  • 351. Data: 2021-06-19 21:40:22
    Temat: Re: Nowy ładPIS: dom do 70 m2 bez pozwoleniai kierownika budowy
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 19 czerwca 2021 o 20:31:07 UTC+2 Kris napisał(a):
    > Czyli zapytam o to o co Kogutek pyta Ciebie od dłuższego czasu: jak oszczędzać
    wodę?
    Ja nie pytam jak oszczędzać wodę. Pytam jak Budzik oszczędza wodę. Jeden przykład
    dał. Ogranicza jedzenie mięsa. Szacun mu za to z innego powodu niż oszczędzanie wody.
    Postępuje podobnie. Smakują mi kotlety sojowe a raczej płaty sojowe udające mięso w
    wielu potrawach. Robiłem z nich strogonowa, dodawałem do fasoli po bretońsku, robiłem
    kotlety mielone. Ostatnio dołożyłem do młodej kapusty. To tak na marginesie było.
    Niejedzenie mięsa z oszczędzaniem wody nie ma nic wspólnego. Świnie ani krowy a tym
    bardziej kury wody nie anihilują. Cała woda jaka była użyta do wytworzenia kilograma
    mięsa wróciła do środowiska. To gdzie się zmarnowała? A jak zboże rośnie to wodę
    trzeba oszczędzać jak ono podlewane deszczem i dodatkowo bierze wodę z wód
    gruntowych? Czyli z wód zasilanych deszczem. Ale jak w w gospodarstwach ogrodniczych
    co mają 20 hektarów pod szkłem starają się zużyć jak najmniej wody. Ale nie żeby ją
    oszczędzać ale żeby oszczędzać kasę jaka płacą za wodę. Kopia studnie głębinowe i ci
    od wody w Polsce zakładają im licznik i pobierają opłatę za wyciągnięta spod ziemi
    wodę. Tak jak ogrodnicy nie mogą oszczędzić wody tak Budzik też nie może oszczędzić
    wody. Jak użyje za mało do płukania prania to parchów dostanie. Jak nie wypije tyle
    ile musi to się rozchoruje. Jak się nie będzie mył to go z pracy zwolnią pod
    pretekstem redukcji etatów. Jak zarządzi żeby wodę w kiblu spuszczać raz na dobę to
    nie będzie mógł okien otwierać żeby inni świeże powietrze mieli. Nawet a może tym
    bardziej wody nie da się oszczędzić na pustyni. Jak Budzik będzie miał 5 litrów wody
    a żeby dojść do oazy będzie potrzebował 6 litrów wody to co by nie robił to wykituje
    trzy kilometry przed oazą.

  • 352. Data: 2021-06-19 21:57:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 19 czerwca 2021 o 15:55:47 UTC+2 Kris napisał(a):

    > Są wątki które się ewidentnie ich bohaterom nie udały
    > Np watek o chlebie "wodnym" i bzdury które tam użytkownik wypisywał.
    > Kogutowi "nie udał" się wątek o czystości powietrza w Łodzi bo fakty są jakie są a
    on bzdury uparcie pisze
    > Tobie zaś nie udał się watek o oszczędzaniu wody, bo tu niestety Kogut ma sporo
    racji
    > Piszesz o linkach w google, w tamtej dyskusji chyba z przed roku już ktos linki
    wstawiał. Linki ze w w Afryce wody brak i ludzie z tego powodu umieraja
    > Napisałem ze codziennie moge 1000-2000litrów wody udostępnić tylko niech to ktoś do
    Afryki dostarczy.
    > Odzewu nie było.
    > Jak mogę wode oszczędzać?
    > Czy jak zamiast kąpieli w wannie(250 litrów) zrobię szybki prysznic(50Litrów) to
    200lutrów oszczędziłem?
    > Patrząc po sieci wodociagowej i kanalizacyjnej w moim mieście te 200litrów które
    pobrałem z kranu i rozrzutnie wlałem do wanny za pół godziny będzie w lokalnej rzece
    czyli wróci do środowiska.
    > W tym tygodniu ok 3 godziny dziennie u mnie podlewanie ogrodu działa, pi razy drzwi
    to 3 tys litrów dziennie.
    > Zmarnowana/nie oszczędzona woda czy jednak nie?- bo wróciła do środowiska i
    nawodniła rośliny, napił się jeż i inne krety.
    Pozwolisz że zaprotestuje. Od kilku lat mam takie nikomu nie szkodzące hobby że
    sprawdzam co jakiś czas pogodę. Na Interii oprócz prognozy podają jakie jest
    zanieczyszczenie powietrza. Dane biorą z sieci czujników. Ta sama sieć czujników
    służy wielu rządom na świecie do czegoś tam. Korzystają z niej instytucje państwowe.
    Czyli to musi być sieć dająca wiarygodne dane. Jest jeszcze sieć amatorska. Posłużę
    się prostym przykładem. Jedziesz samochodem. Zatrzymuje cię policjant i twierdzi że
    przekroczyłeś prędkość. Pytasz skąd o tym wie. A on że znalazł w necie opis
    urządzenia do mierzenie prędkości i go sobie zrobił. Odpowiedz uczciwie czy zajebał
    byś go śmiechem czy zapłacił mandat? Tak samo z amatorska siecią. Powstała żeby
    sprzedawać czujniki. Jak zawyża to bardzo dobrze dla sprzedawcow bo sprzedają więcej.
    Wracając do sedna. Od kilku lat sprawdzam pogodę i jednocześnie widzę jakie jest
    zanieczyszczenie powietrza w Łodzi. Teraz jest 17 jednostek. Dużo? Przekroczenie
    pięćdziesięciu widziałem. Nie był to bardzo często. Przekroczenie stu jednostek chyba
    nie widziałem. Nie uznaje wyników z amatorskich sieci i będę bronił tego że pisałem o
    niskim wskaźniku zanieczyszczenia powietrza w Łodzi. Bo jest niski.

  • 354. Data: 2021-06-20 19:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > wyników z amatorskich sieci i będę bronił tego że pisałem o niskim
    > wskaźniku zanieczyszczenia powietrza w Łodzi. Bo jest niski.

    Czyli dopuszczasz sie uproszcenia w stylu: organizacja nierzadowa =
    rowna sie organizacja amatorska.
    Organizacja rzadowa - równa sie organizacja profesjonalna.
    Zazdroszcze ci takiego spokoju ducha

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie

  • 353. Data: 2021-06-20 19:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Czyli zapytam o to o co Kogutek pyta Ciebie od dłuższego czasu:
    > jak oszczędzać wodę?

    Na ten moment nie mam zadnego sensownego pomysłu poza ograniczaniem
    ilosci jedzonego miesa.
    Z wszelkich opracowań jakie czytałem wynika ze to co nas obecnie
    najbardziej truje pod wieloma wzgledami (z woda włącznie) to własnie
    nadmierne spozywanie produktów odzwierzecych.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

  • 355. Data: 2021-06-20 19:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Ano
    >
    > Sprawdż czy czasem u Ciebie z kranu nie leci woda z Warty.

    W jakiejs czesci zapewne tez.
    Ale z podziemnych zródeł rowniez.

    > Tia
    > Wyjaśnialiśmy juz to
    > ilość krów, ilość wody która pija i ilość opadów(dostepne w necie)
    > i wychodzi że ryby w Wiśle winny brzuchami po dnie szorować tylko
    > z powodu krów.. A tak nie jest

    Mo ale juz ustaliliśmy ze woda krąży wiec zapewne ta sama woda liczona
    jest wielokrotnie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.

  • 356. Data: 2021-06-20 20:19:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 20 czerwca 2021 o 20:00:00 UTC+2 Budzik napisał(a):

> [...]
    > najbardziej truje pod wieloma wzgledami (z woda włącznie) to własnie
    > nadmierne spozywanie produktów odzwierzecych.

    To ja tak:
    1. Przez pierwsze ćwierć wieku swego życia mieszkałem na wsi na gospodarstwie rolnym
    Teraz te budynki wynajmuję koledze. Ma on tam na dzisiaj ok100 jałówek
    Żeby je wykarmić musi na kilku czy kilkunastu hektarach nasiać zboża itp.
    I tak właśnie robi.
    Nie nawadnia tych pół sztucznie więc czy by miał te krowy czy nie ilość wody która
    spadnie na te pola jest ta sama.
    Woda do picia dla krów jest chyba pomijalna w temacie oszczędności.

    2. Tu gdzie mieszkam to tereny rolnicze. Dawne PGRy itp.
    W promieniu 100-150km znam każdą chyba wioskę.
    Po PGRach ziemię przejęli rolnicy. Niektórzy maja kilka hektarów a niektórzy kilkaset
    Ci co mają kilkaset to sztucznie nawadniają pola(studnie głębinowe) bo takie coś
    opłaca się przy większy areale w jednym kawałku.
    Ale ciekawostka: nawadniają tylko pola na których uprawiają ziemniaki.
    Bo lokalnie mamy tu jedną z większych chyba na świecie fabryk która przerabia
    ziemniaki na frytki itp.
    I praktycznie cała okolica w promieniu kilkuset km uprawia ziemniaki dla tego
    zakładu.
    Więc paradoksalnie nie jedząc mięsa nie oszczędzasz wody bo żarcie dla krów nie jest
    sztucznie nawadniane.
    Przestań jeść frytki to być może coś tam wody dla środowiska zaoszczędzisz.

  • 357. Data: 2021-06-20 20:25:05
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]

    > rowna sie organizacja amatorska.
    > Organizacja rzadowa - równa sie organizacja profesjonalna.

    Po raz kolejny widać ze ten watek Kogutowi się nie udał.
    Ale nie odpuszcza i dalej brnie.

  • 358. Data: 2021-06-20 21:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > nawadniane.
    > Przestań jeść frytki to być może coś tam wody dla środowiska

    To jednak jest mała manipulacja...
    nie pomyslałes o tym, ze gdyby nie te zwierzatka to ten fragment pola
    mogłby byc przeznaczony na jedzenie dla ludzi.
    Albo z racji tego ze uprawa dla ludzi wystarczałaby z duzo mniejszego
    pola, mogłby być np łaka albo lesnym zagajnikiem który zatrzymywałby
    wode w krajobrazie.

    Bo uprawa zwierzat własnie to robi - zajmuje kolejne fragmenty ziemi
    albo bezposrednio na hodowle, albo na uprawe potrzebna pod tą hodowle.
    Nie słyszałem ani pol wywiadu z jakimkolwiek naukowcem który
    twierdziłby ze to co sie obecnie dzieje w kontekscie dramatycznego
    zwiekszania sie ilosci spozywanego miesa jest dobre lub neutralne dla
    planety.

    No moze jakies pojedyncze konferencje sponsorowane przez producentów
    miesa, ale tego typu lobbing pomijam bo sa one szybko rozszyfrowywane.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

  • 359. Data: 2021-06-20 23:06:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    > "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie
    > ma nieprzerwanie wzrastać." Alfred Hitchcock
    Czyli dopuszczasz przypadek że policjant zmierzy ci prędkość za pomocą starego radia
    połączonego z pedałem do domowej maszyny do szycia, uznasz wynik pomiaru i zapłacisz
    stosowny mandat.

  • 360. Data: 2021-06-20 23:20:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 20 czerwca 2021 o 20:25:06 UTC+2 Kris napisał(a):

    > Po raz kolejny widać ze ten watek Kogutowi się nie udał.
    > Ale nie odpuszcza i dalej brnie.
    Brnął bym gdybym pisał że jest 25 jak by w realu było 300. Teraz w Łodzi jest 27
    jednostek. W skali w jakiej pracuja stacje z których korzystają instytucje rządowe
    wszędzie na świecie 27 to super czyste powietrze. Powyżej 50 do 100 jest czyste. Żeby
    było jasne to informuje i oświadczam że skale z urządzeń profesjonalnych i
    amatorskich się nie pokrywają. Urządzenia, nazwę je dla uproszczenia, profesjonalnymi
    jak wszystkie takiej kategorii podlegają okresowym badaniom i legalizacji. Urządzenia
    amatorskie zbudowane na bazie czujników kurzu z odkurzaczy nie mają żadnych badań
    ani legalizacji.