  • 21. Data: 2015-07-26 13:17:04
    Temat: Re: Myjka do okien
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2015-07-25 o 15:11, Adam Sz. pisze:

    > Ciekawe jak bedziesz myl obsrane przez ptaki parapety i ramy z brudu.
    > Ta myjka jest tylko i wylacznie do okien.

    Tą myjką można także zbierać wodę z parapetów. Istotne jest to, żeby
    zbiorniczek nie był zanadto wypełniony i silnik nie pociągnął wody.

    A propos pytania o czyszczenie. Kluczowe w tej myjce/odkurzaczu jest to,
    aby guma była czysta. Przy zbieraniu wody z parapetów zewnętrznych/okien
    na zewnątrz - jeśli są jakieś brudy, to przyklejają się do gumy i trzeba
    tę gumę przetrzeć. Na drabinie może to być uciążliwe.

    M.

  • 22. Data: 2015-07-26 17:37:37
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 26 Jul 2015 09:21:33 +0200, Myjk napisał(a):

    > Mielonych much nie da się wyczyścić z zewnątrz po "rozszczelnieniu" rolet?
    > Teoretycznie jakaś szczota z dłuższym włosiem powinna dać radę. Mnie
    > głównie zastanawiało ew. czyszczenie kurzu/zacieków.

    Będziesz tym machać na ślepo, ew. możesz próbować w dwie osoby, ale to
    syzyfowa praca. Nie ma co sobie utrudniać. Bo z kolei demontaż tylko w celu
    wyczyszczenia to byłby jakiś koszmar, nawet nie wiem na ile to się da
    zrobić bez demolki kasety schowanej za ociepleniem.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 23. Data: 2015-07-26 18:13:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 lipca 2015 09:11:16 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Sun, 26 Jul 2015 00:57:50 +0200, Borys Pogoreło

    > Nawet na moich stosunkowo małych oknach różnica wyniosła blisko 3 tys. zł.

    Weż zmień dostawcę okien na jakiegoś normalniejszego.

    Ps

    Takie j.w. kwiatki często widzę/słyszę i wtedy przestaje mnie dziwić że ludziskom
    300tysi na wybudowanie domu nie starczy.

  • 24. Data: 2015-07-26 19:57:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 26 Jul 2015 17:37:37 +0200, Borys Pogoreło

> [...]
    > celu wyczyszczenia to byłby jakiś koszmar, nawet nie wiem na ile to się
    > da zrobić bez demolki kasety schowanej za ociepleniem.

    To jakby oczywiste i tym bardziej niewykonalne jeśli się zdecydować na
    rolety z całkowicie zabudowaną kasetą i prowadnicami.

    Żona jeszcze coś brzęczy o okiennicach... ale do kostki jakoś tego nie
    widzę i z automatyzacją otwierania/zamykania nieco jest problem. Chyba, że
    suwane na elewacji...

    Z kolei oglądam dzisiaj pół dnia polecone przez Ciebie żaluzje zewnętrzne i
    też do mnie nie przemawiają... te sznureczki. Z plusów widzę, że szybciej
    można uzyskać światło w domu i płynniej regulować jego ilość niż ma to
    miejsce przy roletach. Ale czy to będzie się mniej brudzić i łatwiej
    czyścić to już nie jestem taki pewien.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 25. Data: 2015-07-26 23:01:30
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 26 Jul 2015 19:57:47 +0200, Myjk napisał(a):

    > Żona jeszcze coś brzęczy o okiennicach... ale do kostki jakoś tego nie
    > widzę i z automatyzacją otwierania/zamykania nieco jest problem. Chyba, że
    > suwane na elewacji...

    Okiennice IMHO to fajna sprawa do sielskiego domku na wsi. Kostka zupełnie
    mi do tego nie pasuje. No i z fixami to się też trochę kłóci.

> [...]
    > można uzyskać światło w domu i płynniej regulować jego ilość niż ma to
    > miejsce przy roletach. Ale czy to będzie się mniej brudzić i łatwiej

    Sznureczki to smutny fakt, ale płynna regulacja to spora zaleta. Zawsze
    możesz też całość podnieść i śladu nie ma, a niektóre kasety też da się
    schować pod ociepleniem. Brudzić się pewnie będzie tak samo, ale bez
    problemu przelecisz to myjką z obu stron, jeśli będzie trzeba. Możesz też
    od razu kupić w kolorze brudu ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 26. Data: 2015-07-27 08:52:43
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-07-25 22:28, Borys Pogoreło wrote:

    > Nie ma, musisz się pogodzić z brudem i muchami wmielonymi między lamele, ta
    > wątpliwa dekoracja będzie się pojawiać przy każdym opuszczeniu, póki się
    > nie wykruszy. Rolety + fixy to jest bardzo złe połączenie. Pomyśl nad
    > żaluzjami zewnętrznymi.

    Ostatecznie, raz na jakieś 2 lata, można wyjąc z takiego fixa szybę ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 27. Data: 2015-07-27 09:22:50
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 26 Jul 2015 23:01:30 +0200, Borys Pogoreło

    > Okiennice IMHO to fajna sprawa do sielskiego domku na wsi. Kostka zupełnie
    > mi do tego nie pasuje. No i z fixami to się też trochę kłóci.

    Jeśli mówimy o typowych uchylnych, to oczywiście. Ale są też okiennice
    przesuwne dedykowane do "klocków". Tylko idą po elewacji razem z
    prowadnicami. Te od biedy można nawet automatyzować i się nie pogryzą z
    fixami.

> [...]
    > schować pod ociepleniem. Brudzić się pewnie będzie tak samo, ale bez
    > problemu przelecisz to myjką z obu stron, jeśli będzie trzeba. Możesz też

    Mnie wyobraźnia podpowiada, że na poziomej i dużo większej powierzchni
    żaluzji (która, dzięki wymienionej zalecie, nie musi być każdorazowo
    podnoszona aby dostarczyć światło) brud (głównie kurz, pyłki, co za tym
    idzie zacieki) będzie się osadzać szybciej i więcej go będzie niż na
    krawędzi pomiędzy łączeniami modułów rolet (które w tej pozycji będą tylko
    przez krótką chwilę pomiędzy otwarciem i zamknięciem rolety). Oczywiście,
    umyć będzie żaluzje łatwiej, po wcześniejszym wywinięciu na lewą stronę,
    ale IMO trzeba to będzie robić dużo częściej aby zachować podstawową
    estetykę.

    Nie mam w obecnym domu rolet, ale okna elewacyjne (w tym parapety, nawet
    jeśli dziecko ma "zabawę" gdy do postawionego na jednym z parapetów
    karmnika przylatują ptaki) brudzą się niezwykle mało.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 28. Data: 2015-07-27 09:43:30
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-07-26 o 18:13, Kris pisze:

    > Weż zmień dostawcę okien na jakiegoś normalniejszego.
    >
    > Ps
    >
    > Takie j.w. kwiatki często widzę/słyszę i wtedy przestaje mnie dziwić że ludziskom
    300tysi na wybudowanie domu nie starczy.

    Taaa, bo każdy ma priorytet, żeby się zmieścić w 270 tys.
    Niektórych stać na fixy aluminiowe XXL i nie widzą problemu w cenie 5 -
    10x większej od plastików w normalnym rozmiarze

    --
    Pete

  • 29. Data: 2015-07-27 09:44:39
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-07-27 o 08:52, quent pisze:

    > Ostatecznie, raz na jakieś 2 lata, można wyjąc z takiego fixa szybę ;-)

    Życzę powodzenia. U mnie największy fix waży 600kg :P

    --
    Pete

  • 30. Data: 2015-07-27 09:54:57
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > A czemu tak się zafiksowałeś na fiksy? Przecież zalet brak a wad pełno

    Brak?

    Na szybko co najmniej trzy potrafię wymienić:
    - Przy tej samej powierzchni otworu więcej światła.
    - Mniejsze straty ciepła
    - Większa odporność na włamanie. (przy odpowiednich szybach w zasadzie jak
    ściana).

    No i cena, ale to pomijam, aby zaraz jakiś troll nie napisał że mnie nie
    stać i dorabiam ideologię :-)

    Pozdrawiam
    Ergie