  • 321. Data: 2017-01-15 21:55:40
    Temat: Re: Na polsracie nocnik
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 15 stycznia 2017 21:42:23 UTC+1 użytkownik Pete napisał:
> [...]
    kompromitacji PADa. Wierszyki były, konkretów nie a. A ja tylko ciągle pytam.

    > Nie ma chętnych, to podam
    > 1. ułaskawienie Mariusza Kamińskiego przed zapadnięciem prawomocnego
    > wyroku w sprawie.

    Prezydent miał prawo ułaskawić byłego szefa CBA na dowolnym etapie procesu - uznał
    warszawski sąd.
    http://www.rp.pl/Polityka/303309885-Legalne-ulaskawi
    enie-Kaminskiego.html

    > 2. Nie powołanie trzech prawidłowo wybranych sędziów Trybunału
    > Konstytucyjnego w poprzedniej kadencji parlamentu.
    > 3. Powołanie 'nadmiarowych' sędziów tegoż Trybunału Konstytucyjnego
    > wybranych przez Sejm tej kadencji.

    a to juz czysta polityka - moze ktos sie łudził ze pis da sie zrobic na tak
    prymitywny numer - i znów -to platforma dala pretekst do rozpierdzielenia trybunalu w
    drobny mak. A wobec tego ze TK ewidentnie nie był samodzielny i niezalezny a stal po
    stronie odsunietego ukladu został ubity.
    http://fakty.interia.pl/opinie/ziemkiewicz/news-tryb
    unal-partyjnych-cwaniaczkow,nId,1933070

    Owoż tak: nie macie, koledzy z PO, prawa wybrać całego składu trybunału, dwa miejsca
    należą się tym frajerom z PiS-u. Ale spoko, macie tu nowelę i wybierzcie pięciu, nie
    opierdzielajcie się. Co wam zrobią? Ten tam leszczyk z Belwederu będzie musiał ich
    zaprzysiąc, bo jak nie, to wsiądziemy na niego z całą profesurą, że łamie
    konstytucję, niech spróbuje podskoczyć. Oczywiście, zaskarżą wybór i wtedy ja z
    kolegami orzekniemy zgodnie z prawem, że złamaliście konstytucję; ale ponieważ
    obowiązuje wykładnia domniemania konstytucyjności, więc nasze orzeczenie będzie na
    przyszłość, rozumiecie? I tych pięciu wybranych na rympał zostanie sędziami, bo
    stworzyliśmy fakt dokonany i PiS nam będzie mógł skoczyć. A propos, Ewka, skocz po
    jeszcze jednego chivasa...

    Oczywiście, ten dialog jest wytworem wyobraźni pisarza. Bynajmniej nie twierdzę, że
    szacowni profesorowie porozumiewali się z klientami w tak dresiarskim stylu, choć po
    taśmach "Sowy" i to by mnie wcale nie zdziwiło. Ale że taki mniej więcej był sens
    zawartego dilu, to z analizy powszechnie znanych faktów wynika niezbicie.

    Niekonstytucyjną ustawę, którą w pośpiechu wprowadził pod obrady Bronisław Komorowski
    po tym, jak przegrał wybory prezydenckie, i jak stało się jasne, że PO przegra
    parlamentarne, pisali członkowie TK, współpracowali przy niej niektórzy z najgłośniej
    gardłujących dziś profesorów - wszystko to po cichu, bynajmniej ich udział nie miał
    wyjść na jaw.

    Ci sami gardłujący dziś profesorowie przeciwko niekonstytucyjnej ustawie z czerwca
    nie protestowali, a jeżeli, to półgębkiem, grzecznie - "błąd", "nie złamano prawa,
    ale złamano dobre obyczaje". Co najważniejsze: skargę na niekonstytucyjną ustawę
    złożył PiS do Trybunału 25 czerwca. Jak chodziło o udupienie pisowskiej lustracji, to
    Trybunał potrafił orzekać z dnia na dzień, z tą samą szybkością, z jaką teraz PiS
    "konwalidował", a prezydent zaprzysięgał - ale z orzeczeniem o niekonstytucyjności na
    szkodę PO zwlekał do ostatniej chwili.

    Co więcej, Trybunał wydał kuriozalne "zabezpieczenie roszczeń", czyli zakazał Sejmowi
    wyboru nowych sędziów, lejąc przy tym na swoje własne orzecznictwo, bo sam dwukrotnie
    orzekał, że instytucja zabezpieczenia roszczeń w sprawach przez Trybunał
    rozstrzyganych nie może mieć zastosowania (sam też zresztą orzekał, co prawda w nieco
    innym kontekście, że niekonstytucyjne jest narzucanie prezydentowi terminu
    zaprzysięgania sędziów). Choć "zabezpieczenie" Trybunału było z sufitu wzięte, teraz
    służy do konstruowania wykładni, na mocy której tych pięciu sędziów już
    zaprzysiężonych nie zostało konstytucyjnie wybranych.

    Więc, tak czy owak, ma być po naszemu. To znaczy, po peowsku. Wy, politycy, obrońcie
    nas jakoś przed PiS-em, a wykładnia się znajdzie, my, profesorowie, w wykładniach
    jesteśmy nieźli.

    itd....

    b.

  • 322. Data: 2017-01-15 22:09:26
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2017-01-15 21:55, Budyń wrote:

    > a to juz czysta polityka [...]

    Dlatego też mocno bym tego nie akcentował.

    Ale czy nie przeszkadza Wam ta niespotykana do tej pory dostępność
    długopisu PADa, że tak to delikatnie ujmę? I jak ta dostępność ma się do
    godności urzędu, która mnie raczej się kojarzy z pewną refleksją jaka
    powinna mieć miejsce przed podpisaniem kwitów.

    Piotrek

  • 323. Data: 2017-01-15 22:17:26
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-01-15 o 21:55, Budyń pisze:

    > Prezydent miał prawo ułaskawić byłego szefa CBA na dowolnym etapie
    > procesu - uznał warszawski sąd.
    > http://www.rp.pl/Polityka/303309885-Legalne-ulaskawi
    enie-Kaminskiego.html

    Sąd

    pod nadzorem pana zero, więc co miał orzec?
    Powiedz mi, jak można kogoś ułaskawić, skoro nie został prawomocnie skazany?
    Taka sama konstrukcja jak skazać niewinnego. W tym obozie to żadna różnica

> [...]
    > politycy, obrońcie nas jakoś przed PiS-em, a wykładnia się znajdzie,
    > my, profesorowie, w wykładniach jesteśmy nieźli.

    Jak się zaczyna dyskutować i podważać wyroki TK, które są ostateczne, to
    się:
    a. kompromituje
    b. naraża na Trybunał Stanu.

    Pierwsi sędziowie zostali prawomocnie wybrani, wybór dublerów unieważnił
    TK, więc NIKT nie może tych wyroków kwestionować. Ani prezes, ani tym
    bardziej PAD.

    --
    Pete

  • 324. Data: 2017-01-15 23:07:01
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 15 stycznia 2017 22:09:26 UTC+1 użytkownik Piotrek napisał:

    > Dlatego też mocno bym tego nie akcentował.
    >
    > Ale czy nie przeszkadza Wam ta niespotykana do tej pory dostępność
    > długopisu PADa, że tak to delikatnie ujmę?

    Nie przeszkadza - to prosta konsekwencja ze rząd i pad sa z jednego srodowiska wiec
    maja zbieżne cele.

    >I jak ta dostępność ma się do
    > godności urzędu, która mnie raczej się kojarzy z pewną refleksją jaka
    > powinna mieć miejsce przed podpisaniem kwitów.

    musialbys wykazac ze takiej refleksji i odpowiedzialnosci nie ma - wykazac a nie
    tylko to zasugerowac kierując sie wlasnymi uprzedzeniami

    b.

  • 325. Data: 2017-01-15 23:07:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ale jak te same sady pod nadzorem poprzednikow odpierdalaly nieziemskie numery to Ci
    nie przeszkadzalo? Afera bamber gold czasami nie wziela sie z tego ze ani sady ani
    prokuratorzy nic dziwnego nie widzieli w tym ze przekreciarz robi nowe przekrety.
    Jacys dziwni ale wplywowi ludzie zabijali ludzi w wypadkach drogowych i dostawali
    wyroki w zawieszeniu. A co do TK. Stworzyli go czerwoni bo do konca nie wierzyli
    przywodcom demokratycznej opozycji, ktora tez stworzyli. TK mial z zalozenia robic za
    wentyl ktorym mogli spuscic w kanal wszystko co ich wspolnicy mogli by stworzyc i co
    bylo by niezgodne z interesem czerwonych. Zaufanie jest dobre ale kontrola lepsza jak
    mawial nauczyciel czerwonych Lenin. W wielu panstwach nie ma takiego tworu i panstwa
    te dzialaja.

  • 326. Data: 2017-01-15 23:16:11
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 15 stycznia 2017 22:17:27 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

> [...]
    > Taka sama konstrukcja jak skazać niewinnego. W tym obozie to żadna różnica

    z wyrokiem sadu dyskutujesz? Ale warte zapamietania -gdy pis sie dobierze do d...
    sądziowskiej korporacji bedziesz mógł pierwszy powiedziec: słusznie, dawno mowilem ze
    są nierzetelni. Zapamietaj, bo jak znam zycie to wtedy bedziesz sędziow bronił.

> [...]
    > a. kompromituje
    > b. naraża na Trybunał Stanu.
    > Pierwsi sędziowie zostali prawomocnie wybrani,

    tak slyszalem, głównie w TVNnie

    wybór dublerów unieważnił
    > TK, więc NIKT nie może tych wyroków kwestionować. Ani prezes, ani tym
    > bardziej PAD.

    poczekamy na pierwszy wyrok aktualnego TK - tu akurat wyroki zapewne bedzie mozna
    podwazać :)

    Piłka była krótka - trybunal stanął po stronie która przegrała wybory czyli jest
    niewiarygodny bo nieobiektywny. Gdyby był niezależny i obiektywny stona platformiana
    nie mialaby z niego specjalnego pozytku, a pis by go nie ruszył.

    b.

  • 327. Data: 2017-01-15 23:18:39
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2017-01-15 23:07, Budyń wrote:
    > Nie przeszkadza - to prosta konsekwencja ze rząd i pad sa z jednego srodowiska wiec
    maja zbieżne cele.

    Ale IMHO Prezydent nie powinien być wyłącznie notariuszem partii.

    Zwłaszcza w sytuacji kiedy wprawdzie partia zdobyła większość
    parlamentarną, ale głosowało na nią niespełna 38% *biorących udział* w
    wyborach parlamentarnych.

    Piotrek

  • 328. Data: 2017-01-15 23:35:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A jak by w takiej proporcji jak PIS wygralo PO to bys zastrzezen nie mial? Faktem
    jest ze zdobyli wiekszosc w Sejmie. Dokad w wyborach ludzie ich nie zmienia na innych
    moga zrobic prawie wszystko co beda chcieli. Jak na razie nic nie wskazuje na to zeby
    ludzie chcieli PISowi podziekowac za prace. Na moje oko PIS ma zaklepana nastepna
    kadencje na 100%.

  • 329. Data: 2017-01-15 23:38:36
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2017-01-15 23:35, Zenek Kapelinder wrote:
    > A jak by w takiej proporcji jak PIS wygralo PO to bys zastrzezen nie mial? [...]

    Ale argumenty w rodzaju "a u was (też) biją murzynów" to jakieś takie
    słabe są. Nie czujesz tego?

    Piotrek

  • 330. Data: 2017-01-16 10:59:38
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-01-15 o 23:16, Budyń pisze:

    > z wyrokiem sadu dyskutujesz?

    Sąd jak to sąd. Nie ma nic wspólnego ze sprawiedliwością (* by Kazimierz
    Pawlak)

[...]

    Już się dobrał i z 3 władzy g.... pozostało.

    > tak slyszalem, głównie w TVNnie

    Tako orzekł TK.

    > wybór dublerów unieważnił
    >

    > poczekamy na pierwszy wyrok aktualnego TK - tu akurat wyroki zapewne bedzie mozna
    podwazać :)

    W tej chwili TK to wydmuszka prezesa. Został sprowadzony do roli PAD -
    czyli notariusza PiS.

> [...]
    nie mialaby z niego specjalnego pozytku, a pis by go nie ruszył.

    Zasada państwa demokratycznego wymaga by przestrzegać konstytucji.

    Niestety, ale PiS z PAD pogrzebał konstytucję już dawno temu.

    --
    Pete