  • 41. Data: 2010-10-15 15:15:49
    Temat: Re: Moja budowa
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> wrote in message
    news:413446cd-f55f-4329-86ce-ef2512e29173@n26g2000yq
    h.googlegroups.com...

    Ta rura kanalizacyjna mnie niepokoi. Jest tak wysoko, będzie niej zamarzać,
    a po drugie nie ma tam spadku, bo którędy ?

  • 42. Data: 2010-10-15 16:32:45
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> wrote in message

    > Beton komórkowy też przewodzi. To prawda, że jest znacznie lepszy i
    > odporniejszy na fuszerki niż porotherm. Więc ściana nie będzie zimna do
    > posadzki ale do połowy :-)
    > To jest fuszerka. Pokaż nam zdjęcia z własnej budowy ok ?

    Jeśli się da to poprawić to pewnie, że trzeba to zrobić. Jeśli nie to
    tragedii też nie będzie.
    Zdjęć nie mam, ale u mnie też szczyty nie są ocieplone. Gdy ja budowałem
    swoje szczyty jeszcze nikt nie wpadł na pomysł aby je ocieplać (rok 2002 lub
    2003). U mnie na poddaszu skosy są jakieś 40 cm niżej niż dachówka (30 cm
    wełny, 10 -15 cm pokrycia dachowego), parę zim juz pomieszkałem (w tym super
    mroźna 2005/2006) i takiej tragedii jak piszesz nie było. Sciana przy
    skosach była chłodniejsza niż na środku - ale nie zimna czy wręcz
    przemrożona. Gdybym na szczytach miał beton to sytuacja oczywiście byłaby
    inna, ale w przypadku B/K nie jest źle.
    Teraz oczywiście bym to zrobił inaczej, ale we wszystkim trzeba zachować
    umiar - tym bardziej, że autor wątku napisał, że ma poddasze nieużytkowe.

    Pzdr
    TG

  • 43. Data: 2010-10-15 17:46:39
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Fri, 15 Oct 2010 14:03:57 +0200, kiki napisał(a):

    > jeszcze ważniejszą sprawą jest ocieplenie murłaty/wieńca/ ściany kolankowej.
    > Trzeba idealnie okleić styropianem i przejść z elewacyjnego styropianu pod
    > skosami żeby tam też od góry owinąć hermetycznie co się da.

    Masz może jakiś link do rysunku czy zdjęcia obrazującego jak to powinno
    wyglądać?

    --
    ŁC
    Nikt jeszcze nie wygrał z alkoholem. Jedynie Polacy zremisowali

  • 44. Data: 2010-10-15 18:09:14
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > Ta rura kanalizacyjna mnie niepokoi. Jest tak wysoko, będzie niej
    > zamarzać, a po drugie nie ma tam spadku, bo którędy ?

    Nie wiem ok której rurze mówisz. Jedna z rur to dolot świeżego powietrza do
    kominka. Będzie jeszcze nawieziona ziemia i wyrówany teren.

  • 45. Data: 2010-10-15 18:12:19
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > Ostatnie zdjęcie na dole po prawej. Tam jeżeli zobaczysz szparę między
    > styropianem, a murem to znaczy, że styropian jest źle przyklejomy.
    > Powtarzam

    :(

    Prawdopodbnie jest szpara. Jutro jeszcze zobaczę :(

    Zobaczę co zrobili. Jak okaże się że źle kleją stryropian każę im poprawić.

    Boję się jedynie że powiedzą jedno a zrobią drugie :(

    Miałem nadzieję że firma która zajmuje się tym wiele lat , wybudowała już
    sporo domów i nie slyszalem narzekań robi to fachowo a widać że fuszerki to
    norma wsród budowlańców :(

  • 46. Data: 2010-10-15 18:15:47
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > kuj kuj czym prędzej ja nie posłuchałem kikiego
    > i po roku skuwałem
    > duzo drozej to kosztuje pozniej

    Tyle że ja jestem w innej sytuacji ...

    Właścicielem budowanego domu jest firma budowlana i ona płaci za budowę.
    Buduje dom dla mnie , ale dopiero po wybudowaniu i zapłaceniu całości dom
    bedzie mój.

    To są plusy i minusy kupna u developera :(

    Więc wątpie aby developer poprawiał swoją robotę i robił sobie dodatkowe
    koszty :(

  • 47. Data: 2010-10-15 18:19:54
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > Tak z ciekawości zapytam - to jest na klej czy na zaprawę murowane?
    > Jaka będzie docelowa wysokość pomieszczeń?

    Na zaprawę.

    Wysokośc parteru chyba 2,7m.

  • 48. Data: 2010-10-15 18:22:53
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote in message

    > :(
    >
    > Prawdopodbnie jest szpara. Jutro jeszcze zobaczę :(

    W necie jest tysiące stron jak się klei styropian i wszędzie piszą żeby
    kleić obwodowo plus kilka placków.
    Klej jest ciężki i nie chce im sie go targać, a po drugie idzie go więcej i
    jak budują z ich materiałów to na pewno będą oszukiwać.
    Będziesz musiał tam kogoś postawić do pilnowania, bo jak tylko odwrócisz
    głowę czy odejdziesz to zaczną kleić znowu na placki.
    Później będziesz sie dziwił, że masz tyle styropianu a ściany zimne. A to po
    prostu podwiewa.

  • 49. Data: 2010-10-15 18:29:17
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    > To są plusy i minusy kupna u developera :(
    >
    > Więc wątpie aby developer poprawiał swoją robotę i robił sobie dodatkowe
    > koszty :(

    Teraz to żadnych kosztów jeszcze nie ma. Te troszkę styropianu niech zerwą i
    przykleją jak należy, a szczyty niech obetną i od góry też styropian. Ale
    musisz przy tym być żeby nie zostawili szpar. To są typowe wałki budowlane.
    Pamiętaj o dociepleniu góry ścian działowych od listwu przyściennej gdzie
    zaczyna się sufit z płyt. Musisz to objechać żeby ci nie wypromieniowywało
    ciepła. To są dziesiątki metrów kwadratowych marnowanej energii,
    szczególnie, że tam masz wieniec dookoła. On ci wyssie całe ciepło z pokoi.
    Jak wezwiesz kogoś z kamerą termowizyjną, bo ściany będą zimne, to już
    będzie za późno na poprawki.
    Poczytaj Amir -a co miał do powiedzenia i ajk rozpaczliwie naprawiał.
    Ja mam chyba wszystko źle zrobione co tylko dało się źle zrobić. Od 3 lat
    robię remonty, zrywam płyty ze skosów i sufitów, piłowałem szczyty.

  • 50. Data: 2010-10-15 18:35:47
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    > przemrożona. Gdybym na szczytach miał beton to sytuacja oczywiście byłaby
    > inna, ale w przypadku B/K nie jest źle.

    No tak, zawsze mówię, że zamiast mojego TFUUU Porothermu teraz bym użył
    tylko i wyłącznie betonu komórkowego.
    Natomiast pod parapety najlżejszy Ytong, a co mam? mam beton - wyrównali mi
    otwory okienne do wysokości robiąc szalunki :-)
    Ja teraz przestrzegam przed porothermem czy silcą. Oba materiały nie
    tolerują fuszerek i jeszcze przez porotherm wieje przez pionowe zamki.
    Jak brakuje nośności ściany to walnąć słup z żelbetu, zawsze to lepsze niż
    cała ściana z ceramiki na poziomą spoinę.
    Przez porotherm i silcę to jeszcze wieje w samym murze i wieje z gniazdek.
    Porażka.