  • 21. Data: 2009-01-02 20:02:08
    Temat: Re: Ktore grzejniki grzeja bardziej z przodu i mniej z tylu?
    Od: "Piotr_Boncza" <o...@m...com>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gjkpq8$oqc$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "Jd."

    lepiej jak temperatura grzejnika jest w miarę wyrównana.

    > Tym lepiej dla oszczędności energii? A co się dzieje z energią jak
    > różnica temperatur jest mniejsza? Wyższa temperatura wraca do pieca i
    > piec już nie

    "Wyższa temperatura wraca do pieca" i kocioł pracuje z mniejszą
    sprawnością :D

    pozdrawiam Piotr

  • 22. Data: 2009-01-02 20:36:47
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr_Boncza"
    > "Wyższa temperatura wraca do pieca" i kocioł pracuje z mniejszą
    > sprawnością :D

    Mniejszą. Ale czy mierzalną. Bo różnica w delta T grzejnika X2 od normalnego
    nie podali. A wyniki badań to symulacje numeryczne. Czyli jak to będzie w
    praktyce nikt nie wie, nawet producent.

    Robert

  • 23. Data: 2009-01-02 21:40:31
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    Użytkownik "Maniek4" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Ktos pisal kiedys o takich. Moze ktos wie jaka firma i seria?

    purmo C11 , panel grzejny jest dalej od sciany,

  • 24. Data: 2009-01-02 22:34:22
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > A dodam jeszcze - przeciętny kaloryfer tylko 20% ciepła oddaje przez
    > promieniowanie, pozostałe 80% przez konwekcję. Stosując rozwiązania typu
    > X2 albo dodając ekran zagrzejnikowy mamy wpływ tylko na te 20%...

    Święte słowa. Ze szczególnym naciskiem na : "przeciętny kaloryfer". Kermi X2
    Thermo ma po prostu inny stosunek energii oddawanej otoczeniu w drodze
    promieniowania do energii oddawanej otoczeniu w drodze konwekcji. To wynika z
    jego konstrukcji i o tym pisze producent na pierwszych stronach opisu
    technicznego.

    Zaposiadam takie grzejni, i zaobserwowałem, że:

    1. Dają wrażenie _szybkiego_ komfortu cieplnego. Są ciepłe po 1-2 minutach.
    Oczywiście najpierw przednie płyty, lecz odczuwa się to zdecydowanie jako
    wrażenie ciepła, nawet z odległości kilku metrów.

    2. Tylne płyty nagrzewają się wyraźnie później i słabiej niż przednie. Więc
    bez stosowania jakichś specjalnych osłon termicznych zmniejsza się ilość
    ciepła oddawanego do ściany za grzejnikiem.

    3. Wymiary i moce grzejników z projektu C.O. zwiększyłem o +1 w typoszeregu
    Kermi, za poradą instalatora. Efekt? Nie wiem czy dobry (to mogą stwierdzić
    fachowcy) ale przy obecnych średnich mrozach -7 -10 st. piec grzeje przy ok.
    średnio 40 st. i w domu osiągam ustawione 20 st. Dla mnie wynik OK.

    Kermi pisze, że w konstrukcji grzejnika X2 Thermo zastosowano zasadę
    _szeregowego_ przepływu czynnika grzewczego przez płyty grzejnika. Czyli
    najpierw przepływa on przez przednią płytę, a póżniej kolejno przez tylne.
    Czuję się nieco zażenowany tym wyznaniem, ale dla mnie jest całkowicie
    oczywiste, że tak właśnie powinien działać grzejnik ;-)) Najpierw powinien
    oddawać ciepło od przodu, a dopiero później od tyłu. Założenie przyjmowanie
    przez wszystkich innych producentów, że grzejnik płytowy powinien "walić"
    ciepłem konwekcji do góry, jest moim skromnym zdaniem całkowitym
    nieporozumieniem. Dlatego z ulgą przyjąłem fakt, że Kermi wyprodukował takie
    grzejniki jak X2, i zakupiłem je. Jak dotąd jestem z nich bardzo zadowolony.
    Nie chodzi mi o oszczędności (zakładam, że może jakieś będą) ale o logikę
    działnia.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 25. Data: 2009-01-02 23:01:27
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "e-kran"

    > grzejniki jak X2, i zakupiłem je. Jak dotąd jestem z nich bardzo
    > zadowolony.

    A jak wygląda cena na tle innych grzejników?

    Robert

  • 26. Data: 2009-01-02 23:06:40
    Od: "kiki" <n...@p...dam>

    "Maniek4" <t...@p...fm> wrote in message
    > Ktos pisal kiedys o takich. Moze ktos wie jaka firma i seria?

    Kermi x2, mają rozdzielone płyty przednią i tylną i połączone szeregowo.
    Zasilania wpada najpierw w przednią. Mam takie

  • 27. Data: 2009-01-02 23:09:00
    Od: "kiki" <n...@p...dam>

    "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> wrote in message

    > Użytkownik "Piotr_Boncza"

    > Tak czytam jak to działa. I chyba to bardziej działa na wyobraźnię niż na
    > spadek zużycia energii.

    Jest takie ciekawe zjawisko w Kermi x2. Jak pompa cyrkulacyjna przestaje
    działać, bo startuje pompa od zasobnika c.w.u to w tym czasie całe ciepło
    konwekcyjnie idzie do góry i tył kaloryfera jest gorący, a przód zimy. Coś w
    ym jest :-) Normalnie wyraźnie przód jest cieplejszy.

  • 28. Data: 2009-01-02 23:25:32
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "Maniek4" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Ktos pisal kiedys o takich. Moze ktos wie jaka firma i seria?

    Dziekuje wszystkim uczestnikom dyskusji za info, watpliwosci i cenne opinie
    z autopsji. Porownam ceny i podejme konkretne decyzje. Grzejnikow w sumie
    mam nie tak znowu wiele, ale jezeli ma byc lepszy za byc moze nie wiele
    wiecej, to czemu nie.

    Pozdro.. TK

  • 29. Data: 2009-01-03 01:02:49
    Od: "kiki" <n...@p...dam>

    > Użytkownik "e-kran"

    > A jak wygląda cena na tle innych grzejników?

    To jest trudne pytanie, bo każdy producent inaczej kręci z mocami w stosunku
    do temperatury zasilania, innych parametrów i w wgóle. Generalnie różnice
    jakieś są między producentami ale chyba niewielkie. Zawory na tych kermi są
    30x1.5 z takim 4 milimetrowym wystającym bolcem. Pasuje do nich głowica
    Danfoss RTS-K Everis 013L4250 i pewnie wiele innych. Zawór jest w grzejniku,
    a głowicę musisz sobie dokupić.

  • 30. Data: 2009-01-03 08:58:19
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > Użytkownik "e-kran"

    > A jak wygląda cena na tle innych grzejników?

    Miałem wycenę grzejników Purmo, Kermi, Stelrad i Korado. Te ostatnie są mi
    całkowicie nieznane więc nie zastananwiałem się nad nimi choć były najtańsze.
    A z pozostałych (czyli Kermi, Purmo, Stelrad) najlepsze ceny dostaałem włeśnie
    na Kermi X2 Thermo. Upust od cen detalicznych 35%. więc miałem dodatkowy
    argument aby je kupić :-)

    Pozdrawiam
    e-kran