  • 81. Data: 2012-02-18 20:32:37
    Temat: Re: Obowi?zek od?nie?ania posesji.
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 17 Lut, 23:47, "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> wrote:

    > To ich droga, ich chodnik.
    > Kumasz?

    Czyli jak jutro zamiast chodnika wykopią pięciometrową dziurę, to
    słowa nie powiesz, bo to przecież "ich", tak? Chodzisz codziennie po
    tym chodniku za darmo, choć to "ich", więc nie narzekaj, że parę razy
    do roku musisz go odśnieżyć.
    Piotr

  • 82. Data: 2012-02-18 20:41:08
    Temat: Re: Obowiazek od?nie?ania posesji.
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 18 Feb 2012 20:34:59 +0100 osobnik zwany Kris wystukał:

    na razie wyłazi z Ciebie

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 83. Data: 2012-02-18 21:14:01
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    > Tam akurat nie trzeba szukać. Tam że tak powiem "z butów wyłazi" ;)

    >na razie wyłazi z Ciebie

    Przyjrzyj się mieszkańcom takiego osiedla tzw. "trzeźwym okiem" czasami to
    zmienisz zdanie

  • 84. Data: 2012-02-18 22:28:49
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    To może podejdźmy do tego inaczej ...

    Gminy nie chcą nowych dróg. Niestety dzięki ustawie są tymi
    "prezentami" obdarowywane. Na wielu wioskach narobiło się działek
    budowlanych i wiele mini-osiedli. Developerzy i inwestorzy "oddają"
    drogę gminie i mają spokój. To gmina musi później tę drogę utwardzić ,
    a potem może i asfalt położyć i chodniki zrobić i oczywiście
    odśnieżać ...
    Gminy nie chcą takich prezentów bo to żaden biznes dla nich a jedynie
    dodatkowe koszty (budowa w przyszłości drogi , chodników , lamp) i
    odśnieżanie ...

    Dużo ludzi którzy mają tylko leśną drogę "gminną" marzy o drodze
    asfaltowej z chodnikami .... Potem jak już pojawią sie chodniki to
    narzekają ...

    Potraktujmy to jako transakcję wiązaną ;) Gmina/miasto robi Wam
    drogę , robi Wam chodniki , drogę odśnieża a na Was spada tylko
    odśnieżenia chodnika :-)

  • 85. Data: 2012-02-19 08:42:04
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Kris napisał:

    > Przyjrzyj się mieszkańcom takiego osiedla tzw. "trzeźwym okiem" czasami
    > to zmienisz zdanie

    Tzw. 'trzeźwe oko', to rzecz baaardzo względna i jak kto ma swoje
    widzimisię, to już go nie przerobisz.
    Dla mnie logiczniejsze byłoby - co już pisałem - gdyby chodnik był
    odśnieżany w całości przez jeden podmiot - byłoby dużo taniej, nawet
    gdyby każdy z właścicieli przyległych posesji miał te kilkadziesiąt
    złociszy rocznie za to zapłacić, a chodnik byłby do użytku w całości,
    nie jak jest teraz - idziesz po szachownicy.

    Musiałaby to regulować jednak jakaś mądra ustawa, bo ludzie z własnej
    woli na coś takiego nie pójdą...

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 86. Data: 2012-02-19 08:55:59
    Temat: Re: Obowiązek odśnieżania posesji.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.02.2012 17:27, "Dariusz K. Ładziak" pisze:

    > Zdecydowanie mylicie pojęcia. Jest ubezpieczenie od odpowiedzialności
    > cywilnej dobrowolne i jest ustawowe. Jeśli połamany będzie dochodził
    > odszkodowania z dobrowolnego ubezpieczenia OC właściciela posesji to
    > ubezpieczyciel odpowie że nie płaci i roszczenia proszę kierować
    > bezpośrednio do sprawcy. Jeśli zaś połamany będzie dochodził

    Raczysz bredzić.

  • 87. Data: 2012-02-19 08:57:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.02.2012 09:47, Budyń pisze:
    > Użytkownik "Kris"<k...@w...pl> napisał w wiadomości
    >

    > A ubezpieczyciel na to: panie, pan ubezpieczył nieruchomość - a zdarzenie
    > miało miejscie gdzie indziej :-)

    Może zanim zaczniesz takie dyrdymały wypisywać, najpierw zapoznasz się z
    warunkami takiego ubezpieczenia, hmm?

  • 88. Data: 2012-02-19 09:06:14
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 19 Lut, 09:42, Robert G <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > złociszy rocznie za to zapłacić, a chodnik byłby do użytku w całości,
    > nie jak jest teraz - idziesz po szachownicy.

    Szczerze wątpię, czy byłoby to tańsze, bo wtedy zaczęłyby się
    przetargi, kombinacje i cała machina urzędnicza. Natomiast na pewno
    takie odśnieżanie byłoby mniej skuteczne. Problem z odśnieżaniem
    polega na tym, że to praca, którą wykonuje się rzadko, ale
    intensywnie. Więc jeśli w gminie robiłaby to jedna firma, to albo
    byłaby bardzo droga (bo utrzymywałaby w gotowości sprzęt i ludzi),
    albo kompletnie niewydolna - czyli pierwszy chodnik byłby odśnieżony
    rano, a ostatni może wieczorem. I ludzie klęliby, że muszą po pas w
    śniegu brodzić, choć zapłacili te kilkadziesiąt złociszy. Właśnie
    dlatego w Polsce i wielu innych krajach ta sprawa jest pozostawiona
    samym mieszkańcom - i bardzo słusznie, bo człowiek zawsze zrobi lepiej
    i taniej to, co mógłby zrobić za niego urząd. Natomiast zawsze można
    przecież dogadać się z sąsiadami i wynająć firmę albo podzielić się
    jakoś tą pracą
    Piotr

  • 89. Data: 2012-02-19 09:31:28
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Piotr napisał:
    > Natomiast zawsze można
    > przecież dogadać się z sąsiadami i wynająć firmę albo podzielić się
    > jakoś tą pracą

    Widzę kolego, że wyraźnie teoretyzujesz...
    Spróbuj dogadać się z setką 'zbuntowanych', to zobaczysz czy to jest
    łatwe - już nie tylko w kwestii sposobu finansowania - to najtrudniejszy
    punkt - spróbuj dojść do porozumienia w sprawie samego odśnieżania...
    zobaczysz czy to w ogóle wykonalne... :-)

    Chyba tylko w moim przypadku, gdzie przy mojej drodze - bo trudno nazwać
    ją ulicą - jest tylko mój dom.... Sam ze sobą bym się dogadał.

    Co do jakości odśnieżania.... jak po świeżym śniegu przejedzie
    traktorek, to odrzucie go praktycznie do samej twardej nawierzchni.
    Takie gadanie o jakości odśnieżania, że niby lepsza w przypadku, kiedy
    każdy sam..., to totalne bzdury. Naprawdę nie zdarzyło Ci się idąc
    chodnikiem iść to po odśnieżonej nawierzchni, by za chwilę włazić w
    nawiane zaspy, bo przyległy dom jest pustostanem...? I kogo tu za portki
    brać? A kiedy działka zwyczajnie jest niezabudowana, to kogo brać za
    portki? Bywają też tereny zielone, czy inne, których właścicielem jest
    gmina i kto wtedy odśnieża??? NIKT !!! kolego.

    Dlatego daruj sobie może takie teorie... :-).

    Odśnieżanie wszystkiego na raz będzie prostsze i tańsze, niż każdej
    parceli z osobna.
    I skuteczniejsze, bo robione raz na całej długości chodnika, a nie na
    wyrywki w zależności od gotowości poszczególnych mieszkańców do
    wykonywania takiej pracy o dowolnie wybranej porze dnia i nocy.

    pozdr
    Robert G.

  • 90. Data: 2012-02-19 09:36:19
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    wiadomości news:4f40b976>> A ubezpieczyciel na to: panie, pan ubezpieczył
    nieruchomość - a zdarzenie

    > Może zanim zaczniesz takie dyrdymały wypisywać, najpierw zapoznasz się z
    > warunkami takiego ubezpieczenia, hmm?

    ooooo toto -o tym mówie - kto czyta szczegółowo ogólene warunki ubezpieczen?

    b.