężem. I dziwią sie ze to nie działa. Ze
    takie dzialanie generuje problemy w związku.
    W przypadku panstwa rządzonego przez ludzi dla których "polskosc to
    nienormalnosc" tez nie zadziała. Patriotyzm i działanie pro publico bono ma
    głęboki sens. W przeciwienstwie do tego co tu proponujesz.

    > myśleć. No i przy okazji wydyma te pozostałe 20% współobywateli co im się
    > lepiej powodzi bo wzięli sprawy we własne ręce.

    A wyobraz sobie ze jest całkiem pokaźna liczba biznesmenów, którzy nie tyle
    wzieli sprawy w swoje rece a raczej wzieli panstwowe jak swoje. Weź liste
    100 najbogatszych polaków i sprawdz skąd sie ich majątki wzięły - czy aby na
    pewno z własnej przedsiębiorczosci.

    Wiec jesli namawiasz do gospodarczego liberalizmu to generalnie ja sie
    zgadzam. Ale raczej nie bedziesz mnie przekonywał ze w takim panstwie
    zyjemy?

    > I to jest IMHO prawdziwy powód aktualnego stanu rzeczy, a nie nocne
    > zmiany, Bolki czy inne rozpylone hele.

    Widzisz skutki a nie chcesz dostrzegać przyczyn. Tak łatwiej.

    b.