  • 71. Data: 2012-02-18 17:39:39
    Temat: Re: Obowiązek odśnieżania posesji.
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Zdecydowanie mylicie pojęcia. Jest ubezpieczenie od odpowiedzialności
    > cywilnej dobrowolne i jest ustawowe. Jeśli połamany będzie dochodził
    > odszkodowania z dobrowolnego ubezpieczenia OC właściciela posesji to
    > ubezpieczyciel odpowie że nie płaci i roszczenia proszę kierować
    > bezpośrednio do sprawcy. Jeśli zaś połamany będzie dochodził odszkodowania
    > z ubezpieczenia ustawowego sprawcy (tak jak to dzieje się w przypadku OC
    > komunikacyjnego) to ubezpieczyciel ma ustawowy obowiązek odszkodowanie
    > wypłacić - bo ustawowe OC nie ma za zadanie chronić sprawcy a ofiarę.

    jedno i drugie chroni sprawcę przed kosztami związanymi ze spowodowanymi
    przez niego szkodami, a to, czy jest to obowiązkowe, jak OC komunikacyjne,
    czy dobrowolne, jak OC przy ubezpieczeniu domu, to nie ma znaczenia, ważne
    natomiast co zapisano w OWU jednego czy drugiego...

    pozdrawiam
    s_13

  • 72. Data: 2012-02-18 19:18:28
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-02-17 13:31, Robert G wrote:
    > Tak jednak nie jest, bo jest idiotyczne prawo, które wprowadził zdaje
    > się któryś z rządów po 2000 roku - ale tu nie jestem pewien.

    I słusznie, że masz wątpliwości bo wprowadzono to w 1921 roku.

    Konkretnie rozporządzeniem Naczelnego Nadzwyczajnego Komisarza do Spraw
    Walki z Epidemjami z dnia 10 czerwca 1921 r. wydanym w porozumieniu z
    Ministrem Spraw Wewnętrznych w przedmiocie utrzymania porządku w domach
    na dziedzińcach, chodnikach i jezdniach w gminach miejskich ;-)

    BTW, obowiązek sprzątania chodników (gminnych) nie jest specyficzny dla
    Polski. Powiedziałbym nawet, że jest dość powszechny w świecie.

    Piotrek

  • 73. Data: 2012-02-18 19:23:25
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-02-17 15:00, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > "Kwestię porządkowania chodnika reguluje ustawa z 13 września 1996 roku
    > o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dziennik Ustaw z 1996 roku,
    > pozycja 131, numer 622). Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 4 tej ustawy
    > właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku
    > przez oczyszczanie ze śniegu i lodu oraz usuwanie błota i innych
    > zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości."

    No ale takie obowiązki to zostały wprowadzone w 1921 roku i później to
    już w zasadzie cały czas funkcjonowały w różnych rozporządzeniach lub
    ustawach.

    Piotrek

  • 74. Data: 2012-02-18 19:24:59
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "s_13" napisał w wiadomości grup

    >bo zakłócam mu pracę... no i co... :-)

    Bo zacząłeś od dupy strony;)
    Jeśli miałeś AC to trzeba było zgłosić szkodę ubezpieczyciel by Tobie
    wypłacił, jeśli nie miałeś AC to trochę więcej korowodu,ale tez do
    przeskoczenia. Skarżysz zarządcę drogi, i o zdziwisz się ale stosowny
    wniosek masz szanse znaleźć na stronie internetowej swojego urzędu.
    Gminy/powiaty tez maja wykupione OC więc i tak wypłaci ubezpieczyciel

  • 75. Data: 2012-02-18 19:31:03
    Temat: Re: Obowi?zek od?nie?ania posesji.
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 17 Feb 2012 21:55:19 +0000 osobnik zwany kogutek
    wystukał:

    tak

    Chciałbyś,

    Jak

    > Urząd akurat w tej sprawie to pilnuje symetrii pomiędzy obywatelem a
    > obywatelem. Mieszkam w centrum dużego miasta. Płacę za odśnieżanie,
    > sprzątanie chodnika, zmywanie go latem wodą. Inni mieszkający w domach
    > wielorodzinnych robią tak samo. Płacą za sprzątanie chodników. Nie ich
    > te chodniki i płacą. I nagle jakiś wieśniak twierdzi że w urzędach to
    > chuje siedzą bo mu każą sprzątać śnieg.

    sprzątanie chodników przy domach wielorodzinnych jest też płacone z
    twojej kasy. nie robi tego urząd.

    > Ale jak do miasta przyjedzie to

    aleś miastowy. To zaprasam do willowych dzielnic miast. Znajdź tam
    "wiochę" panie miastowy.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 76. Data: 2012-02-18 19:34:59
    Temat: Re: Obowiazek od?nie?ania posesji.
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup
    > To zaprasam do willowych dzielnic miast. Znajdź tam
    >"wiochę" panie miastowy.

    Tam akurat nie trzeba szukać. Tam że tak powiem "z butów wyłazi" ;)

  • 77. Data: 2012-02-18 19:43:40
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 18 Feb 2012 18:34:22 +0100 osobnik zwany s_13 wystukał:

    > ja w gminie zapytałem, gdzie mogę złożyć podanie z załączoną fakturą od
    > mechanika za naprawę urwanej osłony, która się urwała podczas wyciągania
    > zakopanego w błocie auta, błoto było na nieprzejezdnej drodze gminnej...
    > nikt nie chciał przyjąć podania, gość od zarządzania drogami powiedział
    > wprost, żebym sobie jaj nie robił, bo to urząd, a nie cyrk... jak
    > powiedziałem, ze ja na poważnie, bo chcę uniknąć pozywania i ma
    > obowiązek udzielić mi informacji i przyjąć podanie, to postraszył mnie
    > strażą miejską, bo zakłócam mu pracę... no i co... :-)

    trzeba było złożyć na dziennik podawczy.
    Mają obowiązek przyjąć każde podanie.
    Odmowa to poważne wykroczenie.

  • 78. Data: 2012-02-18 20:01:17
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > trzeba było złożyć na dziennik podawczy.
    > Mają obowiązek przyjąć każde podanie.
    > Odmowa to poważne wykroczenie.

    a jak paniusia nie chce, to co ja jej zrobię... na drzwiach nie przybiję, z
    tefałenem nie przyjadę...
    wiesz, ja to zrobiłem żeby podkreślić ch...wość sytuacji, wtedy na drodze
    wezwałem straż pożarną, zgłaszając, że w aucie mam kilkumiesięczne dziecko,
    auto unieruchomione, robi się zimno i ciemno, okolica odludna, przejść
    bezpiecznie się nie da, przyjechał wóz miejscowej OSP z chłopakami,
    wyciągnęli, a w gminie zrobił się mały szum w sprawie nieprzejezdnego
    jedynego dojazdu do kilku (małych bo małych) ale zamieszkałych wiosek...
    dzięki temu udało się priorytetowo uchwalić na posiedzeniu rady wyżwirowanie
    drogi, nikt z radnych nie głosował przeciw, a mnie miejscowi zrobili
    sołtysem... :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 79. Data: 2012-02-18 20:08:34
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    kiedyś, gdy miałem chodnik przed posesją, nadgorliwy strażnik nakazał mi
    usunięcie mchu spomiędzy starych płytek chodnikowych, że niby porządek
    trzeba zrobić... to ja mu kazałem spadać na drzewo, że to nie śmieci, ani
    psie gówna, tylko taka miejska fauna i flora i że mi się podoba taki
    naturalistyczny dizajn... pomarudził, ale mandatu nie odważył się
    wystawić... jak widać pojęcie porządku też bywa różne w zależności od
    osobnika...

    > No ale takie obowiązki to zostały wprowadzone w 1921 roku i później to już
    > w zasadzie cały czas funkcjonowały w różnych rozporządzeniach lub
    > ustawach.

    eeeh... kiedyś było prawo pierwszej nocy... a dzisiaj jakoś zapomniane...
    to, że "kompot zawsze był" to nie argument, tylko wygodna wymówka...

    pozdrawiam
    s_13

  • 80. Data: 2012-02-18 20:26:44
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 17 Lut, 21:22, "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> wrote:

    > Znam ludzi starszych którzy od 10 lat nie wychodzą z domu bo są schorowani.
    > Uważasz że sprawiedliwe jest narzucać im obowiązek sprzątania cudzego bo
    > gminnego chodnika? W imię czego? Poza prawną podstawą podaj mi jakikolwiek
    > argument że powinni za to odpowiadać co się dzieje na nie ich posesji..
    >
    > Marek

    Ja Ci podam, jeśli można. Otóż mieszkańcy korzystają z tych chodników.
    Nawet jeśli sami nie wychodzą, to chyba ktoś ich przez te 10 lat
    odwiedza, prawda? Utrzymywanie w czystości "cudzego" (czyli gminnego),
    to chore, ale korzystanie z tego to według Ciebie oczywistość. Chodnik
    nie jest "cudzy" w takim sensie, w jakim "cudza" jest czyjaś prywatna
    działka. Wyobraź sobie, że gmina nie daje mandatów za śnieg na
    chodniku, tylko po prostu ogradza chodnik wysokim płotem i zabrania Ci
    wstępu (bo to przecież "cudze", czyli Tobie nic do tego). Fajnie by
    było?

    Piotr