  • 1. Data: 2010-01-25 20:40:50
    Temat: Mrozy powyżej -18C a zużycie gazu
    Od: Paweł K. <P...@g...pl>

    Miałem pecha z jednej strony, a szczęście z innej bo uruchomiłem instalację CO przed
    tygodniem. Kocioł zwykły Viessmana. Ogrzewam ok. 210 m2, 3 kondygnacje, ocieplony
    15cm styropianu+pustak max. W pierwszy dzień poszło 27m3 gazu, na drugi już 41m3,
    potem niby się trochę uspokoiło ale i tak nie schodzi poniżej 23m3. Przy takim
    zużyciu zapłacę za miesiąc ok. 1600zł. Trochę to mnie przeraża.A miało być tak
    pięknie:((. Mam nadzieję, że jak się ociepli to nie będzie tak tragiczne. Jak to
    wygląda u was?

  • 2. Data: 2010-01-25 21:34:04
    Temat: Re: Mrozy powyżej -18C a zużycie gazu
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    W dniu 2010-01-25 21:40, Paweł K. pisze:
> [...]
    > za miesiąc ok. 1600zł. Trochę to mnie przeraża.A miało być tak
    > pięknie:((. Mam nadzieję, że jak się ociepli to nie będzie tak

    No a to nie jest tak, że masz totalnie wyziębioną ta chatę skoro
    piszesz, że dopiero zaczynasz grzać?
    W te dziesiątki ton trzeba włożyć kupę energii. Pewno teraz piec chodzi
    na full mocy.

    pozdrawiam

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2010-01-25 21:43:29
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Paweł K." <P...@g...pl> napisał w wiadomości

    Miałem pecha z jednej strony, a szczęście z innej bo uruchomiłem instalację
    CO przed tygodniem.
    ---------------------------------------
    U mnie po wygrzaniu spadło mniej więcej o połowę .

    Pzdr

    JKK

  • 4. Data: 2010-01-25 22:01:45
    Od: "Paweł K." <P...@g...pl>

> [...]
    > że dopiero zaczynasz grzać?
    > W te dziesiątki ton trzeba włożyć kupę energii. Pewno teraz piec chodzi na
    Tak chodził na pełnej mocy. Do +20C dochodził przez 3 dni. Teraz trochę
    skręciłem bo temperatura przekroczyła +24C a dom stoi pusty.Myślę, że
    ustawię gdzieś na +14-18C aby się nie wyziębił i można było dokończyć
    malowanie i podłogi.

  • 5. Data: 2010-01-25 22:02:10
    Od: "Paweł K." <P...@g...pl>

    > U mnie po wygrzaniu spadło mniej więcej o połowę .
    Po jakim czasie?

  • 6. Data: 2010-01-25 22:21:50
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    > Po jakim czasie?

    OIDP następny rachunek był o połowę niższy.
    (styczeń / luty).

    Pzdr

    JKK

  • 7. Data: 2010-01-25 22:40:19
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

[...]

    Kiedy odpalilem kociol dzien przed planowanym grzaniem, to przez trzy
    godziny spalil 6m^3. Po trzech dniach grzania juz tylko 3m przez dobe. To
    bylo w listopadzie, wiec teraz tak wesolo nie bedzie.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2010-01-25 23:36:07
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 25 Sty, 21:40, Paweł K. <P...@g...pl> wrote:
> [...]
    pięknie:((. Mam nadzieję, że jak się ociepli to nie będzie tak tragiczne. Jak to

    Nie przejmuj sie - ja po odpaleniu kotlowni grzalem tydzien na maksa
    zanim zaczely panowac normalne temperatury - zuzycie wtedy spadlo (w
    sumie to po ok 2 tygodniach) o jakies 2-3 x :) Tez trudno oszacowac bo
    to inne temperatury byly.. Ty masz przesrane z lekka mowiac bo
    zaczynasz od -20, ja jak zaczynalem grzac to na zew. bylo +5 :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2010-01-26 11:20:48
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    poniżej 23m3. Przy takim zużyciu zapłacę za miesiąc ok. 1600zł. Trochę to
    mnie przeraża.A miało być tak pięknie:((. Mam nadzieję, że jak się ociepli
    to nie będzie tak tragiczne. Jak to wygląda u was?

    1600zl tyle to ja prawie na cały sezon wydaje na miał
    uff, Bogu dzięki, że nie mam gazu.
    Dom 3 kondygnacje (piwnica, parter piętro) ocieplony za gierka budowany,
    ocieplony 10tką
    cały ogrzewany, zchodzi na sezon do 5-6 ton miału max.
    i wcale nie ma takiego syfu i roboty, żona z przyjemnością chodzi do pieca
    :)

    po 340zł netto w 2009 kupiony
    pozdrawiam
    Amir

  • 10. Data: 2010-01-26 11:56:52
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > cały ogrzewany, zchodzi na sezon do 5-6 ton miału max.
    > po 340zł netto w 2009 kupiony

    W WYGRZANYM domu (a nie swieżo "uruchomionym")
    wychodzi kosztowo porównywalnie - 1 T miału = 1 miesiąc
    grzania gazem (z ciepłą wodą kiedy i o której potrzeba).

    Pzdr

    JKK