  • 161. Data: 2014-03-31 09:48:38
    Temat: Re: Bojlery nierdzewne, - co to warte?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 31.03.2014 09:45, Ergie pisze:

    > Oczywiście, ale co zrobić jeśli komuś łatwiej uwierzyć w krasnoludki niż
    > w siebie?

    Łatwiej jest też wziąć jakieś znieczulenie niż odkryć przyczynę bólu. I
    co z tego?

    > Nawet pracujący tam księża przyznają że to
    > źródełko to mit, ale skoro ludzie wierzą i to działa to niech wierzą
    > dalej. To wiara uzdrawia nie woda.

    Opium ludu ;)

  • 162. Data: 2014-03-31 10:18:52
    Temat: Re: [OT]Re: Bojlery nierdzewne, - co to warte?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    uzytkownik wrote:

    > Twoje sarkazmy świadczą tylko twojej bardzo niskiej kulturze
    > osobistej.

    wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazuje że sarkazm jest zwykle
    objawem wysokiej inteligencji i jest stosowany w stosunku do głupców.

    Bo jak inaczej niż kpiną zbywać ludzi którzy wypisują oczywiste brednie,
    podpierając sie opracowaniami kompletnych idiotów :)

  • 163. Data: 2014-03-31 11:35:10
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > Łatwiej jest też wziąć jakieś znieczulenie niż odkryć przyczynę bólu. I co
    > z tego?

    To że wiara w krasnoludki nikomu nie szkodzi, a jeśli komuś pomaga to niech
    sobie wierzy. Nie rozumiem dlaczego wiele osób poświęca sporo energii na
    zwalczanie czyjejś wiary. Zwalczać należy fanatyzmy, ale po co zwalczać
    wiarę? Wojujący ateiści niczym nie różnią się od wojujących wyznawców.

    > Opium ludu ;)

    Nie, nie opium to tzw. efekt placebo jak najbardziej uzasadniony naukowo.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 164. Data: 2014-03-31 12:12:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 31.03.2014 11:35, Ergie pisze:

> [...]
    > energii na zwalczanie czyjejś wiary. Zwalczać należy fanatyzmy, ale po
    > co zwalczać wiarę? Wojujący ateiści niczym nie różnią się od wojujących

    Z tego samego powodu, dla którego zwalcza się np. analfabetyzm. Żeby
    uwolnić ludzi i pozwolić im się rozwijać.

    Opim też jest uzasadnione naukowo.

  • 165. Data: 2014-03-31 12:15:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
> [...]
    > energii na zwalczanie czyjejś wiary. Zwalczać należy fanatyzmy, ale
    > po co zwalczać wiarę? Wojujący ateiści niczym nie różnią się od

    hm...

    idiotyzm polega na tym że jak bedziesz opowiadała że gadasz do niewidocznych
    krasnalów i ze ci pomagają to masz szansę na trafienie na obserwację do
    psychiatryka, wierzący za podobne głupoty nie są keirowane na badanie
    psychiatryczne...

  • 166. Data: 2014-03-31 12:17:21
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    > Z tego samego powodu, dla którego zwalcza się np. analfabetyzm. Żeby
    > uwolnić ludzi i pozwolić im się rozwijać.

    ROTFL. Od czego uwolnić? Proste pytanie - dwóch alpinistów jeden wierzy że
    zdobędzie szczyt a drugi nie. Który ma większe szanse na sukces? Wiara jest
    pozytywnym bodźcem do działania i nie ma ani sensu ani powodu by ją
    zwalczać. Zwalczać należy fanatyzmy (w tym religijny) ale fanatyzmy mają
    niewiele wspólnego z wiarą.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 167. Data: 2014-03-31 13:07:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
> [...]
    > ani powodu by ją zwalczać. Zwalczać należy fanatyzmy (w tym
    > religijny) ale fanatyzmy mają niewiele wspólnego z wiarą.

    Wierzyc trzeba w siebie a nie w niewidzialnych przyjaciół...

    Niestety ale religie zwykle zawierają znaczący pierwiastek ogłupiania
    wyznawców, ponadto zwykle chcą narzucać swoją wizję świata także tym co nie
    wierzą.

    Nie ma religii bez potrzeby uszczęśliwiania także innych na siłe.

  • 168. Data: 2014-03-31 13:16:17
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

> [...]

    > niewidocznych krasnalów i ze ci pomagają to masz szansę na trafienie na
    > obserwację do psychiatryka, wierzący za podobne głupoty nie są keirowane

    Chcesz zamknąć "wszystkich"? :-)
    Setki kierowców wierzą w to że płyta CD działa jak antyradar, miliony
    grających w totka wierzą że ich liczby są bardziej prawdopodobne niż
    1,2,3,4,5,6. Tysiące inwestorów wierzyło że ceny akcji/funduszy
    inwestycyjnych/nieruchomości mogą tylko rosnąć. Dziesiątki tysięcy tzw.
    "frankowców" wierzyło że frank nigdy nie przekroczy magicznej bariery xx pln
    za franka.

    I tak dalej i tak dalej...

    To ja już wolę aby oni wszyscy wierzyli w krasnoludki - dzięki temu
    oszczędzą czas i pieniądze :-)

    Właśnie mi się przypomniała pewna ciekawostka: Wiesz jacy księgowi są
    najbardziej poszukiwani w USA przez prywatnych właścicieli firm? Mormoni bo,
    to chyba ostatnia grupa ludzi którzy żyją wedle zasad które głoszą i
    statystyka pokazuje że szansa że taki księgowy oszuka swojego szefa jest
    niższa niż gdyby wyznawał jakąkolwiek inna wiarę czy tez nie wyznawał
    żadnej.

    Obiektywnie patrząc ci ludzie są pożyteczni dla reszty społeczeństwa a
    jednocześnie szczęśliwi. Po co mianoby ich zamykać tylko dlatego że wierzą w
    to że Bóg komuś podyktował książkę.

    Skoro nauka od kilkuset lat nie zajmuje się już istnieniem lub nie
    istnieniem boga bo uznała to za problem nierozwiązywalny to dlaczego
    ktokolwiek miałby kogokolwiek w jakikolwiek sposób karać za jego wierzenia?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 169. Data: 2014-03-31 13:58:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 31.03.2014 12:17, Ergie pisze:

    > ROTFL. Od czego uwolnić? Proste pytanie - dwóch alpinistów jeden wierzy
    > że zdobędzie szczyt a drugi nie. Który ma większe szanse na sukces?

    Ten, który lepiej się przygotował, zamiast wierzyć w bajki.

    > Wiara jest pozytywnym bodźcem do działania i nie ma ani sensu ani powodu

    Jest bodźcem, ale negatywnym.

    > by ją zwalczać.

    Irracjonalizm należy zwalczać.

    Bo jeśli ktoś wierzy w takie bajki i nagle zacznie słyszeć głosy mówiące
    mu, żeby kogoś np. zabić, to zamiast iść do lekarza uwierzy tym głosom.

  • 170. Data: 2014-03-31 14:56:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 31.03.2014 13:16, Ergie pisze:

    > Właśnie mi się przypomniała pewna ciekawostka: Wiesz jacy księgowi są
    > najbardziej poszukiwani w USA przez prywatnych właścicieli firm? Mormoni

    Legenda Urbana.

> [...]
    > statystyka pokazuje że szansa że taki księgowy oszuka swojego szefa jest
    > niższa niż gdyby wyznawał jakąkolwiek inna wiarę czy tez nie wyznawał

    Mitt "Chorągiewka Na Wietrze" Rommney był szczególnie wiarygodny...

    > Obiektywnie patrząc ci ludzie są pożyteczni dla reszty społeczeństwa a
    > jednocześnie szczęśliwi.

    Niewolnik naćpany odpowiednimi prochami też będzie szczęśliwy. I pożyteczny.

    [ciach]

    > Skoro nauka od kilkuset lat nie zajmuje się już istnieniem lub nie
    > istnieniem boga bo uznała to za problem nierozwiązywalny to dlaczego

    Nauka nie zajmue się też magicznymi niewidzialnymi różowymi jednorożcami.

    Ale zacznij komuś z przekonaniem opowiadać, że magiczny niewidzialny
    różowy jednorożec odwiedza cię co wieczór przed zaśnięciem i co wieczór
    z nim rozmawiasz...

    > ktokolwiek miałby kogokolwiek w jakikolwiek sposób karać za jego wierzenia?

    Karać?