  • 251. Data: 2013-01-08 14:03:47
    Temat: Re: Nowe obowi?zki zwi?zane z ustaw? ?mieciow? ;) - zaczyna sie
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    news:kch575$pg$1@news.task.gda.pl...

    > Pamiętam jak ktoś policzył koszty pomocy pańśtwowej do bankrutujących
    > stoczni...
    >
    > okazało się że gdby zamiast utrzymywac stocznie któa nic praktycznie nei
    > robiła dać te kasę pracownikom to by zarabiali chyba 4 x tyle :)

    To było jełopie 20 lat po Gierku i zaplanowane celowe zniszczenie stoczni.

    Marek

  • 252. Data: 2013-01-08 14:36:06
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Trzeba więcej podatków nałożyć "by żyło się lepiej"... oczywiście tym przy
    korycie.
    http://biznes.onet.pl/ue-ryzyko-dlugotrwalej-biedy-i
    -rosnace-bezrobocie,18491,5388264,1,news-detal

  • 253. Data: 2013-01-08 14:41:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    4CX250 wrote:

    > Juz ci napisałem jełopie że nie mam i poruszyłem temat w twoim
    > interesie.

    sądząc po wkurzeniu masz...

    gdybyś nie miał to byś nic nie napisał o tych płatnych monitach :)

    czysta psychologia drogi kolego

  • 254. Data: 2013-01-08 14:43:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    4CX250 wrote:

    > To było jełopie 20 lat po Gierku i zaplanowane celowe zniszczenie
    > stoczni.

    masz rację ładowanie grubej kasy z podatków w nierentowne przedsiębiorstwo z
    kosmicznymi przerostami zatrudnienia to było celowe działanie na
    zniszczenie.

  • 255. Data: 2013-01-08 14:47:07
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Eee tam coś kręcisz. Jakieś to grosze musiały być wpłacane a nie
    > konkretne sumy.
    > Moja żona miała taką książeczkę. O ile dobrze pamiętam, nie osiągnęła na
    > niej kwoty wymaganej do otrzymania mieszkania gdyż po prostu komuna się
    > rozpiździła i żona przestała wpłacać.

    Tam byla jakas kwota pelnego wkladu czy cos w tym stylu za ktora dokladano
    do kupowanego mieszkania. Nie mam pojecia jakie rodzice wplacali kwoty, bo
    wplacali mi i bratu. Ja jestem mlodszy, wiec wiesz.. :-)

    > Zlikwidowaliśmy ją w 1994 roku a więc 14 lat po Gierku w tym 4 lata po
    > upadku komuny. Żona dostała po zrewaloryzowaniu w przeliczeniu na
    > dzisiejsze coś około 3tyś zł a w przeliczeniu na dzisiejsze kupiliśmy
    > wtedy kawalerkę za 7,5tys zł.

    Pytanie nie jesz z zakresu czy dostales pieniadze, tylko ile relatywnie tego
    bylo. Baza niech bedzie poczatek wplat, bo pozniej inflacja zzerala pierwsze
    wplaty. Suma sumarum dostales mniej niz oszczedzali rodzice.

    > Zwróć uwagę, że także rządy postkomunistyczne czyli Prezydent Wałęsa nie
    > miały zamiaru zrewaloryzować uczciwie tych oszczędności i wszystkich
    > dosłownie wyjebano.

    A z czego, jak gospodarka byla pod kreska? Gierka trzeba bylo scigac, a nie
    Walese.

    > Moi rodzice jak i milniony innych, nic nie odkładali a mieszkanie w 1975
    > roku dostali za darmo, jako mieszkanie lokatorskie mimo że mój ojciec był
    > anty do ówczesnego systemu. Po prostu Dyrektor zakładu wezwał i wręczył
    > przydział. W czynszu spłacali (jak miliony innych) wkład i pod koniec lat
    > 80 gdy spłacili całość dostali szansę wykupienia za jakieś już nie duże
    > pieniądze na własność.

    No wlasnie. Kredyt splacany przez nas wszystkich, a nie wszyscy moga tanio
    wykupic. Moi rodzice nie mieli takiej szansy niestety, ja tym bardziej. Nie
    mam nic przeciwko Twoim rodzicom, ale widzisz jaka to sprawiedliwosc.
    Ja mam gdzies mieszkanie od panstwa. Niech ono sie do mnie nie wtraca jak i
    do reszty, a wszyscy sobie poradza.

    Pozdro.. TK

  • 256. Data: 2013-01-08 14:52:07
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 08 Jan 2013 13:50:46 +0100 osobnik zwany 4CX250
    napisał:

    > Moi rodzice jak i milniony innych, nic nie odkładali a mieszkanie w 1975
    > roku dostali za darmo, jako mieszkanie lokatorskie

    czyli nie dostali mieszkania a prawo mieszkania odwoływalne w dowolnym
    momencie

> [...]
    > wręczył przydział. W czynszu spłacali (jak miliony innych) wkład i pod
    > koniec lat 80 gdy spłacili całość dostali szansę wykupienia za jakieś

    czyli właściciel dostał polecenie oddania za grosze swojej własności, za
    którą juz raz jako obywatele zapłaciliśmy.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 257. Data: 2013-01-08 14:54:13
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Trzeba więcej podatków nałożyć "by żyło się lepiej"... oczywiście tym przy
    > korycie.
    > http://biznes.onet.pl/ue-ryzyko-dlugotrwalej-biedy-i
    -rosnace-bezrobocie,18491,5388264,1,news-detal

    Wiesz co, oczywiscie jest czym sie przejmowac, tylko dzis takie rzeczy sie
    liczy. Wtedy byle ludzie pracowali, a dzis nie pracuja bo pracowali wtedy.
    Tak w skrocie myslowym.

    Pozdro.. TK

  • 258. Data: 2013-01-08 14:56:01
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 08 Jan 2013 13:52:37 +0100 osobnik zwany 4CX250
    napisał:

    > A to ciekawe, bo ja piszę o 2,2mln zbudowanych które oglądasz do dzisiaj
    > i do których 10 milionów ludzi przeprowadziło się głównie ze wsi.

    i cały czas nie chcesz przyjąć do wiadomości, że one zostały zbudowane za
    pieniadze tych, którzy ich nie dostali. To klasyczna piramida finansowa.

  • 259. Data: 2013-01-08 14:56:42
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 08 Jan 2013 14:03:47 +0100 osobnik zwany 4CX250
    napisał:

    > To było jełopie 20 lat po Gierku i zaplanowane celowe zniszczenie
    > stoczni.

    ciekawe, że sprywatyzowana część stoczni bardzo dobrze żyje. A ta
    "zniszczona" to był syf i malaria

  • 260. Data: 2013-01-08 15:38:19
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Tam byla jakas kwota pelnego wkladu czy cos w tym stylu za ktora dokladano
    > do kupowanego mieszkania. Nie mam pojecia jakie rodzice wplacali kwoty, bo
    > wplacali mi i bratu. Ja jestem mlodszy, wiec wiesz.. :-)

    Ale 7 złotych... nie chce mi się wierzyć.

> [...]
    > Ja mam gdzies mieszkanie od panstwa. Niech ono sie do mnie nie wtraca jak

    Maniek. Ja nie mówię że to było dobre. To było złe. Cały czas jednak zwracam
    uwagę że po długach Gierka jest co sprzedawać i pozostało 2,2mln mieszkań
    wartych dzisiaj 110mld dolarów. Co takiego sprzedamy po Tusku? Te 3
    autostrady wybudowane najdrożej na świecie i dofinansowywane a potem jeszcze
    płatne i to najdroższe?
    Ja też zastanawiałem się po upadku komuny jak to będzie ale nie psioczyłem.
    Nie byłem przyklejony do miejsca zamieszkania i pracy i jeszcze za komuny
    jeździłem za granicę. Zarobiłem ciężką pracą a nie ukradłem nikomu i mogłem
    sobie kupić mieszkanie, potem drugie a teraz dom. Nie mam ani grosza
    kredytów. Jedyne co, kiedyś miałem kartę debetową w BPH jak budowałem dom bo
    to było wtedy dość dobre gdy mi płatności z faktur nie schodziły to miałem z
    czego awaryjnie kupić materiał. Ale po skończeniu budowy z kart debetowych
    nawet zrezygnowałem. Niczego, poza dopłatami do solarów i kanalizacji od
    państwa nie dostałem a Gierek rozdawał mieszkania i dopłacał do owoców
    cytrusowych. Wolę aby dzisiaj nie było żadnych dopłat, aby kazdy się
    ubezpieczał dobrowolnie aby drogi były wszystkie płatne _ale_nie_z
    pieniędzy_podatników_. Podatki minimalne, tylko na obronność kraju i na
    podstawowe jego funkcjonowanie. Reszta podatków ma być zmieciona.

    Marek