  • 511. Data: 2021-07-11 11:42:24
    Temat: Re: Nowy ładPIS: dom do 70 m2 bez pozwoleniai kierownika budowy
    Od: Runt <r...@s...prv>

    W dniu 2021-07-11 o 00:37, kanalia Zenek Kapelinder pisze:
> [...]

    brawo zenusiu! brawo! projekcja! ;-)))
    zabraklo argumentów łajzo? ;-)))

    --
    Runt

  • 512. Data: 2021-07-11 12:53:35
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    Myjek Ciebie prostował ale tutaj to przesadziłeś ostro po raz kolejny

    > Nie wymyśliłem chuju osrany historyjki o wodnym chlebie. Napisałeś że do zrobienia
    ciasta do chleba potrzeba 20% mąki i 80% wody. I że to się potem piecze w
    temperaturze 180 stopni i zużywa 1,5kWh prądu. Jedyne co mnie może powstrzymać przed
    odpisywaniem to prawdopodobieństwo że masz rodzinę. I na niej odbijasz swoje życiowe
    porażki. Znałem kiedyś kogoś takiego jak ty. Jak się z nim zgadzać nawet jak kłamał,
    opowiadał pierdoły kto to w ogień by za takiego poszedł. Ale jak tylko zwróciło mu
    się uwage nawet w prostej sprawie to wróg do końca życia. Do tego za według niego
    doznane krzywdy mścił się na żonie i dzieciach. Znał się dokładnie na wszystkim jak
    ty. On był chory na schizofrenię. Ty też jesteś na nią chory.

    Widzę po nocach nie możesz spać, aby tylko nakłamać.

    20% mąki i 80% wody to są twoje chore wymysły. Kłamiesz i manipulujesz
    wartościami jak ci pasuje.

    Popierdoliło ci się sklerotyku z moim opisem robienia zakwasu/zaczynu, a
    napisałem, że robiąc zakwas zaczynam od wsypania 200g mąki i wlania 400g
    wody.

    Zakwas się hoduje przez kilka dni, codziennie dosypując kolejne porcje
    mąki i dolewając wody. Jednorazowa hodowla zakwasu starcza na upieczenie
    2-3 dużych bochenków chleba. Zakwas dzieli się na 3-4 porcje. Do każdej
    porcji dosypuje się świeżej mąki, dolewa się wody. Z 3/4 i wyrabia się
    ciasto, a 1/4 pozostawia do wyhodowania kolejnej porcji zakwasu na
    kolejne pieczenie za kilka dni.

    Oczywiście podczas hodowania zakwasu, woda częściowo odparowuje wraz z
    gazami (dwutlenkiem węgla). Ile jej odparowuje to nie wiem, bo nigdy mi
    nie przyszło do głowy, aby to zmierzyć.

    Zakwas ma konsystencję lejącej się papki, podobnej do ciasta
    naleśnikowego i stanowi od 1/4 do 1/2 całej masy bochenka chleba.
    Pozostała część to świeża mąka. W zależności czy chcemy mieć chleb
    bardziej żytni czy bardziej pszenny oraz czy ma być bardziej czy mniej
    razowy. Mniej czy bardziej kwaśny. Bochenki się wyrabia dosypując mąkę i
    dolewając wody "na oko" tak, aby konsystencja ciasta była mocno
    plastyczna, ale żeby się nie rozlewała.

    Bochenki te wędrują do piekarnika, który prowadzi cały proces wyrastania
    ciasta i wypieku chleba. W trakcie pieczenia do zbiornika piekarnika
    wlewa się wodę, ponieważ piekarnik w odpowiednich momentach wytwarza
    parę wodną, aby chleb się zbytnio nie spiekł. Podczas jednego wypieku,
    piekarnik zużywa ok. 1/4 litra wody do produkcji pary.

    Piekarnik piecze chleb w temperaturze 180'C. Dokładnie taki sam proces
    pieczenia odbywa się w dobrych piekarniach. Tyle, że tam nierzadko
    temperatura w piecu przekracza 200'C no i skala jest nieco większa. Tak
    się składa, że przez kilkanaście lat naprawiałem automatykę w jednej
    piekarni. Wymieniałem im czujniki i regulatory, czasami te regulatory im
    naprawiałem po stronie elektronicznej. Czasami się wymieniało lub
    odkamieniało wytwornice pary wodnej czy napędy pieców obrotowych i
    mieszalników tzw. miesiarek.

    Nie interesuje mnie jak ty pieczesz, bo ty nie pieczesz chleba tylko
    bułkę drożdżową. Ja natomiast opisywałem wypiek prawdziwego chleba i
    liczyłem koszty wypieku prawdziwego chleba, włącznie ze zrobieniem
    zakwasu. W chlebie najsmaczniejsza jest chrupiąca, ale nie spieczona
    skórka, której nigdy nie uzyskasz w maszynce do wypieku bułek.

    Nadal uważam, że wypiek chleba w domu nie jest tańszy niż koszt zakupu
    chleba z piekarni. Piekę tylko dlatego, że wiem co upiekłem, a po drugie
    chleb taki jest o wiele smaczniejszy od tego kupnego.

    To co ty pieczesz to syf, który niczym się nie różni od tych dmuchanych
    bułek ze sklepu z masówki. Choć nie, te bułki ze sklepu są smaczniejsze.
    Mają smaczniejszą skórkę, bo są wypiekane w piecu.

    Powtarzam kolejny raz. Wsypanie porcji mąki pszennej do maszynki,
    dodanie trochę wody, oleju, dosypanie soli, drożdży czy proszku do
    pieczenia itd. to nie jest wypiek chleba. To jest wypiek bułki.

    Spróbuj choć raz upiec prawdziwy chleb na prawdziwym zakwasie, a dopiero
    zrozumiesz o czym pisałem. Ale od razu ci powiem, że takiego chleba nie
    da się upiec w maszynce. Do tego musi być piec lub piekarnik, bo taki
    chleb mocno wyrasta, a pomimo wyrastania jego konsystencja jest dość
    zwarta i taki chleb jest mocno sycący. Zjesz kromkę czy dwie i czujesz
    się pełny.

    Co zaś się tyczy twoich pierdół, które pisałeś na grupach to gdybym tu
    za każdym razem je wytykał to nikt już by nie mógł podyskutować na
    grupach, bo ich wypowiedzi ginęłyby w gąszczu twojej głupoty, którą piszesz.

  • 513. Data: 2021-07-11 13:15:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > Może na obszarach zasobnych w wodę, a takich coraz mniej, takie proste
    > przełożenie by się sprawdziło. Ale są tereny, na których trudno uprawiać
    > cokolwiek, a co dopiero łany pszenicy, warzywa, czy ukochany zastępnik
    > mięsa w postaci soi.

    Pod uprawę soi rąbie się bez opamiętania deszczowe lasy Amazonii.
    Tam akurat wody nie brakuje, stąd zresztą pomysły takich upraw. Ale
    rżnięcie puszczy jednakowoż fajne nie jest. Więc i soja w zastępstwie
    mięsa fajna być nie musi.

    Niedostatek wody nie jest jedynym czynnikiem ograniczjącym uprawy i
    skłaniającym ku hodowli. Może to być też zbyt krótki okres wegetacji,
    jak na potrzeby dojrzewania zbóż. Przykładem jest choćby wołoskie
    pasterstwo w Karpatach, które dotarło aż w nasze Tatry. Jeszcze w XIX
    wieku górale podhalańscy po chleb jeździli furą do Krakowa.

    > Tak na marginesie, jak zaskoczyła mnie ostatnio aktualizacja
    > dziecięcych bajek - już nawet jeden odcinek "Barbapapy" jest
    > poświęcony nieekologicznemu awokado.

    Ciekaw jestm opinii Barbapapy w tej sprawie. Ja, jak nieco zainteresowałem
    się tematem, byłem zaskoczony skalą tego zjawiska. Konsumpcja awokado
    w USA wzrasta od kilku lat o ponad 30% rocznie i wkrótce będzie to ponad
    funt miesięcznie na osobę. Ten kraj ma psychikę kilkuletniego dziecka,
    którmu zasmakował torcik z orzechami i czekoladą -- więc tylko to chce
    teraz jeść. Mam wrażenie, że w Europie nie mamy aż takich ciągot do
    monotematycznego odżywiania.

    --
    Jarek

  • 514. Data: 2021-07-11 15:29:52
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > prawie w każdej płycie styropianu wycinać bruzdy, a w wielu płytach tych
    > bruzd było po kilka w różnych kierunkach.

    Na 350 m2 tyle instalacji że każda płyta (ok 0,5m2)do rzeźbienia?
    Podejrzewam że poprzedni fachofcy tam że 4 przedłużacze rzucilii i zapomnieli zabrać
    a Ty z 2 kolegami bezrefleksyjnie zamiast je zwinąć to w styropianie rzezbiles 50
    dniowek

  • 515. Data: 2021-07-11 15:42:44
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-07-11 o 15:29, Kris pisze:

> [...]
    zabrać a Ty z 2 kolegami bezrefleksyjnie zamiast je zwinąć to w styropianie rzezbiles

    Miałeś się ustosunkować do wcześniejszych swoich chamskich kłamstw i dać
    linka lub cytat choć jednej mojej wypowiedzi w której jako pierwszy
    komuś ubliżyłem lub jako pierwszy byłem chamski wobec niego.

    A ty dalej brniesz w pisaniu swoich głupot. Kolejny raz robisz z siebie
    debila i dopraszasz się, aby cię traktować jak debila. Jak widać dawanie
    ci szansy to strata czasu.

  • 516. Data: 2021-07-11 15:52:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 11 lipca 2021 o 15:42:47 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):

    > Miałeś się ustosunkować do wcześniejszych swoich chamskich kłamstw i dać
    > linka lub cytat choć jednej mojej wypowiedzi w której jako pierwszy
    > komuś ubliżyłem lub jako pierwszy byłem chamski wobec niego.

    Przepraszam bardzo. Zapomniałem
    Ale chcesz to masz: ostatnia dyskusja z Myjkiem, niedawna dyskusja z heby czy
    chociażby ze mną

    > A ty dalej brniesz w pisaniu swoich głupot. Kolejny raz robisz z siebie
    > debila i dopraszasz się, aby cię traktować jak debila. Jak widać dawanie
    > ci szansy to strata czasu.

    Dlaczego jesteś taki chamski?

  • 517. Data: 2021-07-11 15:57:31
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-07-11 o 15:52, Kris pisze:

    > Przepraszam bardzo. Zapomniałem
    > Ale chcesz to masz: ostatnia dyskusja z Myjkiem, niedawna dyskusja z heby czy
    chociażby ze mną

    To nie jest odpowiedź.

    Miałeś wskazać konkretne wypowiedzi. W taki sposób to ja mogę udowodnić,
    że jesteś kretynem i debilem, a dowodem na to są ostatnie twoje
    wypowiedzi z osobą o nicku ......

    W miejscu kropek sobie podstaw nick jaki chcesz.

    Dlaczego jesteś debilem?

  • 518. Data: 2021-07-11 15:58:42
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-07-11 o 15:56, Kris pisze:
    zabrać a Ty z 2 kolegami bezrefleksyjnie zamiast je zwinąć to w styropianie rzezbiles
    50 dniowek
    > Ale generalnie dam Tobie szansę.
    > Napisz proszę w jakie instalacje był ten dom " uzbrojony" i jak były położone że
    zajmowały 350m2.
    > Lubisz dużo pisać to i to opisz.

    Gówno ci do tego, a przed debilami nie mam zamiaru się tłumaczyć.

  • 519. Data: 2021-07-11 16:47:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 11 lipca 2021 o 15:58:46 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
    >.
    > Gówno ci do tego, a przed debilami nie mam zamiaru się tłumaczyć.

    Po raz kolejny jesteś chamski w dyskusji.
    Dlaczego?

  • 520. Data: 2021-07-11 17:48:28
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    "Rodzina mieszka w domku na zgłoszenie
    www.onet.pl/styl-zycia/noizz/rodzina-mieszka-w-domku
    -na-zgloszenie-byl-tanszy-od-kawalerki/d5jtpgx,3796b
    4dc